abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5676435
The Death Toll

People and cities slaughtered by God or on his orders.

And NO! I don't hate god because he killed a bunch of people. Do you hate Jason Vorhees because he killed a bunch of people? You cannot hate things which do not exist.

The number dead if stated is listed to the left. I have starred my personal favorite "acts of God," as far as meanness and utter disregard for innocence or guilt. Anyone who thinks TV is violent should read this book. The random unjustified slaughter is amazing.

Killed by God:

? -- Drowned everyone in the whole world except for Noah and his family (Genesis 7)
1 -- Saltified Lot's wife (Genesis 19:26)
? -- Burned all of the people of Sodom and Gomorrah (except for "good" Lot who offered his virgin daughters to a mob of men and then slept with both of them himself later)*(Genesis 19:24)
1 -- Slew Er, Judah's firstborn son (Genesis 38:7)
1 -- Er's brother, Onan (38:10)
? -- The firstborn in all of Egypt* (Exodus 11:4)
? -- Drowned the pharoah and all of his gang in the Red Sea
2 -- Nadab and Abihu for making a fire
? -- Burned some Jews for complaining
? -- Sent a plague against Jews for being greedy
11 -- Sent a plague on Jews who gave the chosen land a bad report (Numbers 14: 36-37)
? -- Korah and other Jews who didn't like Moses
14,700 -- Sent a plague on Jews apparently for the hell of it
"many" -- Sent serpents on Jews
? -- Philistines
50,070 -- Jews who looked in the ark of the covenant*
1 -- Nabal for scorning David
1 -- Uzzah for touching the ark when trying to keep it from falling*
1 -- David and Bathsheba's child
70,000 -- Sent a pestilence because David sinned*
102 -- Sent fire down on Ahaziah's men
42 -- Sent bears to kill children who mocked Elisha*
? -- Sent lions to kill invaders
185,000 -- Assyrians
80,000 -- Lots of bad Israelites

Killed on God's orders by the Jews:

? -- Jacob's sons killed every man in Shechem
3,000 -- Jews worshipping the golden calf (Exodus 32:27)
1 -- Man gathering wood on a Sunday
? -- Canaan
? -- Took the city of Heshbon from the Amorites
? -- All of the people of Bashan
24,000 -- Jews who followed Baal
? -- All Midianites except for the virgin girls
? -- Everyone in Jericho but Rahab, a hooker who betrayed her city
? -- Achan and his family(who had nothing to do with it) for stealing
? -- Everyone in the cities of Ai, Makkedah, Libnath, Jarmuth, Geder, Hormah, Arad, Addellam, Bethel, Tappuah, Hepher, Apheh, Lasheron, Madon, Tasnach, Megiddo, Kedesh,
Jokneam, Dor, Goiim, Terzah, and all of the Amorites.
10,004 -- The men of Bezek
? -- The people of Jerusalem, Sheshai, Ahiman, and Talmai
? -- The people of Zephath, Gaza, Ashkelon, Ekron, and the king of Moab, Eglon.
? -- The army of Sisera and the men of Karkor
? -- Jephthah destroyed 20 cities
? -- Samson killed 30 men who solved his riddle, the Philistines, and tons of people when he died
50,100 -- The men of the tribe of Benjamin
? -- The tribe of Jabesh-gilead
? -- The Ammonites, the Philistines and the Amelekites
331,269 -- killed by David for various reasons
3 -- Solomon killed a few people too
? -- All of Jeroboam's extended family
? -- All of Baasha's extended family
450 -- Prophets of Baal
793,000 -- All Jewish Baal-followers
127,000 -- Arameans
1 -- Man who wouldn't strike a prophet
? -- Moabites
172 -- Jezebel, Ahab's sons, Joram, their priests, and their friends
142 -- Ahaziah's relatives
? -- All of Baal's followers
1 -- Athaliah for killing sons
1 -- Mattan the Baal priest
10,002 -- Edomites and two servents
? -- All of the pregnant women in Tirzah*
20,000 -- Hezekiah killed a bunch of people
500,000 -- Israelites killed each other
50,000 -- Ethiopians
23,000 -- Seerites
510 -- Haman's army
75,300 -- More of the army

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Grand Total:

more than 399,933 people killed by "God"

...going only on the numbers listed (not counting, oh, say, the entire population of the world at the time of Noah, 3 cities, and other such things that were not enumerated in the Bible).

more than 2,017,956 people killed by followers of God

...not even counting the 65 cities they destroyed without seeing fit to give any numbers.

Oh, and we don't want to forget...

? -- Satan killed Job's children after God told him that he could.

Whew!... what a bad guy in comparison with our just and merciful Lord
God.

------------------------------------------------------------

Zijn barmhartigheid kent overduidelijk geen grenzen...

Nu leef ik in de veronderstelling dat de gemiddelde christen gelooft in de eeuwige goedheid van het opperwezen. Nu vroeg ik me af hoe een gelovige christen omgaat met dit soort verhalen. Worden deze verhalen minder serieus genomen dan de 'leuke en goede' verhalen? Mogen we geen oordeel geven over deze gebeurtenissen omdat god het beter weet en zo zijn redenen gehad moet hebben? Of zijn het gewoon afschuwelijke daden die met geen mogelijkheid goedgekeurt kunnen worden?

pi_5676456
pi_5676504
quote:
Op donderdag 05 september 2002 21:52 schreef Pjederdy het volgende:

Zo moeilijk lijken me de vragen toch niet?
pi_5676553
quote:
Op donderdag 05 september 2002 21:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Zo moeilijk lijken me de vragen toch niet?

Nee, maar ik vind het een beetje onzinnig wat je hier doet. Een quote in het engels zonder toevoeging, zonder bron en dan een serie vragen. Makes no sense.
pi_5676707
quote:
Op donderdag 05 september 2002 21:57 schreef Pjederdy het volgende:
Nee, maar ik vind het een beetje onzinnig wat je hier doet. Een quote in het engels zonder toevoeging, zonder bron en dan een serie vragen. Makes no sense.
Ik zie die zogenaamde onzinnigheid niet. Er staat een stuk tekst en een reaktie zoals in elk ander topic.
pi_5677206
ik ben totaal geen christen ofzo, geloof in nix behalve mezelf. ik vind die godsdienst dingen echt... NEP ...er wordt veel in gelogen, pedopriesters, dode-zeerollen etc. in et begin achtergehouden; volledig hypocriet die hele kerk ....ik vind die hele kerk een grote leugen. en ik heb es nagedact ooit en heb me bedacht dat vrijwel elke oorlog is begonnen door een godsdienst; meningsverschillen en 'et vertegenwoordigen van je god' etc., kruistochten blabla....ik vind die hele hypocriete onzin van God enzo echt totaal overdreven en gelogen (lees hypocriet..)

vooral aan die pedo-priesters heb ik een :rhekel..

| Foto's |
pi_5677291
in mijn opzicht is Satan nog beter: die 'zorgt' et noujuist voor dat alle 'slechterikken' naar de hel gaan..handig toch?!
| Foto's |
pi_5677391
Geloof is een illusie voor mensen met tunnel visie en loslatigheid op 'onwerkelijke' verklaringen.Vanaf geboorte of ingebracht in tijden van zwakheid.
Excuses en onderbouwing bij daden.
Levert koppigheid en meestal disrespect op voor andere /ongelovigen die 'zullen branden in hel '.
Eenheid is vrede in mijn ogen ,maar dat bestaat niet in deze wereld.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_5677600
quote:
Op donderdag 05 september 2002 22:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Geloof is een illusie voor mensen met tunnel visie en loslatigheid op 'onwerkelijke' verklaringen.Vanaf geboorte of ingebracht in tijden van zwakheid.
Excuses en onderbouwing bij daden.
Levert koppigheid en meestal disrespect op voor andere /ongelovigen die 'zullen branden in hel '.
Eenheid is vrede in mijn ogen ,maar dat bestaat niet in deze wereld.

klopt ja...volledig mee eens...

| Foto's |
pi_5678059
quote:
Op donderdag 05 september 2002 22:49 schreef MeAndMyself het volgende:

[..]

klopt ja...volledig mee eens...

Waarom lach je eigenlijk?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_5678553
Als God al die mensen had laten leven dan hadden er inmiddels 10 triljard mensen op deze kleine aarde rondgelopen... nee das leuk, het is nu al zo druk.

Als je een boek schrijft, en je laat daar honderden mensen in doodgaan, ben je dan ook een wrede klootzak? Of ben je gewoon heer en meester van de wereld van het boek, en heb je het recht om te bepalen wat er met de personen in het verhaal gebeurt? Is het moreel slecht om mensen te laten sterven in een wereld die jij helemaal hebt geschapen en die jij volledig onder controle hebt?

*Stel* dat er idd een god zou bestaan, die de aarde, de mens en al het andere heeft gemaakt. Zou de mens dan het recht of ueberhaupt de macht hebben om god ter verantwoording te roepen? Kan de mens de daden van iemand waaraan de mens volledig ondergeschikt is, van wie hij (nog steeds!) volledig afhankelijk is, en zonder wie hij niet eens zou (kunnen) bestaan, bekritiseren?

Unox, the worst operating system.
pi_5679056
quote:
Op donderdag 05 september 2002 23:45 schreef Schorpioen het volgende:
Als je een boek schrijft, en je laat daar honderden mensen in doodgaan, ben je dan ook een wrede klootzak? Of ben je gewoon heer en meester van de wereld van het boek, en heb je het recht om te bepalen wat er met de personen in het verhaal gebeurt? Is het moreel slecht om mensen te laten sterven in een wereld die jij helemaal hebt geschapen en die jij volledig onder controle hebt?
Met als verschil dat een karakter uit een boek een dood niet bestaand object is in tegenstelling tot de mens.
quote:
*Stel* dat er idd een god zou bestaan, die de aarde, de mens en al het andere heeft gemaakt. Zou de mens dan het recht of ueberhaupt de macht hebben om god ter verantwoording te roepen? Kan de mens de daden van iemand waaraan de mens volledig ondergeschikt is, van wie hij (nog steeds!) volledig afhankelijk is, en zonder wie hij niet eens zou (kunnen) bestaan, bekritiseren?
Je mag toch denken van wel aangezien moraal en ethiek geen vaststaande regels zijn.
pi_5680928
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 00:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Met als verschil dat een karakter uit een boek een dood niet bestaand object is in tegenstelling tot de mens.

Is dat zo?
In hoeverre leven de figuren in een roman, en in hoeverre is ons leven een illusie? Wij bestaan toch ook alleen in ons hoofd, alleen in onze eigen beleving, en de figuren in een boek zijn er wsch ook wel van overtuigd dat ze leven...
Zijn wij ook niet gewoon romanfiguren in een "boek" (nee niet de bijbel) geschreven door God? Of zoals het boeddhisme zegt: figuranten in de droom van Boeddha?
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 6 september 2002 @ 13:20:31 #14
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5683044
Het valt me op dat God overal de schuld van krijgt....

In Gods naam/In de naam van Allah/JahWeh etc, kan je natuurlijk veel doen.
Het is nog altijd de mens die de keus heeft om "in naam van..." te moorden, te zuiveren, te ruimen etc.

Triest om dan te zeggen dat God het zo wil.

Nee dan die terrorristen recruteer tapes; het zijn altijd een paar malloten die je een plaatje voorhouden en als je dan dat doet, kom je in het paradijs. Die malloten zitten dan lachend achter een wit biertje te kijken op hun breedbeeld welke sukkel nu weer met de door hun geleverde wapens enzo de boel slopen en daardoor hun leven laten.

En, God is niet een persoon met wraakgevoelens, dat maakt de mens er van.

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_5696514
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 10:26 schreef Schorpioen het volgende:
Is dat zo?
In hoeverre leven de figuren in een roman, en in hoeverre is ons leven een illusie? Wij bestaan toch ook alleen in ons hoofd, alleen in onze eigen beleving, en de figuren in een boek zijn er wsch ook wel van overtuigd dat ze leven...
Zijn wij ook niet gewoon romanfiguren in een "boek" (nee niet de bijbel) geschreven door God? Of zoals het boeddhisme zegt: figuranten in de droom van Boeddha?
Met een esoterische bril op misschien wel, maar je kan toch wel met enige zekerheid stellen dat een romanfiguur niet hetzelfde is als een individu.
pi_5696519
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 13:20 schreef MacMeester het volgende:
Het valt me op dat God overal de schuld van krijgt....

In Gods naam/In de naam van Allah/JahWeh etc, kan je natuurlijk veel doen.
Het is nog altijd de mens die de keus heeft om "in naam van..." te moorden, te zuiveren, te ruimen etc.

Triest om dan te zeggen dat God het zo wil.

Naja, de bijbel beschrijft deze moordpartijen zelf.
  maandag 9 september 2002 @ 12:13:10 #17
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5718433
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 11:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Naja, de bijbel beschrijft deze moordpartijen zelf.

Dus?
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  FOK!fossiel maandag 9 september 2002 @ 13:09:20 #18
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_5719145
Wat mij vooral opvalt is dat de mensen die hun kotssmileys over het geloof uiten er al helemaal niets van begrepen hebben. Zijn we het eens dat geestelijke groei en liefde het belangrijkste is in het leven?

Dan is het eerste wat je bedenkt dat je geen oordeel over andere mensen gaat uitspreken. Boosheid mag, kotsen, nu ja tis maar dat het drek waarschijnlijk over je eigen hoofd heen loopt naar voorloop van tijd.

Ik kots niet op mensen, ik heb medelijden met ze...

Ik kots niet op God omdat mensen die rechtvaardigheid en barmhartigheid roepen helemaal niets begrijpen van het feit dat een ieder zijn eigen weg gaat met zijn eigen problemen...

Dat hele kotsmileytje moet worden afgeschaft...

pi_5724622
quote:
Op maandag 09 september 2002 12:13 schreef MacMeester het volgende:
Dus?
Aangezien de bijbel door de meeste christenen gezien word als het 'woord van god' word niemand de schuld gegeven.
  maandag 9 september 2002 @ 19:09:22 #20
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_5725085
Heb je nou echt de hele bijbel en alle boeken door gespit, of was het meer een
select(killed) from bible
where killer==god or killer==jew*

Ten eerste: Het is zijn goed recht om alle mensen te doden.
Ten tweede: Die mensjes waren stout.
Ten derde: Het is maar een boek.

Tha_BlonT: Met jou kan ik praten:
Al dat gekots, daar wordt ik kotsmisselijk van
Mensen moeten onderhand eens ophouden met kotsen en proberen anderen te leren hoe het dan wel moet.
Maar dat kan bijna niet, omdat bijna iedereen altijd zijn gelijk wil halen.
Resultaat: Een machtsstrijd over wie er nu gelijk heeft. Dat moet dus ook weer niet.
Maar ik hoop dat er voldoende mensen ophouden met kotsen en beschaafd genoeg worden om op een fatsoenlijke manier proberen de wereld te verbeteren.
En vooral elkaar te tolereren om wie we zijn. Wat we geloven zou daar niet toe moeten doen.

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_5729954
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:09 schreef alien8ed het volgende:
Ten eerste: Het is zijn goed recht om alle mensen te doden.
Nee hoor. Wie of wat geeft een dergelijke entiteit het recht? Het recht is door hem/haar/het genomen zoals een willekeurige dicator dat zou kunnen doen.
quote:
Ten tweede: Die mensjes waren stout.
Ach, Stalin beweerde precies hetzelfde over de mensen die hij heeft vermoord. Daarnaast waren niet alle mensen stout, sommigen zijn praktisch zonder reden vermoord door god.
quote:
Ten derde: Het is maar een boek.
Inderdaad, niet meer niet minder. Waar het mij echter om ging is hoe je dergelijke verhalen en daden kan vertalen in die eeuwige goedheid waar de bijbelse god voor word aangezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')