abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6111283
Jeeeeee!!!! begin november is het weer zo ver: The Tragically Hip in Nederland!! Wie gaan dr naar toe??? Wat wordt hun playlist, en wie heeft ze waar gezien??

Ik ga zelf 7 november naar Paradiso toe en zie ze dan voor de 3e keer. 1e keer was op Bevreidingspop Haarlem een paar jaar geleden
2e keer was d8 ik op Parkpop
3e keer wordt dus Paradiso

Dat is dus weer genieten geblazen. Nu maar hopen dat ze ook Courage spelen (verreweg het coolste nummer)

pi_6111347
ok en wat voor muziek spelen ze??
pi_6111383
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:25 schreef wc-eend het volgende:
hmmmmm.......een die-hard-fan???
http://www.kazaalite.nl
pi_6116348
Minstens 1 keer in Doornroosje in Nijmegen (zeker een jaar of 8 geleden), maar ik heb ze vaker gezien. Weet alleen niet meer of dat ook in Roosje was of misschien op Pinkpop ofzo? Een week of 2 geleden traden ze op in In Victoria op Vancouver Island, daar werd veel aandacht aan besteed, want het was geloof ik alweer een jaar of 4 geleden dat zer daar hadden opgetreden. Daardoor ook veel nummers van 'The Hip ' op de radio: jeugdsentiment
Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_6347015
en ik dacht ze in Tivoli te gaan bekijken....

helaasch pindakaasch.... uitverkocht

pi_6347417
The Hip.....Werd vroeger grijs gedraaid in m'n stamkafe..
Ik heb "The Tragically Hip" "Up To Here" 'Road Apples" "Fully Completely" en'" Day For Night" liggen en draai ze nog regelmatig..
gewoon lekker stukje muziek..
Heb wel gelezen dat de eerste paar platen het beste waren maar dat hun nieuwe plaat "The Violet Light" weer ouderwets goed moet zijn
istie al uit in NL eik

heeft iemand een lijstje waar ze nog meer spelen in NL of een linkje naar een of andere site

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_6347454
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:25 schreef wc-eend het volgende:
linkje

[edit] Hier kun je alvast wat horen van hun nieuwe plaat "The Violet Lioght" [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door madcap op 18-10-2002 12:13]

Iedereen is uniek, behalve ik
  woensdag 23 oktober 2002 @ 15:43:04 #8
8756 Abe
Sportfokker
pi_6430798
Abe en Zueco gaan op 9 november naar de Oosterpoort(Groningen). Hoop op veel nummers van deze laatste cd (vooral The Dire Wolf!!) en natuurlijk de nummers van hun eerste 3 cd's. Hoop ook eens nautical disaster live te kunnen horen.
Gapen is een vorm van stretchen
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 01:30:59 #9
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6472747
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:54 schreef madcap het volgende:
The Hip.....Werd vroeger grijs gedraaid in m'n stamkafe..
Ik heb "The Tragically Hip" "Up To Here" 'Road Apples" "Fully Completely" en'" Day For Night" liggen en draai ze nog regelmatig..
gewoon lekker stukje muziek..
Heb wel gelezen dat de eerste paar platen het beste waren maar dat hun nieuwe plaat "The Violet Light" weer ouderwets goed moet zijn
istie al uit in NL eik

heeft iemand een lijstje waar ze nog meer spelen in NL of een linkje naar een of andere site

In Violet Light - The tragically Hip

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:27:44 #10
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6642874
Ok, morgen het eerste optreden in Paradiso. Om alvast in de stemming te komen een fototje tijdens hun laatste optreden in de Oosterpoort.

De concertgangers van morgen alvast veel plezier toegewenst!

J.

P.s. Ik ben erg benieuwd naar de setlist.

dinsdag 5 november 2002 @ 21:32:12 #11
14283 shift
New & Improved
pi_6645928
ARghg! ik had nog heengewild! Ik had het in september op de Paradisosite zien staan, en toen je nog geen kaartjes krijgen! En vorige keer dat ze daar speelden heb ik het ook al gemist (2 jaar geleden ofzo)

Trouwens, zoek op Kazaa eens naar 'killer whale tank'. 10 minuten live uitvoering van New Orleans Is Sinking. Of naar 'double suicide', de live versie van Highway Girl!

In girum imus nocte et consumimur igni
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:08:25 #12
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6646638
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:32 schreef shift het volgende:
ARghg! ik had nog heengewild! Ik had het in september op de Paradisosite zien staan, en toen je nog geen kaartjes krijgen! En vorige keer dat ze daar speelden heb ik het ook al gemist (2 jaar geleden ofzo)

Trouwens, zoek op Kazaa eens naar 'killer whale tank'. 10 minuten live uitvoering van New Orleans Is Sinking. Of naar 'double suicide', de live versie van Highway Girl!

Bedankt voor de info shift , maar ik ken alle gangbare monologues van Gordon al. Zelf ben ik in het bezit van The cow monologue (tijdens New Orleans is Sinking), live opgenomen in good old Vera (begin jaren 90) te Grun'n. Tevens zit bij die opname een redlijke unieke versie van at the 100th meridian met compleet andere tekst

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 05-11-2002 22:11]

dinsdag 5 november 2002 @ 22:11:04 #13
14283 shift
New & Improved
pi_6646699
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:08 schreef Juan Zueco het volgende:
Bedankt voor de info shift , maar ik ken alle gangbare monologues van Gordon al. Zelf ben ik in het bezit van The cow monologue (tijdens New Orleans is Sinking), live opgenomen in good old Vera te Grun'n. Tevens zit bij die opname een redlijke unieke versie van at the 100th meridian met compleet andere tekst
Daar ben ik wel in geinteresseerd! En misschien ben ik niet de enige. Heb je die op mp3?
In girum imus nocte et consumimur igni
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:15:02 #14
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6646801
Heb ik op tape, de kwaliteit is niet al te best (opgenomen met walkman!), Ik zal wel even kijken of ik deze naar mp3 kan omzetten.

De hilarische tekst van de cow monoloque moet ik ergens nog wel hebben liggen. Post ik wel even.

J.

donderdag 7 november 2002 @ 00:07:16 #15
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6668483
En?

Hoe was het concert?

J.

pi_6671051
Dat gaat vanavond genieten worden in Paradiso nog een paar uurtjes
  donderdag 7 november 2002 @ 20:33:43 #17
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6684002
Ik las trouwens in de Volkskrant dat Gordon Downie vrijdag in de Stadsschouwburg van Amsterdam een solo optreden geeft (crossing border). Dit misschien naar aanleiding van zijn solo cd van vorig jaar?

Anyway, gaan hier ook Fok!kers heen? Zo ja, dan zou ik een review wel op prijs stellen.

Enne kroegtijger, post hier even de setlist van vanavond

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 07-11-2002 22:20]

pi_6691661
The Hip was supergoedjoh......
Complete setlist weet ik zo uit mn hoofd niet meer. Maar ze speelde ook nog wel redelijk wat van oudere cd's. Oa. Courage en at the 100th meridian hebben we voorbij horen komen ( en tijdens courage, wat ik persoonlijk het beste nummer van ze vind, was ik effe pissen.......ik hield het niet meer..) Ze speelde iets van anderhalf uur lang.....Gaat echt genieten voor je worden kan ik je zeggen.
  zondag 10 november 2002 @ 01:52:46 #19
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6720562

"Either it'll move me
or it'll move right through me;
fully, completely "

J.

pi_6737500
quote:
Op zondag 10 november 2002 01:52 schreef Juan Zueco het volgende:

"Either it'll move me
or it'll move right through me;
fully, completely "

J.

DIe heb ik helaas niet voorbij horen komen.....maar t is precies t gevoel ja
  maandag 11 november 2002 @ 12:30:20 #21
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6737711
Die nieuwe CD van ze is best goed, maar wel een beetje "meer van hetzelfde" als je begrijpt wat ik bedoel

Ze gaan een beetje verder in de trant van de vorige CD's....

-=Maar dat is mijn mening=-

Je moeder
  woensdag 13 november 2002 @ 13:33:12 #22
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_6777158
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:15 schreef Juan Zueco het volgende:

De hilarische tekst van de cow monoloque moet ik ergens nog wel hebben liggen. Post ik wel even.

J.

Gordon Downie tijdens New Orleans is Sinking, Vera Groningen

"The Cow-monologue"

I had a job before this job
Ok? Allright?
Yes! Allright! I had a job
You know what it was?
You know my job used to be?
You know my job used to be?
Sure you don't know?
I used to be..... A cow, cashcow!

It's true, I was a cow

I stunk, I smelled really bad
But I was kind of beautiful, I was kind of beautiful
Well it wasn't so much that I was beautiful
But I felt good about myself
Which has it's own kind of beauty

I turned the grass in some kind of bilious mixture
Some of it came out in shit
Some of it came out in piss
But most of it came out in white fresh milk

Some of that was turned into cheese
Some of that was used to feed some babies
But most of it was just left to go rot into the fridge
Sometimes I felt used
Sometimes I felt exploided
But I never took my work home at night
When I finished for the day, I was finished

I WAS FINISHED
I HAD DONE MY JOB

Hey there's a lightbulb...

J.

pi_6784232
eeeuhhhmmmmm..... nou...... ja....... kee dan......

die meneer Downey toch...

woensdag 13 november 2002 @ 20:01:10 #24
8756 Abe
Sportfokker
pi_6785259
Lekker strak concert. 1 1/2 uur veel nummers in snel tempo (NO is sinking nog nooit zo snel/rappend gehoord) Veel nummers van de laatste cd en gelukkig voor mij werd ook the dire wolf gespeeld. De commercie won het ook deze avond waardoor ik nu in het bezit ben van een in viollet gekleurde sweater (die met de nijlpaardjes)

Ps: heb jij nog een verslag van dit concert in de krant gelezen Zueco?

Gapen is een vorm van stretchen
  zondag 12 december 2004 @ 17:19:45 #25
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_23922894
Hey, dood topic over de Hip... Even nieuw leven inblazen, want het nieuwe album van de Sint gekregen, na nauwkeurige instructie mijnerzijds
Zijn er hier nog Hip liefhebbers? Iemand iets te melden over het nieuwe album, In Between Evoloution?
First impressions: hij rockt gemiddeld weer wat vetter dan de vorige, In Violet Light. Lekker, pas tegen het eind wordt gas terug genomen. Gewoon weer een prima plaat voor de liefhebber, maar ook geschikt voor newbies. In de AMG review die Media player spontaan ophoestte las ik de Hip omschreven als 'combination of arena rock and indie sensibility'. Vond ik aardig getroffen, zeker ook voor deze plaat.
Hopelijk komen ze weer eens deze kant op, want mijn In The Flesh tourshirt is al weer van 2002
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')