quote:De aarde wordt niet zwaarder door het verplaatsen van massa...
Op woensdag 18 september 2002 10:07 schreef toska het volgende:
Confrontatie op Dag 22: Geef antwoord op de volgende vragen.Vraag 1
Een koning wil zijn rijk beschermen door een stenen muur te bouwen. Deze muur zal 3 meter hoog zijn en 2 meter breed. De totale lengte van de grens waarlangs de koning de muur wil bouwen is 500 kilometer. Een kubieke meter stenen is ongeveer 4000 kilo waar.
Hoeveel kilo wordt de aarde zwaarder door het bouwen van deze muur?
quote:Na 16 dagen heeft de slak de bovenrand bereikt. Eenmaal over de rand zal deze niet meer terug zakken.
Confrontatie op Dag 22: Geef antwoord op de volgende vragen.Vraag 2
Een slak bevindt zich op de bodem van een 20 meter diepe put. Elke dag klimt de slak 5 meter omhoog, maar 's nachts glijdt hij weer 4 meter terug naar beneden.
Hoeveel dagen duurt het voordat de slak de bovenrand van de punt heeft bereikt?
otter
panter
egel
arend
giraffe
keiffo dus
wat een kinderachtige vragen zeg
quote:10 x 1000 = 10.000
Confrontatie op Dag 22: Geef antwoord op de volgende vragen.Vraag 3
Een boekenworm eet zich een rechte weg door een tiendelige encyclopedie die in een boekenkast staat. Elk deel bestat uit 1000 pagina's. De boekenworm begint aan de voorkant van het eerste deel en eindigt op de achterkant van het laatste deel.
Van hoeveel bladzijden geeft de boekenworm gegeten?
quote:Er zit een type-foutje in... maar goed, ik neem aan dat op trede 3 ook 3 muntjes liggen...
Confrontatie op Dag 22: Geef antwoord op de volgende vragen.Vraag 4
Een trap heeft 50 treden. Op de eerste trede ligt 1 muntje, op de tweede liggen 2 muntjes, op de derde trede liggen 23 3 muntjes en zo verder, waarbij op de vijftigste trede 50 muntjes liggen.
Hoeveel muntjes liggen er totaal op de trap?
even rekenen...
Volgens mij heel simpel door 25 x 51 = 1275
quote:Fout... de kaft is geen bladzijde
Op woensdag 18 september 2002 10:17 schreef melonovy het volgende:[..]
10 x 1000 = 10.000
10 x 2 = 20 (de kaft)
Wanneer de worm tot de achterkant van het laatste
boek moet, dan gaat hij niet DOOR het laatste boek:
code:|---Eerste Boek |---- Laatste boek
v _ _ _ _ _ _ _ _ v
| | | | | | | | | | |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|---> Richting worm
[Dit bericht is gewijzigd door ChOas op 18-09-2002 10:41]
quote:Ja das wel een nadenkertje, maar nu zit ik ook even verder te denken, 1 pagina bestaat uit 2 bladzijdes... dus moet jouw som door 2 worden gedeeld... dus 4001...
Op woensdag 18 september 2002 10:31 schreef Dynabite het volgende:
heel goed Harry...ja vraag 3 was wel een denkertje.
of niet???
quote:Een pagina = bladzijde.
Op woensdag 18 september 2002 10:39 schreef melonovy het volgende:Ja das wel een nadenkertje, maar nu zit ik ook even verder te denken, 1 pagina bestaat uit 2 bladzijdes... dus moet jouw som door 2 worden gedeeld... dus 4001...
of niet???
Pagina 1 , pagina 2 enz.
Een vel = 2 pagina´s of bladzijdes.
hij eet door 10 x 1000 pagina's = 20.000 bladzijdes
tja, wie weet raad.
P.s. Gezien het niveau van de andere (Sito toets/ groep8) zal het wel gewoon 8002 zijn
Persoonlijk denk ik nog steeds 8002
Nog even wachten en we zullen het allemaal weten...
quote:
Op woensdag 18 september 2002 11:20 schreef melonovy het volgende:
Ik had mijn antwoorden ook naar de redactie van BB gestuurd (was een optie op de site) en kreeg een mailtje terug dat rond de klok van 12 uur de uitslag op de site zou komen te staan. En wel hier: www.big-brother.siteNog even wachten en we zullen het allemaal weten...
[edit] die url klopt niet eens, zal wel www.big-brother.nl zijn... [/edit]
Terug de Bunker in
Na drie uur rekenen, gokken en opnieuw proberen, komt het verlossende nieuws voor de Bungalowbewoners. Eén van hen pakt de envelop met het Bunkerbriefje.
Jolanda Dane 18-09-2002 10:47
Daniela loopt voor de zoveelste keer met haar antwoorden de Dagboekkamer binnen. Tot haar grote opluchting heeft ze eindelijk alle vragen goed.
Envelop
Ze is blij, maar nu komt het moment om een envelop te pakken. Ze twijfelt en roept bij voorbaat al: Wedden dat er Bunker op staat? Wedden? Haar angst komt uit: er staat Bunker op haar briefje.
Zalf
Scheldend en tierend loopt ze meteen de badkamer in om haar spulletjes te pakken. Snel smeert ze nog wat zalf op haar gezicht. Ongelooflijk, moppert ze.
Stefan
Aan de andere kant van het hek staat de blonde krullenbol, Stefan, haar al op te wachten. Hij heeft het hele tafereel op de voet gevolgd.
quote:zou ik ook gaaan schelden als er een blonde krullebol op me zou wachten aan de andere kant
Op woensdag 18 september 2002 11:24 schreef melonovy het volgende:
Zalf
Scheldend en tierend loopt ze meteen de badkamer in....Stefan
Aan de andere kant van het hek staat de blonde krullenbol, Stefan, haar al op te wachten. Hij heeft het hele tafereel op de voet gevolgd.
Vraag 2
Een slak bevindt zich op de bodem van een 20 meter diepe put. Elke dag klimt de slak 5 meter omhoog, maar 's nachts glijdt hij weer 4 meter terug naar beneden.
Hoeveel dagen duurt het voordat de slak de bovenrand van de punt heeft bereikt?
Antwoord: 16 dagen; op de eerste dag bereikt de slak een hoogte van vijf meter, en hij glijdt 's nachts weer 4 meter naar beneden. Hij eindigt dus op een hoogte van 1 meter. De tweede dag bereikt hij de 6 meter, maar hij glijdt terug naar de 2 meter. De derde dag bereikt hij 7 meter, en glijdt terug naar de 3 meter. De vijftiende dag bereikt hij 19 meter, en eindigt hij op 15 meter. De zestiende dag bereikt hij de 20 meter, dus is hij aan de rand van de put gekomen!
Vraag 3
Een boekenworm eet zich een rechte weg door een tiendelige encyclopedie die in een boekenkast staat. Elk deel bestaat uit 1000 pagina's. De boekenworm begint aan de voorkant van het eerste deel en eindigt op de achterkant van het laatste deel.
Van hoeveel bladzijden geeft de boekenworm gegeten?
Antwoord: 8000; als je alle boeken naast elkaar ziet, kun je een streep trekken die de weg van de boekenworm uitbeeldt van het begin van boek 2 tot het eind van boek 9. De voorkant van boek 1 is 1000 pagina's in de rij, het einde van boek 10 is 1000 pagina's van het einde van de rij.
Vraag 4
Een trap heeft 50 treden. Op de eerste trede ligt 1 muntje, op de tweede liggen 2 muntjes, op de derde trede liggen 3 muntjes en zo verder, waarbij op de vijftigste trede 50 muntjes liggen.
Hoeveel muntjes liggen er totaal op de trap?
Antwoord: 1275; in totaal zijn er 50 treden. de eerste en de negenenveertigste trede vormen samen 50, zo ook de tweede en de achtenveertigste, de derde en de zevenenveertigste etc. In totaal zijn er 24 van deze combinaties mogelijk: 24 x 50 = 1200 + 50 + 25 = 1275
Vraag 5
Welke lettergroep is niet de naam van een dier?
TORTE
NATERP
GEEL
KEIFFO
DARNE
FARGIEF
Antwoord: KEIFFO; torte = otter, naterp = panter, geel = egel, darne = arend, fargief- giraffe en keiffo = koffie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |