abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 september 2002 @ 10:26:00 #1
16381 Hallers
...is stapelgek op Liesje!
pi_5733759
Ik hoorde laatst weer eens ergens iets over het klonen van mensen. Ik vond het jammer dat ik er niet zoveel van mee kreeg, want eigenlijk is het onderwerp, en dan vooral de discussie daarover, mij wel gaan interesseren. Ik weet zelf ook nog niet zo goed of ik nou vóór of tegen klonen van mensen moet zijn. Dus misschien kunnen een paar voor- en tegenstanders hier eens zeggen wat zij denken en waarom? Dan kan ik misschien ook eens een goede eigen mening vormen...
User error. Replace user and hit any key when ready...
pi_5733784
Tegen, het risico op gehandicapte kinderen is veel te groot.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
pi_5733797
Tuurlijk kan dat! waarom niet?
pi_5733798
Ik ben voor... niet slechts voor onderdelen voor hergebruik (organentransplantatie enzo...). Als het een levensvatbaar organisme is waar weinig aan mis kan gaan, dwz geen dna-afwijkingen (snelle veroudering) en andere misvormingen, dan lijkt mij een weg open naar kinderen voor kinderloze echtparen of alleenstaanden...

Ethisch bezwaar, je komt jezelf een stuk sneller tegen dan je dacht...

Ik kan het uitleggen...
pi_5733823
Ik ben tegen, waarom zou je een mens klonen??
Ik zie er het nut niet van in...
Het is onmogelijk mensen hun domheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig...
pi_5733860
Tegen, het hele idee geeft me een beetje de kriebels.

Ken je de film "The Boys From Brazil", daarin hebben ze DNA van Hitler achtergehouden op proberen ze op die manier een nieuwe Hitler te creëren.

Vind het idee verschrikkelijk, een kloon heeft immmers ook gevoelens... dus je kunt hem niet zomaar even als back-up (organen e.d.) voor jezelf gebruiken.

En daarbij komt nog eens dat de rechter en linkerhelft van je gezicht nog niet eens gelijk zijn... laat staan een heel mens dat gelijk aan je is!

pi_5733892
Oh, ik had niet helemaal goed gelezen. maar ik ben er wel op tegen. een beetje variatie is altijd goed en leuk.
  dinsdag 10 september 2002 @ 10:44:52 #8
17729 SP
I hate my interests
pi_5733997
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:26 schreef Hallers het volgende:
Ik hoorde laatst weer eens ergens iets over het klonen van mensen. Ik vond het jammer dat ik er niet zoveel van mee kreeg, want eigenlijk is het onderwerp, en dan vooral de discussie daarover, mij wel gaan interesseren. Ik weet zelf ook nog niet zo goed of ik nou vóór of tegen klonen van mensen moet zijn. Dus misschien kunnen een paar voor- en tegenstanders hier eens zeggen wat zij denken en waarom? Dan kan ik misschien ook eens een goede eigen mening vormen...
Het kan nog niet. Moet ook zo blijven, er zitten nog teveel onzekerheden in het hele proces. Kijk maar naar dat schaap (Dolly?) die was op cellulair niveau net zo oud als de "ouders". Dat wil je niet met mensen laten gebeuren.....
pi_5734019
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:44 schreef SP het volgende:

Het kan nog niet. Moet ook zo blijven, er zitten nog teveel onzekerheden in het hele proces. Kijk maar naar dat schaap (Dolly?) die was op cellulair niveau net zo oud als de "ouders". Dat wil je niet met mensen laten gebeuren.....

En voordat Dolly er was zijn er eerst heel wat mislukkingen geweest.
Het is onmogelijk mensen hun domheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig...
pi_5734030
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:46 schreef Tierce het volgende:

[..]

En voordat Dolly er was zijn er eerst heel wat mislukkingen geweest.

iets rond de 275
pi_5734062
quote:

[..]

Het kan nog niet.

Hoe naief!

[Dit bericht is gewijzigd door CosmoKramer op 10-09-2002 10:49]

pi_5734064
Schopje naar WFT

Hoppa!

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_5734080
quote:

[..]

dat is ook al een weer een tijdje terug. Ik denk dat het proces vast wel verfijnt is.
pi_5734093
Absoluut VOOR, buskruit, pistolen, bommen, genetische manipulatie, straaljagers en kernwapens hebben ons ook niets dan goeds gegeven !!!
TRUE
pi_5734150
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:51 schreef e.wuister het volgende:
Absoluut VOOR, buskruit, pistolen, bommen, genetische manipulatie, straaljagers en kernwapens hebben ons ook niets dan goeds gegeven !!!
Dit is typisch een reaktie van een kloon...
Ik kan het uitleggen...
pi_5734154
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:26 schreef Hallers het volgende:
Technisch kan het, en het is niet eens moeilijk ook.

Ethisch wordt het een heel ander verhaal. De meerderheid is tegen alleen een goede argumentatie ontbreekt nog. Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.

-Q-

dinsdag 10 september 2002 @ 11:01:31 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5734216
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 10:57 schreef PatricQ het volgende:

Ethisch wordt het een heel ander verhaal. De meerderheid is tegen alleen een goede argumentatie ontbreekt nog. Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.

-Q-

übermenschen krijg je niet door klonen. Daarvoor zul je "verbeteringen" moeten aanbrengen in het DNA.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 10 september 2002 @ 11:03:37 #18
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5734244
Kan wel, lijkt me alleen niet handig. De wereld is al overbevolkt en dan gaan we er nog mensen bijklonen ook. Geld kan beter in andere onderzoeken gestoken worden zoals leefbaar maken van de maan zodat we wat mensen daar kunne dumpen.
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_5734253
quote:

-Q-

Het lijkt mij niet dat iedereen er hetzelfde uitziet, je uiterlijk wordt 'maar' voor de helft bepaald door je genen.
pi_5734277
Ach, iedereen is toch al voor de ene helft een kloon van zijn vader en voor de andere helft een kloon van zijn moeder.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5734292
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 11:06 schreef Koerok het volgende:
Ach, iedereen is toch al voor de ene helft een kloon van zijn vader en voor de andere helft een kloon van zijn moeder.
En een eeneiïge tweeling is eik ook een kloon...
pi_5734299
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 11:07 schreef Tierce het volgende:
En een eeneiïge tweeling is eik ook een kloon...
Yep!
pi_5734337
quote:

[..]

Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.

Kortzichtig? maar goed, dat is jouw mening...

kom zelf met argumenten ipv andere af te kraken

pi_5734341
Maar ik moet wel zeggen dat het voor een mens een vreemnd idee moet zijn om maar 1 ouder te hebben (genetisch gezien dan). Het kan denk ik wel leiden tot een identiteitscrisis.
pi_5734369
Daarentegen is het voor de ouder voor een deel een terugblik op je eigen jeugd en dat lijkt me wel weer interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')