Artiest/Nummer: Ayreon - Across the rainbow bridge
Genre: Wat is dit eigenlijk precies? Metal dan maar
Originally released: 1998 (?)
Duur: 6:19
Pers. commentaar: Wieh ik word er altijd gelukkig van
Threshold - Life's Too Good
Genre: Progmetal
Duur: 5.27
Commentaar: Muur van geluid, lekker strak nummer.
quote:Volgens mij is het ook progrock ofzo..
Artiest/Nummer: Ayreon - Across the rainbow bridge
Genre: Wat is dit eigenlijk precies? Metal dan maar
Originally released: 1998 (?)
Duur: 6:19
Pers. commentaar: Wieh ik word er altijd gelukkig van
quote:Wat is progrock??
Op zondag 08 september 2002 22:05 schreef Sokki het volgende:[..]
Volgens mij is het ook progrock ofzo..
Tis in elk geval wel GEWELDIG!!
quote:Ayreon?
Op zondag 08 september 2002 22:07 schreef blieblie het volgende:[..]
Wat is progrock??
Ik maak die hokjes niet dus ik kan ernaast zitten.
Band: Rammstein
Titel: "Weisses Fleisch"
Album: "Herzeleid"
Jaar: 1995
Genre: Industrial/Metal
Dit zijn mijn 2 nummers
quote:Aha
Op zondag 08 september 2002 22:12 schreef hoppe het volgende:[..]
Ayreon?
![]()
Savatage, Shadow Gallery, Queensrÿche, Fates Warning, Dream Theater,...Ik maak die hokjes niet dus ik kan ernaast zitten.
Artiest: Drexciya
Nummer: Intensified Magnetron
Album: The Quest
Jaar: 1997
Genre: elektronisch/Elektro
Commentaar: geweldig speelse, sfeervolle en harde elektrofunk
(ik las trouwens ergens op internet dat 1 van de leden van drexciya kortgeleden is overleden, )
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 09-09-2002 00:28]
* heerlijk meebler nummer *
quote:2 maar?
[b]Op zondag 08 september 2002 22:13 schreef Mr.Band: Rammstein
Titel: "Weisses Fleisch"
Album: "Herzeleid"
Jaar: 1995
Genre: Industrial/MetalDit zijn mijn 2 nummers
on topic.
alles van Pink Floyd , en Jetro Tull nog steeds mijn favo groepen.
jaja leeftijd
quote:Ik heb ook alle 3 de cd's hoor, maar bij jou luisteren is ook goed
Op maandag 09 september 2002 00:03 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
2 maar?
kom eens bij mij luisteren, of kijken.
alle cd's 3 dus, en 2 DVD's
en nog een paar nummers gevonden die niet op die cd's staan, heel erg mooi.on topic.
alles van Pink Floyd , en Jetro Tull nog steeds mijn favo groepen.
jaja leeftijd
Ik heb er zelfs meer dan 3 cd's (bootlegs)
Uitvoerende Artiest / Nummer: Underwolves - Shaken.
Genre / Referenties: The missing link tussen de warmte van Massive Attack-triphop en de meer killere drum & bass beats van Kosheen, min of meer; zowel erg dansbaar als om heerlijk bij weg te kunnen dromen, thuis languit liggend op de bank.
Duur: 6:15. En misschien ziet dat er lang uit, maar het had ook wel langer mogen klinken ook.
Gereleased: In 2001 op vinyl, dit jaar op CD.
Korte analyse / Persoonlijke mening: Met afstand één van de warmste dansbare nummers die ik in de afgelopen jaren gehoord heb. De wonderschone vocalen worden smaakvol ondersteund door strijkers, nostalgische pianoklanken en blaaswerk en bovenal warme en meeslepende Drum & Bass beats, die op geen enkele manier kil en afstandelijk aandoen. Tel daarbij de Beach Boys-achtige koortjes die in het tweede deel stilletjes om de hoek komen kijken, en je hebt een zeer divers en gelaagd nummer. De muzikale diepgang zorgt er evenwel voor dat dit nummer bij elke draaibeurt blijft groeien, dus als je van plan bent het neer te laden, geef het in ieder geval meer kans dan een halve verstrooide draaibeurt. Een absolute topper in zijn genre, in ieder geval.
Uitvoerende Artiest / Nummer: The Rapture - Olio.
Genre / Referenties: Dit heet electroclash tegenwoordig, geloof ik; een eighties aandoende beat die alleen net wat eclectischer aandoet. Als ik dit nummer moet beschrijven, zal het ongeveer neerkomen op The Cure meets electronische muziek.
Duur: 3 minuut 41.
Gereleased: In 2002 op vinyl.
Korte analyse / Persoonlijke Mening: Zoals ik al aangaf doet dit heel erg denken aan The Cure die een beetje met electronische klanken aan het stoeien is, waarbij de referentie aan desbetreffende band vooral komt door het stemgeluid en de eightieswalm die over het nummer heen hangt. Maar bovenal is de kern van het nummer een steeds zich herhalend loopje dat doet denken aan A Forest. Voor de rest is het nummer vooral ingekleurd met orgeltjes, synthesizers, een ondersteunde baslijn en een spannend opgebouwd intermezzo met een stukje onvervalste noise.
Niet direct een instant classic en dat zal het door zijn hoge retrogehalte wellicht ook niet worden, maar toch een interessante update van het oude eightiesgeluid en bovenal een fijn nummer om naar te luisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 14-09-2002 12:05]
Badly Drawn Boy - Silent Sigh
Genre: softrock? een beetje rustige piano
duur: 3:37
Comentaar: heel lekker ritme. mooie piano. gewoon prachtig.
Royksopp - Remind me
genre: lounge
duur: 3:39
Commentaar: heel lekker rustig. subtiele klanken.
ze zijn bijde onbeschrijfbaar. je moet ze gewoon horen als je van rustige muziek houd.
quote:Moet je wel de *clip mix* hebben, he
Op zaterdag 14 september 2002 17:14 schreef Daniel.San het volgende:Royksopp - Remind me
genre: lounge
duur: 3:39
Commentaar: heel lekker rustig. subtiele klanken.ze zijn bijde onbeschrijfbaar. je moet ze gewoon horen als je van rustige muziek houd.
Echt een aanrader voor mensen die nog nooit in de trance-scene zijn gedoken, en alleen maar hun mening laten afhangen van de TMF-trancehitjes.
Remixes:
- Sunday 5pm Remix
- Riva Remix
- Rising Star Remix
Mark Knopfler: What it is.
Duur: 4:59
is echt een goed nummer. gewoon ja, eh het oakt me gewoon.
The Corrs: Radio.
Duur: wet ik niet, staat op mp3 server op werk.
is dezelfde stijl als What it is naar mijn mening.
is ook erg goed.
Dave Rodgers: 100
Duur: ?
is een lekker nummer om mee weg te ja eh, vliegn is een kruising tussen trance en eurodance je hoort het in Initial D Second Stage episode 3.
quote:Ik heb het nummer "the state that I am in" van Belle & Sebastian geluisterd, wat menjo had getipt...
Op zaterdag 14 september 2002 11:50 schreef Grobbel het volgende:
gaat iemand ook daadwerkelijk de tips in deze draad nachecken? Ik vraag het me af... Maar goed.
'k vind het super!
Artiesten: Red Hot Chili Peppers
Titel: Midnight
Album: By The Way
Genre: geen idee, rockballad?
Tijd: zo rond de 5 minuten
Reden: Eerst is het een 'onzichtbaar' nummer op de CD. Het valt niet op. Maar als je By The Way een paar keer hebt gehoord vraag je je ineens af: wat is dat nummer met 'Over the laws of life, over the moon by midnigt, let's do it all this time, everyone wishing will we go. Everyone knows. Anything goes. We are the lotus kids. Better take note of this' is. Dat is dus Midnight. En meteen is het je favoriete nummer van de CD
quote:Prog. is short voor: Progressieve rock. Een aanduiding die meestal aangeeft dat het vrij technische muziek is, met veel maatwisselingen en virtuoos gebruik van instrumenten.
Op zondag 8 september 2002 22:07 schreef blieblie het volgende:[..]
Wat is progrock??
Zoiets
En zo. morgen (of anders volgende week) weer 7 anderen....
Hier laat ik het voor nu maar even bij.
reden: zooo vrolijk met een enorm aanstekelijk orgel-deuntje en lekker snel.
maakt niet uit van wat voor muziek je houdt, dit is echt een super nummer.
Khou het er maar even bij 1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |