quote:Zeer indrukwekkend.
Op donderdag 4 september 2003 00:55 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zie dat mijn link voor de wat langere trailer niet meer werkt, dus nog even opnieuw:http://media.trinetcom.com:8080/ramgen/harvest/realmedia/2003/church/special/thepassion-rmvhigh.rm
Australian Russell Crowe has cast a few stones at The Passion, a movie about the last hours of Jesus Christ, produced and directed by Mel Gibson who moved to Australia with his family at the age of 12, went to school there and made his first movies there. Using an Australian expression that is the equivalent of the American phrase "get real," Crowe said that if it is true that Gibson has shot the film in Aramaic and Latin and intends to release it without subtitles, then "I think he's got to get off the glue. ... What's the point of making a movie where people can't understand what's going on?" Advised that Gibson believes that most people already know what's going on, Crowe remarked, "Well, if we know the story, if we know it that well, why did [he] bother making it again?" Gibson made the comments on Mancow Muller's radio show in Chicago, and they were picked up Tuesday by MSNBC online columnist Jeannette Walls.
van Imdb
quote:Vind dat 'ie wel een punt heeft eigenlijk. Niet iedereen heeft op het gymnasium gezeten. Om over dat Aramees maar te zwijgen.
Op donderdag 18 september 2003 13:18 schreef schatje het volgende:
Russell Crowe moet gewoon zijn bek dicht houden, wat een eikel is dat zeg.
Ga echt geen film kijken die waarschijnlijk boordevol dialoog zit waar je geen ruk van verstaat. What's the use?
Laters!
AA
quote:De film wordt wel ondertiteld, Gibson is erop teruggekomen.
Op donderdag 18 september 2003 13:23 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Vind dat 'ie wel een punt heeft eigenlijk. Niet iedereen heeft op het gymnasium gezeten. Om over dat Aramees maar te zwijgen.
Ga echt geen film kijken die waarschijnlijk boordevol dialoog zit waar je geen ruk van verstaat. What's the use?
Laters!
AA
quote:Commercieel gezien een niet onverstandige keuze.
Op donderdag 18 september 2003 13:25 schreef schatje het volgende:[..]
De film wordt wel ondertiteld, Gibson is erop teruggekomen.
Laters!
AA
Vaticaan keurt The Passion goed.
Hoofd ADL bekritiseert Gibson.
Vooral het tweede bericht vind ik nogal bizar. Dat Mel Gibson de controversiële passage uit de Bijbel niet gebruikt dan wel aangepast heeft vind ik zelf tè politiek correct voor woorden, maar dat zoiets dan weer gebruikt wordt om anti-semitische denkbeelden "aan te tonen", toont in mijn ogen alleen aan dat ie het nooit goed kan doen.
Als je de Joodse menigte tegen Pilatus laat zeggen "zijn bloed kome over ons en onze kinderen" dan staat de politiek correcte wereld op zijn kop, maar als je het eruit haalt laat je zien waartoe je Joden allemaal in staat acht.....
Ik heb overigens begrepen dat de gewraakte passage niet geschrapt is, maar in een andere context geplaatst, door 'm in plaats van door de Joodse menigte slechts door een persoon, de Joodse hogepriester, te laten uitspreken.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 22-09-2003 10:23]
quote:Lekker dan, toch geen ondertitels.
Gibson Faces Distribution Problems Over 'The Passion'Maverick superstar Mel Gibson is experiencing big problems in his quest to find a major studio willing to take on his controversial film The Passion. The Mad Max star directed the film about the last days of Jesus Christ, having got the production off the ground via his own company Icon Productions. However, now shooting has wrapped on the James Caviezel-starring project, Gibson has been trying to find a distributor - but only small, independent studios are interested. The Passion has already come under fire from Jewish leaders who fear the depiction of the murder of Christ will incite racial disharmony. But Gibson's epic film - which contains only Latin and Aramaic dialogue with no subtitles - has been given a seal of approval by the Vatican. Insiders believe the adverse attention given to studio Universal after it took on Martin Scorsese's The Last Temptation Of Christ has made other companies wary of handling such challenging material.
quote:Daar is hij inmiddels op teruggekomen.
Op woensdag 8 oktober 2003 11:54 schreef Hare het volgende:[..]
Lekker dan, toch geen ondertitels.
*zucht*
quote:
Op maandag 1 september 2003 10:26 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik had hetzelfde. Gek genoeg interesseer ik me totaal niet in het Christendom en ben ik atheïst. Maar dit lijkt me toch echt een heel mooie film.
quote:
Volgens Johannes proberen zij hem te stenigen, in de tempel nog wel! Ze schreeuwen 'aan het kruis met hem' en volgens Matteüs schreeuwt de joodse meute dat zijn bloed over ons en onze kinderen komt."
quote:
"Deze woorden", aldus de orthodoxe Klinghoffer, "worden nog steeds door christenen van alle denominaties gelezen. Als er nu nergens onrust tegenover joden smeult, geloof ik niet dat zij nu plotseling opgezweept zullen worden. (...) Wij joden moeten leren diep adem te halen en te ontspannen voor wij christenen vernederen omdat zij voor hun geloof uitkomen." Toch hebben we van de christenen niets te vrezen, waarschuwt de schrijver. De dreiging komt eerder van de moslims.
quote:Ik begrijp niet waarom Joden er zo'n probleem van maken. Ten eerste geloven zij niet dat Jezus de messias is, dus waarom zouden zij zich dan schuldig of beschuldigd moeten voelen? En ten tweede kun je het christenen niet verwijten dat zij alleen maar laten zien wat ze geloven. En tenslotte schijnen ze te vergeten dat Christenen het beste voor hebben met de Joden. Christenen geloven dat Jezus moest sterven omdat God dat zo wilde. Dus een verwijt naar de Joden toe vind ik onrechtvaardig en zo zou het door hun ook niet gezien moeten worden.
Klinghoffer wijst erop dat joden de schuld van Jezus' dood niet helemaal in de schoenen van de Romeinen kunnen schuiven. "Wij moeten loyaal zijn aan het judaïsme en de waarheid en niet aan een officieel goedgekeurde, geflatteerde versie van het judaïsme of de waarheid. Die kon wel eens joods noch waar zijn."
[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 13-10-2003 09:06]
quote:Ja en op deze manier geef je dus niet weer wat er in de bijbel staat en dat vind ik erg jammer.. Ik snap ook niet waar dat antisemitisme vandaan zou moeten komen als die passage niet geschrapt of aangepast was geweest. Ik denk namelijk niet die groepen mensen die vaak antisemitische uitspraken doen (rechts-extremisten, arabische wereld), zich wat van de film aan zouden trekken. Zij hechten sowieso al geen waarde aan het christelijke geloof.
Op maandag 22 september 2003 10:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nog wat nieuws (in het Engels):Vaticaan keurt The Passion goed.
Hoofd ADL bekritiseert Gibson.
Vooral het tweede bericht vind ik nogal bizar. Dat Mel Gibson de controversiële passage uit de Bijbel niet gebruikt dan wel aangepast heeft vind ik zelf tè politiek correct voor woorden, maar dat zoiets dan weer gebruikt wordt om anti-semitische denkbeelden "aan te tonen", toont in mijn ogen alleen aan dat ie het nooit goed kan doen.
Als je de Joodse menigte tegen Pilatus laat zeggen "zijn bloed kome over ons en onze kinderen" dan staat de politiek correcte wereld op zijn kop, maar als je het eruit haalt laat je zien waartoe je Joden allemaal in staat acht.....
Ik heb overigens begrepen dat de gewraakte passage niet geschrapt is, maar in een andere context geplaatst, door 'm in plaats van door de Joodse menigte slechts door een persoon, de Joodse hogepriester, te laten uitspreken.
Vandaag is bekend gemaakt dat Mel Gibsons veel besproken film The Passion van naam is veranderd en The Passion of Christ als officiële titel zal gaan dragen. De film, die de laatste twaalf uur van het leven van Jezus in beeld zal brengen, heeft tevens nog geen distributeur gevonden. Het doel is echter om de film op 25 februari 2004 uit te brengen in de Amerikaanse bioscopen.
Naast bovengenoemde problemen blijkt het ook zo te zijn dat componist James Horner, die onder meer verantwoordelijk was voor de muziek uit Titanic en A Beautiful Mind, zich terug heeft getrokken. Alhoewel hij geruime tijd gekoppeld was aan het project, zal hij de muziek van de film toch niet verzorgen. Wel is het gerucht opgedoken dat rockgroep The Cranberries een Latijns lied zal opnemen voor de soundtrack.
quote:bron
UTRECHT - 24/10/03 Acteur Jim Caviezel is door de bliksem getroffen terwijl hij Jezus speelde in de controversiële film 'The Passion' van Mel Gibson. De bliksemschicht trof Caviezel en de assistent-regisseur Jan Michelini toen ze even buiten Rome op locatie aan het filmen waren. Geen van beide werd ernstig gewond door de inslag.
Voor Michelini was het al tweede keer dat hij tijdens de opnamen van de film door de bliksem werd getroffen. Bij het eerdere incident liep Michelini brandwonden op aan zijn vingers toen de bliksem in paraplu sloeg.
Een getuige van het incident zegt dat hij ongeveer dertig meter bij de slachtoffers vandaan stond, toen hij plots rook uit de oren van Caviezel zag komen.
.
.
quote:Dit geeft toch wel een beetje te denken
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:54 schreef schatje het volgende:
Jezus-acteur door de bliksem getroffen:
bron![]()
.
.
quote:Vast en zeker gods wil
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:54 schreef schatje het volgende:
Jezus-acteur door de bliksem getroffen:
[..]
![]()
.
.
quote:
According to director Martin Scorsese, the last shot was *not* intentional. The camera used to film this scene was faulty and light leaked in onto the the film, causing a white-out at the exact point in the scene at which Jesus expires, and this was not discovered until the film was processed. Serindipity or divine intervention, take your pick.
ben zelf een Arameeër en kom, ehum, houd je vast, uut Hengelo (Twente)!
op mijn homepage kun je wat meer informatie over het Aramese volk vinden. mocht ik er tijd voor hebben, dan plaats ik er binnenkort nog wat info + pics op.
Als jij de film ook beslist wil zien, moet je even hier klikken:
http://www.passion-movie.com/english/support3.html
quote:
Gibson Retitles His 'Passion' Movie AgainMel Gibson's movie about the final hours in the life of Christ has reportedly been retitled again. Originally titled simply The Passion, it was retitled The Passion of Christ last month after it emerged that Miramax had also been developing a project called The Passion for some time. On Wednesday, the website Upcoming Movies (http://movies.yahoo.com/upcoming/) said that an additional "the" had been added to the title, so that it is now "The Passion of the Christ."
quote:http://movies.yahoo.com/shop?d=hp&cf=prev&id=1808434069
Character Name Note: (10/26/03) Commmonly known today as "Jesus Christ", Jesus' full name in Hebrew, during his life, would have been "Yeshua bar Yosef", which translates as "Joshua, Son of Joseph." The "Christ" appellation is something he received after his death. During his life, he may also have been called "Jesus of Nazareth."
Ik wordt alleen ziek van die mensen die dan weer die anti-semitisch is lopen te roepen. Als of de Joden van die lievertjes zijn.
Als je de bijbel goed leest weet je, dat de farizeers (geestelijk leiders van het Joodse volk) Jezus verschillende malen probeerden te vermoorden. Uiteindelijk is dat natuurlijk gelukt.
Dit heeft echter niets met anti-semitisme te maken. Immers er is een Jood vermoord dankzij andere Joden.
Als Jezus een Belg was, had niemand zo'n discussie gevoerd.
quote:Als Belg zou ik me beledigd voelen, maar toen zag ik "ik wordt" met dt staan en heb ik eens hartelijk gelachen.
Op vrijdag 14 november 2003 14:28 schreef koninginnedag het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar deze film. Lijkt me een topper worden.Ik wordt alleen ziek van die mensen die dan weer die anti-semitisch is lopen te roepen. Als of de Joden van die lievertjes zijn.
Als je de bijbel goed leest weet je, dat de farizeers (geestelijk leiders van het Joodse volk) Jezus verschillende malen probeerden te vermoorden. Uiteindelijk is dat natuurlijk gelukt.
Dit heeft echter niets met anti-semitisme te maken. Immers er is een Jood vermoord dankzij andere Joden.
Als Jezus een Belg was, had niemand zo'n discussie gevoerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |