Weet iemand of mijn Engelse vriend zich zomaar kan inschrijven in het bevolkingsregister hier?
Het enige wat ik op internet erover kan vinden, is dat hij na drie maanden een stempel kan halen en dat hij dan voorgoed kan blijven (even simpel gezegd). Maar moet hij de Nederlandse nationaliteit hebben om hier ingeschreven te staan, of is het voldoende dat hij van de EU is?
Hoop het laatste, dat maakt het een stuk makkelijker een woning te vinden
p.s. sorry als het onder het verkeerde onderwerp staat, maar wist zo gauw niets anders..
quote:Kickje naar General Chat.
p.s. sorry als het onder het verkeerde onderwerp staat, maar wist zo gauw niets anders..
quote:Dat is goed nieuws!!
Op donderdag 19 september 2002 20:12 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Elke "EU-Citizen" kan zich hier inschrijven mocht hij/zij dat willen....... No Problem
quote:Geen dank... Heb toevallig heeeeel veeel buitenlandse vrienden (eigenlijk alleeen maar) dus weet wat er speelt..........
Op donderdag 19 september 2002 20:55 schreef whiskas het volgende:[..]
Dat is goed nieuws!!
quote:Weet je misschien ook hoe ze aan een baan gekomen zijn? Mijn vriend is meubelmaker/ontwerper. Hij wil het liefst voor zichzelf beginnen maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. Nu zijn we bezig alle meubelmakers in de hele regio te bellen maar ook dat wil niet echt vlotten..
Op donderdag 19 september 2002 20:56 schreef FormerlyKnownAs het volgende:[..]
Geen dank... Heb toevallig heeeeel veeel buitenlandse vrienden (eigenlijk alleeen maar) dus weet wat er speelt..........
Hoe hebben jouw vrienden dat gedaan?
quote:Hij is echt meteen met z'n eigen bedrijf begonnen? Niks anders eerst gedaan?? Wil heel erg graag weten hoe anderen dan doen want het lijkt me niet dat je zomaar hier een bedrijf opstart?
Op donderdag 19 september 2002 21:01 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Heel toevallig heb ik een Engelse vriend hier in Amsterdam (timmerman).... Die heeft een autootje gekocht met zijn bedrijfje erop geschildert (+ telefoon#).... Heeft zich geregistreert bij de Kamer van Koophandel (fl 60,-).... en doet het nu heel goed
quote:Dat kan maar dan moet je vaak wel een verblijfsvergunning hebben, en dat is vaak veel gezeur dankzij de ***** van de IND
Op woensdag 8 januari 2003 22:26 schreef whiskas het volgende:
Heb er nog een vraag over.. Kan ik samen met hem een hypotheek aanvragen, ondanks dat hij engels is?
maar voor gewoon wonen en werken heb je dat niet nodig, voor een GSM abbo en meer van dat soort zaken weer wel.
quote:hij heeft een verblijfsvergunning, maar die is voorlopig tot maart en dan kijken ze weer verder
Op donderdag 9 januari 2003 02:44 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat kan maar dan moet je vaak wel een verblijfsvergunning hebben, en dat is vaak veel gezeur dankzij de ***** van de IND
maar voor gewoon wonen en werken heb je dat niet nodig, voor een GSM abbo en meer van dat soort zaken weer wel.
$%&^@## ik word echt helemaal gek van dat woning vind gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |