Ik had toen iemand nodig die naar me luisterde en met een soort oplossing zou komen met hoe je met iets om moet gaan maar t enige wat er gebeurde was dat ze je als een zielige behandelen en daar kwam ik juist niet voor. Ik was niet zielig ik wou gewoon iemand met wie ik over dingen kon praten als normale mensen maar ja, ik blijf erbij ze hebben in mijn ogen zelf hulp nodig
Het beste is t mij gelukt door zelf alles te proberen en jezelf tot dingen te zetten en met lotgenoten gedachten te wisselen met die mensen heb je ook meer steun.
Iemand die iets niet meegemaakt heeft kan ja knikken maar t nooit begrijpen dat is mijn mening hierover.
Ik wens je succes ik weet niet wat er met je aan de hand is maar ik duim voor je dat je er uit komt
groeten moi
quote:Ben ik het helemaal mee eens, ik zat daar ook nooit voor mijn plezier. En hielp ook geen zier. Ik wou het alleen niet inzien, ik heb me nu dus ook ingeschreven voor groepstherapie. Ik hoop dat dat iig écht helpt.
Op donderdag 10 oktober 2002 18:18 schreef soulfly77 het volgende:
Hoi Wolkje ik heb t vroeger ook niet zo leuk gehad en ik werdt toen oon naar t riagg gestuurd. Mijn ervaring met t riagg is dat inplaats dat ze je helpen juist ouwe koeien uit de sloot halen ze zorgen dat je je nog ellendiger voelt door oud leed steeds maar naar voren te halenIk had toen iemand nodig die naar me luisterde en met een soort oplossing zou komen met hoe je met iets om moet gaan maar t enige wat er gebeurde was dat ze je als een zielige behandelen en daar kwam ik juist niet voor. Ik was niet zielig ik wou gewoon iemand met wie ik over dingen kon praten als normale mensen maar ja, ik blijf erbij ze hebben in mijn ogen zelf hulp nodig
Het beste is t mij gelukt door zelf alles te proberen en jezelf tot dingen te zetten en met lotgenoten gedachten te wisselen met die mensen heb je ook meer steun.
Iemand die iets niet meegemaakt heeft kan ja knikken maar t nooit begrijpen dat is mijn mening hierover.
Ik wens je succes ik weet niet wat er met je aan de hand is maar ik duim voor je dat je er uit komt
groeten moi
Maar hier bij de ggz heb ik 2 verschillende hulpverleners gehad en toen ben ik gestopt, het sloeg nergens op. Ik zat daar maar te zitten en na een half uur stond ik meestal weer buiten. Die 1e liep zelfs vaak een kwartier uit en dat ging gewoon van mijn tijd af...
Ik heb t idee dat ze daar zo vastgeroest zitten in hun denken, als je niet in hun plaatje past dan weten ze het niet meer.
Ja, dat jaar dat ik hier bij de ggz heb gelopen is qua hulpverlening een weggegooid jaar geweest.
Stomme sukkels bij de ggz
quote:Ik denk (en nadrukkelijk ik DENK, aangezien ik het zelf niet meegemaakt heb,) is dat het idd afhankelijk is van diegene die je tegenover je hebt.
Op maandag 7 oktober 2002 19:24 schreef Pridemeid het volgende:
Ik denk niet dat ik mijn ervaringen met de RIAGG nog hoef toe te lichten he?Voor mij nooit meer een RIAGG iig
Maar: ik zeg dus NIET dat het altijd slecht is, ik denk dat er best een paar wijze gasten zitten die het wél kunnen. Maar volgens mij moet je dan best een berg geluk in je mik hebben.
prrrrrrr
Of hij/zij :
- t beschouwt als gewoon werk
- jou wel of niet behandeld als een individu en zich inleeft in jouw situatie, en niet dat je een nummer bent.
- op je gemak kan stellen, een soort van vertrouwensband opbouwt, in de trant dat jij hem/haar kan vertrouwen.
Graag hoor ik jullie reactie hierop?
Aangezien ik er zelf nooit mee in aanraking ben geweest, maar ik vermoed dat deze punten toch wel van heel groot belang zijn, met hoe je t ervaart, en welke 'vruchten' je van zulke gesprekken en sessies kan plukken ?
quote:Die van mij was ongeveer evenveel overspannen, als dat ze er was
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:56 schreef Wolkje het volgende:
Wat me op dit moment voornamelijk irriteert is dat mn therapeute ongeveer evenveel op vakantie is, dan dat ze er is..
Nou ik mag dan wel mager zijn maar met eten heb ik geen problemen. Het maakte me erg kwaad en verdrietig dat me een complex werd aangepraat ipv m'n echte problemen werden aangepakt. En dat terwijl ik er jaren over gedaan had om de stap naar het RIAGG te maken. Ik ben drie keer geweest en ben toen niet meer gegaan.
Ik heb tijdje terug intake gesprek gehad en hoop dus echt dat ze me weer een beetje op weg kunnen helpen..
Maar als ik dit zo lees..
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:56 schreef Wolkje het volgende:
Wat me op dit moment voornamelijk irriteert is dat mn therapeute ongeveer evenveel op vakantie is, dan dat ze er is..
quote:Dames! Een therapeut(e) is ook slechts een mens.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:59 schreef sheila_na_gig het volgende:
Die van mij was ongeveer evenveel overspannen, als dat ze er was
quote:Ja, het gaat nu goed.. ik kan goed met mijn therapeute praten, groepstherapie was goed!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:06 schreef poiuy het volgende:
Kom nu alsjeblieft met iets positiefs..Ik heb tijdje terug intake gesprek gehad en hoop dus echt dat ze me weer een beetje op weg kunnen helpen..
Maar als ik dit zo lees..
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:13 schreef Moonah het volgende:
Dames! Een therapeut(e) is ook slechts een mens.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:13 schreef Moonah het volgende:[..]
[..]Dames! Een therapeut(e) is ook slechts een mens.
Net alsof een therapeut niet overspannen mag/kan zijn omdat hij of zij therapeut is.
Als je therapeut zo vaak op vakantie is dat je vindt dat je niet genoeg aan je trekken komt, zul je daar met je therapeute over moeten praten.
In beide gevallen kun je wel een verwijt naar je therapeut maken maar je hebt zelf nog altijd de verantwoordelijkheid om hem of haar op zijn gedrag aan te spreken en je behoeften of irritaties kenbaar te maken. Als je de ander er niet op aanspreekt, kan hij of zij het namelijk ook niet weten
quote:Ik ben blij dat jij het zo grappig vindt. Maar jij vindt wel meer dingen grappig waar ik wat minder om kan lachen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:55 schreef DuchessX het volgende:
Net alsof een therapeut niet overspannen mag/kan zijn omdat hij of zij therapeut is.
[Dit bericht is gewijzigd door sheila_na_gig op 14-10-2003 17:01]
En daarbij, iedereen moet het op zijn of haar eigen manier doen.
Ze kunnen "handvaten" bieden. Maar verwacht geen kant en klare oplossing van je probleem.
Volgens mij verwachten mensen teveel van hulpverleners. Maar dat is een idee dat ik heb. Kan zijn dat ik de plank volledig mis sla.
[Dit bericht is gewijzigd door HealtyMan op 14-10-2003 18:37]
quote:Ja natuurlijk, dat is verplicht toch als je je aanmeld bij fok
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:20 schreef sj44k het volgende:
zit heel fok bij t riagg?
en ontopic: Ik heb iemand bij het riagg leren kennen die absoluut heel aardig was, en helemaal niet gelijk conclusies trok! dus het ligt er maar net aan...
quote:Ja, duchess, ik weet het ook wel..
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:55 schreef DuchessX het volgende:
Als je therapeut zo vaak op vakantie is dat je vindt dat je niet genoeg aan je trekken komt, zul je daar met je therapeute over moeten praten.
quote:wat een generalisatie
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:01 schreef GM het volgende:
Het RIAGG vind ik een organisatie die verboden zou moeten worden met het voortdurend miskleunen, mensen problemen aanpraten en diagnoses stellen die volkomen uit de lucht gegrepen zijn.
quote:Wat is er dan wel met je aan de hand,ben je daar al wel achter want ik neem aan dat je er niet voor niks bent heen gegaan?
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:03 schreef CherryLips het volgende:
Ze stelden mij vragen waarvan ik dacht; heb je er wat aan? en dan stellen ze ineens vast dat ik depressief ben. en dat concluderen ze uit het feit dat ik op mijn 16e nog geen vriendje had gehad (no change there) en dat ik niet wist wat ik wilde doen nadat ik m'n diloma behaald dat (no change there) en dat ik weinig vriendinnen had en liever op m'n kamer zat dan uitging.
dus, als je je op je 16e niet gedraagt als een BrEeZaH muts ben je depressief? dat weten ze al na een paar gesprekjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |