abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2002 @ 20:30:27 #1
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_5674785
Hmmmm volgens mij word ik hiervoor opgehangen.

Als god alwetend en almachtig is betekend dit dan ook dat hij alle kennis bezit over verleden heden en toekomst.

Met die wetenschap betekend het dat je leven als een boek al beschreven is. Omdat als ik 100 jaar in de toekomst wil kijken die toekomst al beschreven moet zijn. Mijn leven is al beschreven.

Als mijn keuzes en leven al beschreven staat heb ik dus geen vrije keuze meer. Deze vrije keuze is juist binnen religie zo belangrijk.

Je moet kiezen voor God. Maar hoe kan je kiezen als je leven al 13,5 miljoen jaren geleden is geschreven bij de schepping. Dat is heel hypocriet.

Wat ik erger vind is het planten van een appelboom in het hof van eden terwijl je bij het planten al weet dan Eva Adam zal verleiden tot het eten van die appel en de rest weet met al.

Of zelfs de zondvloed, toen God "project Aarde" startte wist hij al dat hij deel 1 van de mensheid in een zondvloed moest laten vermoorden om alleen Noach met zijn cornuiten doorgang te laten vinden. Hiermee heeft hij zichzelf geplaatst tussen dictators zoals Hitler Lenin en Alexander de Grote.

Hoe kan je geloven in een god die zegt goed te zijn, terwijl zijn enige nalatenschap het bewijs is van zijn leugens en van zijn medogenloosheid. Kan je nog beter in een duivel geloven. Die zegt gewoon dat hij slecht is. Onder het motto van "Just enjoy the ride, don't mind the ending!"

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_5674849
Zegt God dat alles al beschreven is? Heb je het niet over Nostradamus...?

donderdag 5 september 2002 @ 20:37:39 #3
34974 trigt013
pi_5674923
Indirect wel, hij zet namelijk Openbaringen in de Bijbel, hij probeert een glimp in de toekomst te werpen.

Ik heb het niet over nostrodamus, ik heb het enkel over de bijbel als bewijs van het niet bestaan van God.

Over dat satan terug naar de aarde komt, dag des oordeels
allemaal gepraat over de toekomst. Ook dat zijn zoon naar de aarde toe zal komen of is gekomen.

Ook zegt hij alwetend en almachtig te zijn.

Alwetend = Je weet alles, echt alles zonder beperkingen. Ik weet allen nu vroeger en toekomst. Ik weet namelijk alles.

Almachtig = Ik heb alle macht over alles en iedereen.

donderdag 5 september 2002 @ 20:41:26 #4
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_5674992
Je zoekactie naar 'trigt013' leverde 4 resultaten op. Resultaten 1 - 4.
WFT God bestaat niet !!! trigt013 2 05-09-02 20:37
WFT Kansberekeningen 1 2 trigt013 30 05-09-02 10:59
WFT Wat is je getallen waarde moet toekennen 1 2 trigt013 25 28-08-02 23:16
TRU Aliën portret in engelse Graancirkel 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Fonkmeistah 255 26-08-02 04:19

KAPPE!
  donderdag 5 september 2002 @ 20:42:33 #5
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_5675017
cliche "filosofie"...
  donderdag 5 september 2002 @ 20:43:54 #6
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_5675042
[quote]Op donderdag 05 september 2002 20:42 schreef Bioslock het volgende:
cliche "filosofie"...
[/quot

donderdag 5 september 2002 @ 20:45:02 #7
15264 Wolffheart
[i]So seek the wolff in thysel
pi_5675074
Hmm..

Intressante visie.

Maar is dit ook de juiste vertaling en is het niet figurlijk bedoeld en niet letterlijk?

laat daar je gedachten maar eens over gaan.

God bestaat voor mij wel, alleen niet precies zoals in de bijbel beschreven staat. ik heb hier mijn eigen ideeen over
(zeg maar een soort van "The Force" iets in die richting)

Times Fun When Your Having Flies
  donderdag 5 september 2002 @ 20:46:07 #8
34974 trigt013
pi_5675102
Drie topics gestart waarvan er geeneen geflamed werd en een reactie op een topic. Wat kan een mens fout doen in de wereld.

Reactie graag

donderdag 5 september 2002 @ 20:48:07 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_5675145
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:46 schreef trigt013 het volgende:
Drie topics gestart waarvan er geeneen geflamed werd en een reactie op een topic. Wat kan een mens fout doen in de wereld.

Reactie graag

ik snap jou nederlands niet...
  donderdag 5 september 2002 @ 20:49:08 #10
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_5675164
Volgens mijn opa bestaat God niet. Hij is een keer van de trap geflikkerd tijdens verbouwing en heeft toen zoveel on-christelijke dingen gezegd dat hij vond dat als God echt bestond hij op dat moment wel door bliksem geraakt zou worden
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_5675176
God heeft er gewoon voor gekozen om jou, zolang je bestaat, te laten denken dat ie niet bestaat.

Beetje pesten,
vind ie leuk.

inside-in
  donderdag 5 september 2002 @ 20:51:27 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_5675207
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:30 schreef trigt013 het volgende:
[..]

Als mijn keuzes en leven al beschreven staat heb ik dus geen vrije keuze meer. Deze vrije keuze is juist binnen religie zo belangrijk.

[..]

Dat is hetzelfde idee dat als je aan iemand die in God gelooft vraagt waarom bijvoorbeeld een bepaald kind van een jaar of vijf is doodgegaan. Het antwoord is dan meestal in de trand van "Zijn tijd was gekomen." of "Dat was Gods wil." of "Gods daden zijn ondoorgrondelijk.".

Als die antwoorden impliceren dat alles wat er gebeurd zo gebeurd omdat God het zo wil, het hoort bij zijn plan.

Echter als ik dan zeg wat er (hypothetisch) gebeurd als ik iemand dood schiet dan is het antwoord dat ik waarschijnlijk in de hel zal komen. Maar die persoon die ik doodschoot is toch overleden omdat zijn tijd was gekomen, of omdat het Gods wil was? Moet ik daarvoor dan in de hel belanden? Omdat ik God mij heeft gebruikt voor zijn plan/wil?

[Dit bericht is gewijzigd door Dlocks op 05-09-2002 20:54]

pi_5675210
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:49 schreef OtherOther het volgende:
God heeft er gewoon voor gekozen om jou, zolang je bestaat, te laten denken dat ie niet bestaat.

Beetje pesten,
vind ie leuk.

Alsof ie op zichzelf staat!
pi_5675217
Helemaal mee eens.

Het geloof bestaat nou eenmaal om mensen te leren te gedragen. Doe iets fout en je gaat naar de hel. Dus dat heeft al vele mensen tegengehouden om iets fouts tedoen. De bijbel is in princiepe ook een boek vol normen en waarden. Alleen is het probleem daarvan dat het al 2000 jaar oud is en zwaar achterhaald. Daarom begint het zijn effct te verliezen.

maar voor de rest is het idee van God heeft de wereld geschapen voor mij grote onzin. Bovendien zijn er zoveel goden in onze geschiedenis waar mensen heilig in gelooft hebben. en daar lacht iedereen nu om. Dus wat is er zo bijzonder aan deze god dat hij wel echt zou zijn?

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  donderdag 5 september 2002 @ 20:52:01 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5675227
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:49 schreef KumA het volgende:
Volgens mijn opa bestaat God niet. Hij is een keer van de trap geflikkerd tijdens verbouwing en heeft toen zoveel on-christelijke dingen gezegd dat hij vond dat als God echt bestond hij op dat moment wel door bliksem geraakt zou worden
Amen! Da's bewijs genoeg voor mij hoor! Waterdicht, niks tegen in te brengen!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5675258
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:37 schreef trigt013 het volgende:

Alwetend = Je weet alles, echt alles zonder beperkingen. Ik weet allen nu vroeger en toekomst. Ik weet namelijk alles.

heb je nog nooit van beeldspraak gehoord?
Alwetend = héél erg wijs
Lachen is gezond :-)
  donderdag 5 september 2002 @ 20:56:06 #17
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_5675305
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:54 schreef frankey het volgende:

[..]

Alwetend = héél erg wijs

al·we·tend (bn.)

1 kennis van alles bezittend, van alles op de hoogte zijnd

[Dit bericht is gewijzigd door Bioslock op 05-09-2002 20:56]

donderdag 5 september 2002 @ 20:56:21 #18
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_5675308
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:54 schreef frankey het volgende:

[..]

Alwetend = héél erg wijs

Maar wanneer ben je heel wijs ??
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  donderdag 5 september 2002 @ 21:01:12 #19
19025 AtuS
bevat teer en nicotine
pi_5675407
God is van oudsher een uitleg voor het onverklaarbare.
Als er al een Almachtige God is zou het/hij/zij zo anders zijn dan wij ons voor kunnen stellen door wat ons geleerd is door een aards instituut. (de kerk )

Deze God heeft omdat het/hij/zij veel te druk is met al het andere leven in dit heelal iets van: 'En wie ben jij dan?'
En jij gaat zo van:
'Shit! Een pratende bal energie!'

Nogmaals.....dit gaat ons verstand te boven.
De kerk moet ook vertrouwen op geschriften van duizenden jaren oud die verhalen vertellen die op hun beurt van generatie op generatie zijn overgegaan voordat iemand besloot om het toch maar op te schrijven.

Snappie?

2 pills I pop 'till my pupils swell up like 2 pennies........... [br]I'm Clint Eastwood in his mid-twenties
pi_5680653
quote:
Bioslock schreef:
ik snap jou nederlands niet...
Ik snap jouw Nederlands ook niet...

Als er een god is, heeft hij de mogelijkheid tot een vrije wil gegeven, anders zou het zinloos voor hem zijn. Hij laat geen kinderen doodgaan, dat doen wij zelf. En hij stuurt ook niet een beetje bij, hij laat ons gewoon onze eigen gang gaan. Dus als God bestaat (wat ik ten sterkste betwijfel), zullen we dat nooit merken.

Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  vrijdag 6 september 2002 @ 11:49:21 #21
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5681675
De aarde is een school voor de mensen. Er is een cursus opgesteld waarin wij in les voor les leren te ontwikkelen.
Het begint heel makkelijk, we hadden in het begin nog veel contact met de geestelijke wereld, maar naarmate we verder ontwikkelden is die verbinding met de geestenwereld steeds minder geworden. De mens herinnert zich nog wel vaag iets, maar gaat zich steeds meer richten op het materiele ipv het spirituele. Door deze weg te volgen worden we steeds materialistischer en op een bepaald moment zijn we het grootste gedeelte van onze oorsprong vergeten. Geen wonder dat veel mensen twijfelen, en moeite hebben onder andere God of een andere religie. Maar om de mens te laten groeien, te laten ontwikkelen, was dat nodig. Het is namelijk voorbestemd voor de mensheid om dit te doen.
Kortom, onze levenslijn ligt deels vast. De tijdstippen voor bepaalde ontwikkelingen zijn ruim vastgelegd en moeten we met zn allen die cursus afmaken. Bij die cursus of grote lijn, kunnen sommige mensen het niet bijhouden en doen er langer over, en sommige gaan harder (zoals Jesus, Boedha en vergelijkbaren), dat is onder andere de keuze die je elke incarnatie maakt.
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 6 september 2002 @ 13:12:23 #22
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_5682949
Als ik nu op mijn luie reet ga zitten, en ik doe voor de rest van me leven helemaal niks meer, dan wist God dat ik dat ging doen. Dat was mijn lot. Maar ik ga niet heel mijn leven op mijn luie reet zitten. Dat is mijn eigenwil.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  vrijdag 6 september 2002 @ 13:15:44 #23
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_5682983
quote:

Nee, hij kreeg nog tijd om vergeving te vragen bij God.

Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_5783639
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:30 schreef trigt013 het volgende:
<-- SNAP! -->
Of zelfs de zondvloed, toen God "project Aarde" startte wist hij al dat hij deel 1 van de mensheid in een zondvloed moest laten vermoorden om alleen Noach met zijn cornuiten doorgang te laten vinden. Hiermee heeft hij zichzelf geplaatst tussen dictators zoals Hitler Lenin en Alexander de Grote.

Hoe kan je geloven in een god die zegt goed te zijn, terwijl zijn enige nalatenschap het bewijs is van zijn leugens en van zijn medogenloosheid. Kan je nog beter in een duivel geloven. Die zegt gewoon dat hij slecht is. Onder het motto van "Just enjoy the ride, don't mind the ending!"

Da's nog niet alles:

'God' is verantwoordelijk voor 399933 doden plus de wereldbevolking ten tijde van noah, populatie van 3 grote steden, plus nog een aantal andere gevallen waar geen aantallen genoemd worden in de bijbel.

De volgelingen van 'god' zijn verantwoordelijk voor 2 miljoen doden plus de populatie van 65 steden.

En dan hebben we natuurlijk satan. Die heeft de kinderen van Job gedood.. and that's it.

God is geen lieverdje....

-Q-

bron: eerste post van The Death Toll

vrijdag 13 september 2002 @ 12:47:35 #25
15864 Suncross
Stacheldrahtfloss
pi_5783687
Religie an sich is sowieso vette bullshit.
Harmless victims, left to die...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')