Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 8. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 19 september 2002.
(als er een nieuw plaatje is zal ik de link aanpassen)
De boel in de bungalow wordt wat vrolijker. De meiden zingen nu Andre Hazes (wie van die nieuwen was daar ook al weer fan van?)
In de bunker horen ze wat er gezongen wordt en ze haasten zich meteen naar het hek...
Maar dan gaat Margriet even naar Mustapha en dreigt het uit de hand te lopen.
"Eén ding Mus!", je ruimt geen reet op.. en daar erger ik me aan", zegt Margriet opeens. "Je doet precies waar je zelf zin aan hebt. "Ik heb me daar echt aangeergerd!"
"Dat is jou probleem!", reageert Mustapha.
"Dat is mijn probleem ja... maar ik ben niet de enige die dat zegt hoor!"
"Klaar", zegt Mustapha. "Maar er zijn heel veel dingetjes MArgriet!"
"Wat dan?", vraagt Margriet meteen. "Dan moet je het ook uitspreken!"
"Dat doen we nog wel", zegt Mustapha.
"Nee dat moet je nu doen!"
"Het zijn heel veel kleine dingetjes. Je zit constant te zeiken... en over dat varkensvlees... er zijn dingetjes die jij me wil laten eten wat ik niet mag van mijn geloof.. en over de drank die je ergens in doet!"
"Oh God. je bent opgestookt!", reageert Margriet meteen. "Ik weet ook precies wie..."
"Ik heb mezelf opgestookt Margriet!", zegt Mustapha.
"Je behandelt Jeanette als een stuk stront!", zegt Margriet.
"Je weet helemaal niets!", reageert Mustapha. "Zuip ze Margriet... Ga maar lekker naar bed. Ik weet dat je bullshit uitkraamt als je gedronken hebt!"
"Dat is de enige troef die je hebt!", meent Margriet.
"Ik ga niet met iemand praten die de hele dag achter de fles zit!", zegt Mustapha geirriteerd.
"Nee, omdat je niet uit je woorden komt...", valt Margriet hem in de rede. "Het enige wat jij daar hebt gedaan is de vloer dweilen... Jij doet helemaal niets daar.. je bent asociaal!"
"Jij bent een zuipschuit! Waarom praat je met me?"
"Omdat ik om je geef!", reageert Margriet. "Ik wil niet achter je rug om over je praten, vandaar dat ik het nu zeg!"
"Ik wil geen gezeik aan m'n hoofd!", zegt Mustapha.
"Dat kan je hier niet zeggen. Je hebt met iedereen te maken hier. Ik wil met jou door de bocht kunnen!"
"Ik wil niet met jou door de bocht kunnen als je me bepaalde dingen flikt!", zegt Mustapha meteen.
Er volgt even een 'welles/nietes' stukje....
"Het gaat niet om opruimen.. het gaat om andere dingen", zegt Mustapha. "Jij begint elke avond over varkensvlees... en je stopt allemaal dingen voor me. je zegt dingen achter m'n rug om! Dat hoefje niet te ontkennen!"
"Je bent opgestookt, dat weet ik 100% zeker!", reageert Margriet.
"Ik zie alles, je hoeft niette doen als een schijnheilig trutje... maar het is goed.. klaar!"
Bram en Jeanette zijn druk in de weer met een dekbed.
Margriet doet nu de uitspraak van Martijn na...
"Hij komt uit Wijhe geloof ik", lacht ze...
Het gesprek Mustapha is even afgelopen!
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 20-09-2002 00:44]
Margriet bespreekt met Daniela het door scanman beschreven voorval.
Margriet: Ik vind het een creche. Het wordt alleen maar erger, het wordt niet leuker. Ik heb geen zin om mij te laten kennen over dit zeikgedoe.
Als die jongelui die kunnen niks, willen niks, denken alles te weten. Ze zijn gewoon nog nat achter de oren.
Daniela: Nou dat is een beetje zwart-wit. Er zijn zat van in de dertig.
Margriet: Die hebben allemaal niks meegemaakt, twee vriendinnetjes, net van school, wonen nog niet eens opzichzelf, krijgen nog geld van pappa en mamma of studiefinanciering.
Op een gegeven heb ik daar geen zin meer in, dan word ik bikkelhard.
(Ting komt er ook bij staan.)
Ting: Heb je hem wel geconfronteerd? Wat gebeurde er dan?
Margriet: Ja, over alcohol enzo, het zat er gewoon aan te komen. Ik erger mij daar gewoon aan. Ik wil niet achter zijn rug om, ik zeg het midden in zijn gezicht. Ik zag het gisteren al, voordat we naar bed gingen, toen zei hij al niet meer gedag.
Ting: Toen ik hem wat probeerde te zeggen schoot dat ook in het verkeerde keelgat, hij zei "Ik ga mijn eigen gang."
Margriet: Als ik hem gisteravond geconfronteerd had was hij ook door het lint gegaan. We zitten hier nu met 10, dan moet je er aan godverdomme wat aan doen.
Ting: Heel Nederland stelt dit ook niet op prijs.
Margriet:...Anticipeert niet, ligt de hele dag te slapen.
Ting: Nederland stelt dit niet op prijs.
Margriet:.... Stel dat je hier wat langer zit, dan heb je mensen nodig die mee doen. Ik gun het iedereen.
"Goh, ik voel me zo kut", zegt Margriet..."Ook omdat jij niets hebt gekregen (tegen Daniela)..
"Ach, dat is ook een beetje de story of my life", reageert Daniela rustig. "Heel veel alleen enzo.... "
Jeanette zit er rustig bij en luistert. Ze mengt zich niet echt in het gesprek. Ze merkt wel op dat er een pen in de slaapkamer ligt.
"Dit is wel heel raar hoor, dit!", zegt Margriet. "Die boom met dat ding en die deur daar... die barbeque.... die staat er straks in de winter ook nog!"
Jeanette komt wat drinken brengen en Judith komt er ook bij zitten.
Binnen kletsen de mannen een beetje met Bram, die de vrouwen toch maar even met rust laat! Ting heeft de dames ook alleen in de tuin achtergelaten.
Laurens legt uit hoe het leven in het huis is en begint weer over zijn legerverleden. Bram vertelt dat hij een enorme klap kreeg toen hij het leger verliet.
Even is het stil, maar dan gaat Judith verder.
"Laat het gaan!", reageert Judith. : Hij doet tegen iedereen zo."
"Hij snapt het ook niet... Hij is 21!", zegt Margriet. "En zijn enige troef is dat ik heb gedronken".
Judith probeert het dan zelfs nog een beetje voor Mustapha op te nemen, maar Margriet wil van niets weten.
Intussen zit Mustapha ergens buiten te kniezen... (zie capture van APK hieronder )
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 20-09-2002 00:46]
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 20-09-2002 01:10]
In arm liggen intussen al een paar mensen in bed. Van rijk zien we alleen Ting in badjas bij het hek staan... Bram ... en ook Jeanette staat er weer bij.
Ting merkt op dat het idd een snelkookpan is hier! Martijn zegt dat hem dat al is opgevallen (de discussie tussen Mustapha en Margriet denk ik) ....
Bram zegt dat hij liever in arm was begonnen.
Ting gaat nu weg. Jeanette zegt 'welterusten' tegen haar, maar blijft nog even bijhethek staan. (valt ze een beetje op Bram???)
Laurens ligt in de slaapkamer en zegt dat als hij nu thuis was geweest de kerst cd's en kerstballen al van zolder had gehaald (ik zap meteen weg)
"Ik ben benieuwd wat Carmen nu aan het doen is!", zegt Jeanette.
"Het is niet alleen rot dat ze eruit is", merkt Martijn op. "Maar dan zit ze ook nog met wat er met haar oma is gebeurd!"
"En wat dacht je van hem!", vult JEanette hem aan. "Hij is net tien minuten bij haar en ze moet alweer weg!"
"Ze begon helemaal te hyperventileren", zegt Bram. "Het kwam echt aan als een knal!"
"Toch heeft ze een leuke tijd in buitenland gehad en een week hier", merkt Martijn op. "En wie weet wat er allemaal nog komen gaat!"
Jeanette denkt dat ze ook wel blij zal zijn dat ze beide heeft meegemaakt.
"Jullie maken volgende week hetzelfde mee!", zegt Jeanette.
Dan zapt BB even naar de slaapkamer. Judith loopt in lekkere string door de slaapkamer... de camera volgt.
"Mij filmen ze nooit!", klaagt Margriet. "Ze willen geen ouwe vrouwen. Mij filmen ze echt nooit!"
Dat was het weer voor vannacht.
Judith stapt met vlechtjes en al het bed uit en doet het licht uit.
"Ik heb zelfs een onderbroek en een pyama broek aan", zegt Margriet nog even. "Dat heb ik eigenlijk nooit". (ze komt echt heel moeilijk uit haar woorden)
"Ik ga lekker over mijn ventje dromen", zegt Judith (welk ventje?????)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |