abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5620029
Ik heb vrijdag net mijn nieuwe Seat Ibiza 130pk TDI Sport opgehaald (afgrijselijk rap ) en ben druk bezig geweest met het inbouwen van audio: dubbele bodem achterin met daaronder 3 versterkers, een magnat tube en infinity 6x9's achterin... dit is eigenlijk allemaal wel klaar BEHALVE.. de front speakers..

Het blijkt dat deze alleen maar kunnen worden geplaatst door het afnemen van de komplete deur-panelen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? Heb nl. zelf al geprobeert om die panelen eraf te slopen, maar werd een beetje bang dat ik van alles zou beschadigen..

PS: Kzal vanavond nog een paar pics posten van die inbouwtroep voor de geinteresseerden...

wwhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!
pi_5620287
Klopt. Lijkt wel een VAG kwaaltje.. De complete panelen moeten er ook bij een Golf 4 af.

Zoek eerst alle schroeven op en maak ze los. kijk goed hoe panelen met drukknoppen e.d. los moeten, bijv verborgen schroeven. De deurhendel haal je los door de ring die er omheen zit naar voren te schuiven. Verder zit het panlee van onder en opzij vast geklikt en van boven in een profiel geschoven. Bij de Golf 4 iig, maar dat zal bij jouw Ibiza niet veel anders zitten. Heb je hier wat aan?
Overigens zijn de drukkertjes waarmee de deurpanelen vastzitten gewoon los verkrijgbaar hoor!

Bedrading naar je speakers is redelijk eenvoudig mee te voeren in de rubbermof die daarvoor aanwezig is.

Suc6

maandag 2 september 2002 @ 12:12:56 #3
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_5620292
Het zijn VW-deuren en die zijn ongelofelijk bagger om eraf te halen, dit had je beter bij de dealer kunnen laten doen...
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
  maandag 2 september 2002 @ 12:13:58 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_5620312
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_5620470
quote:
Op maandag 02 september 2002 12:12 schreef edjekroketje het volgende:
Klopt. Lijkt wel een VAG kwaaltje.. De complete panelen moeten er ook bij een Golf 4 af.

Zoek eerst alle schroeven op en maak ze los. kijk goed hoe panelen met drukknoppen e.d. los moeten, bijv verborgen schroeven. De deurhendel haal je los door de ring die er omheen zit naar voren te schuiven. Verder zit het panlee van onder en opzij vast geklikt en van boven in een profiel geschoven. Bij de Golf 4 iig, maar dat zal bij jouw Ibiza niet veel anders zitten. Heb je hier wat aan?
Overigens zijn de drukkertjes waarmee de deurpanelen vastzitten gewoon los verkrijgbaar hoor!

Bedrading naar je speakers is redelijk eenvoudig mee te voeren in de rubbermof die daarvoor aanwezig is.

Suc6

Hier heb ik zeker wat aan. Ik had alle schroeven al los en die verborgen drukknoppen ook, maar die ring rond de deurhendel.. dat wordt wel een aardig probleem denk ik. Ik hoop eigenlijk dat er al wel bedrading ligt zodat ik die niet nog eens hoef te trekken maar het daar gewoon van kan aftappen.. Iets minder professioneel maar goed een hoop minder werk imho...

Ik moet vanmiddag ook nog even langs de dealer dus ik zal hun ook es vragen of ze nog tips hebben.

pi_5620981
quote:
Op maandag 02 september 2002 12:24 schreef lak2k het volgende:

[..]

maar die ring rond de deurhendel.. dat wordt wel een aardig probleem denk ik. Ik hoop eigenlijk dat er al wel bedrading ligt zodat ik die niet nog eens hoef te trekken maar het daar gewoon van kan aftappen.. Iets minder professioneel maar goed een hoop minder werk imho...

Die ring kun je (voorzichtig) naar voren schuiven. Het is het deel dat over het deurpaneel heen ligt. Die is geribbeld (soort van) terwijl de rest (soort van) glad is.

Kijk ff met een multimeter oid of de draden in je deur uitkomen in de ISO stekker achter je radio. Mijn Golf (crisisline dus geen speakers ingebouwd) had die voorziening niet en dus heb ik zelf de draden maar getrokken... Als het goed is heb je 2 ISO stekkers achter je radio liggen, de eerste is voor voeding e.d. en de andere is voor de speakers.

pi_5621728
quote:
Op maandag 02 september 2002 12:59 schreef edjekroketje het volgende:

[..]

Die ring kun je (voorzichtig) naar voren schuiven. Het is het deel dat over het deurpaneel heen ligt. Die is geribbeld (soort van) terwijl de rest (soort van) glad is.

Kijk ff met een multimeter oid of de draden in je deur uitkomen in de ISO stekker achter je radio. Mijn Golf (crisisline dus geen speakers ingebouwd) had die voorziening niet en dus heb ik zelf de draden maar getrokken... Als het goed is heb je 2 ISO stekkers achter je radio liggen, de eerste is voor voeding e.d. en de andere is voor de speakers.

Ben net even bij de dealer geweest en die heeft me even voorgedaan hoe of wat. Blijkt dus dat het gedeelte bij de deurhendel (het gedeelte waar je de deur daadwerkelijk mee open doet) mee komt maar het gedeelte waar je de deur mee vast kunt pakken (met de knoppen voor elektrische ramen etc) die kun je losmaken..

Kga vanavond even aan de kloot..

Nog iemand geinteresseerd in de foto's toevallig??

pi_5627633
goed... paneel eraf gesloopt... wat een gekloot maar goed.. probleem is alleen: er zit dus al zo'n standaard tweeter in en die mot eruit! maar die lijkt wel godse vastgesmolten oid... gewoon verzonken bijna... belachelijk!

probleem 2: al die draden... maar goed daar valt nog mee te leven... eerst die klote tweeters eruit... iemand (serieuse) suggesties??

pi_5629591
Mijne had geen speakers, dus dat was easy, nix weg te halen.
Zitten die speakers niet met popnagels vast? Zo moest ik mijn speakers iig vastzetten, ze zaten er al bij. Ik moet zeggen, prima oplossing! Zit na 3 jaar en 133.000 km nog prima!

BTW Kun je nog wel wat zien op dit uur van de "nacht"?

pi_5629654
plaats es fotos!!!!
  dinsdag 3 september 2002 @ 01:05:21 #11
34671 lak2k
Usenet Slut
pi_5633298
quote:
Op maandag 02 september 2002 21:46 schreef edjekroketje het volgende:
Mijne had geen speakers, dus dat was easy, nix weg te halen.
Zitten die speakers niet met popnagels vast? Zo moest ik mijn speakers iig vastzetten, ze zaten er al bij. Ik moet zeggen, prima oplossing! Zit na 3 jaar en 133.000 km nog prima!

BTW Kun je nog wel wat zien op dit uur van de "nacht"?

Nee die gekke dingen zitten gewoon met plastic aan elkaar ofso?? Wazig.. Dat plastic lijkt wel tegenelkaar te zijn 'gesmolten'... wil ook niet teveel gaan rossen, want als zo'n kappie breekt ben ik nie blij...

Kga morgen weer verder bij een neef van me die wat meer materiaal in huis heeft...

quote:
Op maandag 02 september 2002 21:49 schreef dagizmo het volgende:
plaats es fotos!!!!
Wou ik doen... helaas friggin digicam vergeten.. komt ook morgen!
  dinsdag 3 september 2002 @ 22:36:44 #12
34671 lak2k
Usenet Slut
pi_5645179
PROBLEEM! Zie pic:

Dit is dus echt gewoon zwaaaar klote! Het is ten eerste niet rond en ten tweede: Als het raam naar beneden is dan heb ik nog +/- 4 cm ruimte (diepte). Needless to say dat een beetje speaker hier ruim overheen gaat!!

Weet iemand of voor deze auto iets van vulringen te krijgen zijn of er een andere creatieve doch werkende (dus zonder al teveel bagger geluid gehalte) oplossing voor???

Begin VAG aardig zat te worden...

pi_5645424
Kun je je boxen niet dieper in het frame plaatsen.
Desnoods met een goede (elec) zaag dat hobbeltje eruit jatsen.

Je kan j boxen verdiepen en mocht het nodig zijn zelfs een stopper in je deur aanbrengen zodat je raam niet dieper zakken kan. Is wat lastig en minder leuk maar wel een idee.

Ik zou eerst proberen je boxen te verzinken in de gaten en eventueel dat randje eruit zagen en bij flexen.

pi_5645504
Anders is dit misschien een oplossing. Dat gedeelte waar de speaker in zit kan je los kopen zeg maar. Kan je voor meerdere auto's krijgen. Weet alleen niet meer waar.

dinsdag 3 september 2002 @ 23:31:29 #15
34671 lak2k
Usenet Slut
pi_5646207
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:48 schreef dagizmo het volgende:
Kun je je boxen niet dieper in het frame plaatsen.
Desnoods met een goede (elec) zaag dat hobbeltje eruit jatsen.

Je kan j boxen verdiepen en mocht het nodig zijn zelfs een stopper in je deur aanbrengen zodat je raam niet dieper zakken kan. Is wat lastig en minder leuk maar wel een idee.

Ik zou eerst proberen je boxen te verzinken in de gaten en eventueel dat randje eruit zagen en bij flexen.

Nee geen optie, want het is een elektrisch raam. Komt bij dat het hier gaat om een lease auto waar ik niet teveel aan mag gaan customizen.
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:52 schreef KabelGast het volgende:
Anders is dit misschien een oplossing. Dat gedeelte waar de speaker in zit kan je los kopen zeg maar. Kan je voor meerdere auto's krijgen. Weet alleen niet meer waar.

...

Zie bovenstaand, tis een lease auto dus hier kan ik niet teveel mee gaan klote, of die dingen moeten al geen blijvende schade aanrichten.
pi_5804583
Komen de pictures nog van deze geweldige auto???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')