ik heb vorige week hier iets gelezen over een artikeltje van wetenschappers die materie 3 keer sneller dan het licht hadden laten verplaatsen
Ik heb het net proberen op te zoeken, echter ik kan het nergens meer vinden.
Iemand een url van dit topic voor mij?
Zeker de handdoeken bij de hema.....
je bedoeld geloof ik particle
quote:Als jouw verbinding 900.000 kilometer per seconde aankan....
Op zondag 22 september 2002 16:45 schreef F1908 het volgende:
kan dat toegepast worden op mijn internetverbinding
quote:Je was net wat eerder
Op zondag 22 september 2002 16:50 schreef detulp050 het volgende:
UTFS !http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22223
quote:Great minds think alike !
Op zondag 22 september 2002 16:53 schreef yootje het volgende:[..]
Je was net wat eerder
De hoeksnelheid van een roterende laser kan je ook makkelijk sneller dan het licht laten gaan (op een bepaalde afstand van de laser). dit heeft echter niks met de snelheid van dat licht te maken.
Victorv8 poneerde dit ook al op de nieuwssite als commentaar.
quote:Ja ik lees het, had er de vorige keer te snel overheen gelezen waarschijnlijk .
Op zondag 22 september 2002 16:56 schreef Tsjernobelg het volgende:
Het gaat hier dan wel om signalen niet om materie. materie gaat helaas niet sneller dan het licht.De hoeksnelheid van een roterende laser kan je ook makkelijk sneller dan het licht laten gaan (op een bepaalde afstand van de laser). dit heeft echter niks met de snelheid van dat licht te maken.
Victorv8 poneerde dit ook al op de nieuwssite als commentaar.
Radio signalen gaan met zo'n beetje met de snelheid van het licht (tikje eronder) en signalen door een medium als coax e.d. gaan nog langzamer. Lichtsignalen door glas gaan uiteraard weer zo'n beetje met de lichtsnelheid. Eroverheen kan niet. En als het wel zo is dan zou het een major item op tv zijn. Dan zou namelijk Einsteins theorie in de prullebak kunnen.
quote:Nee sorry dit is onzin.
Op zondag 22 september 2002 17:16 schreef G1Ace het volgende:
eh
Ten eerste, de theorie was dat niks sneller kan gaan dan 300.000 km/h
dus dat is al bewezen niet te kloppen
en, als dat niet kan, dan betekent dat ook dat materie in theorie sneller kan gaan dan licht, alhoewel er daar wel enorm veel energie voor nodig is om materie zover te krijgen dat het sneller kan dan licht
alhoewel, electriciteit kan ook wel als soort materie worden gezien, aangezien het een electronenstroom is dat door metaal gaat
Er is nooit bewezen dat er niet iets sneller kon dan het licht. Wel is aangetoond dat materie, iets wat een massa heeft, niet sneller kan dan het licht. Dus signalen en hoeksnelheden kunnen wel sneller omdat dit geen massa heeft.
daarnaast is stroom een verschijnsel van aan de ene kant een elctron er in en andere kan eruit. Heeft niks met verplaatsen van electron door hele draad.
quote:Als het om het feit gaat dat je aan 1 kan een electron erin stopt en dat er dan ergens anders een electron afvalt, als dat nou die hele theorie is dan <insert gaap>.
Op zondag 22 september 2002 17:21 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
Nee sorry dit is onzin.
Er is nooit bewezen dat er niet iets sneller kon dan het licht. Wel is aangetoond dat materie, iets wat een massa heeft, niet sneller kan dan het licht. Dus signalen en hoeksnelheden kunnen wel sneller omdat dit geen massa heeft.
daarnaast is stroom een verschijnsel van aan de ene kant een elctron er in en andere kan eruit. Heeft niks met verplaatsen van electron door hele draad.
Licht heeft ook massa trouwens.
Er gaat niks sneller dan de lichtsnelheid in het artikel op www.newscientist.com BEHALVE het produkt van de interferende harmonischen van 2 golfprodukten. Door het gebruik van impedantie-mismatching krijg je reflecties die vervolgens superponeren op deze interferentie-pieken. Daardoor gaan deze inderdaad sneller dan het licht. Maar de energie die je door deze 'draad' stuurt gaat NIET sneller dan het licht.
Echter: Je hebt er praktisch niets aan, omdat door de hoge snelheid het licht-quant sneller 'uitwaait' in frequentie en uitdooft in amplitude.
Kortom: Je hebt er niets aan.
Er is een makkelijkere analogie om iets sneller dan het licht te laten lijken: Stel je voor dat je in een hele grote bol zit (in het middelpunt) en dat je heel snel een laserpen laat 'rondvliegen' over het binnenoppervlak van deze bol. Als je dat maar snel genoeg doet dan gaat het stipje ook sneller over het oppervlak dan de lichtsnelheid.
quote:Nee, helaas, maar troost je, je verbinding zou er maar 3x zo snel van worden. Alle internetverbindingen gaan nu al met de snelheid van het licht.
Op zondag 22 september 2002 16:45 schreef F1908 het volgende:
kan dat toegepast worden op mijn internetverbinding
quote:Nee hoor, de transmissie-snelheid in een kabel is lager dan de lichtsnelheid in een vacuum.
Op maandag 23 september 2002 01:51 schreef Simba het volgende:[..]
Nee, helaas, maar troost je, je verbinding zou er maar 3x zo snel van worden. Alle internetverbindingen gaan nu al met de snelheid van het licht.
quote:licht heeft geen massa, omdat die oneindige massa moet hebben om lichtsnelheid te bereiken als je de theorie van einstein erop gooit.
Op zondag 22 september 2002 17:27 schreef Sumer het volgende:[..]
Als het om het feit gaat dat je aan 1 kan een electron erin stopt en dat er dan ergens anders een electron afvalt, als dat nou die hele theorie is dan <insert gaap>.
Licht heeft ook massa trouwens.
je kan tijd niet veranderen door sneller te gaan.
Je kan tijd alleen langzamer voor jouw laten lopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |