Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 10. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 26 september 2002.
De sfeer is gemoedelijk en rustig. Een ieder kletst wat met een ander, maar helaas zijn wij op dit moment geen getuige van heftige discussies, grappige momenten of gemeen geroddel.
Sandra voelt zich blijkbaar al erg thuis in het huis en ratelt aan 1 stuk door. Geesje is nog erg bedeesd en gaat onzichtbaar door het huis. Ting is nu wel vrolijk en kletst leuk met Martijn en Laurens.
Vanavond is als het ware een soort samenvatting gegeven van alles wat tot op heden is gebeurd in het huis. Dit ter introductie aan de nieuwe bewoners. Welke op hun beurt (dwz Sandra) veel heeft vertelt over de sfeer in het buiteland. Iedereen staat daar te trappelen tot ze het huis in mogen en hier en daar wordt er wat gevit op eenander. Dennis staat algemeen bekend als "het lekkere ding".
Sandra is ondertussen bezig met het uitpakken van der koffer en grapt naar het stel of ze anders even naar een andere kamer moet gaan...
Stefan en Margriet gaan hier niet op in.
Mustapha komt nu ook de slaapkamer binnen. Margriet zegt dat hij zijn schoenen uit moet zijn omdat die lelijk zijn.
Margriet begint weer over de mannen die nog in het buitenland zijn. Stefan grapt dat ze zeker zit te wachten op Dennis. Sandra springt hier meteen op in dat hij niet alleen lekker is, maar ook nog eens ontzettend gezellig en leuk.
Margriet zegt dat ze er niet voor gaat, omdat hij toch niet geilt op zo'n oude moeder. Ze heeft hem al een paar keer tijdens testen ontmoet en kon zien in haar ogen dat hij haar toch niet leuk vindt in die zin. Zegt ze.
Mustapha is nu dus aanwezig in de slaapkamer, maarrrr daar is ook alles mee gezegd, vanzelfsprekend zegt hij verder geen woord. Stefan en Margriet gaan weer intiem verder praten en een beetje knuffen. Ze liggen samen op een 2-persoonsbed en zeggen nu tegen Sandra dat hun intieme gedrag uitsluitend gein is. Stefan geeft Margriet nu een lieve zoen recht op haar mond. Margriet: "mmmm, lekker".
In de bunker ligt de helft al in bed en de andere helft is bezig naar bed te gaan.
Mus en Margriet hebben even een meditatief moment denk ik. Ze liggen allebei stilletjes op bed. Mustafa zegt nu tegen Margriet dat hij gaat treiteren omdat iedereen er hem eruit wilde. Hij blijft er persé in omdat anderen hem er persé uit willen hebben. Margriet hoort het hoofdschuddend aan.
Ze vraagt hem wie van zijn familie er nog meer was in de studio. Hij denkt dat zijn hele familie er was. Misschien dat er ook nog vrienden waren.
In de bunker is Laurens weer bezig met een Candlelight gedicht. Gelukkig bleren de dames er hard doorheen, dus wordt me dit verder bespaard.
"Die nagels zijn nou wel gevijld hoor", zegt Margriet. Mus gaat stug door met vijlen. Margriet gaat even kijken wat Judith aan het uitvoeren is in de keuken. "Joh, hou nou even op!", roept ze tegen Judith. Judith vindt iets onwijs goor en wil niet stoppen. Margriet gaat dan ook maar naar de keuken en gaat meehelpen. Judith klinkt wat chagerijnig en is steeds aan het zuchten.
In de bunker is het iets gezelliger. Ik zie 2 dames gezellig in één bed liggen. Er wordt gefloten en gekletst. Daan en Jet liggen dus samen in bed (is er een bed te weinig?)
Terug naar de bungalow. Margriet legt nog even wat regeltjes uit aan Sandra. Judith staat stilletjes de afwas te doen. Er komt werkelijk geen boe of bah uit haar mond.
Ook Stefan heeft een dippie. Hij zit buiten bij het zwembad. A penny for his thoughts. Hij ziet er niet zo happy uit.
En het beeld gaat weer naar knabbel en babbel in de keuken. Sandra wil wel naar de bunker om af te vallen. Margriet zegt haar dat de bunker haar nog wel tegen zal vallen. Judith blijft de dames negeren en poetst zich suf in de keuken.
In de bunker ligt iedereen intussen in bed. Oh shit, Laurens is weer aan het dichten. En iedereen is stil en luistert naar hem. (ik had hem allang geslagen).
Judith en Stefan zijn nu beide in stilte aan het schoonmaken. Er hangt een apart sfeertje. Er wordt echt geen woord gezegd door die twee.
Judith: "Het was voor jou ook best een heftige avond"
Stefan: "Dat viel wel mee. Bo is top, die ga ik missen denk ik"
Stefan laat Judith maar verder met rust.
In de badkamer staan Margriet en Sandra te tutten. Sandra vertelt dat haar familie bij het hek stond. Iedereen was zo enthousiast.
Margriet vertelt dat ze heel blij was met de brief van haar broer. Dat hij nog geen kromme tenen van haar had gehad. Dat deed haar heel wat.
In de badkamer heeft Margriet toch nog Judith aan het lachen gekregen. Sandra krijgt nu even van Judith lamples. Dat ze nergens de lampen uit kan doen, behalve dan in de slaapkamer. De foto's van Sandra worden bekeken door Margriet en Judith. Sandra is blijkbaar heel wat afgevallen voordat ze in BB kwam. "Zo, wat een verschil zeg!!, Je ziet er 10 x beter uit. Wat een verschil", Margriet blijft er haast in.
Sandra zegt dat ze 10 kilo is afgevallen voor BB en dat ze daarom ook zo graag de bunker in wil. Margriet herkent haar echt niet op de foto's.
Even een korte check in de bunker. 't Is er muisstil.
De dames zijn nog steeds de foto's van Sandra aan het bewonderen. Ze blijven terugkomen op het gewicht van Sandra. De vriendinnetjes van Sandra passeren nu de revue. We hebben een Pamela met haar Niels. Een groepsfoto. Een zwangere vriendin.
Beeld gaat naar Stefan en Mustafa in de lounge-hoek. Ze wilden net vertellen wat Bo heeft verdiend aan het verblijf in BB, wordt het beeld weer op de dames gezet. Die staan te mutsen bij de kledingkasten. Waar moet ik mijn onderbroeken laten, dat soort dingen.
In de bunker liggen Daan en Jet te fluisteren. Niet te verstaan.
Mustafa zegt dat Daan er niet uitzit. Stefan verbaast zich daar ook over, in het begin vond hij het best een mooie vrouw (understatement) maar nu ziet ze er zo slecht uit. Mustafa denkt dat ze morgen de bunker uit wordt gekickt.
"Mijn moeder zei waarschijnlijk 'Ik wil niet in beeld, oprotten', lachen", is Mustafa aan het bedenken. Stefan vertelt hem dat zijn broer hem Moessie noemde. "Zei hij dat? Echt?", vraagt Mus hem.
Stefan heeft het nu over de vriendin die niet in beeld wou. Ze heeft een heel belangrijke baan, dus dat kan echt niet. (Damn, weer beeld naar dames)
Knabbel, Babbel en Kwebbel zijn weer in de slaapkamer. Die Sandra kletst ontzettend snel en veel over van alles en nog wat. Voornamelijk over haar dieet.
Laurens en Martijn zie ik ineens in de kooi staan. Ik dacht dat ze gestopt waren met roken, maar ik zie ze nu allebei staan roken in de kooi. Ze vragen zich af hoe het nu verder zal gaan. Martijn is gevraagd in de DBK wat hij van Jeanette vind. Ze hadden 2 nachten liggen klieren in bed en waarschijnlijk waren ze nieuwsgierig. Hij vind het een leuke meid, maar niet mijn type, was zijn antwoord. Niemand is zijn type in het huis. Judith vind ie een mooie meid, maar niet zijn type.
Het is wel een uitdaging om deze 2 heren te verslaan. Ze lopen weer naar binnen. Ting is ook weer het bed uit.
Martijn is aan het kletsen met Stefan. (hij zit er een stuk leuker uit zo, zonder dat enge gelkapsel). Stefan vraagt hem wat hij heeft moeten inspreken voor het SMS-gesprek. Martijn is best wel tevreden met de bunker. Ze hebben 4 sigaretten per dag. Hij had verwacht dat ze op water en brood zouden zitten, maar het valt hem toch wel mee.
Stefan snapt niet hoe het nou zit met het voetbalavondje. Zij komen met het voorstel en het spelletje. Hij had Bo graag gegund. Hij vind het maar raar. Martijn denkt dat Bo het hun van harte gunt dat ze zonder hem gaan kijken. Martijn glundert van oor tot oor bij het idee alleen al dat hij een voetbalwedstrijd mag kijken. Ze verwachten morgen of zaterdag een confrontatie. Eerst morgen intergratie.
De bungalowdames: onderwerp is de foto's van de dames. Sandra heeft een foto van Margriet gezien. Margriet vraagt bezorgd of het toch niet die foto is met de dikke arm. Ze wordt gerustgesteld door Sandra, het was een leuke foto.
Sandra vertelt verder over Martijn, dat Geertje en zij dachten dat ze moesten wachten toen hij naar buiten ging. En dat hij dat lief van hen vond. Ze vond dat toch wel kneuzig van zichzelf.
En met deze wijsheid besluit hij weer naar bed te gaan. Stefan besluit om zijn voorbeeld te volgen. Mustafa ligt in de hoek van de boek opgerold. Petje weer over de ogen.
De dames hebben nog steeds een goed gesprek. Het gaat over het slaapgebrek van Sandra. Zij is al bijna 24 uur wakker. Margriet verzekert haar dat het absoluut niet te zien is. Sandra zegt dat ze een bril heeft. Judith reageert daarop dat Laurens lensen heeft. Nou, dat is compleet nieuw voor Margriet. Dat heeft ze nou nog nooit geweten.!
Sandra zegt dat de mensen in Portugal heel erg op elkaar leken.
En beeld gaat naar Mus op de bank. Eén oogje komt onder zijn pet vandaan. Hij is toch nog steeds wakker.
In de bunker ligt één iemand al hard te snurken. Ik zie Geesje wat draaien in haar bed. Verder is het rustig in de bunker.
Geen beeld op de slaapkamer van de bungalow, alleen geluid.
Zo te horen is Stefan bij Margriet in bed geschoven.
"Wat ben je warm", fluistert hij. '''Dat is die worst" antwoord Margriet. Iedereen schiet in de lach. "Warm ben je" zegt zij nu tegen hem.
Ze pesten hem dat ze net aan het roddelen waren over hem.
Blijkbaar zijn er meerdere stelletjes ontstaan in Portugal. Sandra zegt dat ze met meerdere mannen heeft gezoend. Op haar verjaardag heeft ze wel 4 mensen gezoend. Met Martijn, en met een meisje. Met Joyce.
Ze wil er eigenlijk niets meer over zeggen. Maar Stefan baalt daarvan. Hij wil meer sappige verhalen. Ze zitten nu allemaal aan haar te vragen met wie ze dan nog meer gezoend heeft. Tinus is verliefd op Marjolein.
Ze zegt nu weer dat ze met niemand gezoend heeft. Martijn is leuk qua vriendschap, meer niet.
Ze gaan morgen een standbeeld voor Bo maken. En ze gaan iets van Bo op hun t-shirts plakken.
Ze wensen elkaar welterusten en ze zijn warempel stil.
(geeft mij even de tijd voor sanitaire pauze)
Het zingen van de bewoners in de Bungalow is wel wat irritant, ik dacht dat het alleen voor Margriet zou gelden maar ze doen het allemaal.
Bram en Jeanette zitten binnen. Bram moet naar de DBK komen, maar ze denken dat het wel overzijn zender zal gaan.
Zij verwachten vandaag eigenlijk geen confrontatie. Hij is ook heel vlug weer terug. Ze bedenken oplossingen hoe ze toch met z'n allen moeten slapen. Vooral Jeanette vindt het belachelijk en ziekelijk dat zij met 7 mensen hier zitten een er maar 6 bedden zijn terwijl ze in de bungalow maar met zo weinig mensen zitten.
Jeanette kan echt niet met z'n tweeen in een 1 persoonsbedje.
Bram vindt het niet zo heel erg, hij vindt dat het erbij hoort.
Ze tellen nu met hoeveel mensen ze in het huis komen. Bram beweert met 15 man. Jeanette gelooft dat eerst niet, dus hij rekent het haar voor.
Laurens is sterke verhalen aan het vertellen, hij heeft een belangstellend gehoor aan Geesje en Ting. Zij irriteren zich wel aan het zingen van de bungalowbewoners en vragen of ze constant moeten zingen met toehoorders, en of ze niet ergens anders kunnen gaan zitten. (Het is dan ook een vervelend gehoor)
Judith en Margriet zit/zingen in het bubbelbad en hebben het over wat ze zullen eten vanavond. Toch heb ik het idee dat het zingen hun gesprekken wel wat beperkt.
In de bunker wordt door Jeanette de tafel gedekt, ook Bram helpt mee. Ze hebben in ieder geval kaas en melk, ook jam zie ik staan.
Martijn gaat zich nog even douchen voor het eten.
Stefan heeft toch wel veel belangstelling voor de mensen in de kooi. Hij staat al die tijd aan de tralies gekleeft. Zou dat voor Geesje zijn?
Binnen zit nu Moes aan het hek te praten met Geesje. Hij zingt niet.
Margriet is ondertussen uit het bubbelbad en sjokt in badjas rond. Ze zegt nu niet zoveel, nu het zingend moet. Ze gaat in haar badpak onder de douche.
In de bunker gaat het over de verdeling van het rantsoen.Bram als bakker van de dag mag de broodjes verdelen. Ieder krijgt er twee. Geesje vraagt of dit alles voor de hele dag is.
En weer gaat het gesprek over het slapen. Laurens heeft hier nu toch wel een beetje de leidersrol op zich genomen, hij is hier de enigste man van de oude garde, misschien daarom.
In de bunker eten ze vanavond 1 1/2 aardappel en 6 1/2 spruitjes per persoon, vertelt Laurens. Het gesprek gaat hier constant over eten.
(de stream is niet al te best, alles zit te eten dus ik pak ook iets)
Margriet vindt het vervelend om tegen de bunkerbewoners te praat/zingen, zegt Judith "want Laurens heeft het door." (Nogal logisch)
Nu komt Margriet er zingend bij. De anderen helpen haar door ook zingend te praten. Moes natuurlijk niet. Moes heeft er lol om want hij had gezegd dat het ergste wat Margriet kan overkomen is dat ze een hele dag niet mag praten.
Uit het gesprek maak ik nu op dat Geesje een heleboel niet mag eten (allergie?) Zij haalt in speciaal zaken haar eten. Ze mag geloof geen suiker en nog heel veel niet. Ik kan haar bijna niet verstaan want de mannen schreeuwen er doorheen, zelfs Carmen fluit er doorheen.
Als zij chocola eet dat wordt ze eerst heel druk en dan zakt ze in, ook bij zoet fruit en andere dingen Het is een hypo van haar suikerspiegel.
Dit heeft ze al haar hele leven. Pas vier jaar geleden kwam een sportarts erachter. Toen is ze begonnen met een dieet.Ook haar vrienden gingen er rekening mee houden, hebben speciale koekjes voor haar in huis.
Zij vindt het echter geen drama, ze heeft het nu eenmaal.
Ook Daniela komt nu met verhalen over dieeten
In de bungalow zijn ze in de zon aan het uitbuiken.
Margriet is maar gaan slapen op een ligbank en Stefan ligt naast haar toch wat te zing/praten. Zij horen jonge meisjes aan het hek voor Moes.
Zij had een dokter die stand-by wilde zijn terwijl zij in het BB zat, maar toen ze hem belde om te zeggen wanneer zij ging kreeg zij te horen dat hij overleden was. Slechts 45 jaar en vorig jaar had hij net een kindje gehad. Er was iets in zijn long gevonden en had zijn eigen medicijnen uitgeprobeerd.
Hij was echt bezig met Geesje, probeerde haar echt te helpen. Hij had zelfs gezegd "Geesje je moet een baby nemen, dat is echt goed voor je"Dit nadat hij zelf net een baby had gehad. "Ja "had Geesje gezegd "het probleem is echter dat ik geen relatie heb".
Nu vertelt zij dat het wel een beetje bij haar in de familie zit. Haar opa had altijd buikpijn dus waarschijnlijk heeft die het ook gehad.
Jeanette is van plan nog even naar bed te gaan. Ze doet wel een deken over haar hoofd tegen het licht.
Daan vindt het ook vervelend dat het licht niet uit kan.
Jeanette wilt niet als ze e iets krijgen vandaag dat ze er als een zombie bij staat.
Geesje vindt het vreemd dat er van alles maar zes is, bordjes en bedden en dat zij hier nu toch met z'n zevenen zitten.
Er wordt omgeroepen dat de boodschappen er zijn.
Geesje vraagt waar ze dan staan, maar krijgt van de anderen te horen dat dat alleen voor de bungalow is.
Ze vinden dat de boodschappen erwel erg vroeg zijn, "Zou er dan toch iets gebeuren"vragen ze zich af.
Bram naar DBK.
In de tuin van de bungalow is alles nog rustig. je merkt het wel dat Margriet rustig is.
Laurens is nieuwsgierig waarom Bram naar de DBK moest.
Hij vertrouwt Bram niet ook al zegt deze dat het voor zijn zender was.
Martijn ruikt gas, maar de oven was uit.
Laurens vraagt aan Geesje of ze al geacclimatiseerd is. Ze vindt wel dat ze aan veel dingen moet wennen, zoals de zender uitdoen als ze naar de W.C. gaat.
Nu wordt de confrontatie tussen Bram en Martijn verteld. Geesje vond het heel normaal dat Bram won. Zij had zich de bunker heel anders voorgesteld. Ze vindt het hier best licht. Ze vraagt of je aan de kooi mag hangen. Laurens antwoordt dat dat niet mag, het is ook vrij wankel. "Het lijkt beton, maar het is hout".
Nu worden de sanctie's en waarschuwingen besproken, fluisteren , boom klimmen. Je mag je zender wel afdoen als je gaat slapen, maar niet als je nog gaat kletsen.
Nu denken ze dat de gasfles iets lekt.
Stream naar Jeanette die in bed ligt.
Moes is het zwembad aan het schoonmaken.
In de kooi hebben ze het nog over het bedden probleem.
Laurens wil wel op de grond gaan liggen in het gangetje naar de kamer. Bram meldt wel dat het daar tocht.
Laurens vertelt dat ze expres koude lucht van de air-co de slaapkamer inblazen terwijl dat juist in de bungalow nodig is, want daar kan zo warm zijn.
Geesje vraagt zeer enthousiast of iedereen helemaal naakt was bij het strippokeren. Ting; "Ik heb geen piemel gezien, ik laat het liever aan de fantasie over". Laurens deed namenlijk voor hoe Ting erbij zat tijdens het strippokeren.
Daniela komt even bij Jeanette en aait haar over d'r hoofd. Ze ligt met een handdoek over haar ogen.
Daniela heeft een sopje gemaakt en doet haar was.
In de kooi gaan ze het spelletje weer doen van dieren noemen, maar daar hebben ze zelf toch ook genoeg van dus ze gaan over op bekende namen. (Net zo erg) Bijv. Gerard Joling, Karin Bloemen enz. enz.
Maar als je naar de stream gaat van de bungalow hoor je dat vervelende zingen.
Mijn tijd is op, ben er niet echt rouwig om. Ethel toch bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |