Ik weet 'iets' van computers kan ik wel van mezelf zeggen... alleen dit keer is het toch te erg;
mijn compu wil NIET meer opstarten, krijg de foutmelding dat C:/windows/system32/config/system beschadigd is en dat ik 'm moet booten via de originele cd; dan kom ik uiteindelijk in dos terecht en moet je je daar redden, maar dat gaat dus niet bepaald doordat het lompe xp-platform ntfs is...
veilige modus doet t niet, laatst bewaarde configuratiebackup pakt ie ook niet... helemaal nada... helemaal naar de klote... Systeembeheerder heeft er ook al naar gekeken, maar schiet niet echt op....
IEMAND ervaring hiermee? Tips? Suggesties?
Ik HEB 2 partities, en... dat kan een save zijn en waarschijnlijk nog IETS redden...
help
????
-nikita-
of werkt dat ook niet?
quote:systeem herstel mischien??
Op maandag 02 september 2002 21:08 schreef la.femme.nikita het volgende:
HELLLLPPP!Ik weet 'iets' van computers kan ik wel van mezelf zeggen... alleen dit keer is het toch te erg;
mijn compu wil NIET meer opstarten, krijg de foutmelding dat C:/windows/system32/config/system beschadigd is en dat ik 'm moet booten via de originele cd; dan kom ik uiteindelijk in dos terecht en moet je je daar redden, maar dat gaat dus niet bepaald doordat het lompe xp-platform ntfs is...
veilige modus doet t niet, laatst bewaarde configuratiebackup pakt ie ook niet... helemaal nada... helemaal naar de klote... Systeembeheerder heeft er ook al naar gekeken, maar schiet niet echt op....
IEMAND ervaring hiermee? Tips? Suggesties?
Ik HEB 2 partities, en... dat kan een save zijn en waarschijnlijk nog IETS redden...
help
????
-nikita-
Heb daarnet winxp ook op mijn d: geinstalleerd; ik kom nml nu ook niet meer via de dos erin op c, want dan moet ik met een administrator password komen?!?!! die ik niet heb en ook nooit heb gehad! (tis mijn eigen pc, nieuw gekocht 1/2 jr geleden, en gewoon originele software ed, en dus ook originele cdroms in mijn bezit).
nu kan ik xp starten vanaf d, maarrrr als ik dan naar C ga kan ik overal in, behalve in mijn documenten van die schrijf, omdat ik 'daar geen toegang toe heb'.
...heel moeilijk allemaal... het maakt mij (nu) niet (meer) uit of ik alles moet format-c'en, ...ALS IK MAAR MIJN BESTANDEN KAN SAVEN DIE OP C IN 'MIJN DOCUMENTEN' STAAN! maar daar kom ik dus nu NOG NIET bij....
to be continued....
nikita (nogsteeds; alle opmerkingen & goede ideeen zijn welkom!)
[Dit bericht is gewijzigd door la.femme.nikita op 03-09-2002 11:08]
quote:OK, je hebt XP, en je logt in met een userID correct? als het goed is ben je gewoon local administrator op je pc...of iemand anders die ook een locale account op XP heeft op jouw PC..je gebruikt een password bij inloggen. DAT is het administrator password. als je geen password gebruikt moet je er ook geen een invullen in DOS.
Op maandag 02 september 2002 23:12 schreef la.femme.nikita het volgende:
Brupje: tuurlijk heb ik het met de cdrom geprobeert....
Michel_: I did, maar ook die pakt ie niet...
-SL-: cdrom heb ik dus... geprobeert and all
neo567: werkt dus nietHeb daarnet winxp ook op mijn d: geinstalleerd; ik kom nml nu ook niet meer via de dos erin op c, want dan moet ik met een administrator password komen?!?!! die ik niet heb en ook nooit heb gehad! (tis mijn eigen pc, nieuw gekocht 12jr geleden, en gewoon originele software ed, en dus ook originele cdroms in mijn bezit).
nu kan ik xp starten vanaf d, maarrrr als ik dan naar C ga kan ik overal in, behalve in mijn documenten van die schrijf, omdat ik 'daar geen toegang toe heb'.
...heel moeilijk allemaal... het maakt mij (nu) niet (meer) uit of ik alles moet format-c'en, ...ALS IK MAAR MIJN BESTANDEN KAN SAVEN DIE OP C IN 'MIJN DOCUMENTEN' STAAN! maar daar kom ik dus nu NOG NIET bij....
to be continued....
nikita (nogsteeds; alle opmerkingen & goede ideeen zijn welkom!)
Als je Format C doet ben je alles kwijt. ik neem aan dat je "mijn documenten" op C staat. ik ga er niet vanuit dat je weet hoe je die verplaatst.. dus niet formatten!
quote:DAT password doet het dus niet. (Ben zelf local administrator, en niemand anders erbij). Daarbij weet ik heel goed dat ik alles kwijt ben met Format C, en dat doe ik ook niet OMDAT mijn documenten erop staan (omdat ik zo dom ben geweest mijn data niet gewoon op de D schrijf te zetten). En inderdaad... door het ntfs enz... zitten die bestanden ook goed VAST op C... maar... het zal lukken, met de hulp van de systeembeheerder op mn werk en mijn goede vriend B, die het hopelijk wél kunnen fixen....
Op maandag 02 september 2002 23:33 schreef ThaDeez het volgende:OK, je hebt XP, en je logt in met een userID correct? als het goed is ben je gewoon local administrator op je pc...of iemand anders die ook een locale account op XP heeft op jouw PC..je gebruikt een password bij inloggen. DAT is het administrator password. als je geen password gebruikt moet je er ook geen een invullen in DOS.
Als je Format C doet ben je alles kwijt. ik neem aan dat je "mijn documenten" op C staat. ik ga er niet vanuit dat je weet hoe je die verplaatst.. dus niet formatten!
TOCHHH?!?!?!!?
mvg undie.
Die system 32 dat gaat over het opstarten van de computer en daar kun je maar beter niet in klooien dat heb ik ook aan mijn systeembeheerder gevraagd je kunt het beste gewoon de de setup er gewoon ever heen gooien.
Suc6 ermee ik ga er vanavond ook mee stoeien
quote:klopt... wou ik ook doen, maar krijg het te benauwd van de melding dat melding in de trend van 'mogelijk de map Mijn Documenten zal worden overschreven' (iig; data PLEITE)... Voorals nog heb ik Xp nu ook op D staan en probeer ik vanuit hier te kunnen werken. Het stomme is; ik kan ALLE mapjes, dingentjes vanuit C kopieren..... alleen Mijn Documenten niet (omdat ik daar zogenaamd geen toegang toe heb).
Op dinsdag 03 september 2002 10:02 schreef weermenneer het volgende:
Dit is een groot probleem ik heb precies hetzelfde maar dan een andere fout deze heb ik Windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe.Die system 32 dat gaat over het opstarten van de computer en daar kun je maar beter niet in klooien dat heb ik ook aan mijn systeembeheerder gevraagd je kunt het beste gewoon de de setup er gewoon ever heen gooien.
Suc6 ermee ik ga er vanavond ook mee stoeien
(ook al heb je die nie ingesteld, kun je dit alsnog doen)
Een admin account wordt altijd standaard bij een installatie van winxp aangemaakt..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q307654&
Rechtermuisknop op de directory waar je in wilt,
Properties,
Security,
Advanced,
Hier kun je waarschijnlijk via Permissions of Owner jezelf toegang geven.
(bij nederlandse versie even vertalen naar het nederlands)
(Dit is tenminste zo bij mij (XP-pro))
quote:Hmzzz... klinkt logisch... volgens mij heb ik het al geprobeerd (xp home edition
Op dinsdag 03 september 2002 19:59 schreef Knarf het volgende:
Ik begrijp dat je wel Administrator van de XP-installatie op de D-schijf bent. Oftewel je bent nu een andere Administrator, dan de XP-installatie op de C-schijf.
Je kunt als Administartor altijd de rechten overrulen van een andere gebruiker (ook administrator).
Je moet dit eens proberen:Rechtermuisknop op de directory waar je in wilt,
Properties,
Security,
Advanced,
Hier kun je waarschijnlijk via Permissions of Owner jezelf toegang geven.
(bij nederlandse versie even vertalen naar het nederlands)(Dit is tenminste zo bij mij (XP-pro))
I'll keep you all posted... yeah u2 UNDERTAKER
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |