Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen: Deel 3. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 6 september 2002.
Nu weer naar arm:
Daar worden plannetjes beraamd om rijk dwars te zitten. Op de achtergrond hoor je het geschreew van rijk. Margriet gaat plassen en ze 'voeden'. Margriet komt naar buiten en ja hoor, rijk gaat weer het 'stil aan de overkant lied' zingen. Daniela komt nu ook naar buiten en staat samen met Margriet laatdunkend naar rijk te kijken. Rijk staat tegen de tralies de dames te jennen. (het wordt nog leuk om te streamen
)
Nog even weer naar rijk. Daar zijn ze nog steeds bezig met kaartje blazen. Jeanette vraagt of iedereen fit is morgen in geval van een confrontatie. Judith: we zitten hier voor de lol.
Jeanette: ja maar schat, ik kan gewoon niet tegen drank
Judith spreekt constant in dialect. Ze zegt dat Laurens al een sanctie aan de broek heeft hangen (?)
Daan: hoelang gaan we hier zitten?
Margriet: daar doe ik geen uitspraak over.
Daan: 3, 4 dagen?
Margriet: daar zeg ik niets over, dat lijkt me niet zo verstandig. Of wel?
Stefan: we kunnen ook wel het spelletje spelen dat we ze een dag negeren.
Daan: ja dat deed ik net ook.
Margriet: dat doet ze niets. Jeanette zei net alleen, oh Daan zegt niets.
Stefan: het lijkt mij wel leuk. Gaan ze misschien nog wel meer dingen doen waar ze spijt van krijgen.
In rijk nog steeds een drankorgie. Iedereen is volgens mij vreselijk dronken.
Margriet: ik ben benieuwd hoe ik over kom.
Daan: ja, ik wordt waarschijnlijk ook heel anders neergezet dan ik echt ben..
Margriet: als een sloerie
Daan: hallooooo
Margriet: als jij met je benen omhoog in bed gaat liggen, natuurlijk filmen ze dat. Dat zou ik dus echt nooit doen. En dat in de badkamer, als je je voorover bukt met dat rode riempje. Tuurlijk filmen ze dat. Ze zetten je vast neer als een lekker wijf.
Stefan: zo, dat komt hard aan.
Margriet: Ze laten vast ook wel je gesprekken zien.
Rijk zingt weer hard op de achtergrond.
Margriet: God jongens, ga naar bed. Ik ben trouwens benieuwd hoe de foto's zijn geworden.
Daan: ik ben wel benieuwd naar de sms-jes.
Daarna gaat het gesprek weer over eten.
(Moestafa al een uur niet meer gehoord)
Even weer naar rijk. Daar wordt nu een dronkemansgesprek gevoerd waar geen touw aan vast te knopen valt.
Judith: wie wil er wat eten?
Bo: wie denkt aan het bubbelbad.
Judith: maar dan wel buiten.
Judith: hallooooo, ik vroeg jullie wat. Wie wil er wat eten.
Bo: je kreeg geen antwoord, dat betekent meestal dat niemand wat wil
Arm:
Margriet: stel je voor, zitten er van die kanslozen nu naar je te kijken op het internet ( moet ik me nu aangesproken voelen
)
Stefan: dat kost toch geld, dat doet toch niemand.
Margriet: nou, je zal ze de kost geven. Als er niets bijzonders op tv is. Ik heb er zelf ook naar die site gezocht om het te zien. Hoe zouden die mensen die er zelf in hebben gezeten hier naar kijken.
Daan: dat zou ik ook doen. Ik denk dat je er met een heel raar gevoel naar zitten te kijken.
Margriet: zo van, wat zegt ze nu
Daan: vast geknipt.
Margriet: hebben ze het nu over mij?
Rijk:
Jeannette: mensen, zullen we ons record van de eerste verbreken? Dan gaan we morgen wel ontnuchteren aan de andere kant, de hel.
Laurens: luister en huiver, we kunnen dat record wel verbreken, maar dan moeten we het om beurten doen. Moeten we om beurten buiten gaan zitten.
Bo: weet je waar ik zin in heb, een broodje shoarma.
Stefan: dit wordt een shot van 2 seconden morgen.
Jeannette: dit laten ze niet zien, dit lage niveau.
Bo laat steeds scheten en de anderen vinden dit niets. Judith vraagt of hem iets mankeert aan zijn darmflora.
Het is nu weer rustig. In de bunker liggen ze allemaal te slapen... in rijk zit iedereen op de bank en kletsen over politiek en andere zaken...
In rijk volg ik weer het drankfestijn. Bo wordt steeds terechtgewezen door Judith. Bo, niet in mijn zij prikken met een vork. Bo, even normaal zitten. Bo, niet aan het tapijt zitten.
Ze gaan nu een goed gesprek voeren. Iedereen moet recht gaan zitten. Judith gaat de drankjes verzorgen. Bo denkt dat hij er morgen wordt uitgezet en dat hij morgen in de kroeg kan gaan zuipen.
Lau: we gaan een serieus gesprek voeren en het onderwerp is, synthetische handdoeken.
Lau: hoe diep kun je gaan.
Judith: je kunt niet in de breedte gaan.
Laurens: heeft iemand anders een onderwerp?
Judith: ik zou wel willen hoe iedereen denkt over het broeikaseffect.
Jeanette: hoe vangt een koe een haas.
Ze hebben het er nu over wat Bush aan het doen is. En of er weer iets op 11 september gaat proberen. Laurens denkt dat er op 11 september een reactie komt van Afghanistan op Amerika.
Jeanette wil nu naar bed. Judith vraagt of het haar te moeilijk wordt. Jeanette zegt dat ze hier inderdaad moe van wordt.
Er wordt nu door de andere 3 waar ze het dan wel over wil hebben. Judith zegt dat ze het wel interessant vond om over Amerika te hebben. Jeannette vind daar niets aan, het is maar gespeculeer, ze hebben hier geen kranten.
Judith wil het over serieuze dingen hebben.
Laurens vraagt wie ze nu missen.
Judith: ik miste wel iemand maar nu niet meer ha ha ha
Laurens: ik mis de mensen uit arm en het is nu vrijdag en dan zie ik ook allerlei mensen bij het stappen.
Hij gaat nu zijn vrijdagindeling vertellen op verzoek van de dames. Dat hij op vrijdagavond soms eet bij zijn buren en dat hij daarna om naar de kroeg gaat om zeven uur. Dat hij naar allerlei kroegen gaat en daarna naar de disco. En dat hij tegen 7 uur eindigt.
Bo vertelt over zijn vrijdagavonden. Hij heeft 2 vrijdagavonden. De ene is naar de kroeg en naar de discotheek. Of hij gaat naar de zaak waar hij werkt en werkt tot 1 uur 's nachts.
Judith gaat of eerst lekker uit eten, dan hebben we een estafette in de huiskamer met de flipperkast en de kluppie (?) Dat deed ze met haar ex en beste maatje. Daarna gingen ze een dvd kijken. En de rest laat ze voor haar zelf.
De andere mogelijkheid is stappen. Ze vertelt nu over het stappen in Bergen tijden jazz.
Jeanette heeft 2 en soms 3 dingen. Ze gaat eerst tot negen uur drinken en daarna nazitten op het werk en naar het grandcafe. Dan kleed ze zich om en dan stappen.
Of ze gaat na het werken naar de Lemmer met haar vriendinnnen. Of ze gaat na het werk naar huis, waar ze gaat sms-en met haar vriend, een voetballer.
Ze hebben het nu over Pim Fortuyn.
Judith vindt het belachelijk dat er een Pim-arrangement was om naar de begrafenis te gaan. Alsof hij dat zelf zou willen.
Laurens: in het begin zei hij wat dingen die mensen aansprak, mij ook. Maar na zijn dood was het heel anders.
Judith: ik vind het vrij heftig om hier een mening over te hebben. Ik ken geen enkele bekende Nederlander die voor zijn politieke mening uitkomt. Waarom? Dat kan niet.
Er wordt haar gevraagd op wie ze gestemd heeft en dat wil ze niet zeggen om dezelfde reden.
Ze vindt dat een ouder een kind geen politieke richting mag opsturen.
Jeanette vindt dat je helemaal niet moet stemmen als je niet weet waar het over gaat. Zij had ook gewoon niet moeten stemmen.
Judith: ik vond het een heel charismatische man, ik vond het eng. Daar ben ik eerlijk in, ik vond het eng.
Jeanette: die man is zo slim. Die man was zo slim.
Laurens: ik denk dat het parlement binnen een half jaar weer knapt.
Judith: het kan ook wel goed zijn dat er wanorde is, Dan kun je het weer goed krijgen.
Jeanette: als je niet stemt, moet je ook je bek niet opentrekken over politiek.
Laurens: er zijn heel veel mensen gaan stemmen omdat er bepaalde dingen zijn gezegd. Daar hebben ze op gestemd. Ze hebben het wel gehad over belastingverlaging maar niet over het afschaffen van de huursubsidie.
Jeanette meldt weer dat ze slapen en vertrekt.
( dit gesprek ging zo snel, dat ik niet alles goed heb meegekregen en ook vast niet goed heb verslagen. Nu had ik graag een sidekick gehad)
Judith gaat een plaspauze houden en ik doe met haar mee ![]()
Nog even bij arm gekeken. Daar snurkt iemand ontzettend hard. Bo is daarbij vergeleken echt niets. Volgens mij is het Moestafa. Stefan ronkt ook zachtjes, maar valt in het niet bij dit geweld. Het lijkt op het geluid van Harley die start
En dat was het einde van mijn code. Succes Scanman en HTje!
[Dit bericht is gewijzigd door sillie op 07-09-2002 02:38]
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 07-09-2002 04:04]
Margriet is even op, begrijp ik.
Ju: Kijk, ik loop gewoon in m'n blote billen rond. Maar bepaalde uitspraken doe ik gewoon niet. Op m'n werk ga ik ook niet over m'n sexleven praten.
Jea: Ik ben ook gewaarschuwd dat ik die camera's niet moet vergeten.
L: Als ik heel erlijk ben ben ik heel nieuwsgierig naar hoe zij mij vindt die ik in juni heb leren kennen.
Bo: Ja dat heb ik ook, maar bij mij was het pas een weekje of zo.
Ju: dat is wel grappig, wij waren allemaal vrijgezel en vlak voor zoiets groots leren we iemand kennen. Dat is een test.
L: Werk vind je maar één keer, maar dit doe je nooit meer.
(Wordt alom beaamd).
B: Die Bram is zo drie keer afgewezen (voorrondes BB).
De dames voegen de daad bij het woord en verlaten de zitting.
L: Dit is in ieder geval een vrijdag-avond die jij niet verwacht had.
B: Nee, ik heb voortdurend het gevoel dat hier van alles kan gebeuren.
L: Soms krijg ik ook een sms-je 's nachts, met: ik sta bij een vistent kom je ook?
B: Wat geeft een rijbewijs toch een vrijheid hè. Ik heb het in 10 dagen gehaald.
Jeanette wenst iedereen welterusten.
B: Ga je nog even bubbelen?
L: Nee, ik ga niet meer bubbelen. Ik ben klaarwakker.
B: Ik heb het warm. Heel even dan nog.
L: Weet je wat we doen. Jij gaat bubbelen, ik ga kijken, dan maken we nog een paar foto's.
B: Zo nog een bapao'tje.
L: Judith, Judith, leg je tandenborsteltje maar neer, we gaan een bapaotje eten.
Ju: Nee. Is er iemand die zich geroepen voelt om mijn tanden te poetsen?
Laurens ziet dit wel zitten.
L: Nou, jij hebt nog al wat tandjes. Mondje open.
Komt nog bij dat de handdoek niet groot genoeg is en Bo merkt dat ook op. "Je kan hem beter andersom doen lieverd... ik kan zo die kont van je zien".
De meiden gaan slapen... Bo en Laurens nemen nog een peuk.
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 07-09-2002 03:51]
Het is vier uur, het lijkt nu stil te blijven, ik houd het ook voor gezien. Lekker
lapen.
Mijn gevoel zegt dat dit nog wel een uurtje gaat duren
dit ben ik die inspannend naar de stream kijkt
Ik weet het, je kan beter naar die gasten in het huis kijken
De camera mensen vervelen zich ook, en zoomen maar een beetje in op andere camera's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |