quote:gewoon alles op automatisch zetten, waarschijnlijk zit er een dhcp servertje in je switch, dus dan gaat ut vanzelf
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:35 schreef mrcool het volgende:
We hebben thuis 2 computers, een met Windows 98 en een met Windows XP. Ik heb een Switch gekocht en daar de kabelverbinding op, 2 kabels eruit naar beide computers. Nu werkt het internet wel achter de pc met Windows 98 en niet achter die met Windows XP (mijn computer). Nu is mijn vraag hoe ik de zogenoemde IP en DNS-instellingen moet wijzigen zodat ik op mijn computer ook intenet kan draaien.
quote:Moddergezeik!
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:36 schreef Raven het volgende:
Wat dacht je van deze handleiding?
Digital Corner - Frequently Asked Questions
quote:DHCP ingebouwd in een switch. That's the first time i have ever heard of that. Als jij zo'n ding kent, ben ik daar wel benieuwd naar.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:36 schreef B-operator het volgende:[..]
gewoon alles op automatisch zetten, waarschijnlijk zit er een dhcp servertje in je switch, dus dan gaat ut vanzelf
quote:Nee, de Switch doet dit dus niet zelf, hoe kom ik nu aan de correcte DNS-instellingen?
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:38 schreef Raven het volgende:[..]
DHCP ingebouwd in een switch. That's the first time i have ever heard of that. Als jij zo'n ding kent, ben ik daar wel benieuwd naar.
quote:Niks modder gezeik, daar staat een hele berg aan informatie erover, zelf met links naar nog uitgebreidere tutorials.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:37 schreef mrcool het volgende:[..]
Moddergezeik!
quote:Ik zie er anders nix staan over het gebruik van een Switch!
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:39 schreef Raven het volgende:[..]
Niks modder gezeik, daar staat een hele berg aan informatie erover, zelf met links naar nog uitgebreidere tutorials.
Maar goed, als jij 't modder gezeik vind dan is dat jouw mening.
quote:DNS van je ISP al geprobeerd? (indien NT based)
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:39 schreef mrcool het volgende:[..]
Nee, de Switch doet dit dus niet zelf, hoe kom ik nu aan de correcte DNS-instellingen?
quote:Ik heb het IP van deze computer proberen in te voeren maar dat laat hij niet toe.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:40 schreef Raven het volgende:[..]
DNS van je ISP al geprobeerd? (indien NT based)
En indien 9x based os, die van je server.
staat ook in die FAQ
quote:Jij hebt dus gedaan:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:40 schreef mrcool het volgende:[..]
Ik zie er anders nix staan over het gebruik van een Switch!
Kabelmodem - switch - rest van je pc's?
quote:Yep!
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:41 schreef Raven het volgende:[..]
Jij hebt dus gedaan:
Kabelmodem - switch - rest van je pc's?
quote:Hm, die sjit moet te omzeilen zijn.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:43 schreef Henk-E het volgende:
Hmm ik denk niet dat dit o gaat lukken , of je moet 2 ip adressen gekregen hebbem van je provider!
quote:probably is het gewoon een routertje
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:42 schreef mrcool het volgende:[..]
Yep!
maar ja voor knowno's is dat lastig om al die dingen uit mekaar te houden
daarom ook mijn vermoeden dat er dhcp ingebouwd zit......
quote:Het is 100% zeker geen router!
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:43 schreef B-operator het volgende:[..]
probably is het gewoon een routertje
maar ja voor knowno's is dat lastig om al die dingen uit mekaar te houden
daarom ook mijn vermoeden dat er dhcp ingebouwd zit......
In xp moet je ook de wizard voor netwerken doorlopen, heb je dat gedaan?
quote:en is het adsl of kabel echt?
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:44 schreef mrcool het volgende:[..]
Het is 100% zeker geen router!
Dan moet je nog wel ff internetdelen aanzetten op de gene waar internet binnenkomt.Ook moet je een crosscable gebruiken tussen de 2 pc's.
Of de switch vervangen door een router!
quote:Dat zal in de meeste gevallen niet gaan werken.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:42 schreef mrcool het volgende:[..]
Yep!
Kabelmodem -> server (die dus het internet verkeer doorstuurt naar de rest van je netwerk, ipv van een server kun je ook een router nemen) -> switch -> rest van de pc's.
In de server zitten dus 2 netwerkkaartjes. 1 naar de kabelmodem (waarschijnlijk heeft je ISP het MAC adress van deze kaart geregistreerd dus alleen icm die kaart zal je internet werken). De andere netwerkkaart gaat naar de switch en de switch hangen weer de rest van de pc's thuis aan. Je kan in de meeste gevallen een kabelmodem dus nooit aan een switch hangen omdat dat mac adres niet bekend is bij je isp (en die dingen hebben geloof ik ook meestal geen mac adres). Met een router had dat wel gewerk, omdat je dan de router het mac adres van je netwerkkaart had kunnen geven die bij je isp bekend is.
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 12-10-2002 11:47]
quote:Tja, daar heb je het probleem. Je hebt een pc nodig die als router fungeerd, ruil die sitch om voor een router, die kosten nog maar 120 euro ongeveer.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:44 schreef mrcool het volgende:[..]
Het is 100% zeker geen router!
quote:als het een adsl modem is van kpn kan je em hacken zodattie een router wordt, maar je hebt geen adsl toch?
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:46 schreef mrcool het volgende:
Verdomme, dus jullie beweren hier dat het zo niet gaat werken?
quote:Damn!
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:47 schreef snoeki het volgende:[..]
Tja, daar heb je het probleem. Je hebt een pc nodig die als router fungeerd, ruil die sitch om voor een router, die kosten nog maar 120 euro ongeveer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |