quote:Je ziet wel meer me dunkt.
Op zondag 6 oktober 2002 16:49 schreef Hattab het volgende:
Inderdaar! God bestaat maar we kunnen Hem niet zien. Wij geloven in vele dingen die we niet zien. Bijvoorbeeld: atomen, bacterie, planeten enz. alhoewel we ze niet hebben gezien. God kan je ook niet zien tenminste op aarde niet, omdat Hij niet van materie is. Je zou Hem misschien in het Hiernamaals kunnen zien afhankelijk van je geloof in Hem.
quote:Hoe weet je 't dan zo zeker
Inderdaar! God bestaat maar we kunnen Hem niet zien. Wij geloven in vele dingen die we niet zien. Bijvoorbeeld: atomen, bacterie, planeten enz. alhoewel we ze niet hebben gezien. God kan je ook niet zien tenminste op aarde niet, omdat Hij niet van materie is. Je zou Hem misschien in het Hiernamaals kunnen zien afhankelijk van je geloof in Hem.
En nu mag ie opslot...:W
quote:Die kun je wel zien flapdrol.. ennuh.. get a life idd..
...Bijvoorbeeld: atomen, bacterie, planeten enz
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:52 schreef speknek het volgende:[..]
Je ziet wel meer me dunkt.
quote:We geloven pas iets wat we zien en anders is het een theorie of gedachte.
atomen, bacterie, planeten enz. alhoewel we ze niet hebben gezien.
TechXP
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 06-10-2002 17:08]
quote:Sorry mar dit is fout. Bacterien, planeten enz. zoals jij noemt kunnen we wel zien. Dus dat gaat totaal niet op wat je hier zegt. God daarentegen of bewijs van zijn akties hebben we nog niet gezien. Daarom heet het ook een geloof.
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:56 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Die kun je wel zien flapdrol.. ennuh.. get a life idd..
quote:... ze vliegen. De dingen die jij opsomt zijn wel te zien. Kleine atomen of de bouwstenen daarvan zijn misschien niet te zien maar wel te berekenen of anderszijds te observeren. En daar kun je inderdaad (nog) niet met absolute waarheid over zeggen dat het zo is (vandaar de debatten tussen aanhangers van wave of string theorieën). Zeggen dat iets er is omdat je het niet kunt zien (zoals je het nu brengt iig) is absurd.
Op zondag 6 oktober 2002 16:56 schreef Hattab het volgende:
Wat bedoel je met: je ziet wel meer me dunkt?
[..]
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als er een God zou zijn, zou Willibrord Frequen dan nog televisie zijn? Ik denk van niet (weet het wel zeker!),... dus.. geen onzin praten
quote:het vergeten van een voorzetsel (in dit geval 'op') verandert niks aan de zaak...
Op zondag 6 oktober 2002 17:05 schreef Hattab het volgende:
Jij praat zelf onzin met je Willibrord Frequen.....televisie.
[..]
om het simpel te houden... zie freel's bijdrage
quote:Kom eens een keer met goede argumenten, ipv die slappe onzin uit te kramen...
Op zondag 6 oktober 2002 17:05 schreef Hattab het volgende:
Jij praat zelf onzin met je Willibrord Frequen.....televisie.
[..]
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:01 schreef erikh het volgende:
God bestaat ja, en we noemen hem ook wel de aarde.Zo zie ik het
quote:Bacteriën:
Planeet Jupiter:
Atomen:
quote:Waarom eigenlijk? Een mug poept zonder na te denken een hele hoop baby muggen uit. En god kan best per ongeluk een oersoep omgestoten hebben waar wij toen uitkwamen.
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig.
quote:jouw God zit in je hoofd een aangepraat verzinsel door machtswellustelingen.
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
Oke dan is de aarde jou god, maar mijn God is de God van Hemel en aarde en van het hele bestaan. Bovendien de aarde kan geen god zijn, want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig. Dit bezit de aarde niet. Maar mijn God wel.
[..]
Voor mij bestaat God in de vorm van mijn persoonlijkheid. Ik ben mijn eigen God. Dat is geen megalomane uitspatting. Dat is gewoon een mijn waarheid. Ik denk dat iedereen zijn/ haar eigen God is...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 06-10-2002 17:13]
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:56 schreef SPee het volgende:
Wow, wat spannend. Goh, hij bestaat, maar als je een hindoe bent, kom je hem niet tegen? Wat een flauwekul. Je krijgt altijd met hem te maken, ookal zeg je dat hij niet bestaat.
Zuurstof bestaat ook niet. Zeggen dat dat waar is, is hetzelfde. Kom met iets spannends, iets nieuws, iets dat nog niemand weet over God.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |