abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5917080
.. en woon je nog thuis, of bij ze in de buurt?

Kunnen jullie goed praten?
Doen jullie leuke dingen samen?

Ik heb zelf geen goede band met mijn ouders.
Maar dat komt voornamelijk omdat ik zo ontzettend gesloten ben.
Dit kan je je zo voorstellen: tussen mij en mijn ouders heb ik
een muur gebouwd, rondom mezelf.
Bij onbekenden is die muur er ook, maar minder hoog.
Dit komt omdat mijn ouders geen idee hebben van de dingen die ik heb meegemaakt.
Ze weten niet dat ik bij de riagg gelopen heb, weten niet dat ik depressief was.
Mijn leven was een toneelspel..

Wolkje

pi_5917139
ik wel... komt gewoon omdat we een hecht gezin zijn (tegen de rest van de (omhooggevallen) wereld...)
  zondag 22 september 2002 @ 13:44:44 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5917140
Nee, geen goede band...heel oppervlakkig zo van "doe de afwas even, ruim je kamer op, hoe was het op school". Ik woon nog thuis, stoor me er verder niet zo aan...alleen soms dat het net lijkt of ze weinig interesse in me hebben. Maar goed, verder vind ik het wel ok. Heb weinig behoefte eraan om mijn hele leven met mijn ouders te bespreken dus...
To infinity…and beyond!
pi_5917184
We zijn geen bijzonder hecht gezin, maar ik heb een prima band met m'n ouders. Ik kan ze gerust een half jaar niet zien, en dat is dan geen enkel probleem.

Trouwens ivetje, er is hoop op 'betere' tijden. Sinds ik uit het huis ben, kan ik veel beter met ze omgaan. Maar goed, jij meent je er niet aan te storen, en dat deed ik wel.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 september 2002 @ 13:48:48 #5
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_5917192
Laat ik zeggen dat de band beter zou kunnen. Mijn zusje heeft mijn ouders nogal om haar vingertje gewikkeld en krijgt dus altijd haar zin. Niet dat het nog heel veel uitmaakt, woon toch niet meer lang thuis, maar het heeft regelmatig tot oorlog geleid binnenshuis.

overigens kan ik met mijn ma beter opschieten dan met mijn pa.

Live from the USA
pi_5917194
Ik heb er ook niet echt behoefte aan, maar ik vind het
wel soms vervelend dat ik zo ontzettend gesloten ben.
Maar dat is zo gegroeid: de muur is te hoog geworden,
er zijn teveel dingen gebeurd die zij niet weten...

Wolkje

zondag 22 september 2002 @ 13:48:58 #7
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_5917196
ik woon nog thuis, en heb opzich wel een goede band met mn ouders, ook al kunnen ze af en toe super moeilijk doen ,
kpraat niet makkelijk met ze maar dat komt denk ik ook wel omdat ik erg gesloten ben, maar als er iets is, dan zou ik het wel altijd tegen ze kunnen vertellen.
imagination is more important than knowledge
  zondag 22 september 2002 @ 13:49:14 #8
19105 Noayla_
Love me tender
pi_5917203
Het spijt me te horen dat je ouders niet weten hoe/wie je echt bent Wolkje; het lijkt me heel erg om om zo'n last niet met je ouders te kunnen/durven delen.

Ik heb een heel erg goede band met m'n ouders. Ik hou zielsveel van ze en weet dat ik altijd bij ze kan aankloppen, voor wat dan ook (heb ik het afgelopen jaar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt).

Eens in de zoveel tijd hebben mijn moeder en ik een MoDo (moeder-dochter dag) ; we gaan dan met z'n 2-en winkelen, naar een museum en uit eten enzo.

Ik spreek ze telefonisch minimaal 2 keer p.w.

Kortom; ik ben heel erg blij met ze.

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 22-09-2002 13:52]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zondag 22 september 2002 @ 13:51:01 #9
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_5917235
Prima band met me ouders. Ik ben 17, bezig met me eindexamenjaar, dus ja, ik woon nog thuis
Ik wil wel na me examen zo snel mogelijk het huis uit. As ik zonder ouders op vakantie ben dan vidn ik dat echt heerlijk, die vrijheid is gewoon erg lekker.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_5917244
nee heb 4 jaar geen contact gehad met ze paar maanden geleden heb ik het nog een keer geprobeert. Ze hadden aan me zus gevraagd of ik contact met ze wou opnemen dat heb ik gedaan. Het gesprek liep helemaal uit de hand. Het is nu gewoon over voor mij. Heb ze eerlijk gezegt de afgelopen 4 jaar ook niet gemist.
pi_5917251
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:51 schreef portier het volgende:

Ik wil wel na me examen zo snel mogelijk het huis uit. As ik zonder ouders op vakantie ben dan vidn ik dat echt heerlijk, die vrijheid is gewoon erg lekker.

De maaltijden die je ouders voor je bereiden, zijn ook erg lekker.
  zondag 22 september 2002 @ 13:53:53 #12
7488 Quintony
pi_5917266
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

maar het gezeur tijdens het eten en tijdens de afwas zijn dan weer minder.
Live from the USA
pi_5917334
Ik heb een slechte band met beide ouders. Ze zijn al geruime tijd gescheiden.

Ik woon (nog) bij mijn moeder, maar die loopt constant te zeuren. Ik wil graag met mijn vriend samen wonen. Maar dat geluk gunt ze me niet.
Ze is erg egoïstisch, kan geen controle houden over mijn broertje (ADHD) en mijn zusje. Het is elke dag wel ruzie zo'n beetje.

Mijn vader heb ik al langere tijdgeen contact meer mee. Dat komt omdat hij verzuimt alimentatie te betalen. Ik zou misschien wel meer contact willen, maar als ik dat doe, dan betaalt hij het geld nooit meer (zo'n 10.000 gulden)

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_5917368
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:53 schreef Quintony het volgende:

maar het gezeur tijdens het eten en tijdens de afwas zijn dan weer minder.

Minder erg dan zelf bedenken wat te koken, boodschappen halen, het daadwerkelijke koken... Ik heb er een godsgruwelijke hekel aan!

Maar goed, dat zijn de kleine dingen die je ongelooflijk mist als je uit het huis bent. Natuurlijk weegt het uit de 'drukkende' sfeer zijn daartegen op. Ik zou het ook niet anders willen zien nu.

pi_5917369
Die had ik... en nog steeds wel, maar er gebeuren steeds vaker dingen waardoor ik heel bang ben dat ik het ga verpesten
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 22 september 2002 @ 14:04:52 #16
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_5917411
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

*zelf ook koken kan*
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 22 september 2002 @ 14:14:15 #17
35662 Heintje
Gears of War.
pi_5917509
Mijn vader heb ik al ruim 18 jaar niet meer gezien. (ik ben 19) dus daar heb ik geen band mee. en die zal er ook nooit meer komen want hij is geloof ik sinds mijn 6de dood. (klink misschien hard maar ik heb hem nooit gekent dus voor mij is het niet erg dat ie dood is, voor zijn andere kinderen natuurlijk wel)

En met mijn moeder kan ik goed opschieten. Ik woon nog thuis maar ik zit eignelijk altijd op mijn kamer. En als ik iets wil bespreken kan ik meestal gewoon naar beneden. ('s avonds dan want mijn moeder werkt ook veel) En echt veel zeuren doet ze ook niet dus ik denk dat ik hier nog wel een tijdje blijf wonen.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_5917517
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:40 schreef Wolkje het volgende:
.. en woon je nog thuis, of bij ze in de buurt?

Kunnen jullie goed praten?
Doen jullie leuke dingen samen?

Ik heb zelf geen goede band met mijn ouders.
Maar dat komt voornamelijk omdat ik zo ontzettend gesloten ben.
Dit kan je je zo voorstellen: tussen mij en mijn ouders heb ik
een muur gebouwd, rondom mezelf.
Bij onbekenden is die muur er ook, maar minder hoog.
Dit komt omdat mijn ouders geen idee hebben van de dingen die ik heb meegemaakt.
Ze weten niet dat ik bij de riagg gelopen heb, weten niet dat ik depressief was.
Mijn leven was een toneelspel..

Wolkje

Ik herken heel veel in wat je hier zegt. Wel moet ik zeggen dat mn ouders verder heel aardig zijn. Alleen praten kan ik absoluut niet met ze. Ik kon trouwens tot voor een jaar eigenlijk met niemand echt goed praten. Ik ben ook een heel gesloten persoon. Het laatste jaar merk ik wel dat ik tegenover een aantal mensen iets minder gesloten ben geworden. Ik heb zoals jij ook al zei een muur om me heen waar slechts heel weinig mensen doorheen kunnen breken. Heel erg lastig, maar ik denk dat het moet groeien en dat het uiteindelijk wel goed komt.
  zondag 22 september 2002 @ 14:15:32 #19
7488 Quintony
pi_5917526
quote:
Op zondag 22 september 2002 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Minder erg dan zelf bedenken wat te koken, boodschappen halen, het daadwerkelijke koken... Ik heb er een godsgruwelijke hekel aan!

Maar goed, dat zijn de kleine dingen die je ongelooflijk mist als je uit het huis bent. Natuurlijk weegt het uit de 'drukkende' sfeer zijn daartegen op. Ik zou het ook niet anders willen zien nu.

Ik vond dit net heerlijk, ik heb een halfjaar in de VS op kamers gezeten, geen gezeur over wat wanneer te eten en gewoon maken waar je op dat moment zin in hebt. (en nee ik heb dus niet vreselijk ongezond gegeten gewoon groente, vlees, aardappel(ofrijst)).
Live from the USA
pi_5917564
Ik heb een fantastische band met alle vier m'n ouders

M'n ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 8 oud was en allebei 2 jaar daarna weer hertrouwd. Ze zijn achteraf gezien redelijk normaal uit elkaar gegaan, ze kunnen nog prima overweg met elkaar (op zich handig met verjaardagen en bij het brengen/halen van de kinderen) en omtrent mijn stiefvader en stiefmoeder zijn er ook absoluut geen problemen. Het klinkt heel raar: ik heb eigenlijk alleen maar geprofiteerd van het scheiden van m'n ouders - om maar even materieel te denken: dubbele vakanties, dubbele kadootjes, ik heb er een halfzusje bij gekregen (van m'n vader/stiefmoeder), mijn studentenleven is een stuk makkelijker vanwege tweezijdige financiering, etc

Daarnaast kan ik verschrikkelijk goed overweg met m'n stiefvader (ik denk dat hij mij beter kent en begrijpt dan mijn vader en moeder), mijn stiefmoeder is ook erg aardig, dus alles is gewoon .

Ik kom erg graag thuis, tis altijd gezellig ook al is er verder niemand van m'n achtergebleven vrienden thuis.

En ik vind het heel erg jammer dat een scheiding normaal gesproken vrij desastreus voor de kinderen afloopt ... van een paar vrienden van mij zijn de ouders ook gescheiden, en daar is het puur haat, nijd en afgunst . En als de verhalen hierboven lees ... kan alleen maar blij zijn dat dat bij mij niet zo geweest is.

pi_5917819
quote:
Op zondag 22 september 2002 14:14 schreef Penotti het volgende:

[..]

Ik herken heel veel in wat je hier zegt. Wel moet ik zeggen dat mn ouders verder heel aardig zijn. Alleen praten kan ik absoluut niet met ze. Ik kon trouwens tot voor een jaar eigenlijk met niemand echt goed praten. Ik ben ook een heel gesloten persoon. Het laatste jaar merk ik wel dat ik tegenover een aantal mensen iets minder gesloten ben geworden. Ik heb zoals jij ook al zei een muur om me heen waar slechts heel weinig mensen doorheen kunnen breken. Heel erg lastig, maar ik denk dat het moet groeien en dat het uiteindelijk wel goed komt.

Mijn ouders zijn ook ECHT aardige mensen,
alleen kan ik niet met ze praten.
Ik ben zelf ook niet tegen iedereen gesloten hoor..
Weinig mensen kennen me echt door en door, met het gevaar
dat ik te aanhankelijk kan gaan worden aan die mensen.
Maar dat zijn wel de mensen die echt te vertrouwen zijn,
die er altijd voor me zijn geweest.
De mensen die ik de kans heb gegeven er echt voor me te zijn..

Ik denk overigens dat de band met mijn ouders nooit echt goed zal worden.

Wolkje

zondag 22 september 2002 @ 14:45:02 #22
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5917920
ik heb denk ik wle en goede band met mijn oders. ik praat oo mestal gewoon met z over dingen.

ik zal dan ook gewoon over sex kunnen praten.
verder heb ik niets te melden over de band.
het is gewoon een goede band.

pi_5917933
Vader is 10 jaar geleden overleden

Moeder woont c.a. 70 km bij me vandaan.
Onze band in basis is prima, maar verder.....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5918089
Zeg maar ouder, mijn vader is 2 en een half jaar geleden overleden aan kanker. Hierdoor is de band met mijn moeder wel heel goed geworden. Al vind ik band nogal een groot woord. Weet niet zo goed wat ik erbij moet denken.

Ik ben in ieder geval heel blij met mijn moeder. Ben blij met de manier waarop ik ben opgevoed en hoe mijn vader en moeder met me zijn omgegaan. Elkaar respecteren, accepteren en gelijkwaardigheid zijn zaken die bij ons erg belangrijk zijn en bij iedereen zouden moeten zijn. Je ouders kunnen net zo goed ergens fout in zijn en ergens op terug komen als jij.

Wordt dus ook vrij gelaten in wat ik doe en laat, zolang ik mijn moeder er maar niet mee benadeel. Daarom woon ik ook nog steeds thuis. Heb het hier erg naar mijn zin. En met mijn moeder kan ik ook best met mijn problemen komen. We kunnen goed praten. En als we van mening verschillen is dat ook best. Nouja niet altijd, soms wordt ik wel een beetje erg kwaad, maar goed dat heeft iedereen wel eens he.

Nee, ben erg gelukkig met wat ik meegekregen heb van thuis en wat ik nu heb!

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
  zondag 22 september 2002 @ 15:51:20 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5918546
Sinds ik 'n relatie heb met mn vriendje gaat het beter, omdat ik minder bij ze ben. Ben ik weer langer bij ze, dan raak ik geirriteerd door de depressies van m'n moeder en het feit dat ze mijn kamer maar meteen uitgeruimd hebben nu ik er niet meer zo vaak ben.
Ik houd wel van ze, maar het blijven ouders met 'n gebruiksaanwijzing. Ze zijn iig lief voor m'n vriendje en dat vind ik belangrijk
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')