abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6240002
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 13. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 11 oktober 2002.

zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:09:56 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6240054
Laatste verslag vorige topic:

"Ik heb wel eens met een vrouw gezoend", zegt Margriet. "En ook nog wel iets anders hoor!"
"Gelul!", reageert Jeanette.
"Nee, echt waar!", verzekert Margriet haar.
"Doe alsof je verbaasd bent!", zegt Mustapha er tussendoor.
"Maar ik ben niet bi hoor!", vult Margriet nog even aan.
"Ik weet dat je geen pot bent en ik blijf met je knuffelen en doen en...."
Jeanette begint een zin, maar maakt het niet af. Iedereen is nu heel nieuwsgierig en wil weten wat ze wilde zeggen.

"Mijn theorie was dat Stefan trekt jou zo erg omdat Stefan iets in jou losmaakt op een bepaald gebied wat jij niet kent!", begint Jeanette.
"Dat is niet waar want ik ken alles al!", valt Margriet haar in de rede.
"Ik dacht dat Stefan en jij.... dat het zo klikte omdat jij in het echte leven...."
"Een man bent", vult Mustapha aan....
Iedereen schiet in de lach! Hilariteit alom....
"Dat je thuis toch anders bent dan je hier wil laten zien... als bescherming. En ik denk dat Stefan dat doorziet!", zegt Jeanette dan.
"Ik weet wat je bedoelt", reageert Margriet. "Maar ik ga je niet helpen het uit te leggen! Ik ga m'n eigen glazen niet ingooien! Maar iedereen doet wel eens wat!"
"Ik heb nog nooit een vrouw gezoend hoor!", merkt Jeanette meteen op.
"Nee, maar je bent nog maar net uit het ei gekropen. Je hebt het nesthaar nog op je armen! Maar je moet alles een keer geprobeerd hebben!"
"Nou, er zijn dingen die ik niet ga proberen hoor!", lacht Jeanette.
"Nee, die dingen ga je ook niet bewust plannen... Die dingen gebeuren gewoon, daar doe je niet aan!"

"Ik hoor daar in dat hoekje hele rare geluiden trouwens", zegt Jeanette opeens. "Wat gebeurt daar allemaal!"
"Nee nee nee nee", reageert Arthur meteen.

Dan komt er een verhaal over het inslikken van microfoons.
"Dan moet je in je poep zoeken om hem terug te vinden", zegt Margriet.
"Dat doe je toch de hele dag al", zegt Mustapha meteen.....

Dan volgt een poepverhaal van Ursula... dat ze een keer aan de race was.

"Ik weet nog een smerig verhaal", zegt Margriet opeens.
"Jou hele leven is een smerig verhaal", grapt Mustapha.

Margriet vertelt dan ook een poepverhaal. "Ik moest kotsen en kakken tegelijk. Dat je je voeten echt onder de kots hebt zitten..."

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_6240371
Op stream 3 is het geluid erg zacht. Het gesprek in de arme slaapkamer gaat met name over reizen die Margriet gemaakt heeft. Op stream 5 wordt veel door elkaar gekletst door de rijken. De onderwerpen kunnen mij niet boeien.
pi_6240669
Stream 3

0.28 De moeder van Margriet zei over BB : Dat gevoyeur allemaal. Ik zou er nog maar eens over nadenken. Margriet : Mijn vader heeft er nooit naar gekeken. Echt leuk vonden ze het niet. Ook omdat ze in een kleine gemeenschap wonen. Mijn instortinkje donderdag, daar heb ik wel moeite mee, als ze dat zien. Geesje : Dat ben jij ook. Daar zal ze doorheen moeten. Meeleven is lachen maar ook huilen. Dat hoort er bij. Margriet : Nou. De moeder van Margriet zei : Je wordt helemaal door de mangel gehaald. Heb je daar trek in ? Margriet : Uiteindelijk vonden ze het allemaal wel grappig en leuk. Wat vonden jouw ouders er van ? Geesje : Ik heb het op een zaterdagochtend om negen uur verteld toen ik was logeren. Mijn moeder zei, hebben we dit weer. Als je dit wil doen moet je het doen. Je hebt het er altijd al over gehad. Ik had wel eens gezegd, ik ga me ook opgeven. Er zat altijd een Fries bij, dan ben ik de Fries. Ze zeiden, we willen Geesje niet met heel Nederland delen. Ze zei, ik wil geen pers over de vloer. We geven geen garantie dat we naar de studio komen. Margriet : Dat zeiden mijn ouders ook. Geesje : Maar dat was een eerste reactie. Ze maakte zich zorgen om mijn eten. Ik zeg, ik heb goede afspraken gemaakt met BB. Als het niet goed gaat ga ik er uit. Ik ga niet met mijn gezondheid spelen. Ze zei dat Geesje zich niet moest laten meeslepen zoals Andries, ze moest met opgeheven hoofd het huis kunnen verlaten. Ze moest kunnen zeggen, ik heb geen gekke dingen gedaan die ze buiten het huis ook niet gedaan zou hebben.

De streams stoppen.

zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:52:52 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6240945
Geesje en Margriet zijn aan de klets over De zwakste schakel. Beide dames zijn van mening dat het niet voor herhaling vatbaar is. Ze vonden dat het veel meer inpact had dan ze hadden verwacht. Margriet zegt dat ze vooral het terugkomen in het huis raar vond.
"en het was heel competitive daar!", meent Margriet. "Daar kreeg ik een smaakje van. Opeens wilde iedereen zich even laten zien!"
"Ik heb geen moment gedacht dat je tegen elkaar was.... meer met elkaar tegen haar. Dat je slimmer of pittiger was dan haar! Zo ben ik er in ieder geval wel ingestapt. En dat geld..... ik was er meer mee bezig omgeen flater te slaan... het winnen, nee!"
"Ja, het was wel heel indrukwekkend!", concludeert Margriet. "Alles eigenlijk. Ik vind het net een droom.... dat het heel onwerkelijk is allemaal!"

Ze hebben het nu even over Joyce!
"Ze zei dat haar ouders een supermarkt hadden...", zegt Margriet. "En toen maakte ik een grapje en zei 'zit je achter de kassa'? .... En toen zei ze ja!"

Dan hebben de dames het erover wat het leukste was. Margriet vond het etentje met z'n allen wel leuk. De aanwezigheid van Martijn Krabbe in het huis vond ze niet zo geweldig.
"Omdat hij je geen aandacht gaf!", reageert Mustapha opeens tussendoor.
"Ah lul niet Mus...", zegt Margriet kwaad. "Daar erger ik me nou dood aan!"
"Omdat het de waarheid is!", reageert Mustapha meteen
"Daar gaat het helemaal niet om. Dat is een domme opmerking!"
"Omdat je zo reageert weet je dat het waar is!", zegt Mustapha weer.
"Je zegt altijd iets negatiefs..", klaagt Margriet. "Kun je ook wel eens iets positiefs zeggen?"

Het gesprek stokt.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 12-10-2002 01:01]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_6242151
'k Zie op de postzegel dat er nog steeds leven is in de bungalow.
Daniela, Dennis, Joyce en Judith zitten aan de bar. Ting zie ik er nu ook bij.
I'm not nuts. I just have guts!!
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 10:06:44 #7
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6243367
Postzegel

Nog geen beweging in da house.
Zal voorlopig ook wel zo blijven, vermoed ik.

eurobilltracker.com
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 10:25:20 #8
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6243431
Ja, er beweegt nu wat...
Er hangt een vogeltje aan de pindaslinger . Leuk.
eurobilltracker.com
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 10:36:09 #9
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6243487
Arhur staat op en gaat onder de douche.
Quincy rent de slaapkamer van de bunker in en nestelt zich lekker tussen de slapende mensen.
eurobilltracker.com
pi_6244930
Ff een paar streamverslagen van de buren om de gaten een beetje op te vullen. Dit komt van MW, Miss Average en mausje

12.00
In de bunker neemt Ursula een douche.. en ook Arthur is wakker, die staat ondertussen het deeg voor het brood te kneden.

In de bungalow zit Martijn aan het barretje en Ting scharrelt in de keuken.
Martijn vraagt aan Ting wat ze vandaag gaan eten. Ting zegt dat het een soort groentenwok wordt vandaag. Ze moeten kijken of ze alles daarvoor in huis hebben.
Martijn gaat de slaapkamer in en vraagt aan Daniela, die ws het eten gaat maken, of er nog iets besteld moet worden voor de groentenschotel die ze gaat maken. Daniela is nog niet goed wakker .. maar gaat toch rechtop zitten om in het kookboek, wat Martijn haar aanreikt, te kijken.
Als Martijn weet wat er nog besteld moet worden gaat hij dit doorgeven via de butlertelefoon.
Daniela komt ook de keuken in.. gekleed in BH en een doek om haar middel gevouwen.. zonnebril op.
Ze neemt de telefoon over van Martijn en gaat zónder microfoon om verder met bestellen.

Dennis komt ook mét zonnebril op de kamer binnen.. Martijn vraagt in zijn beste Engels of Dennis misschien hoofdpijn heeft omdat hij een zonnebril draagt.

Dennis vertelt vannacht een aanvaring te hebben gehad met (???.. hij heeft zijn zender ook nog niet om!!)
Martijn kijkt reageert verbaasd en zegt dat hij dat raar vindt dat ze dat nu pas zegt, want normaal heeft ze haar bekkie ook wel open.
"Goeiemorgen Geesje" begroet Martijn Geesje vrolijk.
Dennis gaat naast Martijn aan het barretje zitten... hij maakt de opmerking, ze zit nog maar twee dagen hier, dus ze moet wel de kans krijgen (het gaat ws dus over Joyce)
Martijn zegt dat het niet zo is dat ze iemand belachelijk hebben gemaakt... ja over iedereen wordt wel eens wat gezegd.
Joyce schijnt vannacht dus behoorlijk boos te zijn geweest op Dennis.

Bewoners uit de bunker zeggen dat ze niet hebben kunnen slapen van de geluidsoverlast die rijk vannacht veroorzaakt heeft.
Martijn: Er beginnen zich nu allerlei ergernisjes te ontstaan.
Martijn gaat Ting helpen met het inventariseren van de koelkast.

Arthur zegt dat als het nog kouder wordt dat ze één heel groot bed gaan maken.. hij pakt het gezicht van Ursala even vast en geeft haar een zoen.. "dit is toch heerlijk om naast wakker te worden" zegt hij.

In de slaapkamer van de bungalow zegt Laurens dat hij maar 3 uurtjes heeft geslapen.
Daniela zegt dat het niet zo'n gezellige sfeer was.

Dennis staat onder de douche mét z'n broek aan.

Martijn schijnt overal doorheen geslapen te hebben.. Ting merkt op dat hij er dan klaar voor is als ze vandaag naar het speelveld moeten.

De stream gaat weer naar de slaapkamer van de bungalow waar Judith, Daniela, Joyce en Laurens liggen te kleppen. Joyce verteld de anderen dat de bunkeraars behoorlijk last hebben gehad van het gekwek van de afgelopen nacht.
Daniela zegt : Ik heb er écht écht écht niet aan gedacht... sorry
Daniela wil dat er nog 7 keer bellenblaas besteld wordt.
Laurens staat op.... Daniela en Judith liggen nog diep onder de dekens.
Ze kletsen nog wel, maar het is amper te verstaan.

In de slaapkamer van de bunker voert Jeanette het woord.. "je zou compleet gestoord worden hiero.. je bent gewoon een speelballetje!!'
"Kom je daar nu pas achter schat" zegt Margriet..

Arthur en Geesje zijn samen aan t kletsen.Ze hebben heerlijk geslapen, ook lekker warm. Geesje zegt, Jullie liefde is zo hartverwamend, dat ik het heerlijk warm heb gehad.
Arm heeft heel veel last van de buren gehad.
Geesje is om 4 uur gaan zeggen of ze op wilden houden. Vooral van Joyce hebben ze veel last gehad. Zij moest in de DK komen. Ze mochten buiten niet meer bubbelen maar moesten dit maar binnen doen. Joyce komt er nu bij staan en biedt haar excuses aan. Ze had geen idee dat ze zo´n herrie had gemaakt.

Het is volgens mij wel erg geweest. Ze hebben het er nog steeds over.
Zelfs Mous was er wakker van geworden, nou en dat wil wat zeggen zegt Geesje.

Ze vragen aan Martijn of de lasagna goed was gelukt, en dit bevestigt hij. Dit was al de tweede keer dat hij t maakte en in Portugal ook al een keer. Sandra heeft hem ook een keer gemaakt.
Margriet en Jeanette heb ik nog niet aangetroffen.

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_6244960
Tegelijkertijd is er ook iemand aan het streamen bij BB-2002. Het volgende verslag komt van vinkje:

Ergens tussen 12. 15 u en 12.50 u

Urs staat in de douche, denk dat ze zich weer wast
met een teiltje warm water.
Art en Gees zijn in het woongedeelte.
Art is om vier uur wakker geworden van de herrie in rijk.
Art die Joyce, Geesje: ik heb geen idee waarom ze naar de DK moest,
Art: ja goed bezopen en zo.
Art: ze is echt terug bij af.
Art: het is echt niet normaal Dennis wat jullie vannacht deden,
jij en Joyce.
We moeten het er straks even over hebben.
Art tegen Dennis: Joyce heeft nog een vele hardere stem als jij.
Joyce komt aan het hek staan, en Art zegt dat het niet netjes was van het lawaai vannacht.
Joyce bied haar excuus aan.
Art tegen Joyce: je hebt zes mensen wakker gehouden.
Art geeft nu Urs weer een zoen.
Urs gaat haar tanden poetsen.
Geesje vraagt aan Art waarom hij denkt dat Bram eruit is gegaan.
Art staat nu met Joyce te praten,
Joyce zegt dat ze met z'n vieren waren, ze noemt de namen.
Art: o daar ga ik straks ook nog mee praten, ik ga d'r wat van zeggen.
Art gaat nu de bakplaat insmeren.
Stef komt ook uit bed, en staat meteen in z'n haren te graaien.
Hij trekt nu stukjes deeg eraf, en legt die op de bakplaat.

Urs staat in de douche, denk dat ze zich weer wast
met een teiltje warm water.
Art en Gees zijn in het woongedeelte.
Art is om vier uur wakker geworden van de herrie in rijk.
Art die Joyce, Geesje: ik heb geen idee waarom ze naar de DK moest,
Art: ja goed bezopen en zo.
Art: ze is echt terug bij af.
Art: het is echt niet normaal Dennis wat jullie vannacht deden,
jij en Joyce.
We moeten het er straks even over hebben.
Art tegen Dennis: Joyce heeft nog een vele hardere stem als jij.
Joyce komt aan het hek staan, en Art zegt dat het niet netjes was van het lawaai vannacht.
Joyce bied haar excuus aan.
Art tegen Joyce: je hebt zes mensen wakker gehouden.
Art geeft nu Urs weer een zoen.
Urs gaat haar tanden poetsen.
Geesje vraagt aan Art waarom hij denkt dat Bram eruit is gegaan.
Art staat nu met Joyce te praten,
Joyce zegt dat ze met z'n vieren waren, ze noemt de namen.
Art: o daar ga ik straks ook nog mee praten, ik ga d'r wat van zeggen.
Art gaat nu de bakplaat insmeren.
Stef komt ook uit bed, en staat meteen in z'n haren te graaien.
Hij trekt nu stukjes deeg eraf, en legt die op de bakplaat.

Tussen 12.50 en 13.20 u

Joyce is echt een kettingrookster,
dat zal haar tegenvallen als ze in de bunker terecht komt.
Stef staat zijn haartjes heel voorzichtig te borstelen.
Quincy zit nu bij Margr op schoot.
Jeanet vraagt aan Joyce of ze ook hobby's heeft,
Joyce begint te lachen en zegt, mijn hobby is momenteel, heel luiddruchtig zijn en op de grond gaan liggen.
Jeanet: daar moet je niet zo zwaar aan tillen.
En Joyce steekt de zoveelste sigaret op, als ie op is, pakt ze weer een nieuwe. Ik dacht dat Jeanet veel rookte, maar die is er een kleintje bij.
Joyce zit nu ongeveer 20 minuten aan het hek, en dit is al haar derde sigaret.
Joyce heeft ook al op zich zelf gewoond, of ze alleen heeft gewoond weet ik niet, want er praten er een hoop door elkaar.
Eros gaat onder de douche.
Jeanet tegen Joyce, volgens mij ben je echt een feestbeest.
Joyce lag eerst 6 dagen in de stad, verteld ze.
Jeanet: ja ik merk het, ik wordt in december ook 22, en het gaat allemaal niet meer zo, volgens mij zitten ze grapjes te maken.
Joyce zegt dat ze zich in heeft laten schrijven voor een aanleunwoning, ze zitten inderdaad grapjes te maken.
Jeanet staat nu op en zegt, jongens ik heb helemaal nog geen honger, hoe kan dat.
Margr: kom je even een ochtend sjekkie roken, het lijkt wel schaatsweer zo koud is het.
Musa is ook wakker.
Volgens mij dacht Urs dat Musa een turk was, er wordt gelachen.
Stef had het er straks over om vannacht met z'n vieren te gaan slapen, Art en Urs, en hij en Gees, dat is lekker warm zegt hij.
Art is er volgens mij ook wel voor te porren.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 12-10-2002 13:29]

pi_6245967
En nog een verslag van vinkje

Musa hangt nu op het bankje in de bunker.
En natuurlijk weer zijn witte mutsje op.
Ik zie nu Margr, Jeanet en Art in de kooi.
Ze nemen even een kijkje in de oven naar de broodjes, ze worden helemaal blij, het schijnen hele grote broodjes te zijn, Jeanet geeft Art een schouderklopje en zegt jij bent onze broodbakker.
Margr aait Art over zijn haren.
Het is 6 graden zegt Art.
Jeanet heeft gedroomt, ze werd zwetend wakker zegt ze.
Margr heeft over eten gedroomt, en over een meisje van heel vroeger van school, Jeanet weet niet meer waar ze over gedroomt heeft.
Er komt een helicopter over en iedereen vliegt naar buiten.
Ze staan te gillen en te juichen.
Joyce met haar reuzen sloffen het is geen gezicht, je zou je nek er mee breken.
Lau heeft het weer over zijn diensttijd, dat hebben we al zo vaak ehoord.
Stef gaat de DK in, hij zit weer aan zijn haren te plukken.
Geen geluid vanuit de DK.
Ze denken dat Prins Claus vandaag begraven wordt.
Stef gaat nu de DK uit, ik hoor hem tegen de anderen zeggen dat Claus dinsdag begraven wordt.
In arm zitten ze nu allemaal aan tafel, ze gaan eten.
Jeanet: is er zout, staat dat op tafel.
De stemming in de bunker is veel leuker dan in de bungalow.
Margr: jeetje wat een broodjes zeg.
Art heeft lauw water gebruikt bij het maken van het deeg.
Jeanet: waarom eet ik eigenlijk een broodje met zout, huh,
waar is dat goed voor. Iemand zegt dat is juist helemaal niet goed.
Jeanet vraagt nu of Stef voor haar ook wat kaas af wil snijden.
Jeanet: als het nog lang duurt Stef, wacht ik nog wel even hoor.
Ik denk dat Daan Jud en Martijn nog in bed liggen, snap niet dat BB daar niets aan doet.
Ik heb die drie nog niet gezien.
Martijn is ook present, ik zie hem aan de rijke tafel zitten.
Ze hebben het nu over Prinses Diana, Margr en Jeanet geloven niet dat er opzet in het spel was, Geesje denkt van wel.
Jeanet: dat was lekker Arthur, lekkere broodjes.
Ze praten allemaal met elkaar aan tafel, Musa heb ik nog geen woord horen zeggen.
Margr rijd bijna nooit in haar auto, maar in de auto van haar werk, verder doet ze alles op haar fietsje in Amsterdam.
Jeanet zegt dat ze elke dag tankt, lijkt me ietwat overdreven.
Art vraagt hoeveel geld Jeanet dan kwijt is aan benzine,
Jeanet: heel veel, heel veel maar een bedrag noemt ze niet.

zaterdag 12 oktober 2002 @ 16:56:09 #13
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6247459
Buiten in het gekooide gedeelte van de bunker houden Margriet, Stephan en Geesje zich bezig met het eeuwenoude oerhollandse hinkelen.

Binnen in de bungalow is Laurens bezig met het verknippen van Martijn's haar.

zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:23:17 #14
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6247798
omdat APK het zo lief vroeg...

hier is Stephan dus aan het hinkelen...

zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:36:18 #15
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6247943
Inmiddels is Stephan naar binnen gelopen en is nu samen met Arthur vakkundig bezig het bed te fixen...

ow ja en Martijn verknipt nu op zijn beurt het haar van Laurens...

zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:43:03 #16
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6248039
En nog effe een kloos uppie...

zaterdag 12 oktober 2002 @ 18:15:57 #17
20057 bbvolger
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
pi_6248473
we hebben een uitbarsting van Judith gemist lees ik op bbsite

Judith en Dennis besluiten naar de was te gaan kijken. Maar zodra Judith de was uit de droger haalt, begint ze te schelden.

Jolanda Dane 12-10-2002 16:11
Dennis staat achter de scheldende Judith, die net de was uit de droger heeft gehaald. Geschrokken vraagt hij wat er aan de hand is. De afslankconsulente haalt een lange, lichtblauwe rok tussen de stapel vandaan. Godverdomme! Kijk nou. Hij is helemaal gekrompen. Deze hoort niet in de droger, tiert Judith woedend. Dennis probeert geschrokken zijn woedende huisgenote te kalmeren.

Scheldwoorden
De scheldwoorden ontsnappen uit Judiths mond. Ting heeft per ongeluk Judiths fragiele rok in de droger gedaan. Ik ga er wat van zeggen, vlamt Judith. Doe het rustig aan met Ting, zegt Dennis haar. De afslankconsulente loopt woedend met grote stappen het Huis in. Ze telt van dertig terug naar nul en ademt eens diep in.

Dit kan echt niet in de droger, begint Judith op harde toon. Ting reageert geschrokken, waardoor Judith toch op rustigere toon begint te praten. Deze heb ik op Ibiza gekocht en nu is hij gekrompen, legt Judith uit. En nu?, vraagt Ting schuldig. Gelukkig is er verder niks aan de hand met de rok en Judith is ook niet kwaad meer.

Handgemaakt
Dit kan dus echt niet in de droger, net als truitjes en andere fijne dingetjes. Let alsjeblieft een beetje op, vraagt Judith bijna smekend aan de geschrokken Oosterse. Als ik ergens een nieuwe rok voor je kan kopen, begint Ting. Maar helaas kan dat niet meer. Het is handgemaakt door een vrouwtje. Het valt allemaal nog mee, ik had verwacht dat er niks meer van over zou zijn, legt Judith uit.

Ting biedt haar excuses aan. Geeft ook niet. Mocht je iets niet weten, vraag het voortaan. Als de rok stuk was gegaan, dan was ik emotioneel geweest, vertelt Judith. Maar gelukkig is de schade beperkt. Judith geeft Ting een stevige knuffel en vergeeft haar. De rust keert terug in het Huis, maar voor hoelang?

zaterdag 12 oktober 2002 @ 18:57:46 #18
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6248744
Buiten in de bunker hebben Jeanette , Margriet en Stephan aan het kissebissen geslagen over de bedindeling.

Margriet: wat ben een vieze vuile ....
Jeanette: Wil jij echt zo graag naast Geesje liggen ???
Stephan: "ik heb er geen bezwaar tegen"

Het gesprek gaat heel snel, maar waar het op neer komt is dat Margriet het niet leuk vind dat Stephan het steeds zo weet te draaien dat het het meest logish zou zijn dat hij naast Geesje komt te liggen.
Op de achtergrond hoor ik Mus fluiten en lachen.

Romantisch zitten ook Arthur en Ursula samen op het bankje...

pi_6249256
Zal ik dan maar weer jongens, weekendstreamer als ik ben?
Shrink - it's a lifestyle
pi_6249318
19.54 uur
Ik val in de bungalow waar een stel bezig is in de keuken. Ik zie Laurens en Daan bezig, Joyce en Dennis zitten aan de bar. Laurens maakt een opmerking over 'dan ik' ipv 'als mij' en Dennis vraagt of hij daar nog nachtmerries van heeft gehad.

De streams bufferen als een gek, ik heb maar hele korte stukjes geluid en dan wordt er weer gebufferd. Ze spelen Triviant, Laurens stelt de vragen. Het gaat over schedelbasisfracturen, hersenvocht en ander gedoe. Verder wordt er wat gekeuveld over het klaarmaken van het eten: bordjes, of dingen klein genoeg gesneden zijn etc.

Helaas heb ik op drie streams de bungalow en op de vierde stream niets en is dat dan ook nog eens slecht te volgen vanwege al het gebuffer. Maar ik probeer wel wat te frobelen.

pi_6249407
20.01 uur
Het gata nog altijd over het koken. Laurens is er intussen bij aan het zingen, een of andere smartlap als ik mij niet vergis. (Ja inderdaad, het is "ik kan je niet laten gaan, ik kan niet leven in een wereld zonder jou...." van wie is dat ook alweer?). Dennis heeft Quincy op schoot. Ze hebben het over het bijbestellen van eten en dat in het weekend niet alles bezorgd wordt. Judith bemoeit zich uiteraard ook met het eten. De overige bungalowbewoners zie ik niet.

Er wordt weinig gepraat en de stream ruist ook nog eens enorm, naast het gebuffer. Daan: "Ju, wat zou jij doen met die worteltjes, want die duren natuurlijk het langst?" en meer van dat soort teksten.

Ik zie dat Dennis en Joyce een gesprek hebben maar ik kan niet goed horen waarover. Ik hoor Joyce zeggen: "Ik dacht dat jij echt heel erg teleurgesteld was". Laurens vertelt nu een verhaal aan hen over een van zijn ex-vriendinnetjes.

20.07 uur
Hee, geluid uit de bunker. Margriet praat met Ting, ergens door het hek. Margriet: "Hij zal niet uit zichzelf iets gaan goedmaken, en voor de sfeer hoef je hem er niet bij te hebben want hij voegt daar toch niks aan toe." Vervolgens hebben ze het over Carmen, de vogel, die wordt ge-attacked door Quincy. Quincy krijgt op d'r donder.

Margriet gaat weer verder: "Ik was echt zo kwaad, ik ben nog nooit zo kwaad geweest. Ik was in staat om hem door het hek te trekken." Ting: "Ik snap niet dat je er uberhaupt nog mee kletst." Margriet: "Hoe kom je er sowieso op om zoiets te zeggen. Hoe komt het in je geest op. Ik snap gewoon niet waarom iemand dat soort dingen moet zeggen. Als dat je manier is om genegenheid te tonen... Als je je geen houding weet te geven dan moet je wat anders zeggen."

Martijn naar de DBK.

Margriet en Ting zijn even stil. Ting: "Nou, goed, dat het er even uit is. Je weet toch zelf dat je een binnenvetter bent." Margriet: "Dan kun je waarschijnlijk de populairste man in het huis zijn, maar hier..." Ze heeft het tegen Geesje.

Martijn is weer terug. Hummie heeft hem twee dingen verteld: ten eerste dat zijn haar leuk zat. En ten tweede iets over een camera die door een plant (?) werd belemmerd in zijn uitzicht. De dames complimenteren Martijn ook nog eens met zijn haar. Nu moppert Geesje nog eens over Mustapha.

20.14 uur
Geesje en Arthur zijn grappen aan het maken. Geesje maakt grappen dat ze vannacht naast Margriet slaapt en dat een zeker iemand daardoor geen kans krijgt. Margriet: "Nou ik weet niet wie er naast Mus gaat liggen maar ikke niet". Arthur wil zich best opofferen.

pi_6249425
Stream 5

19.52 De arme bewoners zitten aan de eettafel. Ik denk dat ze net gegeten hebben. Stefan legt een spel met woorden uit. Ursula (?) bedenkt dat ze galgje kunnen doen. Arthur zegt dat ze het in boter kunnen doen. Jeanette gaat koffie en thee zeggen. Jeanette : De afwas kunnen we morgenochtend doen. Stefan : Nee, doe ik straks. Jeanette : Waarom ? Stefan : Vind ik leuk. Eigenlijk zou een keer Joop Braakhekke langs moeten komen. Kijken wat hij er hier van kan maken. Arthur : Dat zou een stunt zijn.

Stream 3

19.58 Daniela, Judith en Laurens zijn in de keuken met het eten bezig. Ze eten rijst en volgens Judith hebben ze vier pitten nodig.

Stream 5

20.02 Mustapha is in de slaapkamer gaan liggen, Margriet is bij het hek gaan zitten. Ze aait de hond die op haar schoot ligt. Stefan vertelt over het zingdilemma van Margriet. Margriet : Je vergist je snel. Stefan : We gingen haar masseren zodat ze haar mond hield. We zaten toen in het goeie gedeelte. Was lachen hoor. Ik zei tegen de anderen dat ze dingen voor Margriet tegen mij moesten zeggen. Ze vroegen waarom, ik zei dat kan ik niet zeggen. Zij versprak zich een keer, bijna. Toen ben ik daar hard gaan overheen schreeuwen.

20.06 Bij het hek. Margriet : Hij weet niet wat hij aanricht. Ting : Missshien komt hij daar nu overheen. Margriet : Nee. Ik ben helemaal klaar met hem. Hij loop de hele dag al te zuigen, weken lang. Ting : Is er iemand voor je opgekomen ? Margriet : Dat hoeft niet. Ting : Vind ik wel. Margriet : Ik ben altijd degene die om de goede vrede te bewaren bijstelt. Sorry maar deze keer niet. Ting : Goed zo Margriet. Margriet : Dan krijg je een rotsfeer. Ik vind het wel leuk om het leuk met mensen te hebben. Ting : Het ging wel beter vorige week. Tot de quiz. Margriet : Je moet je grenzen weten. Uiteindelijk ben ik dan degene die de sfeer verpest. Ik ben nog nooit zo kwaad geweest. Ik was in staat hem door het hek te trekken, duwen. Ik stond gewoon iets op te ruimen. Hoe komt het überhayupt in je geest dat soort dingen te zeggen. Dat gaat boven mijn pet. Dat je er lol van hebt dingen op die manier te zeggen. Is dat een onhandige manier om genegenheid te tonen ? Als je onhandig bent mnoet je wat anders zeggen maar dit niet.

20.10 Ting : Goed dat het er even uit is. Jawel, je weet dat je een binnenvetter bent. Margriet : Ik kan niet tegen onrecht. Ting :Ik laat je even alleen.

20.12 Martijn laat zijn geknipte kapsel zien bij het hek. Margriet vindt het leuk staan.

20.14 Margriet : Ik weet niet wie er naast Moes gaat maar ikke niet. Arthur : Ik ga wel tegen Moes. Geesje : Moes tegen de muur. Nu wordt besproken dat Chazia gevatte opmerkingen ingefluisterd krijgt.

pi_6249536
20.16 uur
Ik begrijp uit de opmerkingen die ik hoor dat Mus weer naar bed is verdwenen. Arthur en Jeanette en Margriet zijn aan het koken. Ze hebben het over Chazia en haar adrem teksten: ze krijgt teksten gecued in haar oor. Stefan noemt haar net zo gevat als hijzelf. Geesje: "Wat zeg jij nou, dat ze net zo gevat is als jij?" Ze vragen zich af of dat dat kant en klare zinnetjes zijn of dat ze nog zelf wat moet verzinnen. Soms moest ze ook lachen om wat in haar oor hoorde. Geesje zag zich haar af en toe concentreren om iets heel fel in een klap te kunnen zeggen. Ursula vraagt nog wat dingetjes over de opnamen. Ze noemt het allemaal fake.

20.19 uur
Daan heeft pepers gesneden en haar handen niet goed genoeg gewassen en daarna in haar oog zitten wrijven. Da's niet fijn. Ze staat haar oog te spoelen in de keuken.

20.21 uur
Margriet heeft het nog steeds over Mus. Ze begrijpt zijn bedoelingen niet, het wordt er in ieder geval niet leuker op. "Waar wil je dan naartoe uiteindelijk? Dat moet hij beseffen, dat is een superharde leerschool, hij voegt hier niks toe." Geesje: "Hij wil blijkbaar niet dat het hier gezellig is. Margriet: "Het is veel makkelijker om negatief te zijn; het is veel moeilijker om ergens iets positief van te maken." Quincy blaft hard. "Kom eens met positieve energie, dit heeft gewoon geen zin. En als je dan ziet hoeveel positieve energie er van sommige mensen wel in is gestoken. Dan vraag ik me af: waar wil je dan naartoe? Dan ben je er alleen maar op uit om mensen tegen elkaar op te zetten en te stoken. Ik laat me gek maken." Geesje: "En jullie zitten al zolang bij elkaar. Hij pakt je steeds." Margriet: "Ja, hij pakt je steeds, hij is gewoon heel beledigend! En hij gaat alleen maar onder een deken liggen. Ga dan die DBK in, praat niet met ons maar met een ander als je dat dan niet wilt. Wij kunnen hier ook niks mee. Dan blijven we zes keer proberen om er wel goed mee om te gaan, zeven keer, acht keer, negen keer, tien keer, maar dan houdt het op. Dan ben je hier alleen maar om de boel tegen mekaar op te zetten. Als dat je doelstelling is, dan moet je gewoon weg gaan." Geesje: "Wat zouden wij als groep kunnen doen?" Arthur valt haar bij en wil ook wetenw at ze dan zouden kunnen doen. "Hij moet z'n excuses aanbieden. Niks, gewoon onszelf zijn en hem z'n tijd hier uit laten zitten. Gewoon z'n gang laten gaan. Loslaten. Het komt toch niet eens meer in 'm op om iets te doen. Hij had nu net ook de kans kunnen nemen, hij krijgt 100000 kansen en die neemt ie ook niet. Ik heb heel lang medelijden gehad want hij heeft het moeilijk, maar als je dan het moeilijk hebt moet je niks zeggen of erover praten maar niet alleen maar negatieve dingen spuien."

Jeanette bemoeit zich er ook mee, en zegt dat ze niks meer met hem te maken wil hebben, dat ze niet meer uit zichzelf naar hem toe zal gaan, dat hij maar moet komen. Margriet blijft over hem praten en mopperen. "De hele wereld is stom behalve hij, dat is zijn theorie".

20.30 uur
Margriet gaat nog even door. Vanmiddag schijnt hij ook alweer iets vervelends te hebben gezegd. Op de achtergrond klinkt applaus. In de bungalow gaan ze blijkbaar eten want ik hoor Geesje 'eet smakelijk' roepen. Arthur blijft naar Margriet luisteren.

pi_6249572
20.34 uur
En weg is het geluid uit de bunker. Ik heb nu alleen nog etende mensen in de bungalow en da's een stuk minder interessant want die kletsen alleen over het eten. Het eten is blijkbaar erg lekker want ik hoor een hoop ge'hmmm'. Ting merkt op dat de Bosche bollen niet zijn gearriveerd.

Ik hou even pauze tot het weer interessant wordt, kan ik effe de was in de droger doen!

pi_6249703
20.44 uur
Het gesprek in de bunker blijft gaan over Mus. Margriet heeft een heel verhaal over hoe zij vindt dat Mus in elkaar zit en hoe zij hem ziet. Volgens haar kan hij niet veranderen. Hij heeft een overlevingsmechanisme gevonden in het slapen. Margriet heeft dat gevonden in doen alsof er niks aan de hand is, zegt ze zelf. Ze snapt ook niet dat hij bijvoorbeeld geen knuffels wil enzo. Geesje denkt dat Margriet soms gewoon te dichtbij hem komt en dat hij haar daarom steeds zo afstoot. Geesje weet bijna zeker dat Margriet hem veel doet. En hij doet haar ook veel, en daar pakt hij haar steeds op, zo luidt haar theorie.

20.47 uur
Stefan gaat zich er ook mee bemoeien (oja, waar Geesje is, is Stefan, tuurlijk, logisch). Margriet zegt dat Mus altijd persoonlijk beledigt ipv grappig. Geesje denkt dat hij bij Margriet de grenzen aan het verkennen is. Ze zijn Mus lekker aan het analyseren met zijn allen. Hoe hij denkt, wat hij met zijn vrienden doet, etc. Stefan verdedigt hem. Geesje vindt het vooral moeilijk omdat ze nog zolang moeten met zijn allen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')