Ethisch bezwaar, je komt jezelf een stuk sneller tegen dan je dacht...
Ken je de film "The Boys From Brazil", daarin hebben ze DNA van Hitler achtergehouden op proberen ze op die manier een nieuwe Hitler te creëren.
Vind het idee verschrikkelijk, een kloon heeft immmers ook gevoelens... dus je kunt hem niet zomaar even als back-up (organen e.d.) voor jezelf gebruiken.
En daarbij komt nog eens dat de rechter en linkerhelft van je gezicht nog niet eens gelijk zijn... laat staan een heel mens dat gelijk aan je is!
quote:Het kan nog niet. Moet ook zo blijven, er zitten nog teveel onzekerheden in het hele proces. Kijk maar naar dat schaap (Dolly?) die was op cellulair niveau net zo oud als de "ouders". Dat wil je niet met mensen laten gebeuren.....
Op dinsdag 10 september 2002 10:26 schreef Hallers het volgende:
Ik hoorde laatst weer eens ergens iets over het klonen van mensen. Ik vond het jammer dat ik er niet zoveel van mee kreeg, want eigenlijk is het onderwerp, en dan vooral de discussie daarover, mij wel gaan interesseren. Ik weet zelf ook nog niet zo goed of ik nou vóór of tegen klonen van mensen moet zijn. Dus misschien kunnen een paar voor- en tegenstanders hier eens zeggen wat zij denken en waarom? Dan kan ik misschien ook eens een goede eigen mening vormen...
quote:En voordat Dolly er was zijn er eerst heel wat mislukkingen geweest.
Op dinsdag 10 september 2002 10:44 schreef SP het volgende:Het kan nog niet. Moet ook zo blijven, er zitten nog teveel onzekerheden in het hele proces. Kijk maar naar dat schaap (Dolly?) die was op cellulair niveau net zo oud als de "ouders". Dat wil je niet met mensen laten gebeuren.....
quote:iets rond de 275
Op dinsdag 10 september 2002 10:46 schreef Tierce het volgende:[..]
En voordat Dolly er was zijn er eerst heel wat mislukkingen geweest.
quote:Hoe naief!
Op dinsdag 10 september 2002 10:44 schreef SP het volgende:[..]
Het kan nog niet.
[Dit bericht is gewijzigd door CosmoKramer op 10-09-2002 10:49]
Hoppa!
quote:dat is ook al een weer een tijdje terug. Ik denk dat het proces vast wel verfijnt is.
Op dinsdag 10 september 2002 10:44 schreef SP het volgende:[..]
Het kan nog niet. Moet ook zo blijven, er zitten nog teveel onzekerheden in het hele proces. Kijk maar naar dat schaap (Dolly?) die was op cellulair niveau net zo oud als de "ouders". Dat wil je niet met mensen laten gebeuren.....
quote:Dit is typisch een reaktie van een kloon...
Op dinsdag 10 september 2002 10:51 schreef e.wuister het volgende:
Absoluut VOOR, buskruit, pistolen, bommen, genetische manipulatie, straaljagers en kernwapens hebben ons ook niets dan goeds gegeven !!!
quote:Technisch kan het, en het is niet eens moeilijk ook.
Op dinsdag 10 september 2002 10:26 schreef Hallers het volgende:
Ik hoorde laatst weer eens ergens iets over het klonen van mensen. Ik vond het jammer dat ik er niet zoveel van mee kreeg, want eigenlijk is het onderwerp, en dan vooral de discussie daarover, mij wel gaan interesseren. Ik weet zelf ook nog niet zo goed of ik nou vóór of tegen klonen van mensen moet zijn. Dus misschien kunnen een paar voor- en tegenstanders hier eens zeggen wat zij denken en waarom? Dan kan ik misschien ook eens een goede eigen mening vormen...
Ethisch wordt het een heel ander verhaal. De meerderheid is tegen alleen een goede argumentatie ontbreekt nog. Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.
-Q-
quote:übermenschen krijg je niet door klonen. Daarvoor zul je "verbeteringen" moeten aanbrengen in het DNA.
Op dinsdag 10 september 2002 10:57 schreef PatricQ het volgende:Technisch kan het, en het is niet eens moeilijk ook.
Ethisch wordt het een heel ander verhaal. De meerderheid is tegen alleen een goede argumentatie ontbreekt nog. Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.
-Q-
quote:Het lijkt mij niet dat iedereen er hetzelfde uitziet, je uiterlijk wordt 'maar' voor de helft bepaald door je genen.
Op dinsdag 10 september 2002 10:57 schreef PatricQ het volgende:
Technisch kan het, en het is niet eens moeilijk ook.Ethisch wordt het een heel ander verhaal. De meerderheid is tegen alleen een goede argumentatie ontbreekt nog. Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.
-Q-
quote:En een eeneiïge tweeling is eik ook een kloon...
Op dinsdag 10 september 2002 11:06 schreef Koerok het volgende:
Ach, iedereen is toch al voor de ene helft een kloon van zijn vader en voor de andere helft een kloon van zijn moeder.
quote:Yep!
Op dinsdag 10 september 2002 11:07 schreef Tierce het volgende:
En een eeneiïge tweeling is eik ook een kloon...
quote:Kortzichtig? maar goed, dat is jouw mening...
Op dinsdag 10 september 2002 10:57 schreef PatricQ het volgende:[..]
Opgeblasen verhalen van 'iedereen ziet er dan hetzelfde uit', kreten als 'übermenschen' en dergelijke zijn zeer kortzichtig.
kom zelf met argumenten ipv andere af te kraken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |