Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 13. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 9 oktober 2002.
In de kamer zegt Judith dat Margriet dingen niet moet opkroppen.... dat het anders ontaardt in een gedrag wat ze niet zo leuk aan haar vindt.
"Je neemt het dan mee en als je het dan opeens zegt komt het raar over!", meent Judith.
"Maar ik heb geen zin om me bloot te geven!", zegt Margriet. "Daarom stapelt het zich op weet je".
Judith komt nu met het voorbeeld dat Margriet zich gestoord heeft aan het gedrag van Stefan...
"Maar in de groep is het gewoon niet leuk", meent Margriet. "En ik heb het ook wel aangegeven."
"Je kunt zo ook niet met mensen omgaan!", vindt Judith. "Maar dat zit gewoon in Stefan en dat geeft niet".
"Het was ook mijn maatje in het begin!", merkt Daniela op.
"Maar dus ook niet meer! En dan gaat er bij mij ook een lampje branden... dat jij opeens niet meer zijn maatje bent.. snappie?"
"Ja, ik ken het hele verhaal", reageert Daniela zacht. "Maar als het je echt dwars zit moet je het er met ons over hebben!"
"Het vervelende is dat je aan twee kanten zit", meent Judith.
"En nu dat in bed liggen met haar!", zegt Margriet zuchtend. "Alles wat hij met mij deed doet hij nu met haar en dan denk ik 'Jezus'!! En daardoor ga ik haar ook als een soort boeman zien en dat is dus wat ik niet wil!"
"Morgen kortsluiten!", raadt Arthur haar aan.
"Spreek het uit", zegt ook Judith.
"Ik merk dat ik dat te weinig doe", bekent Margriet. "Maar niets is hier wat het is. Het blijft een playing game en dat breekt toch op!"
"Morgen zijn er weer nieuwe meisjes...", zegt Judith. "En dat wordt het volgende verhaal! Dat zeggen die jongens ook al... dat wordt de volgende weer!"
"En dan komt Mustapha er weer tussendoor door te vragen aan Geesje waarom ze op Stefan valt..", merkt Margriet weer op. "Dat deed hij puur om mij te jennen. Daar kan ik dan ook niet tegen!"
"Vanaf nu gewoon alles zeggen wat je niet leuk vindt!', zegt Judith nog een keer.
"Dit is voor mij wel iets om aan te werken", concludeert Margriet. "Sneller dingen zeggen... tot nu toe zei ik niets om de goede vrede te bewaren!"
"Al doe je het maar één van de tien keer", reageert Arthur. "Dat is al een eerste stap!"
Daniela zegt dat ze ook niet zo'n prater is.
"Maar ik kom ook niet heel vaak in dat soort situaties", zegt Margriet.
"Je moet voor jezelf kiezen", meent Ting.
"Breng het op jou manier.. op jou tijd!", zegt Daniela. "Denk er even over na en zeg het dan. Het lucht ontzettend op en je leert jezelf er door kennen! En je bent echt niet de enige. We leren hier allemaal van elkaar!"
(code is op!)
Wat in zijn verslagen doorklinkt is dat Margriet door Judith geestelijk onder vuur word genomen op het moment dat Margriet er even doorheen zit ivm het ZwaksteSchakel annex Stephan/Geesje gebeuren.
Wat niet duidelijk word is of dat Mus echt vannacht buiten heeft geslapen....
Op de postzegel zie ik iedereen iig binnen dus het zal wel goed zitten
Daniela ligt heel knus onder 1 deken naast Dennis in bed.
Laurens en Dennis liggen nog steeds in bed en kletsen wat over confrontaties. Geesje heeft de koffie op en pulkt wat aan haar bagels. Stefan staat te rommelen in de keuken.
De stilte voor de storm!
In de bungalow begint Stefan te lachen en daarvan moet Geesje ook weer lachen. Ze vindt zijn manier van lachen wel lachen. Dat is lachen! Margiet kijkt van een afstandje toe en lacht niet. Ook dat is lachen!
De bunkeraars (is dat het goede woord ) zeggen nog steeds niet veel. De camera zoomt van narigheid in op een paar slippers.
Martijn zegt in de bunker dat hij wel weg wil.
"Of ik moet vandaag naar de bungalow!", vult hij snel aan. "Dan wil ik wel blijven... dan wil ik wel blijven!"
"Lekker naar de zee straks!", zegt Bram cynisch.
"Ik volgende week!", reageert Judith.
"Jij helemaal niet", lacht Bram meteen. "Jij helemaal niet, met dat bijdehandte bekkie van je!" ('jij helemaal niet', houdt in dat hij volgens mij ook niet denkt dat hij eruit moet... alleen is hij over Judith nog zekerder!)
Bram zingt steeds dat hij terug naar de kust wil.
In de bunkerslaapkamer liggen nog steeds aardig wat mensen in bed. Martijn is er nog maar even bij gaan liggen (straks zit zijn haar weer door de war en moet hij weer kammen!)
"Ik ben er niet gevoelig voor", zegt laurens. (ik ving zomaar een hele zin op voordat het geluid weer weg was!!)
Laurens: "Maar ik vind het..." (geluid weer weg)
Daniela: "Je weet dat in die state of mind is het nooit... " (geluid weg)
Ting: "Maar sommige mensen hebben... " (geluid weg)
Daniela: "Maar ik kan ook wel zonder want... " (geluid weg)
(GELD TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Martijn: Dat is van mijn collega's.
Iedereen juicht.
De stemming wordt ineens vrolijker, was wat bedrukt, had ik de indruk.
Arthur kijkt het met handen over elkaar aan. Volgens mij vindt hij het niet leuk, al die aandacht voor Martijn.
Margriet staat bij het hek en is blij voor Martijn.
Daniela zit in bed. (Weet niet wat ze doet)
Ting komt naar buiten: Misschien kunnen jullie met theedoeken zwaaien.
Het vliegtuigje blijft nog een tijdje rondvliegen.
Afzender: Paul en Hans en Fans. (Volgens Martijn)
In de slaapkamer ligt Daniela nog in bed. Ze wrijft wat over haar gezicht (lijkt op huilen, maar we hebben weer eens geen geluid!)
13.02 Dennis vraagt of Laurens dat het hem ook werd gevraagd of hij heeft geblowd, pilletje enz. Geen duidelijk antwoord terug. Daniela mompelt ook een opmerking. En nu zie ik Martijn liggen slapen. Daniela somt de voordelen bij goed gebruik van verdovende middelen op.
13.04 Laurens hoort van veel mensen die naar dansfeesten gaan, die van 9 tot 7 duren en een pilletje nemen om het te kunnen volhouden. Dennis is niet voor zulk pilgebruik. Laurens beaamt dit. Ting heeft ook es een pil geslikt, dat bleek later een aspirine te zijn. Ze zijn het erover eens dat het een trendgebruik is. Ting en Daniela vinden het een bewustzijnsverruimingsmiddel, zij zouden het wel gebruiken omdat ze dan eens anders naar hun vrienden zouden kijken. Ting houdt zichzelf wel in de hand met zulke pillen. Ting probeert zich niet te verdedigen, ze probeert het uit te leggen, zegt ze. (uit de verhalen maak ik op dat in ieder geval Laurens en Dennis waarschijnlijk nog nooit een pil hebben gebruikt).
13.12 Martijn heeft ook een verhaaltje opeens over een boot in Deventer? een stoomboot. De clou ontgaat de bewoners en mij ook. Quincy komt erbij. Van Ting moet ze weg, de anderen roepen haar weer terug (lekker duidelijk)
13.13 Reclame.
13.16 Stream op buiten. En weer een vliegtuigje met reclame. Er staat" Twente loves BBMartijn.P&H fans". Iedereen erg enthousiast. Jeanette: Jongens we moeten onze zender checken. Volgens Martijn zijn het zijn collega's van P en H. Hij weet precies wie dit heeft bedacht.
13.20 Margriet vindt het vliegtuigje maar langzaam gaan. Martijn geeft uitleg dat P&H Paul en Hans zijn, maar Hans is er niet meer,ja Hans is er nog wel maar die is voor zichzelf begonnen. Jeanette gaat naar binnen, ze heeft het koud.
13.24 Ze bespreken de prijs van het vliegtuigje en de reclame. De meningen verschillen hierin. Margriet denkt 500 Euro, een mannestem het dubbele en Arthur denkt dat het gratis is omdat er reclame achter hangt.
13.25 Martijn vindt het erg leuk, mensen die nu naar boven kijken zien: BBMartijn. Hij geeft ook nog uitleg over de aard van het bedrijf. Martijn dacht nog dat het weer zo'n kutdag zou worden, dit kickt hem op. De bedrijfsleider is zo gek als een deur, bij feestjes enzo voert deze altijd het woord. Martijn staat helemaal te shaken.
13.28 Martijn kan er nog steeds niet overuit. Hij verbetert nu dat het niet de bedrijfsleider is maar de financieel directeur. Ze zien nu dat er bouwlampen op het battlefield branden, Margriet gaat haar joggingpak aantrekken. De anderen denken dat het voor vanavond is.
13.29 Einde uitzending.
drie streamers nu, dus ik kap er maar even mee
nu stop ik dus wel vanwege overdosis streamers
quote:Ik stream (bijna) dagelijks de uitzending van 13.00 - 13.30 scanman, dus ga svp rustig door
Op donderdag 10 oktober 2002 13:32 schreef scanman01 het volgende:
drie streamers nu, dus ik kap er maar even mee
Margriet: Zo zie je maar, ze denken echt wel aan je.
De heren in arm bespreken de mogelijkheid van een battle.
Bram denkt van niet.
Binnen zit Ting bij het hek.
Op de achtergrond loopt Dennis.
Ting roept Wakker worden. (Tegen wie?)
Ting: Er heeft 1 iemand belooft om aan het hek te gaan schreeuwen, dat is mijn boekhoudster. Maar ik denk dat ze daar te nuchter voor is. Ze is ook al 40 en pas aan haar keel geopereerd, dus ik vergeef het haar.
Vanochtend zijn ze wakker geworden met: Ich bin wie du.
Stephan is nu helemaal weg van Vicky Leandros.
Martijn is op bed gaan liggen.
Martijn: Mijn baas is ook niet achterlijk. Hij had er op kunnen zetten: Je collega's, maar hij zette erop P & H en fans. Dat is meteen reclame.
Laurens ligt ook nog in bed.
Hij roept: Daniela, ben je uitgedouched.
Daan: Jahaa!
Ting zit bij Carmen en Carmen piept opgewonden. (Of van de schrik )
Daniela zegt het koud te hebben gehad. Er kwam koude lucht onder de deur vandaan.
Schijnbaar zijn ze op het veld bezig met timmeren.
Martijn denkt dat er een battle komt, maar zegt: Het kan ook voor vanavond zijn.
In rijk zijn Geesje en Margriet aan 't douchen.
Jeanette staat bij het hek.
Ting: Hoe is het met je armen? Auw, maar wel beter?
Jeanette: Nou, nee, maar ik blijf wel smeren.
Ting: Hoe is de sfeer bij jullie? Zijn de mannen gespannen?
Daniela staat intussen in rood bhtje in de kamer naast Laurens, die in alleen een kort broekje paraderend rondloopt.
Jeanette helpt Arthur met een probleempje met een kleding stuk in de slaapkamer. Intussen gaat de parkiet al een tijdlang als een gek te keer!
Judith is volgens mij brood aan het maken.
"Het ruikt hier naar pis!", zegt Judith opeens.
"Dat rook ik ook toen ik stond te douchen!", reageert Daniela.
"Zit in de leidingen... ", meent judith. "Het heeft de hele nacht gelegionellaad!"
Intussen sprint Quicy met een zeer elegante sprong tussen de tralies door.
Tijdens het overvliegen van het vliegtuigje van de collega's/fans van Martijn (supergaaf), komt ook Mustapha naar buiten, hij gaat niet tussen alle "supergaaf" roepende mensen staan, maar stelt zich een beetje verdekt op tussen de gordijnen.
Hij kijkt een minuut of drie naar boven (de andere bewoners staan te juichen, zwaaien, "supergaaf" te roepen), en loopt dan verveeld terug naar binnen.
Daan: Aan de andere kant raken alle sokken kwijt, hier niet.
Dennis: We hebben maar 1 paar sokken aan deze kant.
Ting: Ik heb altijd sokken met plaatjes, want eerst pikte mijn broer ze in en toen mijn huisgenote.
Buiten zijn nu Ting en Bram.
Bram is tegen Q bezig, Ting loopt maar wat rond.
Bram: Haal dat stukje boomstronk es weg. (tegen Dennis)
Q reageert er niet op.
Bram: Interesseert hem niks.
Ting: Kan dat theeëi nog mee? Wat jij had gevuld.
Bram: Heb ik al twee keer mee gedaan.
Binnen staat nu Daan en Geesje bij het hek.
Allebei lopen ze in een bikinihesje rond.
Daan klaagt tegen Geesje dat ze het zo koud heeft.
Geesje: Ik zou daar dood gaan. Ik had het net ook koud, ik ging in mijn badjas naar het vliegtuigje kijken en als je dan binnenkomt is het wel lekker warm
Geesje: Hoe is het met het eten bij jullie.
Daan: We zijn heel goed met ons rantsoen uitgekomen. We hebben het heel goed gedaan. En dat met zeven man.
Margriet komt binnen.
Daan: Hallo Grietje, goed geslapen.
Margriet: Ja hoor.
Ze knuffelen door het hek.
Daan vertelt van het vliegtuig voor Martijn.
Margriet knuffelt weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |