quote:Warren Zevon.
Op maandag 7 oktober 2002 16:59 schreef jochem8 het volgende:
Wie
quote:Euh...dat mag niet.....
Op maandag 7 oktober 2002 17:13 schreef ibo het volgende:
...
Probeer eens iets van hem te downloaden.
quote:Sorry,niet aan gedacht.
Op maandag 7 oktober 2002 17:19 schreef SliderTPP het volgende:[..]
Euh...dat mag niet.....
I was sitting in the Hollywood Hawaian Hotel,
I was listening to the airconditioning,
It went mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
quote:Oke, oke! Dan download ik toch wel ff iets, dan maar tegen de regels!
Op maandag 7 oktober 2002 17:24 schreef ibo het volgende:[..]
Sorry,niet aan gedacht.
Nou dan zing ik wel een stukje.......I was sitting in the Hollywood Hawaian Hotel,
quote:Intelligente tekst.
Op maandag 7 oktober 2002 17:24 schreef ibo het volgende:
I was sitting in the Hollywood Hawaian Hotel,
quote:Ob la di ob la da, was hoogstaand.
Op maandag 7 oktober 2002 17:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Intelligente tekst.
quote:Hij zingt het zelf natuurlijk veel mooier
Op maandag 7 oktober 2002 17:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Intelligente tekst.
quote:De familie financieel even veiligstellen zeker?
Op maandag 7 oktober 2002 16:54 schreef ibo het volgende:
Hij gaat nog een laatste album opnemen.
quote:
Warren Zevon overleden aan kanker
Gepubliceerd op maandag 08 september 2003
Amerikaanse singer-songwriter Warren Zevon heeft het leven gelaten na een gevecht tegen longkanker. De 56-jarige Zevon overleed afgelopen zondagmiddag (7 september) thuis in Los Angeles in zijn slaap, twee weken nadat zijn laatste album 'The Wind' de Amerikaanse Top 20 binnenkwam. Zevon staat het best bekend om zijn hits 'Werewolves of London' en 'I'll Sleep When I'm Dead'.
Zevon kreeg vorig jaar augustus (2002) te horen dat hij leed aan een ongeneeslijke vorm van longkanker. Sindsdien wijdde hij zich aan zijn kinderen en de productie van 'The Wind', waarop gastbijdrages zijn te horen van onder andere Bruce Springsteen en Jackson Browne. Warren Zevon nam in zijn dertigjarige carrière op met onder meer sterren als Neil Young, Dave Gilmour en Bob Dylan. Daarnaast maakte hij met de R.E.M.-bandleden, zonder frontman Michael Stipe, een plaat op onder de naam 'Hindo Love Gods' en stonden ze hem bij als achtergrondkoor op zijn plaat 'Sentimental Hygiene' (1987).Warren Zevon, hoewel geboren in Chicago, was muzikaal verbonden aan de West-Coast sound. Van huis uit was hij componist. Midden jaren zeventig schreef en nam hij songs op, zoals 'Poor Poor Pitful Me', 'Hasten Down The Wind' en 'Camelita', die later vele malen werden gecoverd. Als artiest brak hij in 1978 door met de langspeler 'Excitable Boy', geproduceerd door Jackson Browne, met de grootste hit 'Werewolves Of London'. Hierna oogstte hij wisselend succes met zijn albums, maar bleef een gerespecteerd songwriter en componist.
In een openhartig interview met muzieksite Billboard vorig jaar, grapte Zevon dat hij lang genoeg wilde leven om de laatste James Bond film 'Die Another Day' nog te zien. Zevon, die in zijn jongere jaren bekend stond als een echte Hollywood wildeman, was de laatste 18 jaar van zijn leven van de drank af en stopte vijf jaar geleden met roken.
Op de vraag hoe hij ermee omging dat hij leed aan een ongeneeslijke ziekte, antwoordde hij: 'Werk. Ik werk elke dag. Ik heb een fantastische relatie met mijn kinderen en ik heb al twee levens geleid. Ik mocht wild en gek zijn, een soort Jim Morrison quasi rockster, en ik mocht een nuchtere vader zijn 18 jaar lang. Ik heb niets te klagen.'
Bron: Ananova, Billboard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |