Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 8. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 16 September!.
In de bungalow is Daan de keuken aan het schoonmaken. Jeanette zegt haar dat alles weer goed met haar gaat. "Ik was er gewoon helemaal klaar mee. Ik had het gehad met reacties van mensen. Alle kanten wil ik begrijpen. Ik wil dat het goed beargumenteerd is en rechtvaardig als ik iets tegen iemand zegt. Ik ben alleen gaan zitten om alles op een rijtje te zetten en om niet dingen te zeggen die verkeerd kunnen opzetten. Jij zegt tegen iedereen Princess en dan denk ik ja.
Wat ik nu allemaal zeg bedoel ik goed." Het gaat dan over gisteravond, over het drinken van Margriet en Daan. Dat anderen wilden slapen.
Ze verteld dat ze het al met Margriet, Bo en Ting heeft uitgesproken.
Ze staat zich nu op te winden over het feit dat ze niet binnen mocht roken. Maar daar stoort ze zich niet aan. Ze heeft er hard voor gevochten om hier te komen.
"Tja, dat is jouw keuze." zegt Daan minzaam.
Daan vind dat Jeanette zichzelf tegenspreekt. Want toen Daan de eerste nacht in de bunker zat, maakte Jeanette ook gigantisch veel herrie met de anderen.
Ze is ook behoorlijk boos dat ze zich aan moet passen. Er was een afspraak gemaakt over het roken in huis waar zij niets van af wist. Ze moeten het met z'n allen doen en als zij wil roken dan doet ze dat gewoon.
Daniela legt uit dat ze vind dat Judith niet erg consequent is, aangezien zij de eerste keer dat ze in de bungalow zaten ook een hoop lawaai maakte toen er mensen lagen te slapen.
(Mijn 'printscreen' knop doet het slechts één keer. )
Hierna verschuift het gesprek naar uithuwelijking. Ting vind het belachelijk. Zo'n oude man met een jong meisje. 'Dat is gewoon georganiseerde verkrachting'.
Mustapha legt uit dat hij zich altijd Marokkaans zal blijven voelen, een Marokkaanse Nederlander. Hij zegt dat als hij Ting ziet ook denkt, dat is een Chinese. Ting maakt het niet uit, ze wil daar geen uitspraak over doen. Mustapha wil nu haar een aantal vragen stellen maar Ting heeft weinig zin om te antwoorden. Er zijn een hoop dingen die haar ouders niet eens weten. En ze wil niet dat dingen uitgezonden worden. Het enige dat ze kwijt wil is dat ze geen relatie heeft.
Binnen zitten Mustapha en Ting in gesprek. Ting is Mustapha aan het uithoren.
Mustapha is tegen fundamentalisme. "Je kunt ook moslim zijn en vrij zijn." vindt hij. Hij wordt er niet vrolijker van als hij een vrouw heeft die niet een mening heeft. Hij heeft er geen moeite mee als iemand een vrouw heeft uit het buitenland. Willem-Alexander heeft toch ook een bruid uit het buitenland.
Ze hebben het nu over uithuwelijken. Mustapha kent het uithuwelijken niet in zijn kringen. Ting vindt het niet gepast dat oudere mannen met jonge meisjes trouwen. Zij vindt het een gearrangeerde verkrachting.
Ze krijgen het dan over China en Japan, dat mensen daar zelfmoord plegen omdat ze blijven zitten.
Mustapha vindt dat in alle culturen wat zit en dat je van elkaar kunt leren.
Mustapha wil Ting nu uithoren maar Ting wil dit niet omdat bepaalde onderwerpen nog taboe zijn omdat ze daar nog niet met haar ouders over heeft gesproken. Het gaat er dan over hoe ze gaan trouwen. Bij Ting wordt het een Chinese bruiloft. Mustapha wil een multiculti bruiloft. Half Nederlands, half Marokkaans.
Ting vertelt hoe een Chinese bruiloft gaat. Wat ze gaan eten en dat ze kareoke gaan doen. De bruidegom moet bij elke tafel drinken en wordt stomdronken. Er worden zoveel mogelijk mensen uitgenodigd i.v.m. imago. Bruid en bruidegom in rood.
Mustapha vraagt of haar ouders gelukkig zijn met elkaar. Ting vertelt dat haar ouders het vroeger wel moeilijk hebben gehad door armoede. Maar nu gaat het goed. Haar vader is een beetje een brombeer en haar moeder laat hem maar. Ze heeft 3 zussen en past op de kinderen van haar zussen.
Buiten zijn ze nog steeds in gesprek. Judith vertelt dat haar oudste vriendje 50 was!! Veel ge-ohhhhs en ge-ahhhhhs van de anderen.
Daan en Jeanette ben ik even kwijt.
[Dit bericht is gewijzigd door sillie op 17-09-2002 02:34]
Ting wil graag iemand die trouw is en het liefst niet met een minimuminkomen. Eerlijk, ambitieus, zachtaardig, met humor...
Mustapha: Chinees....
Ting: Waarom? Hoe kom je daar bij?
Mustapha: Voor jouw ouders....
Ting: Misschien val ik wel niet op Chinezen. Dan lijkt het net of ik met mijn broertje ga.
Ting en Mus zijn nog steeds in gesprek. Het gaat over de gebedsrituelen van Mustapha. Ting is atheïst.
Zij vraagt aan hem of hij haar piercing lichaamsverminking vindt. Hij heeft daar nog geen mening over. Hij wil daar eerst meer over lezen en leren. Hij weet wel dat piercing wordt gezien als lichaamsverminking.
Daan komt erbij zitten en Ting vraagt aan haar of ze een flinke dosis heftigheid over zich heen heeft gehad? (bedoelt ze Jeanette?) Daan zegt dat het wel meevalt en zegt dat iedereen hier in een stoomketel is terecht gekomen.
Mustapha zegt dat de dames maar moeten gaan praten, dat hij het leuker vind om soms te observeren. "Soms???" zegt Daan lachend.
Mustapha zit nu Ting te pesten dat zij er nooit uit gaat omdat ze veel te lief is. Zelf als ze kwaad is, is ze nog lief. Tegen Daan zegt hij dat ze eruit gaat. Hij vraagt haar wat ze als eerste gaat doen als ze eruit is, behalve dan Martijn zoenen. Ze gaat eerst bij haar vriendinnen langs. Haar familie is er niet zo bij betrokken. Mustapha vind haar het meest zweverige van het huis. Daan vind dit grappig. Hij vind Stefan ook vrij spiritueel. Daan vertelt dat het daarom ook klikt tussen haar en Stefan.
En dat zij en Mustapha ook een 'klikmoment' hadden de tweede avond in het huis. Ze hebben blijkbaar toen een gesprek gehad waarom Mustapha zich niet thuis voelde in het huis.
Mustapha zit echt op de praatstoel vanavond. Mustapha vertelt waarom hij stil was in het begin. Ting is hem nog steeds aan het uithoren en zegt tegen Daan dat ze ook dingen moet vragen om hem beter te begrijpen. Hij hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden. Als het niet klikt, klikt het niet. Als iemand hem nu interessant lijkt stapt hij erop af. Anderen mogen gewoon doorlopen.
(Ting speelt mij een beetje teveel de huisshrink)
Mus vertelt nu wat hij over Daan weet. Dat ze het geloof als een gevangenis zag. Ze leeft in 2 werelden. Ze houdt van mensen die apart zijn. "Houdt Daan ook van jou?: vraagt Ting. "Wat is dat nou voor vraag, natuurlijk houdt ze van mij!" antwoordt hij.
Nu wordt Mustapha geanalyseerd door de dames. Hij durft zich niet bloot te geven. Zijn stopwoord is: ik heb geen zin. Hij heeft geen zin in confrontaties. Hij vindt dat hij zich best wel blootgeeft maar niet aan één persoon. Dus als de dames bij elkaar gaan zitten dan weten ze weer meer over hem.
Bo komt erbij en Mus vraagt hem om hem te redden van het gezeik van die vrouwen.
(even een korte pauze, ik ben zo weer terug)
Daniela vraagt nu wat Mustapha over haar weet. Mustapha somt een rijtje dingen op. Gymnasium niet afgemaakt, twee broertjes, geloof etc.....
Daniela: Jij bent bang voor confrontaties.
Mustapha: Daar heb ik helemaal geen zin in. Dat vind ik gezeik. Wat is een confrontatie? Dit gesprek?
Ting: Je mag jezelf best blootgeven hoor.
Mustapha: Ik heb genoeg gezegd, alles wordt nu op één persoon gericht.
(Bo komt binnen)
Mustapha: Hé Bo, help me effe, ik wordt gek van dat geouwehoer van die wijven.
(Graag ook even aandacht voor Bo's 'Fashion Risk'. )
Roept u maar.....
quote:Erg hè?
Op dinsdag 17 september 2002 01:42 schreef sillie het volgende:
Mijn tijd zit er weer op.
(En Bo verlaat vrij snel het bad....)
En het bleef nog lang onrustig in het BB-huis.
(Mijn twee uur zitten er op.)
Iedereen ligt te slapen. De één wat comfortabeler dan de ander, want ik zie iemand liggen op de bank in de bungalow. Volgens mij is het Daniela die, met zonnebril op, probeert te slapen onder een handdoekje.
Hij is hierna meteen weer naar bed toe gegaan.
In rijk is Ting weer als eerste wakker, ze staat heel onbeschoft te gapen. Ze zoekt iets in de koelkast.
De camera's volgen haar niet, maar ze is nu in de tuin (denk ik)
10.35
Camera's volgen Ting nog steeds niet
(wat een klote geluid trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |