abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6237321
Ik zit even enorm te fylosoferen over pedofielen. Ja DAT knalt erin he!! Maar het is dus omdat ik in de reacties op dat bericht van vandaag (11 oktober) de site van martijn en dan een puntje en dan de eerste drie letters van het woord 'organisatie' (links mag je niet geven op Fok dus puzzel het ff uit).

Daar lees je dus hele klaagredes over het niet geaccepteerd worden van pedofielen. ,,Ooohhh en Nederland is zo tolerant maar wij, ongeaccepeerde pedofielen worden genegeerd, uuuuuu"

Nu ben ik 23 en val echt niet op jeugdigen... Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben homo dus ik heb het over jongens. Echter, pedofielen kunnen ook op meisjes vallen maar om mijn eigen gedachten te illustreren heb ik het dus over humanen MET trekhaak.

Anyway, to the point. Een vriend van mij, van mijn leeftijd, had eens een one-night stand met een 15-jarige, en al een paar keer met een 16-jarige. Ik daar echt op en was echt boos, schold hem de huid vol. ,,Nou hij wilde het zelf hoor, hij wilde zelfs een relatie met mij maar ik wilde niet." Ik kon hem niet eens meer recht in de ogen aankijken. Iemand van 15 is uiteraard heel anders dan iemand van 23. Aan de andere kant denk ik weer, tja, 15... dan beginnen de hormonen enorm te broeien, je bent lichamelijk al wel wat ontwikkeld, je wil dingen uitproberen... Maar dan denk ik weer, my god, met iemand van 23????

Op die gewraakte site van martijn stond in het forum: ,,ik kan een meisje van 19 sexy vinden maar ook een meisje van 5." Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. En verkrachten van kinderen is anders dan liefde geven aan een kind. Staat er. En je hebt gevoelens maar kan die niet uiten. Als jongere kijk je natuurlijk enorm tegen ouderen op. Geef een cd van K3 en het meisje is binnen, bij wijze van spreken. Of de man in kwestie dan wellicht eventueel.

Maar mijn vragen:

*Is het bewezen eigenlijk dat pedofilie ergens uit ontstaan is? Hoe ontstaat het in de mens? Want ik vroeg mij af, er zijn ook zoveel mensen die zeggen dat homofilie ontstaat uit te veel moederaandacht ofzo, door de opvoeding, door gepest worden op school. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt iets is dat al lang in je zit. Mijn moeders reactie bij mijn coming out (big smile op haar gezicht) ,,Ooohhhh ik wist het al lang. Al toen je vier was." Ben geen nicht (zie de resultaten van de test op mijn site en bovendien lees je daar dat ik verder niet zoveel verschil van de heterocollega's), maar het zat dus schijnbaar altijd al in mij. Ik denk dat ook. Maarrrr pedofielen denken dat ook. Is dat ergens uit bewezen dat dat zo is? Of juist niet? Bijv. links naar (delen uit) onderzoeken?

*Verder wordt er op die site gepleit dat je niemand in hokjes moet plaatsen. Geen homo's, hetero's, biseksuelen of lesbiennes. Iedereen is een uniek persoon met eigen unieke seksuele gevoelens. Op die manier praten ze het goed, is mijn visie. Althans, dat proberen ze. WAAROM is het ziekelijk (en vind ik het ziekelijk) dat mensen op kinderen vallen? Waar zit het hem in dat het volwassenen lekker lijkt seks te hebben met een pre-puberaal? Maar dan kun je je ook afvragen, waar zit het hem in dat jongens op jongens vallen en meisjes op meisjes? WAT is volgens jullie het verschil?

Dit is overigens niet suggestief bedoeld dat ik pedo ben, want ik er net zo op als de meesten en bovendien zou ik niet zomaar iets onder deze nick posten. Het is meer een poging iets van twee kanten te belichten al lukt het mij niet goed. Toen ik de fotootjes bovenaan de site van Martijn zag voelde ik me al een misdadiger. En de hele toonzetting van die club neigt mij aan te nemen dat er een hele illegale club ACHTER schuilt. En niemand die er eens onderzoek naar heeft gedaan in de 20 jaar dat die club bestaat. Ik probeer die mensen te begrijpen, wat tot dusver 0,0 resultaat heeft. Hebben jullie een !!!!!!goed onderbouwde!!!!!! mening hierover?

Nou en last but not least, hopelijk wel in het goede forum, zo tussen de "hoe snel kom jij klaar" en "aftrekken slaapmutsje?"

En mochten velen dit hele verhaal verkeerd begrijpen dan sodemieter ik het er wel helemaal vanaf hoor

vrijdag 11 oktober 2002 @ 21:45:32 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_6237391
tja, mijn mening hierover is en blijft radicaal, ik vind de gedachte smerig en ziek dat je op onschuldige kinderen kunt vallen, en door jouw lust een kind z'n hele leven een trauma te bezorgen. En dan overdrijf ik niet, zo'n mensen mogen van mij letterlijk dood neervallen, mocht ik erachter komen dat ik zelf zo'n gedachtes zou krijgen dan zou ik onmiddelijk zelfmoord plegen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_6237415
Nou zelfmoord plegen... kom op! Das ook weer zoiets.

Maar ik bedenk me nu weer, stel dat ik vader zou zijn van een kind en een kerel uit een straat verderop zit met zijn klauwen aan hem/haar... ik snij z'n keel door, en steek vervolgens zijn huis in de fik.

En zijn vrouwen eigenlijk wel eens pedofiel?

vrijdag 11 oktober 2002 @ 21:48:36 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_6237424
ik zou serieus zelfmoord plegen ter bescherming van kinderen om mij heen, ik zou ook niet met mezelf kunnen leven.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 21:49:16 #5
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_6237435
Voor de grieken was incest trouwens de normaalste zaak vd wereld!!
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 21:51:36 #6
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_6237474
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 21:49 schreef HAL9000S het volgende:
Voor de grieken was incest trouwens de normaalste zaak vd wereld!!
Maar incest hoeft niet per se om pedofielie te gaan...
pi_6237512
Nou volgens Martijn is er dus een verschil tussen liefde geven aan kinderen en verkrachten. Kinderen zouden als dom worden gezien door te zeggen dat ze zich niet kunnen verweren en kinderen zouden tegenwoordig veel harder zijn. Als kinderen niet willen, verweren ze zich echt wel en oh ja, ze zijn fel tegen kinderen verkrachten.

Dus stel je was pedofiel (STEL STEL STEL he), en na zes zakken drop wil het buurmeisje haar mooie Katrien Duck slipje wel laten zien ( ), dan ben je als 'gezonde' *kuch* pedofiel echt wel zo dat het meisje dat niet tegen haar zin in doet.

Zegt die vereniging dus. Oftewel, pleeg geen zelfmoord als je pedo bent maar hou het zelf in de hand.

pi_6237537
Over die Grieken (ik weet niet hoe ik die quotes zo goed in beeld krijg)

Met homoseksualiteit ook. Dat werd in de hele vroege eeuwen ook gewoon bedreven. Daarna werd het verboden en was het een ziekte en nu wordt het in de regel als normaal gezien. Tenminste door een groot deel van de mensen.

vrijdag 11 oktober 2002 @ 22:03:18 #9
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_6237663
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 21:39 schreef Waxxer het volgende: Een vriend van mij, van mijn leeftijd, had eens een one-night stand met een 15-jarige, en al een paar keer met een 16-jarige.
15 en 16 jarige kunnen voor zichzelf wel redelijk bepalen wat ze willen, ook al vind de wet van niet. Dat is niet echt pedofilie...
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_6238634
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er is iemand mij voor. Ik was eerder deze week al van plan om een topic over pedofilie te openen, maar was daar door tijdgebrek niet aangekomen. Doe dat ik ook niet meer, want dit is nou de topic die voor ogen had: Een topic die twee kanten probeert te belichten. Goed zo, Waxxer! Nu kan ik ook eens een kritisch geluid richting de pedo's laten horen, tot nu toe kon ik op de Frontpage en het Forum eigenlijk alleen maar voor verdediger spelen. Ook nu ga ik dat zo nu en dan doen, want er zullen vast niet veel pro-pedo-geluiden te horen zijn...

Omdat het wiel niet opnieuw hoeft te worden uitgevonden ff een samenvoeging van mijn reacties van mijzelf uit het topic over Little Brother. Om één geheel van te maken wel zo nu en dan iets aangepast:

"Ken jij iemand die pedofiel is? Kennelijk niet. Nou, ik ken er eentje. Ken hem al vanaf mijn tiende en hij heeft mij NOOOOOIT op enige wijze gekwetst of wat ook maar ontoelaatbaar is. Anders ging ik hem nu echt niet verdedigen. En over het gevoel van macht kan ik zeggen: Dat hebben ouders toch ook? Ouders hebben toch ook macht over kinderen? Gaan die daar ook allemaal perfect mee om? Nou, was dat maar waar!!!!!!
En ja, hij weet drommels goed waar zijn grenzen liggen. Hij kiest ervoor om geen seks met kinderen te hebben en is ook sterk genoeg om dat ook vol te houden. Ik ben met je eens dat er helaas veel pedofielen zijn die daar niet toe in staat zijn. En ja, die mag je gerust ziek noemen. (...) Ik denk dat ik ook heel negatief over pedo's had gedacht als ik zelf niet met eentje in aanraking was gekomen. En ik moet eerlijk bekennen als ik met naam en toenaam op de Frontpage zou staan, niet eens zou durven te zeggen dat ik bij eentje over de vloer kwam...
Iemand vond pedofielen per definitie slecht en meende te kunnen oordelen dat de man die ik al 22 jaar ken dus ook slecht was:

quote:
"Neemt niet weg dat hij een zieke geest heeft, net zo ziek als iemand die graag zou willen vermoorden maar het niet doet,
natuurlijk is het fijn dat iemand het kan onderdrukken, maar hij blieft een walgelijke neiging hebben."
(De gequote tekst in het klein zijn quotes van anderen uit het Little Brother topic.)
Sorry, maar ik vind dit wel een beetje kwetsend. Ik heb even geen zin om hier verder op in te gaan.
Waarom ga je er vanuit dat een pedofiel per definitie slecht is? Hoezo 'wederom een verkeerde vergelijking'? Volgens mij heb je eenmaal in je hoofd gehaald dat ALLE pedofielen slecht zijn en wil je dat denkbeeld koste voor wat het koste vasthouden. Daarmee bereik je echt niks mee, hoor!
Nee, ik bagaliseer niks. Ik vind belangrijk dat er onderscheid gemaakt wordt tussen het hebben van die gevoelens en het in praktijk brengen van die gevoelens. Als ik puur op mijn eigen gevoel af ga, ja, dan vind ik ook, op z'n zachts uitgedrukt, griezelig dat mensen kunnen geilen op kinderen. Maar ik probeer ze niet daar op te veroordelen.
(...)
Ik weet niet wat de voorkeur van mijn opa was. Als hij nu hetero of pedo was; in beide gevallen heeft hij niet alleen het leven van mijn moeder, maar ook van de andere gezinsleden, flink beschadigd. (mijn moeder is een incest-slachtoffer)

quote:
"Ik vind het ook geen kwestie van bagatiliseren. We proberen alleen bergip te hebben en een lans te breken voor de Pedofiel. Die mensen hebben een onbegrip om je heen dat wil je niet weten. Worden verstoten als ze er voor uitkomen en mogen helemaal geen contact met kinderen meer hebben"
En dan kun je pas heel veel problemen verwachten. Niet alleen ik H., en die man waar ik over sprak, maar ook deskundigen zijn hier mee eens. (...)
Ik probeer het al heel lang vanaf de andere kant te zien. Dacht je dat ik, als ik dat niet kon, als zoon van een incestslachtoffer, dan bij een pedofiel over de vloer bleef komen?
(...)
Je kunt H. wel verwijten dat hij zijn mening als feit presenteert, maar doe je dat zelf ook niet? Dat je aangeeft dat de wetenschappelijke wereld daar niet mee eens is, zegt me niks. Dezelfde wetenschappelijke wereld beweerde 50 jaar geleden dat homo's ziek waren en verder worden onderzoeken die een ander geluid laten horen, gewoon botweg genegeerd. Tuurlijk, zowel de 'voorstanders' als de 'tegenstanders' bekken wat hun het beste uitkomt, maar de waarheid is nog altijd de middenweg.

Serie-lustmoord-neiging is een gedraging en niet een gerichtheid. Pedofilie is dat wel, net zoals homofilie en heterofilie. En volgens mij ook necrofilie... In onze maatschappij ligt pedofilie erg gevoelig, waarom begrijp ik dus wel (...)

Als je verliefd bent op iemand hoef je dat niet te laten blijken. Die man liet wel blijken dat hij mij mocht. Maar verliefd op mij? Geen idee!!!
(...)
Pedofilie kan ook nooit gelijk gesteld worden worden aan homofilie. Die overtuiging heeft die man ook en DAAR hecht ik meer waarde aan dan aan jouw mening.

quote:
er zijn ook mensen die als kind een pedofiele relatie hebben gehad met een ouder en dat zien als een erg waardevolle ervaring. Het kan dus blijkbaar wel.....
Ik had dus geen seksuele relatie, M.

quote:
Je hoeft niet te beargumenteren dat een pedofiel die het NIET in de praktrijk brengt "relatief" een beter persoon is dan een die het wel doet, dat is een open deur en spreek ik ook nergens tegen.
Dat spreek je WEL tegen, met de uitspraak: Hun neiging is per definitie slecht ja, en daarmee de persoon, dat zeg ik. En dan vooral het laatste stuk: en daarmee de persoon. Zoals jij redeneert kunnen ze net zo goed toegeven aan hun neigingen. Veroordeelt zijn ze toch. Wat ze doen maakt toch niks uit.
Die persoon die ik al 22 jaar ken, vind je per definitie slecht? Terwijl je hem niet eens kent? Of denk je dat mijn mensenkennis te gering is om hem goed in te schatten?

Relevant of niet, het is een feit dat ook hetero's wandaden plegen en helaas zijn ook kinderen daar het slachtoffer van. Maar dat is minder erg, natuurlijk. Zijn 'onze' kinderen toch niet. Die indruk kreeg ik nogal eens, als ik zo de nieuwsberichten lees.

JIJ vind de voorkeur walgelijk. Net als heel veel mensen een homoseksuele voorkeur walgelijk vinden. Maar er zijn GEEN harde standpunten om seksueel contacten tussen sekse-leden te verbieden. Bij pedofilie wel.
Wat je van een voorkeur vindt, mag nooit de leidraad zijn. Ook niet of het in praktijk gebracht kan worden of niet. Dat is mijn standpunt en daar blijf ik blij.

quote:
"bij de een is er sprake van een slachtoffer bij de ander niet."
Het idee dat dit per definitie zo is bij pedofilie, vind ik een kromme gedachte. Dus ik ben ook een slachtoffer? Moet ik hem dan ook maar aangeven? Doe je de echte slachtoffers, zoals mijn moeder, hier recht mee?
(...)
Kennelijk ben je al zo zeker van jouw mening over pedofielen, dat je helemaal voorbij gaat aan mijn mededeling dat ik ALS KIND een platonische relatie had met een pedofiel. Platonisch, ja, dus zonder sex. Hier versta ik onder: niet-praktizerend. Dus ik wil graag van jouw weten wat jij onder misbruik verstaat. Jammer dat ik niet eerder kon reageren, maar ik was even bij een 'dader' op bezoek.

Iemand raadde me aan om 's een keer te kijken op de site van Martijn, mijn antwoord was daarop: Die man heeft me eens een exemplaar van hun blad laten zien, H. Er stonden dingen in waar ik echt niks mee kon of waar ik zelfs moeite mee had, omdat mijn moeder een incest-slachtoffer is, maar er stonden ook dingen waarvan ik dacht: Hee!"

Soms heb ik wel eens het gevoel dat die lui bij Martijn olie op het vuur smijten. Jammer, want een geaccepteerde discussie is zeer zeker van groot belang. Niet alleen voor pedofielen, maar ook voor de kinderen; hun ouders.

Hoop morgen een fonkelnieuw fris reactie te leveren.

[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 11-10-2002 23:07]

pi_6238828
Ik ga geen heel verhaal intikken en geen smilies gebruiken, maar ik zou me meteen laten behandelen als ik bij kinderen sexuele gedachten zou krijgen.
pi_6239065
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:10 schreef dolle_hond het volgende:
Ik ga geen heel verhaal intikken en geen smilies gebruiken, maar ik zou me meteen laten behandelen als ik bij kinderen sexuele gedachten zou krijgen.
Zou ik ook doen...
Behandelen in de zin van: Er van af komen, heeft helaas geen zin. Maar behandelen in de zin van: Op een goede manier ermee omgaan wel.
Als dat laatste ook niet mogelijk was, ja, dan zou ik ook mezelf van kant maken. Het idee dat je een kind elk moment kwaad kan doen, zie ik echt niet zitten.
pi_6241435
Uhm... volgens de topicstarter ben ik dus een pedofiel. Ben 24 en heb een relatie met een meisje van 16.... Ik weet dat het ongebruikelijk is en het levert de nodige vreemde reacties op, maar om nou te zeggen dat ik pedofiel ben??
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_6242567
*zucht* neee ik zeg niet pedofiel al moet ik zeggen dat je als 24-jarige in 99% van de gevallen heel anders bent dan een 16-jarige. Ik noem niemand pedofiel hier (zou zelf persoonlijk het leeftijdsverschil te groot vinden maargoed). Maar daar gaat de hele discussie niet over!!!! Dus ontopic graag. En sorry als ik je beledigd heb

Maarrrr (ff wijzigen) Misschien heb ik mijn woorden her en der ook iets verkeerd genuanceerd, maar ik vind wel dat als een jongen van 23, afgestudeerd hbo, gaat zitten vozen met een ander (j/m) van 15 uit mavo 3, dat dat verkeerd is. In ieder geval wel gevaarlijk want zo iemand zit volop in ontwikkeling, kijkt tegen een oudere op, het is een heel andere omgang. Grenzen kun je qua leeftijd soms moeilijk stellen... Maar 28 en 16 is weer anders. En 20-28 is ook weer heel anders dan 16-24.

[Dit bericht is gewijzigd door Waxxer op 12-10-2002 14:38]

zaterdag 12 oktober 2002 @ 03:27:16 #15
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_6242788
Bij pedofielen denk ik aan vieze kerels van een jaar of 40 die meisjes van een jaar of 6 a 7 meelokken met snoep (of iets dergeljks)

Een jongen van 24 met een meisje van 16 vind ik geen pedofielie !

The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
pi_6244062
Heb je mijn lange verhaal ook gelezen, Waxxer?
Ik ben erg benieuwd naar jou reactie daarop.
pi_6246352
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:24 schreef F-ron het volgende:
Zou ik ook doen...
Behandelen in de zin van: Er van af komen, heeft helaas geen zin. Maar behandelen in de zin van: Op een goede manier ermee omgaan wel.
Als dat laatste ook niet mogelijk was, ja, dan zou ik ook mezelf van kant maken. Het idee dat je een kind elk moment kwaad kan doen, zie ik echt niet zitten.
En als dat niet zou helpen, dan maar die ballen er af
pi_6246406
Ik heb het gelezen ja

Maar dat is inderdaad de vraag die ik mijzelf stel. Gisteren liep ik met gewoon een vriend naar de auto op een parkeerplaats hier in Zwolle. Allebei homo (maar geen nicht, echt niet). Achetr die parkeerplaats in de stad is zo'n homo-ontmoetingsplaats maar 200 meter ervoor stond een groepje boeren. Schreeuwt zo'n kerel: ,,Hee brillenjood! Ga je je vriend lekker in z'n kont neuken??" (ik had een brilletje op want dat heb ik met -2 nu eenmaal nodig bij autorijden). Dat was serieus in de twee jaar dat ik "out" ben de eerste keer dat ik zo beledigd (gediscrimineerd?) ben, een eerste degrelijke reactie.

Nu weet ik dus uit ervaring dat niet iedereen in Nederland al zo tolerant is.

Als homo ben ik dus "anders" dan de meesten. Ik ben niet misbruikt, heb never ever met barbies gespeeld, had heel keurig mijn autootjes en (o.a. technisch) lego. Ik ben er 100% van overtuigd dat homoseksualiteit in je zit, als je dat voelt. Je bent gewoon zo.

Is dat met pedofilie ook zo? Als jer als kind niet bent misbrukt, als je ook een heel normaal leven hebt gehad, dan lijkt me dat niet gek. het gevoel is er. Er wordt op Fok terecht vaak gezegd dat het niet uitmaakt of je hetero, homo of bi bent. Als homo's het maar niet teveel laten zien. Nou ok, mij zul je niet op straat zien kleffen met een ander, al was het een meisje. En ik heb jarenlang gezeten met het feit dat ik homo BEN, coming out op 21e maar had net zo goed al op mijn 14e gekund.

Overigens wordt homoseksualiteit pas sinds 1987 officieel niet meer als ziekte gezien.

Als je het zo bekijkt is het met pedofielen net zo. Volwassenen mogen hun machtspositie niet misbruiken door TE aanhankelijke toenadering tot kinderen. Net als dat ik als een van de weinigen om mij heen (van de jongens dan) niet op meisjes viel, vind ik het zeer aannemelijk dat bij anderen het seksuele gevoel ontstaat dat ze op kinderen vallen. De gedachte is echt walgelijk, en dan om de machtspositie, het idee hoe een kind is en het idee hoe een volwassene is geeft al gauw het stempel ziek.

Ik denk dat je ziek bent als je daadwerkelijk seksuele toenadering zoekt tot een kind als pedofiel of probeert zo een relatie met een kind op te bouwen dat het als "verkering" lijkt zonder seksuele handelingen. Ik kan een vriendin knuffelen omdat ze aardig is en ik heel goed met haar kan opschieten. Met jongens kan ik dat dan toevallig ook. Maar als een volwassene zelfs dat al bij een kind doet, terwijl het niet je eigen kind is, dus overdreven veel houden van, knuffelen, cadeautjes geven, overmatig veel op schoot nemen en ga zo maar door, ook dat vind ik misbruik maken van het kind. Een kind kun je zo goed beinvloeden, dat ik denk dat dergelijk gedrag tot gevolg kan hebben dat een kind moeite krijgt met contacten maken met leeftijdsgenootjes. ook later problemen kan krijgen in het krijgen van relaties. Ook van deze beschreven relatie lopen kinderen naar mijn mening schade op.

Dat komt er dus op neer dat pedofielen in principe niks kunnen met hun seksuele gevoelens. Het is er dus gewoon maar er is geen mogelijkheid ze te verwezenlijken. Heb ik medelijden met ze? Nee absoluut niet, ze moeten het dan maar accepteren dat het niet kan. Nogmaals, als ik zelf vader van kinderen zou zijn, zou ik een pedofiel die een TE hechte band met hem/haar zou krijgen, echt kort en klein slaan. Ik zou mijn kind niet in zijn/haar eentje met een volwassene buitenstaander alleen naar een pretpark laten gaan ofzo. Hiermee doel ik op het verhaal van die vriend van Gerard Reve, echt zo ontzettend walgelijk allemaal. Als ouder kun je denk ik snel naief zijn bij dat soort dingen. Ook denk ik weer dat je het gewoon niet doorhebt wat er gebeurt.

Maar nu dwaal ik af. Excusez moi voor mijn wellicht wat vage omschrijving van net.

Heel verkeerd van pedofielen, en de schaduwgroepering Martijn, vind ik de suggestie dat kinderen door ouders als dom worden gezien, dat kinderen zelf heel goed grenzen kunnen leggen in hun band met volwassenen en dat als een kind ook naar een andere volwassene toegroeit, dat een natuurlijk proces is dat niet door ouders en instanties moet worden tegengehouden.

Kortom, pedofielen zijn misschien wel de grootste 'pechvogels' van alle seksueel geaardigden.

*Toenadering zoals hierboven beschreven is ziekelijk, zeker weten en zij moeten echt naar een psychiater. Als homo die niet out is (of wel) hoop je ook zo vaak dat een andere jongen homo is. Als je gewoon weet dat het niet zo is, dan doe je gewoon niks en heb je pech. Van het verschijnsel dat kinderen op volwassenen vallen heb ik nog nooit gehoord.

*Ik ben VOOR enorm hoge straffen voor praktiserende pedofielen en gedwongen behandeling. Niet om de gevoelens uit te roeien (ik ben ook niet hetero te krijgen en de hetero's hier zijn niet homo te krijgen) maar om de suggestie uit hun kop te krijgen dat een heel hechte relatie opbouwen met een kind mogelijk is.

pi_6250837
quote:
Maar als een volwassene zelfs dat al bij een kind doet, terwijl het niet je eigen kind is, dus overdreven veel houden van, knuffelen, cadeautjes geven, overmatig veel op schoot nemen en ga zo maar door, ook dat vind ik misbruik maken van het kind. Een kind kun je zo goed beinvloeden, dat ik denk dat dergelijk gedrag tot gevolg kan hebben dat een kind moeite krijgt met contacten maken met leeftijdsgenootjes. ook later problemen kan krijgen in het krijgen van relaties. Ook van deze beschreven relatie lopen kinderen naar mijn mening schade op.
En hoe zit het met ooms, tantes, opa's en oma's? Waarom zou je niet van een kind mogen houden die geen kind of zelfs een bloedverwant van je is? Ik zie niet in waarom het wel schadelijk is als 't je kind niet is en niet als 't wel je kind is. Ook ouders kunnen hun kinderen te veel claimen, vooral als een kind meer en meer z'n eigen weg wil gaan. Als ouders dat niet kunnen accepteren, kan het kind òòk schade oplopen. Ik ben dus met je eens dat een overmaat niet goed is voor een kind. Ook de man waar ik dus nog steeds komt, onderstreept dit. Ik was altijd welkom, maar mijn leeftijdgenootjes gingen voor. Dat het niet gezond is dat een volwassene een afhankelijkspositie op een kind bouwt, weet ik uit eigen ervaring. En dan heb ik NIET over die man, maar over mijn eigen moeder... In plaats van dat ik mijn verhaal bij haar kwijt kon, moest ik een luisterd oor voor haar spelen. Dat is iets wat ik haar nu nog wel een beetje kwalijk neem.
Dat je als volwassene 'verkering' kunt hebben met een kind...? Nee... Verkering had ik alleen met de meisjes uit mijn klas. Die man was een goede vriend; maar verkering met hem? Ik geloof niet dat er kinderen zijn die een relatie met een volwassene als verkering zien. Ach, als ik bij vriendjes was, vergat ik hem vaak genoeg. Heb 'm geloof ik ook weleens laten zitten...
Als volwassene moet je - zoals jij ook al zei - een zekere afstand houden naar kinderen toe.
quote:
Als homo ben ik dus "anders" dan de meesten. Ik ben niet misbruikt, heb never ever met barbies gespeeld, had heel keurig mijn autootjes en (o.a. technisch) lego. Ik ben er 100% van overtuigd dat homoseksualiteit in je zit, als je dat voelt. Je bent gewoon zo.
Is dat met pedofilie ook zo?
Bij pedofilie is dat net zo.
quote:
Dat komt er dus op neer dat pedofielen in principe niks kunnen met hun seksuele gevoelens. Het is er dus gewoon maar er is geen mogelijkheid ze te verwezenlijken. Heb ik medelijden met ze? Nee absoluut niet, ze moeten het dan maar accepteren dat het niet kan.
't Enige mogelijkheid is - in de toekomst - virtuele kinderporno. Maar het blijft een surrogaat. Medelijden heb ik ook niet met hen. Heeft die man ook niet eens. "Tuurlijk is het niet altijd even gemakkelijk. Maar zielig in een hoekje zitten lost niks op. Niet kijken naar wat niet mogelijk is, maar kijken naar wat wel kan." zijn zijn woorden. Wat volgens hem wel kan zijn sociale contacten, uiteraard met een zekere afstand. "Een kind claimen is niet goed."
quote:
Heel verkeerd van pedofielen, en de schaduwgroepering Martijn, vind ik de suggestie dat kinderen door ouders als dom worden gezien,
Ik heb bewust alleen dit stuk gequot. Waarom? Omdat ik hier wel mee eens ben.... Krijg wel eens het idee dat zowel ouders als andere volwassenen kinderen als domme wezen beschouwen. Dit is onzin. Maar om gelijk... Nee... Ik had beloofd om ook een pro-pedo geluid te laten horen. Dus in plaats van mijn mening over het laatste stuk van de alinea te geven; de vraag: Waarom ben jij daar niet mee eens en waarom vind jij dat volwassenen geen sex met kinderen mogen hebben?
In mijn volgende reactie zal ik hier ook op ingaan.
pi_6252559
Het kan voorkomen dat er mensen zijn die dit soort gevoelens hebben, raar maar het is nou eenmaal zo, doe je niks aan.

Gelukkig is het overgrote deel van deze mensen sterk genoeg om niet toe te geven aan die gevoelens. Echter zijn er een paar die dit wel doen en dat vind ik echt ziekelijk. Of er een therapie ofzo tegen bestaat, ik denk het niet, je kunt iemand ook niet behandelen om van hetero naar homo te gaan of andersom. Je kunt hem/haar echter wel helpen niet aan die gevolens toe te geven.

Maar ik zeg 1 ding, als ik ooit kinderen krijg en zo iemand gaat ernaartoe dan ram ik hem helemaal in elkaar. Van kinderen moet je afblijven! (van volwassenen natuurlijkook maar van kinderen helemaal)

pi_6253797
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 00:32 schreef erikh het volgende:
Maar ik zeg 1 ding, als ik ooit kinderen krijg en zo iemand gaat ernaartoe dan ram ik hem helemaal in elkaar. Van kinderen moet je afblijven! (van volwassenen natuurlijkook maar van kinderen helemaal)
Wanneer wil je gaan rammen? Als je denkt: Dat is een pedo, dus ik ram erop los of bedoel je: als ze niet met hun poten van je kinderen af kunnen blijven?
pi_6256161
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 02:17 schreef F-ron het volgende:

[..]

Wanneer wil je gaan rammen? Als je denkt: Dat is een pedo, dus ik ram erop los of bedoel je: als ze niet met hun poten van je kinderen af kunnen blijven?

Als ze niet met hun poten van kinderen af kunnen blijven

Lijkt me logisch, beetje risicovol als je denkt hij is een pedo die gaan we in elkaar slaan. Alleen als iemand niet van kinderen af kan blijven (en dan bedoel ik ook echt foute dingen he)

pi_6256288
'pedofiel' is tegenwoordig een van de meest misbruikte begrippen.
Een pedofiel is iemand die valt op jonge kinderen zonder geslachtskenmerken. Maar als je zelf meerderjarig bent en sommige jongens/ meisjes van 15-16jr aantrekkelijk vind ben je echt geen pedofiel hoor. Dan zou 95% van de mensen pedofiel zijn .

Natuurlijk kun je je afvragen of het wel goed is als iemand van 25+ een relatie heeft met een 15-jarige vanwege het verschil in geestelijke ontwikkeling maar dat heeft niks met pedofilie te maken.

zondag 13 oktober 2002 @ 13:04:13 #24
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6256312
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:02 schreef Aernout het volgende:
Natuurlijk kun je je afvragen of het wel goed is als iemand van 25+ een relatie heeft met een 15-jarige vanwege het verschil in geestelijke ontwikkeling maar dat heeft niks met pedofilie te maken.
Tja, en krijg dat maar eens uitgelegd
Als je zelf in zo'n relatie zit, denkt iedereen dat je niet wil toegeven dat je pedofiel bent, maar eigenlijk ben je het niet

En dan is er ook nog het verschil tussen een keer een veel jongere vriendin hebben en continu op zoek zijn naar zo jong mogelijke meisjes...

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_6256494
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:04 schreef MrTorture het volgende:
En dan is er ook nog het verschil tussen een keer een veel jongere vriendin hebben en continu op zoek zijn naar zo jong mogelijke meisjes...
Er is onderzoek naar gedaan welke leeftijd mannen het meest aantrekkelijk vinden. Bij dat onderzoek werd gekeken naar leeftijdskenmerken als heup/taille verhouding, lichaamsvorm in het algemeen en vetverdeling in het gezicht. Het bleek dat de gemiddelde man (alle leeftijden) meisjes van 17 jaar lichamelijk het meest aantrekkelijk vindt. Biologisch zeer goed verklaarbaar, want 17 jaar is ook precies de optimale leeftijd voor een vrouw om gezonde kinderen ter wereld te brengen. De natuur heeft het wat dat betreft uitstekend geregeld. Het is dus helemaal geen afwijking om op zoek te gaan naar een jonge vriendin.

Toch ligt er wel een taboe op. De reden daarvan is denk ik jaloezie. Er is maar een beperkte hoeveelheid vrouwen in de (fysiek) aantrekkelijke leeftijd terwijl in principe alle mannen daar achteraan zitten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')