abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6244014
We hebben thuis 2 computers, een met Windows 98 en een met Windows XP. Ik heb een Switch gekocht en daar de kabelverbinding op, 2 kabels eruit naar beide computers. Nu werkt het internet wel achter de pc met Windows 98 en niet achter die met Windows XP (mijn computer ). Nu is mijn vraag hoe ik de zogenoemde IP en DNS-instellingen moet wijzigen zodat ik op mijn computer ook intenet kan draaien.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_6244019
Wat dacht je van deze handleiding?
Digital Corner - Frequently Asked Questions
pi_6244020
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:35 schreef mrcool het volgende:
We hebben thuis 2 computers, een met Windows 98 en een met Windows XP. Ik heb een Switch gekocht en daar de kabelverbinding op, 2 kabels eruit naar beide computers. Nu werkt het internet wel achter de pc met Windows 98 en niet achter die met Windows XP (mijn computer ). Nu is mijn vraag hoe ik de zogenoemde IP en DNS-instellingen moet wijzigen zodat ik op mijn computer ook intenet kan draaien.
gewoon alles op automatisch zetten, waarschijnlijk zit er een dhcp servertje in je switch, dus dan gaat ut vanzelf
pi_6244024
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:36 schreef Raven het volgende:
Wat dacht je van deze handleiding?
Digital Corner - Frequently Asked Questions
Moddergezeik!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_6244029
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:36 schreef B-operator het volgende:

[..]

gewoon alles op automatisch zetten, waarschijnlijk zit er een dhcp servertje in je switch, dus dan gaat ut vanzelf

DHCP ingebouwd in een switch. That's the first time i have ever heard of that. Als jij zo'n ding kent, ben ik daar wel benieuwd naar.
pi_6244034
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:38 schreef Raven het volgende:

[..]

DHCP ingebouwd in een switch. That's the first time i have ever heard of that. Als jij zo'n ding kent, ben ik daar wel benieuwd naar.

Nee, de Switch doet dit dus niet zelf, hoe kom ik nu aan de correcte DNS-instellingen?
pi_6244036
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:37 schreef mrcool het volgende:

[..]

Moddergezeik!

Niks modder gezeik, daar staat een hele berg aan informatie erover, zelf met links naar nog uitgebreidere tutorials.
Maar goed, als jij 't modder gezeik vind dan is dat jouw mening.
pi_6244042
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:39 schreef Raven het volgende:

[..]

Niks modder gezeik, daar staat een hele berg aan informatie erover, zelf met links naar nog uitgebreidere tutorials.
Maar goed, als jij 't modder gezeik vind dan is dat jouw mening.

Ik zie er anders nix staan over het gebruik van een Switch!
pi_6244046
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:39 schreef mrcool het volgende:

[..]

Nee, de Switch doet dit dus niet zelf, hoe kom ik nu aan de correcte DNS-instellingen?

DNS van je ISP al geprobeerd? (indien NT based)
En indien 9x based os, die van je server.
staat ook in die FAQ
pi_6244051
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:40 schreef Raven het volgende:

[..]

DNS van je ISP al geprobeerd? (indien NT based)
En indien 9x based os, die van je server.
staat ook in die FAQ

Ik heb het IP van deze computer proberen in te voeren maar dat laat hij niet toe.
pi_6244052
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:40 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik zie er anders nix staan over het gebruik van een Switch!

Jij hebt dus gedaan:

Kabelmodem - switch - rest van je pc's?

pi_6244057
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:41 schreef Raven het volgende:

[..]

Jij hebt dus gedaan:

Kabelmodem - switch - rest van je pc's?

Yep!
pi_6244060
Hmm ik denk niet dat dit o gaat lukken , of je moet 2 ip adressen gekregen hebbem van je provider!
pi_6244064
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:43 schreef Henk-E het volgende:
Hmm ik denk niet dat dit o gaat lukken , of je moet 2 ip adressen gekregen hebbem van je provider!
Hm, die sjit moet te omzeilen zijn.
pi_6244070
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:42 schreef mrcool het volgende:

[..]

Yep!

probably is het gewoon een routertje

maar ja voor knowno's is dat lastig om al die dingen uit mekaar te houden

daarom ook mijn vermoeden dat er dhcp ingebouwd zit......

pi_6244078
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:43 schreef B-operator het volgende:

[..]

probably is het gewoon een routertje

maar ja voor knowno's is dat lastig om al die dingen uit mekaar te houden

daarom ook mijn vermoeden dat er dhcp ingebouwd zit......

Het is 100% zeker geen router!
pi_6244088
Waarschijnlijk staat de automatische firewall aan in xp. Controleer ook ff de kabels.

In xp moet je ook de wizard voor netwerken doorlopen, heb je dat gedaan?

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
pi_6244089
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:44 schreef mrcool het volgende:

[..]

en is het adsl of kabel echt?
pi_6244090
Die switch hoef je nog geeneens te gebruiken , wat je wel kan doen is 2 netwerkkaartje in 1 computer zetten , 1 voor internet en de andere naar de 2de pc.

Dan moet je nog wel ff internetdelen aanzetten op de gene waar internet binnenkomt.Ook moet je een crosscable gebruiken tussen de 2 pc's.

Of de switch vervangen door een router!

pi_6244092
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:42 schreef mrcool het volgende:

[..]

Yep!

Dat zal in de meeste gevallen niet gaan werken.
Ik heb thuis het volgende staan:

Kabelmodem -> server (die dus het internet verkeer doorstuurt naar de rest van je netwerk, ipv van een server kun je ook een router nemen) -> switch -> rest van de pc's.
In de server zitten dus 2 netwerkkaartjes. 1 naar de kabelmodem (waarschijnlijk heeft je ISP het MAC adress van deze kaart geregistreerd dus alleen icm die kaart zal je internet werken). De andere netwerkkaart gaat naar de switch en de switch hangen weer de rest van de pc's thuis aan. Je kan in de meeste gevallen een kabelmodem dus nooit aan een switch hangen omdat dat mac adres niet bekend is bij je isp (en die dingen hebben geloof ik ook meestal geen mac adres). Met een router had dat wel gewerk, omdat je dan de router het mac adres van je netwerkkaart had kunnen geven die bij je isp bekend is.

pi_6244105
Verdomme, dus jullie beweren hier dat het zo niet gaat werken? Heb namelijk mensen gehoord over het gebruik van een Switch en bij deze mensen werktte het wel uitstekend!

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 12-10-2002 11:47]

pi_6244109
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:44 schreef mrcool het volgende:

[..]

Tja, daar heb je het probleem. Je hebt een pc nodig die als router fungeerd, ruil die sitch om voor een router, die kosten nog maar 120 euro ongeveer.
Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
pi_6244112
zie laatste post!
pi_6244114
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:46 schreef mrcool het volgende:
Verdomme, dus jullie beweren hier dat het zo niet gaat werken?
als het een adsl modem is van kpn kan je em hacken zodattie een router wordt, maar je hebt geen adsl toch?
pi_6244115
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:47 schreef snoeki het volgende:

[..]

Tja, daar heb je het probleem. Je hebt een pc nodig die als router fungeerd, ruil die sitch om voor een router, die kosten nog maar 120 euro ongeveer.

Damn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')