Wat wil ik dus hiermee zeggen...
Het is niet gek als je bang bent!
Het is niet gek als je hulp zoekt!
Het is niet gek anders te zijn dan anderen.
Het is niet gek als je mindere gevoelens hebt.
Het is niet gek als je afwijkt.
Je bent pas gek als je GEEN hulp zoekt,... (stuk eigenwijs!)
Je bent pas gek als je anderen die afwijken voor gek verklaart (angsthaas!)
Je bent pas gek als je alleen maar bent zoals anderen dat willen (schaap!)
Je bent een mens als je inzicht hebt dat je hulp nodig hebt als je er zelf niet uitkomt.
Je bent een mens als je soms mindere gevoelens hebt, die heeft immers iedereen.
Je bent mens als je mensen die afwijken accepteert zoals ze zijn.
Je bent mens, toch?
Psychologische hulp wordt vaak gelijk gesteld met gek zijn... Ik denk eerder dat juist de gezonde intelligente mensen hulp zoeken en de watjes en rare-dingen-roepers de gekken zijn... Maar dat is mijn mening...
Durf dus hulp te zoeken wanneer je in nood bent. Durf te vragen. Ze zijn er niet voor niets die hulpverleners... ze zijn ervoor opgeleid.
en ja,... de topicstarter heeft ook hulp gezocht (zou anders niet fair zijn naar de lezers en de reageerders) bij verschillende instanties en gevonden...
Maar of je nou je doelgroep bereikt? Ik denk dat ze het wel lezen, maar het naast zich neer leggen met de gedachte dat jij wel gelijk hebt maar,..
snappie??
quote:Mijn doelgroep zijn de mensen die nu nog over de drempel getrokken moeten worden en daadwerkelijk hulp gaan zoeken, niet eentje die juist de psychiatrie afkamt... De jongeren die wel willen, maar niet durven, omdat ze dan door kutjochies als genoemd character voor gek versleten worden. En zo'n stempel van een groepsjongetje wil je niet opgeplakt krijgen... Er gaat zoveel om in de geest van een jongere dat zelfs zo'n stempel zetten heel logisch klinkt... Terwijl het dat dus niet is.
Op donderdag 3 oktober 2002 11:25 schreef Peewee het volgende:
Ja,.. klopt!!Maar of je nou je doelgroep bereikt? Ik denk dat ze het wel lezen, maar het naast zich neer leggen met de gedachte dat jij wel gelijk hebt maar,..
snappie??
De meeste mensen zullen echter uiteindelijk angsten overwinnen... Weet er alles van
Je bent iid pas gek als je geen hulp zoekt als je het kunt gebruiken.
Maar het vergt moed, om daarvoor uit te komen..
Maar ik ben zo ver, dat het me niet kan schelen,
wat anderen daarvan vinden.
"Ja, ik liep bij een psocholoog, so what?"
Die houding moet je durven hebben..
Ik heb trouwens ook gereageerd op die gast die dat zei..
Wolkje
quote:lul dan niet, reageerniet flikker op ofzo...vervuil dit topic dna ook niet...
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:35 schreef dolle_hond het volgende:
Ik ga geen hulp zoeken, ik heb geen probleem
Maarre zekers dat je dan hulp moet zoeken! nooit alleen ervoor blijven staan!
quote:Dat heb ik dus volgens mijn ouders
Op vrijdag 4 oktober 2002 16:58 schreef Mini_rulez het volgende:
.
Lijkt me een zwaar bestaan, als je je altijd maar zorgen loopt te maken om wat anderen van je vinden.
Ik probeer me altijd goed eruit te laten zien, helaas lukt dat nooit
Ben zelf ook naar hulpverleners geweest. Hardstikke normaal. Als er iets is waar je mee zit en je kunt er zelf niet helemaal uitkomen, is dat voor mij een heel normale, logische stap. Als je last hebt van je been ga je toch ook naar de dokter.
Juist de personen die hulp het hardst nodig hebben gaan niet. Het klinkt zo achterlijk en paradoxaal, maar het is echt zo. Maar die mensen durven het allemaal niet toe te geven, omdat het te beangstigend voor ze is. Doen al zo lang hun best alle moeilijkheden buiten te houden en nee!!! ze kunnen niet toegeven dat ze wel eens hulp nodig zouden hebben. Ik heb het met mijn ex gehad. Die had zo erge last van de emotionele mishandeling van haar ouders (ben ik later achter gekomen), maar die wilde echt niet hoor, wat je ook zei. Raar, maar waar.
Verder sluit ik me volledig aan bij de topicposter. Erg goed, duidelijk en kort gezegt. Het is zo normaal, maar het zou ook eens echt normaal moeten worden!!!!
Ondertussen hoor ik tus toch weer tot een groep, namelijk "mensen die niet bij een groep willen horen...."
quote:Amen
Op donderdag 3 oktober 2002 11:22 schreef ComComMer het volgende:
effe die onnodig lange quote geknipt
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 22-12-2002 21:36]
Ik ben het van ganzer harte eens met de openingspost
[Dit bericht is gewijzigd door Navelpluisje op 22-12-2002 20:39]
Op school word je namelijk geleerd te worden als de rest. Hoe je je moet gedragen. Hoe je je moet opstellen tegenover anderen. Wanneer je goed bent, en wanneer je een loser bent.
Je word geleerd dat je veel moet sporten, omdat dat gezond is. Je word geleerd dat je niet moet roken, of teveel drinken, omdat dat ongezond is. Je word geleerd dat je best alles wat op twee benen rondhuppelt mag n**ken, zolang je maar een condoom om hebt en beide partijen het best leuk vinden. Je word geleerd dat je mensen niet mag beöordelen op uiterlijk of afkomst. Dat generaliseren niet goed is, en dat mensen die leuke dingen doen met vuurwerk maar zijn. Verder leert de omgeving je altijd wel je gevoelens niet te uitbundig te uiten, dan word je uitgelachen of ben je zielig. En ga zo maar door....
Gelukkig komt er na de school wat neer vrijheid, zou je zeggen. Tenminste, zo lang je niet op je werk zit. Want waag het niet om eens in een ander pakkie aan te komen. Of je haar in een hanekam te zetten o.i.d. Of een paar mooie meiden als bureaubladachtergrond in te stellen. Verzin maar door.
Dan kom je thuis, en dan mag je eindelijk jezelf zijn. Toch? Je zet dus je stereoset keihard, en net erbovenuit hoor je de buren tegen de muur kloppen. Dan maar even lekker een paar spelletjes spelen op m'n PC. Ik heb alle software in huis, maar ik voel me er eigenlijk nooit lekker bij, omdat ik weet dat ik van alles en nog wat van M$ e.a. gejat heb, als arme student zijnde. Ja, en laat dat ene pakket nou nog net niet draaien onder Linux met mijn niveau van expertise...
Dus wat ik nou in het kort wil zeggen : Je mag altijd gewoon jezelf zijn, zolang je dat maar doet op de manier waarop iedereen het doet. En de meeste mensen hebben het kennelijk niet eens door!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 23-12-2002 10:26]
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 23-12-2002 10:27]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |