Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 12. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 7 oktober 2002.
In de bunker lijkt iedereen al op bed te liggen.
Laurens: Als je voor 4 pakjes sigaretten een dag naar de bungalow zou moeten, als straf zeg maar, zou je dat doen?
Martijn: Tuuk zoa'k da doan.
Zowel Laurens als Bram zou er niet over piekeren.
Martijn: Moar oe zoal den sigarett'n krieg'n dan. En ik kan mie heel goad alleen vermoaken.
Mijn pc liep weer vast. Gelukkig is APK er want zonder fatsoenlijk beeld begreep ik niet dat er een modeshow gelopen werd. Ik blijf nog even luisteren.
In de bungalow is de modeshow begonnen. Na enige tijd komen ze er achter dat ze teveel lawaai maken. Ik geloof dat er geklaagd werd door Judith en nog iemand uit de bunker.
Er wordt een beetje giechelig gereageerd door de bungalowbewoners.
Margriet: Dus nu is de fun meteen over?
Geesje: Nou ik vind dat ze wel een beetje gelijk hebben, die hakken maakten erg veel lawaaai.
Jeanette (?): Ja, dan gaan ze vragen 'hoe lang gaat die modeshow nog duren?' Nou doei.
Jeanette heeft uitslag. Ze denkt dat ze misschien allergies is voor de hond, maar het zou ook de wasverzachter kunnen zijn.
In de bunker komen ze er achter dat er nog koekjes van Geesje zijn. Bram wil ze opeten.
Laurens: Ja, zij zijn met vijf en wij met zeven.
Ting is het er niet mee eens. Het moet gevraagd worden.
Bram: Nee, of stiekem of niet.
Ting: Ik doe niet mee.
Judith: Ik ook niet, ik heb net mijn tanden gepoetst.
Bram: Die koekjes zijn allang niet meer van haar.
Dennis: Nou pakken dan! Kom we gaan stemmen, allemaal handen omhoog.
Ting blijft tegen en Judith wil het in overleg met Geesje doen.
Dennis: Even 1 ding, Ting, weet jij het verhaal achter Geesje? Op het moment dat er suiker bij zat waren de koekjes Geesje-af.
Judith: Ik vind het raar om Sinterklaas te gaan spelen nu.
Dennis gaat kijken hoeveel koekjes er nog zijn.
(Het beeld en geluid is dramatisch vanavond en ik vrees dat ik nu de ontknoping van het koekjes gebeuren mis.)
Ik heb weer beeld in de bunker, maar het geluid uit de bungalow.
Anyway, hier is Bram met een zakje koekjes:
Dennis vraagt wie een koekje gepakt heeft.
Laurens: Ik wilde er een pakken, had 'em in mijn hand, maar heb het niet gedaan. Voor mij is het een aardappel. En als er een sanctie komt....
Judith: Maar dan worden zij bevoordeeld.
Dennis: Ik hoorde echt iemand een koekje eten.
0.38 Margriet over de uitslag van Jeanette : Ik zou naar de BB arts gaan. Jeanette : Nu ? Margriet : Ik zou gaan melden dat je uitslag van hier tot Tokyo hebt. Het is een allergische reactie. Ik zou het tot morgen aankijken. Jeanette heeft uitslag over haar hele lichaam. Margriet vraagt zich af of het waterpokken zou kunnen zijn. Jeanette weet niet of ze dat gehad heeft.
0.44 Margriet : Geesje, wil jij nog een glaasje biologische cola ? Andere mensen kunnen hun spullen niet kwijt want dat kastje zit vol met biologische shit. (niet serieus)
0.48 Margriet : Ik wil wel eens een dagje meedoen aan de rijke kant (met het dieet van Geesje). Dat meen ik serieus. Jeanette : Dan ga ik pannekoeken eten. Ik heb echt zo'n avond dat ik echt geen zin heb om te slapen.
Mustapha en Arthur bespreken hoe het is in het BB huis te zitten. Ze zijn het beiden eens dat ze veel leren.
Mustapha: Ik heb nog nooit zolang in een huis met autochtonen gezeten.
Arthur vertelt dat hij over Mustapha 'gehoord' had. Dat hij zich afzonderde en niet overal aan meedeed.
Mustapha: Je, soms heb ik er geen zin in en soms moet je ze gewoon even lekker stangen.
Arthur: Ja, dat zag ik wel. Maar..., je bent helemaal Mustapha, maar je moet je af en toe wel anders opstellen om in de groep te functioneren. Misschien is er wel iets in de groep gegroeid dat jij alles zelf doet, dat jij ook nog even de telefoon oppikt om dingen te bestellen. Maar dat heeft niks met afkomst te maken.
Mustapha: Als ik hier met 9 Marokkanen zou zitten zou ik precies hetzelfde zijn. Ik ben niet zo'n kuddedier. Zo ben ik gewoon, dan wil ik even nadenken, misschien moet ik iets socialer worden. Mensen praten over mij, doen ze toch wel. Lekker relaxed, het boeit mij niet. Gewoon, lekker een beetje stangen.
Mustapha: Wat ik heel vervelend vond was na 11 september. Dat iedereen dacht dat wij lekker een feestje aan het bouwen waren. Ieder weldenkend mens...
Arthur: Je moet niet vergeten wat die Amerikanen uitgevreten hebben. Dat zijn ook geen lievertjes hoor, denk maar niet dat ze alleen maar schuldigen om zeep hebben geholpen. Maar ja, ze hebben ons wel ooit bevrijd...
Ze besluiten nu te gaan slapen.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 08-10-2002 03:50]
Het is even stil.
Margriet: Ik hoor de buren nog. Tegen ons over lawaai zeiken....
* zwets wordt spontaan uit de streams geknikkerd
12.56 buiten
Margriet ligt te zonnen en heeft het over de nieuwe bewoners.
Ze is in discussie met Bram over dat hij (?) niet zo spelen met andermans gevoelens. Judith speelt buiten weer met die vlooienbaal.
Ze denken dat ze een hijskraan horen.
Volgens Margriet heeft Quincy iets rood in dr mond. "die hond die krijgt nog wat, hoor!"
Alle streams staan op buiten. Ik meld me weer als er iets interessants gebeurt/gezegd wordt.
Mus is ook al in aktie in de keuken. En wat eet 'ie? Een bordje Cruesli.
Steef is binnen de boel aan het aanvegen.
Geesje zit in bad en babbelt met Arthur op de badkamer.
Ze hebben het over het schoonmaken van de badkamer.
Arthur zit op zun knieen in rijk het kleed te poetsen.
13.05 Laurens was vanochtend om halfnegen wakker geworden, had het koud en heeft toen zijn jas aangedaan.
13.06 Niks interessants om te typen.
13.07 Margriet heeft weer niet gesport zegt ze tegen Martijn. Laurens schrikt van een wesp, zijn er nog steeds wepse? vraagt Judith, het is al half oktober. Er wordt nu met Q gespeeld. Het iets wat ik eerst zag blijkt een speelgoedvarkentje te zijn.
13.11 Alleen Judith en Q zijn te zien. Yorin, verstandig, schakelt nu over naar binnen waar Bram met het deeg bezig is. Laurens en Dennis kijken toe. Laurens vertelt Dennis, dat iemand maar het getal 9 in zijn hoofd had en daarom 9 gehaktballen maakte terwijl er maar 7 mensen waren.
13.13 Stream op rijk waar Mus, Stefan, Jeanette en Arthur in de keuken rondscharrelen. De eerste heeft wat te eten gepakt, de anderen zijn aan het schoonmaken. Ik geloof dat Mus een bloedneus heeft gehad, hij heeft watjes in zijn neus. Het was spontaan begonnen te bloeden, zegt hij nu tegen Arthur. Die reageert er nauwelijks op.
13.16 Nog steeds hetzelfde beeld. Er wordt amper iets gezegd. Mus eet nu zijn schaaltje muesli. In arm ligt nog iemand te slapen. Geesje ligt, in bikini, in bad. Ze zegt tegen Arthur dat wanneer ze eruit gaat ze het bad schoonmaakt. Arthur gaat de vloer daar nog eens 'moppen'.
13.20 Arthur vertelt Geesje dat toen hij uit Portugal vertrok de mensen daar allemaal goed gedag heeft gezegd. De vrouwen een zoen, deze begrepen het niet helemaal en hij kende niet genoeg "Spaans" om het hun duidelijk te maken.
13.23 Laurens vertelt Martijn dat hij 19 dagen in rijk heeft gezeten, de rest hier. Martijn vraagt Jeanette lachend of ze nog iets voor hem overlaat om te poetsen wanneer hij vanavond of morgen weer in rijk zit.
13.25 Jeanette vraagt Arthur of zij het kleed nu even moet vegen. Dit hoeft niet van Arthur, het is een goede oefening.
13.26 Martijn merkt op dat de fles Blue Curacao nog niet op is in rijk. Het gesprek gaat verder over eten.
13.27 King Arthur wat ben je bruin zegt Judith.
13.28 Einde uitzending.
(Het waren weer een zeer nietszeggende 25 minuten)
Arthur is aan 't vegen, omdat de stofzuiger het niet goed doet. Wat ik begrijp is er een nieuwe besteld.
Martijn vraagt of Arthur niet beter kan wachten tot die stofzuiger er is.
Lau zegt: Als wij morgen naar de bungalow gaan, is alles weer lekker schoon.
Judith komt binnen.
Lau laat iets zien.
Ju: Nou, goed hoor, ik zou er trots op zijn.
Lau vraagt of Ting nog slaapt.
Ju: Ik denk het wel.
Lau heeft het over Judith's pyjama.
Ju: Dit is mijn pyjama, thuis loop ik in mijn blote kont. En die had ik al bij me. Dus ik heb nu een prima pyjama. Ik ga hier niet in mijn blote kont lopen.
Judith heeft het nu over Alkmaar's ontzet, dat dat een groot feest is.
Dat is dus vandaag. (Ze schijnen er niet aan te denken dat dat waarschijnlijk niet doorgaat vanwege het overlijden van Claus.)
Lau: Zullen we vragen of we daar heen mogen met een zak over de kop?
Ju: Ja, leuk, het is een dolle boel hoor, een groot feest.
Lau zegt dat hij 's morgens weleens naar het veld zou willen, om wat te lopen.
13.34 kooi buiten
Daan heeft het erover dat ze er heel graag uit (het huis) wil. Het benauwt haar ontzettend hier. Ze mist allerlei dingetjes: naar buiten gaan als je het wil, gaan fietsen als je het wil, iemand bellen als je het wil.
Vraag me af of ze het meent.....
Mus is in rijk de bedden aan het opmaken. Jeanet doet net of ze Belgisch kan praten.
Kooi binnen:
Ting is ook awake. Ziet er errug uitgeslapen uit.. Ting had het een beetje 'chilly'.
Laurens neemt een koude douche.
Arthur is nog steeds het tapijt aan het poetsen in de bungalow.
Er wordt veel door elkaar gepraat, dus moeilijk te volgen.
Weer even naar binnen.
Martijn: Als je de ene dag de keuken doet, de volgende dag de kamer, dan weer eens de wc. Dan ben je per dag maar een kwartier tegen. Anders moet je alles op zaterdag doen en ben je 3 uur bezig.
Martijn strijkt ook zelf en verstelt kapotte kleren.
Hij wil ook op zaterdag wat minder werken, en dan eens lekker luieren, boodschapjes doen en dan kokkerellen.
Lau: Maar ik kan jou wel bellen voor een straatje.
Martijn: Ja, dat kom ik met plezier doen, maar dan blijf ik wel slapen.
Hij vertelt dat een tante hem daar ook eens voor gevraagd had, maar daar had hij geen zin in.
Martijn wil eigenlijk ook wel weer eens wat anders gaan doen.
Lau: Zou je bij ons advocatenkantoor advocaat willen zijn.
Martijn: Ik ben liever rechter. Het rechtboek van strafrecht leer ik wel binnen een dag. En hoe vaak kijken die rechters in zo'n boek?
Lau: Waarom hebben we hier eigenlijk allemaal oude kleren neergelegd? We hadden hier ook 2 pakken neer kunnen leggen.
Martijn: Ja, maar je moet hier op de hand wassen en daar hebben je kleren wel onder te lijden. Hier heb je alles ook langer aan. Dat zou zonde zijn van die dure kleren.
Lau: Ik heb zin in donderdag. Omdat er dan weer een beetje spanning is.
Beeld gaat naar de rijke slaapkamer.
Jeanette is belgisch aan het praten.
Margriet loopt nog steeds in ochtendjas, zoals gewoonlijk.
Mus is de bedden op aan 't maken.
Volgens mij is Arthur nog steeds met de schoonmaak bezig, dus waar zijn Stephan en Geesje?
Ik ga weer naar de andere kant.
Dennis is Judith over het hoofd aan 't aaien.
Ze hebben het over schoenen.
Judith geniet van de strelingen.
Judith vertelt dat ze de eerste was in Alkmaar met skates en dat het toen zo raar was, dat de hondjes haar beten.
Bram zegt dat hij het niet kan.
(Geluid valt weg)
Binnen lopen Daan en Ting (ook wakker) rond.
Daan: Het is een mooie dag, echt een Ting-dag.
Ting: Het is een beetje chilly.
Martijn: Martijn, zou je mijn jas even aan willen geven, zeg je dan.
Ting: Heb jij het ook chillly?
(Ze loopt weer tegen iedereen goedemorgen te zeggen, bijna 2 uur)
Ting tegen arthur: Ingewikkeld hè? Ik heb het ook met stoffer en blik gedaan.
Bram vraagt hoe Ting geslapen heeft.
Ting: volgens mij had ik jouw bed, met die stang in je rug.
Bram zegt dat hij vreselijk geslapen heeft, voor het eerst.
Ting is haar tanden aan 't poetsen.
Lau is zich aan 't aankleden. (voor een spiegel, raam)
Effe naar rijk:
Op de achtergrond is Stephan aan 't opruimen.
Mus is in de keuken.
Arthus zit nog steeds op zijn knieën, met stoffer en blik.
Jeanette loopt weer in haar blote kont rond in de badkamer.
Margriet in badpak en Geesje is al aangekleed.
Stephan en Mus hoor ik praten, maar ik zie ze niet.
Ik hoor ook nog steeds geveeg, van Arthur, dus ik heb waarschijnlijk het geluid uit de huiskamer.
Geesje is de wastafels aan 't schoonmaken.
Arthur hijgt: Een potje koffie vinnik leuk.
Geesje is de badkamer aan het poetsen in de bungalow. Jeanet is aan het douchen (en oksels aan het scheren lijkt wel). Arthur is nog steeds bezig met dat kleed, nu veegt hij het. Mus veegt de pluizen op.
In de bunker gaan ze het versgebakken brood opeten.
Judith begint weer over de voorraad. Er is voor vandaag nog een pak melk, voor morgen, en dan moeten ze het een dag zonder doen. Ook de chocopasta is bijna ten einde. Ju stelt voor dat ieder slechts 1 boterhammetje met pasta eet.
Mus en Arthur zijn nog steeds aan het poetsen.
Judith bedankt Bram voor de broodjes.
Daan: Dennis, jij bent onze zwakste schakel.
Dennis: Ben benieuwd of we vandaag te horen krijgen wie er naartoe gaan.
Ju: Ik zou wel willen weten, welke criteria ze hanteren. Bijvoorbeeld, wie het eerst uit bed is, of zo.
De gesprekken gaan eigenlijk nergens over.
In rijk is Arthur nog steeds aan het poetsen. Q. loopt er rond, over het net geschrobte kleed. (Lijkt met lachen als hij er nu op piest)
Mus is de stoelen recht aan 't zetten.
Het huis ziet er weer picobello uit.
(Misschien verwachten ze Chazia persoonlijk....)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |