Daarom pleit ikzelf al jaren voor een verplichte plaatsing van een automaat in ieder voertuig wat in Nederland de weg op mag. Geen gezeik, lekker veilig.
Als bijkomend voordeel dat eventuele mede-passagiers hun aandacht kunnen richten op 'die andere pook'.
Wie is het met me eens en zo nee: Waarom niet?
(daarnaast zijn er nog een aantal redenen waarom een automaat op 'n motor niet veilig is, oa met bochten wil je wel zelf beslissen in welke versnelling hij staat)
[Dit bericht is gewijzigd door MacBeth op 06-09-2002 15:44]
at is de beste grap die ik in tijden gehoord heb. Als we dan toch zo ver gaan, dan ook meteen begrenzer monteren, want dan kunnen we ook niet te hard, zwarte doos die alles registreerd dus we voor de rest ook niks meer fout mogen doen, anders meteen een boete, kortom dan kan je beter met de bus gaan... alle lol van autorijden is dan weg.
Nee, geef mij maar een handbak, dan bepaal ik zelf wel hoe of wat, en mijn vriendin kan ondertussen zich echt wel met die andere pook bemoeien...
Verder zijn automaten ondingen, verbruiken ze meer brandstof en slijten je remmen onder je neus vandaan.
quote:Dat was 80 jaar geleden idd het geval....
Op vrijdag 06 september 2002 15:50 schreef X-Ray het volgende:Verder zijn automaten ondingen, verbruiken ze meer brandstof en slijten je remmen onder je neus vandaan.
quote:Met een beetje automaat kan dat dus nog steeds.
Op vrijdag 06 september 2002 15:50 schreef X-Ray het volgende:Ik wil zelf controle kunnen houden over de versnelling, acceleratie ed.
quote:Een kick-down is nu niet echt controle hebben, vind ik.
Op vrijdag 06 september 2002 15:52 schreef the-O het volgende:[..]
Met een beetje automaat kan dat dus nog steeds.
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 15:53 schreef X-Ray het volgende:[..]
Een kick-down is nu niet echt controle hebben, vind ik.
Ik bedoel meer dat er een pook inzit met de versnellingen, die op momenten dat je dat wilt gewoon kunt gebruiken.
quote:Toen had je nog geen versnellingsbakken in auto's
Op vrijdag 06 september 2002 15:52 schreef robh het volgende:[..]
Dat was 80 jaar geleden idd het geval....
Automaten hebben bovenstaande zaken nog steeds hoor...
quote:2 en 3 ja.... maar ik mis de koppeling! Koppeling slippen!!!!
Op vrijdag 06 september 2002 15:54 schreef the-O het volgende:[..]
Ik bedoel meer dat er een pook inzit met de versnellingen, die op momenten dat je dat wilt gewoon kunt gebruiken.
quote:Lol. Goed voor de soepele pols ja. Maar daar zijn toch andere spelletjes voor?
Op vrijdag 06 september 2002 15:55 schreef k_man het volgende:
Tegen. Schakelen is de enige lichaamsbeweging die ik nog heb.
quote:Leg mij eens uit waarom niet? Ik schakel altijd terug als ik b.v. niet perse hoef te remmen. Dus het scheelt slijtage van je remmen, omdat je afremt op je motor.
Op vrijdag 06 september 2002 15:52 schreef robh het volgende:[..]
Dat was 80 jaar geleden idd het geval....
Ik heb 3 weken in Amerika met een automaat gereden, maar ik was als een kind zo blij dat ik weer in mijn eigen auto zat.
Met een automaat heb je echt niks meer te doen tijdens het autorijden... en met een schakelbak gelukkig wel...
quote:LOL
Op vrijdag 06 september 2002 15:56 schreef the-O het volgende:[..]
Lol. Goed voor de soepele pols ja. Maar daar zijn toch andere spelletjes voor?
quote:inderdaad en daarom is ut een goede reden om de automaat in te voeren.. wordt de weg een stuk veiliger..
Op vrijdag 06 september 2002 15:56 schreef X-Ray het volgende:[..]
2 en 3 ja.... maar ik mis de koppeling! Koppeling slippen!!!!
.
quote:Ik stap ook fluitend mijn auto in, ik vind het gewoon leuk om te schakelen, met de koppeling te spelen, en zelf te bepalen hoe ik wegrijd. Gecontroleerd slippen bij optrekken zit er bij een automaat niet in... en terugschakelen vaak ook niet. Of je moet een hele dure tiptronic hebben maar ja... dat moet je dan wel kunnen betalen.
Wat de lol van schakelen is mag jij me uitleggen astra, maar ik stap fluitend mijn auto in
Het is al zo makkelijk in een auto, voor mij gaat de lol er dan snel af hoor... nee, laat mij maar handmatig schakelen... als het zo goed was, waarom gebruiken ze in de racelarij dan ook geen automaten?
quote:Niet echt last van.
Op vrijdag 06 september 2002 15:56 schreef X-Ray het volgende:[..]
maar ik mis de koppeling!
Er zit ook zo'n handig knopje in die bepaald of je flink wilt doortrekken of het wat rustiger rijden.
quote:Plus dat een automaat altijd gas geeft. Als je stil wil staan moet je altijd de rem intrappen, ook al haal je je voet van het gaspedaal.
Op vrijdag 06 september 2002 15:57 schreef blackie007 het volgende:[..]
Leg mij eens uit waarom niet? Ik schakel altijd terug als ik b.v. niet perse hoef te remmen. Dus het scheelt slijtage van je remmen, omdat je afremt op je motor.
Verder hou ik liever de controle over het schakelen, ik vind het lollig en je doet nog wat tijdens het rijden. Je hoeft dus niet domweg alleen gas te geven.
quote:Dat van 'die andere pook' is zo'n beetje het enige argument voor wat ik kan verzinnen. Voor de rest vindt ik een automaat helemaal niets! Vooral het feit dat je in bochten moet gaan remmen ipv gewoon terugschakelen lijkt me juist gevaarlijker...
Op vrijdag 06 september 2002 15:41 schreef Joker1977 het volgende:
Als bijkomend voordeel dat eventuele mede-passagiers hun aandacht kunnen richten op 'die andere pook'.Wie is het met me eens en zo nee: Waarom niet?
quote:Of je zet hem op N.
Op vrijdag 06 september 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Als je stil wil staan moet je altijd de rem intrappen, ook al haal je je voet van het gaspedaal.
quote:Daar wel ja.
Op vrijdag 06 september 2002 16:03 schreef the-O het volgende:[..]
In de file is het trouwens ook een feest zo'n automaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |