Over 2 weken ga ik dus naar Engeland, daar ga ik 10 dagen lang lichamelijk gehandicapten begeleiden. Tijdens die vakantie gaan we dagjes weg en doen we veeel leuke dingen
Mijn taak als vrijwilligers is het om 's ochtends de deelnemers te wassen, aan te kleden enz, daarna eten, dan iets doen, weer eten, weer wat doen, weer eten en de deelnemers in bed leggen.
Wat dat concreet is verschilt erg per deelnemer. Vorig jaar was er iemand die alles zelf kon, behalve zijn haar wassen en kammen. Sommigen kunnen juist niets zelf.
De echte verpleegkundige dingen en medicijnen enzo hoef ik niet te doen, daar is de pleeg voor.
Vorig jaar waren we met 13 vrijwilligers en 10 deelnemers (dat waren meervoudig gehandicapten), dit jaar zijn we waarschijnlijk met 12 vrijwilligers en 10 deelnemers)
Waarschijnlijk zijn er nog vrijwilligers nodig, dus wanneer je interesse hebt, kun je de organisatie bellen
Je kunt wel gratis 'op vakantie', maar een echte vakantie is het niet. Het is erg zwaar, maar wel heeeel gezellig en gewoon keigaaf
Het adres van de organisatie:
De Wielewaal
Stadhouderslaan 29
3583 JB Utrecht
030-2522153
Enigste wat ik heb dat ik geduld heb,zorgzaam en vrij sterk ben (ergens opzetten uit tillen etc.)
Verders heb ik totaal geen ehbo of ook maar iets..
wat denk je YPPY ?
Het belangrijkste is de gezelligheid, van het samen weg zijn.
Als ik er aan denk, zal ik zondag fotos meenemen
word er in augustus ook zoiets gepland?
dan heb ik vakantie en het lijkt me heerlijk die mensen een onvergetelijke tijd te geven in het buitenland.
[Dit bericht is gewijzigd door punks (Datum 03 Juli 2000).]
Iefje
Het is echt aan te raden om te doen. Je gaat niet alleen voor de deelnemers, maar ook voor jezelf. Vorig jaar heb ik heel veel plezier gehad en helemaal dubbel gelegen van het lachen. De sfeer die er hing was bij ons erg goed, je bent met z'n allen een groep en je beslist met deelnemers en vrijwilligers samen wat je gaat doen.
Misschien zie ik jullie nog bij de reünie (de introductiedag is al voorbij)
Nouja het is voor een goed doel zeg maar...
Lijkt me idd heerlijk om die mensen op deze manier een onvergetelijke vakantie te bezorgen!
Maar ik kom terug, opgepast dus
Ga anders gezellig mee
quote:
op 07-03-2000 om 03:21 PM schreef YPPY het volgende:
Waarschijnlijk zijn er nog vrijwilligers nodig, dus wanneer je interesse hebt, kun je de organisatie bellen
helaas... heb al plannen dit jaar....
quote:
op 07-04-2000 om 01:36 AM schreef Tazz het volgende:
helaas... heb al plannen dit jaar....
Tijdens welke vakantie ga jij volgend jaar vrijwilligen dan????
* Dinus werkt in een woonvorm met mensen die vaak met De Wielewaal op vakantie gaan!!! .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |