Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen Deel 9. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 23 september 2002.
Mustapha ligt in zijn eentje op de bank de handleiding 'Functioneren binnen een groep (voor gevorderden)' te lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-09-2002 04:17]
Stefan heeft vervangende dienstplicht gedaan bij Greenpeace.
Ook veel discipline, boot boenen enzo. Bram vind dat geweldig van hem, met dieren werken.
Slechts na lang zeuren krijgt ze ook een zoen van Laurens. Hij wilde niet omdat ze altijd haar mond open doet tijdens de zoen.
Ting: Slaapt-Jeanette-al? Wat-gaat-er-dan-gebeuren-als-ik-straks-de-hele-tijd-ga-kletsen?
Margriet: Dan zegt ze waarschijnlijk "Hou je bek".
Iedereen maakt nu aanstalten om te gaan slapen, Ting wil nog niet.
Ting: Gisteren-ging-ik-om-deze-tijd-slapen. Toen-gingen-ze-de-hele-tijd-lawaai-maken.
De camera switched naar de bunkerslaapkamer en Judith is op fluistertoon Actief Negatief aan het roddelen.
Het gesprek ging (neem ik aan) over Laurens of Bram, dat het toch wel een gevoelige jongen is. (Dit vanwege zijn legerverhalen en wat hij allemaal heeft meegemaakt.)
Judith: Ik stond met hem buiten en hij zei dat hij op het eind gewoon tactisch zou gaan stemmen. Dat hij er in zit om te winnen.
Daniela: Wat? Herhaal dat nog eens...
(En toen dus zwart.....)
4:53 (Postzegel)
EN duikt weer terug
Bij de vrouwen is alles zo te zien nog in diepe rust.
Het was na 2 uur
Dames in de bunker en allen liggen in bed.
Daniela begint ontzettend te roddelen en Judith doet er vrolijk aan mee.
Het gaat over Stefan ( nou daar wordt even stevig over geroddeld)
Stefan doet volgens Daniela alles om goed over te komen op de kijker ( nou ik vraag me af of ze het over zichzelf heeft..maar ja dat heeft ze kennelijk van zichzelf niet door)
Hij houdt volgens haar zelfs rekening met wat voor kleur truitje hij aan doet en ook zijn gesprekken zijn zo doorzichtig als wat volgens haar.
Hij neemt het steeds op voor Mustapha ( en dat zint de dames Daniela en Judith natuurlijk niet) en dat alles doet hij met een bedoeling volgens haar, Judith vindt het heerlijk dat dit gebeurt en zelfs Margriet laat zich meeslepen in het geroddel en begint het nog te geloven ook allemaal en laat zich totaal meesleuren.Margriet: Nou als dat zo gaat dan is het allemaal wel heetl erg doorgekookt allemaal.
Margriet: Als ik straks weer in rijk zit en Mustapha zit daar ook weer dan bekijkt hij het maar, ik kook niets voor hem hij zoekt het zelf allemaal maar uit. Ik ben dan kei en keihard zegt ze. ( Mooie vriend ben jij Margriet)
Jeanette vindt het geroddel niet prettig en laat dit ook een aantal keren duidelijk merken en ook Ting is er niet van gediend.
Ting: Je kunt het Stefan toch ook recht in zijn gezicht vragen, waarom doe je dat niet.
De dames (Daniela voorop,Judith en Margriet) zijn duidelijk bezig met het zwartmaken van Stefan, ze zien hem duidelijk als gevaar ook omdat hij het voor Mustapha opneemt.
Het is niet prettig om te horen hoe Stefan over de tong gaat en ze zijn het er stevig over eens dat Mustapha alleen maar naar huis wil (Hoe ze daar bij komen mag joost weten maar heb het idee dat ze zelf niets liever willen dat Mustapha verdwijnt want ze zien hem duidelijk als bedreiging....en nu Stefan ook)
Nou dat was het zo'n beetje wat ik vannacht nog meekreeg maar kon het niet gelijk neerzetten hier omdat ik niet in kon loggen.
GEEN GELUID
13.04 Nog steeds zonder geluid zie ik Judith, Jeanette in de kooi. Ting loopt net weg.
13.05 Yorin laat nu ook horen dat NIEMAND iets heeft te zeggen.
13.06 Judith: Nou morgen gaan we het battlefield weer op (Hoe weet zij dat nou ) Ze zullen wel zien wat het wordt.
13.07 Margriet en Bram praten over (hoe kan het ook anders) eten. Bo hoort eten en slaat even de arm om Margriet. Hilariteit: Martijn werd wakker met Bo tegen zich aan liggend. Margriet: Morgen word je wakker met Bo in je armen.
Bo is verdwenen en Margriet en Bram jeuzelen weer wat door. Intussen zitten Bo, Martijn en een nog steeds etende Laurens weer buiten, ze vragen of Stefan er bij komt zitten, die blijft op zijn ligbed eten.
13.14 De anderen gaan maar bij Stefan zitten/liggen.
13.15 Er gebeurt niks en ik heb intussen visite gekregen dus
Bram en margriet staan binnen bij het hek te kleppen, het schijnt dat Bram wakker werd en dat ie toen Bo vast had
Dus concludeert margriet dat als ie dat al heeft met een kerel, dat het dan nog makkelijker gaat als er dames aanwezig zijn. Margriet denkt dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt zo, zij is het trouwens niet gewend om elke dag tegen iemand aan wakker te worden. ook geeft ze aan dat het in de bunker 's nachts al erg koud is, er zit een gat in de muur die ze al hebben afgezet met een kussen en schot, maar je moet haast al met een joggingpak in bed liggen.
Bo heeft nog steeds last van zijn rug.
In de bungalow hebben de heren het over auto's en autorijden, niet echt interessant dus. Vooral Laurens heeft met zijn Willibrord Frequin stem het hoogste woord.
Ik ga dus effe kijken waar ze het in de bunker over hebben.
Het beeld is erg donker, zwaar irritant.
Margriet en Snet ruiken iets verbrands. Snet denkt aan gevaarlijke gassen.
Schijnbaar zijn ze een pit vergeten uit te doen.
Er wordt effe met de heren gekletst over kleding en haardracht en verder gebeurt er weinig.
Margriet kan tenminste zingen, maar laat Juut a.u.b. haar mondje houden.
Oh, kleine jodeljongen.....
Carnavalskrakers:
Zak es lekker door.....
(compleet met bewegingen )
Ole ole ole ole.....
En datte we toffe jongens zijn..... (4-daagse versie)
Brand brand brand in het bordeel, rennen met je stijve nek......Hatsjeee!
De dames hebben water gekookt.
Daan gaat wassen.
Margriet wil roken. Ze vindt het oneerlijk dat ze niets te roken hebben en dat eigenlijk de heren nu op rantsoen gezet zouden moeten worden.
Ting zegt dat de drie rokers uit de bunker van plaats zouden moeten wisselen met drie rokers in de bungalow.
Snet vraagt hoe de dames het brood willen hebben. Ting zegt dat het haar niks uitmaakt, het smaakt toch wel.
Margriet zingt nog steeds door met haar Amsterdamse liedjes.
Ting: Maar tante Leen zong toch ook liedjes? (ja, goed zo Tingetje)
Ik ben naar Parijs geweest, ik heb Jacqueline gekeest. LOL
Ze komen nu op de meer schuine liedjes.
Margriet baalt dat ze nergens de hele tekst van kent. Regelmatig komt er dus 'nanananana' tussen door.
Snet zegt dat ze een Amsterdamse is in hart en nieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |