Ik weet:
Hijsen bij zonsopgang, laten zakken bij zonsondergang of anders verlichten. Alleen op koniginnedag en de verjaardag van de konigin een oranje wimpel. Halfstok op 4 mei tot na de dodenherdenking dan weer volle mast.
Ik kwam net tegen: een vlag bovenin met een zwarte wimpel. Mag dit?
Vlagprotocol met betrekking tot het overlijden van ZKH Prins Claus der Nederlanden
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 09-10-2002 10:49]
De RVD heeft volgens mij de zwarte rouwwimpel niet geinstrueerd voor de komende week, dus eigenlijk hoort dit niet.
quote:Ik lees net:
Op woensdag 9 oktober 2002 10:47 schreef Dave het volgende:
Volgens mij blijft tegenwoordig de vlag op 4 mei halfstok hoor.De RVD heeft volgens mij de zwarte rouwwimpel niet geinstrueerd voor de komende week, dus eigenlijk hoort dit niet.
De openbare gebouwen krijgen een vlaginstructie. Particulieren mogen zelf beslissen wat ze doen. De vlag kan halfstok, maar mag ook voluit gehangen worden met een zwarte wimpel. Op de koninklijke paleizen wordt de koninklijke standaard van een zwarte wimpel voorzien.
dus wat ik zag mag wel
quote:Officieel is het na de dodenherdenking inderdaad voluit vlaggen
Op woensdag 9 oktober 2002 10:47 schreef Dave het volgende:
Volgens mij blijft tegenwoordig de vlag op 4 mei halfstok hoor.De RVD heeft volgens mij de zwarte rouwwimpel niet geinstrueerd voor de komende week, dus eigenlijk hoort dit niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |