abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 augustus 2002 @ 01:01:24 #26
24778 Sokki
IK BEN NIET DRONKEN!!!!!!
pi_5596965
Volgens mij is het een virus..
Dan krijg je het dus niet erger van elkaar ofzo als je gaat zoenen oid.
quote:
Ik snap niet dat je dan nog zo eenvoudig kunt vragen kunnen we nog zoenen. Je hebt dikke troubles als je echt pfeiffer hebt. Binnenkort zul je de eerste tijd je vriendin wel niet meer zien en school zit er ook enige maanden zeker niet meer in. Je kunt er zelfs een half jaar of meer mee thuiszitten en soms geneest het helemaal nooit meer. Je houd er dan een chronische vermoeidheid aan over.
Kortom ik vind je nogal luchtig. Pfeiffer is echt niet leuk. Zeker als je geen schoolexamens kan doen bijvoorbeeld en het hele jaar opniew moet. Misschien heb je mazzel en kom je er makkelijk af (zoals ik met slechts 8 a 10 weken na zwaar pfeiffer (ziekenhuis e.d) Nou ja na die weken kon ik weer naar school maar het duurde nog flink lang voordat ikweer echt energie had en ik had nog jaren soms last. Nou succes ermee
Tering wat een depri lulverhaal. Wees blij dat je geen ziekte hebt waar je dood aan gaat ofzo en probeer zo normaal mogelijk door te gaan met je leven. Je kunt wel thuis depressief gaan zitten zijn, maar daar schiet je ook nix mee op. Als je nou tegelijkertijd met je vriendin Pfeiffer hebt kun je er misschien nog iets van maken
En als het niet erger wordt dan Pfeiffer mag je niet klagen hoor.
You can only scratch the surface..
pi_5597072
Jezus! wat wordt er weer lekker dom gereageerd!!
Als ik je zo hoor hebben jullie een lichte vorm van Pheiffer en het is snel ontdekt.
Pfeiffer kan je al krijgen als je bv uit een glas van een besmet persoon drinkt, onder sportmensen zie je het ook erg vaak.

ja ik heb het ook gehad(heel erg)

-edit- En gaan jullie lekker maar door met zoenen hoor, geen probleem

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_5597277
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:45 schreef BBun het volgende:
als je toch allebei al ziek bent, kan je zoenen. zieker word je er niet van, minder ziek ook niet jammer genoeg.

maar dan moet je wel zeker weten dat je allebei al die bacterie hebt (of was het een virus?)

dat weten ze dus allebei al
en als ze al een maand hebben en nog steeds zoenen hebben ze het toch allebei al..
je bent allebei nog besmettelijk voor een jaar en kunt elkaar niet opnieuw besmetten omdat na 1 keer het virus wel in je lichaam blijft maar slapend..
En ik wilde ook even zeggen dat ik pfeiffer heb gehad, maar gewoon alles nog vrolijk kon doen enzo..af en toe als ik gewoon weinig geslapen had mn moeie dagen en nee het was geen lichte vorm ofzo, ik had echt gewoon pfeiffer..
ik klink misschien heel wijsneuzerig zo..maar kheb het dus gehad (en k weet niet of het over is omdat ik er nooit echt last van heb gehad..) en ik vroeg laatst aan de dokter hoelang het besmettelijk bleef en ze zei ongeveer een jaar..

zoiets nog meer vragen?

ja..? dus..? en..?
pi_5597288
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 01:11 schreef beertje_ het volgende:
Jezus! wat wordt er weer lekker dom gereageerd!!
Als ik je zo hoor hebben jullie een lichte vorm van Pheiffer en het is snel ontdekt.
Pfeiffer kan je al krijgen als je bv uit een glas van een besmet persoon drinkt, onder sportmensen zie je het ook erg vaak.

ja ik heb het ook gehad(heel erg)

-edit- En gaan jullie lekker maar door met zoenen hoor, geen probleem

het kan zelfs al als er iemand in je gezicht hoest..of als iemand aan zijn hand likt, iets met die hand aanraakt, als jij dat later weer aanraakt en jij aan je hand likt..
klinkt heel stom maar is echt waar
daarom word het door kinderen ook zo snel verspreid (speelgoed enzo..)

de dokter had mij btw ook verteld: kga je niet verbieden een jaar niet te zoenen hoor..zoen jij maar gewoon verder

ja..? dus..? en..?
  vrijdag 30 augustus 2002 @ 02:03:19 #30
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_5597409
Dank jullie wel mensen, ik ben weer heel wat wijzer

Hiep hoi, hiep hoi, ik mag weer zoenen

Ik wilde eerst zeggen " voor jullie allemaal"

Maar dat lijkt me geen goed idee

pi_5597565
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 01:38 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:

[..]

het kan zelfs al als er iemand in je gezicht hoest..of als iemand aan zijn hand likt, iets met die hand aanraakt, als jij dat later weer aanraakt en jij aan je hand likt..
klinkt heel stom maar is echt waar
daarom word het door kinderen ook zo snel verspreid (speelgoed enzo..)

de dokter had mij btw ook verteld: kga je niet verbieden een jaar niet te zoenen hoor..zoen jij maar gewoon verder

Werd toendertijd ook tegen mij gezegd(toen ze het eindelijk wisten, eerdere bloedonderzoeken waren niet goed gedaan)

Hoe de Pfeiffer aanslaat heeft ook met je afweer ed te maken, de mijne was waarschijnlijk niet echt super en doordat ik stug ben doorgelopen werd het erger en erger want er werd toch gezegd jij hebt geen Pheiffer.
Het werd zo erg dat m'n huid geel begon tezien en ik eigenlijk niet meer kon lopen, kleine stukjes wel maar daarna zakte ik in elkaar. De eerste twee keren dat dat gebeurde kon ik er nog wel om lachen maar de derde keer was het toch wel van: hier komt echt iets niet goed. Ik was echt heel erg ziek en de dokters wisten het nog steeds niet.
Ik was toendertijd op de camping en had 41 graden koorts en die dokter zei dat het een keelontsteking was. Twee weken later(nog steeds boven de 40 koorts) maar weer eens naar onze eigen huisarts...weer bloedprikken en ja hoor Pfeiffer! Toen bleek ook dat m'n hele lever al aangetast was en vandaar dat m'n huid af en toe zo erg geel zag. Maar zo ziek hoop ik me in m'n hele leven niet meer te voelen.
Het heeft zeker anderhalf jaar gekost om weer aardig gezond te worden en heel lang nog erg moe geweest.
Daarom: wees voorzichtig en neem echt je rust ook al denk je dat je niet erg ziek bent. Eet gezond, geen drank en geen vet eten.

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_5638335
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2002 02:35 schreef beertje_ het volgende:

[..]

Werd toendertijd ook tegen mij gezegd(toen ze het eindelijk wisten, eerdere bloedonderzoeken waren niet goed gedaan)

Hoe de Pfeiffer aanslaat heeft ook met je afweer ed te maken, de mijne was waarschijnlijk niet echt super en doordat ik stug ben doorgelopen werd het erger en erger want er werd toch gezegd jij hebt geen Pheiffer.
Het werd zo erg dat m'n huid geel begon tezien en ik eigenlijk niet meer kon lopen, kleine stukjes wel maar daarna zakte ik in elkaar. De eerste twee keren dat dat gebeurde kon ik er nog wel om lachen maar de derde keer was het toch wel van: hier komt echt iets niet goed. Ik was echt heel erg ziek en de dokters wisten het nog steeds niet.
Ik was toendertijd op de camping en had 41 graden koorts en die dokter zei dat het een keelontsteking was. Twee weken later(nog steeds boven de 40 koorts) maar weer eens naar onze eigen huisarts...weer bloedprikken en ja hoor Pfeiffer! Toen bleek ook dat m'n hele lever al aangetast was en vandaar dat m'n huid af en toe zo erg geel zag. Maar zo ziek hoop ik me in m'n hele leven niet meer te voelen.
Het heeft zeker anderhalf jaar gekost om weer aardig gezond te worden en heel lang nog erg moe geweest.
Daarom: wees voorzichtig en neem echt je rust ook al denk je dat je niet erg ziek bent. Eet gezond, geen drank en geen vet eten.

oeps :$
volges mij moet je dat soieso doen..maar heeft vet eten enzo invloed daarop? daar hek nau echt nog nooit van gehoord...alleen dat ik goed rust moest nemen en regelmatig moest slapen en eten enzo..maar k at gewoon af en toe patatjes enzo hoor
ja..? dus..? en..?
  dinsdag 3 september 2002 @ 15:18:08 #33
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5638504
Ik heb zelf ook pheiffer gehad. Gekregen doordat een meisje bij mij in de klas het ook had. Gewoon via de lucht is het verspreid dus. De eerste maand was het besmettelijk en daarna bij mij niet meer. Vraag het voor de zekerheid nog wel even na, want je hebt ook nog eens verschillende en zwaardere soorten pheiffer. Ik mocht in die tijd ook geen vet hebben, pheiffer tast je lever aan namelijk. Als je helemaal vetloos eet, gaat de ziekte ook sneller over.

Groetjes,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  dinsdag 3 september 2002 @ 15:24:29 #34
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_5638586
Bron: http://www.dokterdokter.nl

Pfeiffer, ziekte van
(n. E. Pfeiffer, Duits arts, 1846-1921), ook klierkoorts of mononucleosis infectiosa, een aandoening van het lymfestelsel (zie lymfe) waaronder de amandelen, lever en milt, die vnl. voorkomt bij kinderen en jonge volwassenen.

Symptomen
Verschijnselen zijn koorts, keelpijn, stijve nek, hoofdpijn en soms misselijkheid, braken en geelzucht. Er ontwikkelen zich zwellingen van lymfeklieren over het gehele lichaam en soms is er een leverontsteking. De aandoening kan maanden duren.

Oorzaken
De ziekte wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr-virus (EBV), behorend tot de familie van de herpesvirussen. Dit kan worden overgebracht door speeksel, met name tijdens het kussen (Eng. kissing disease). Dit laatste verklaart ook het voorkomen van de ziekte bij jong-volwassenen. Net als andere herpesvirussen blijft EBV levenslang aanwezig en kan het in het speeksel worden aangetoond. Het virus speelt ook een rol bij het ontstaan van het in Afrika veel voorkomende Burkittlymfoom en bij een in Azië voorkomende vorm van neus-keelkanker. In de westerse wereld is behalve wegens de ziekte van Pfeiffer het virus berucht om de lymfomen (gezwellen uitgaand van witte bloedcellen) die EBV kan veroorzaken in patiënten met zeer slechte afweer, bijv. als gevolg van afweerremmende medicijnen na een transplantatie.

Behandeling
Een bepaalde therapie, behalve bedrust en soms dieet, behoeft niet te worden toegepast. De ziekte geneest vanzelf. In het geval van een patiënt met verlaagde afweer wordt soms aciclovir gebruikt.

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_5639219
als een mod nou ff schopje naar het sexforum geeft...
daar weten ze er nog veel meer over..
pi_5639364
ik ben gisteren naar de homeophaat geweest en vanochtend naar de dokter, vandaag met school gepraat, en het enige voordeel van pfeifer is dat ik nu vrijstelling van gym krijg, maar daar vinden ze met dat 2e fase geneuk vast wel alternatieven voor...
  dinsdag 3 september 2002 @ 16:27:48 #37
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_5639577
Meh. Ben intussen een beetje moe en futloos geworden, maar dat komt omdat ik lekker slim chips had zitten bunkeren denk ik...dat is niet goed voor je Pfeiffer.

Mja, ik gaat weer slapen

dinsdag 3 september 2002 @ 18:15:43 #38
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_5641186
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:27 schreef -Will- het volgende:
Meh. Ben intussen een beetje moe en futloos geworden, maar dat komt omdat ik lekker slim chips had zitten bunkeren denk ik...dat is niet goed voor je Pfeiffer.

Mja, ik gaat weer slapen

Dat valt mee, ikke ging alcohol nuttigen Wist ik veel dat het iets met de lever is..

Wel prettig om na 2 biertjes zo lam als een kanarie te zijn

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_5690427
Update:
Het gaat nu erg slecht met me, ik kan nauwelijks praten, krijg niks door mn keel, mn hoofd explodeerd alle klieren boven mn rug zijn opgezwollen als de peste en maandag sla ik denk ik school maar eens over (wat ik eigelijk al veel eerdeer gedaan zou moeten hebben).
  zondag 8 september 2002 @ 02:21:53 #40
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5703900
Toen ik pheiffer had MOCHT ik niet eens naar school en zelfs niet eens naar buiten. Dit omdat de ziekte je inmuunsysteem (drastisch) aantast. Kans op andere ziektes (bv. longonsteking) is daarmee veel groter.

Veel sterkte ermee

grtz,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_5707893
INLEIDING

De ziekte van Pfeiffer, in medische termen mononucleosis infectiosa en in populaire termen ook wel 'kissing disease' of klierkoorts genoemd, wordt veroorzaakt door een virus - het Epstein-Barr-virus (EBV).

Dit virus houdt zich onder andere op in de speekselklieren en wordt in veel gevallen verspreid door zoenen. Maar het EBV-virus wordt zeker niet alleen door kussen doorgegeven, net als bij een simpele verkoudheid kan besmetting ook plaatsvinden via druppeltjes speeksel.

De meeste mensen worden als kind al besmet, de infectie verloopt dan over het algemeen zonder symptomen - kinderen worden hoogstens een beetje hangerig. Als men tijdens of na de puberteit besmet wordt kan men wel behoorlijk ziek worden.

Na een vermoeiende of inspannende tijd is men vatbaarder voor het EBV-virus. De incubatietijd varieert tussen tien dagen en zes weken.

VERSCHIJNSELEN

De belangrijkste kenmerken zijn moeheid, lichte koorts, keelpijn, lymfeklierzwellingen in de hals en soms ook in de liezen en oksels. Vaak is er sprake van lever- en miltvergroting. De diagnosestelling vindt plaats door middel van bloedonderzoek.

ZIEKTEVERLOOP

De ziekte kan - evenals elke virusziekte - niet behandeld worden met medicijnen. De ziekteduur varieert tussen de twee weken en de twee maanden. Op een gegeven moment gaat de ziekte vanzelf over.

In de eerste weken is men moe, maar men hoeft niet persé de hele dag op bed te liggen. Na ongeveer twee weken daalt de koorts en bedrust is dan niet meer nodig. Men kan weer voorzichtig de normale bezigheden oppakken.

Belangrijk is dat men goed naar de signalen van het eigen lichaam luistert. De lever en de milt werken na ongeveer vijf of zes weken weer normaal. Na zes tot acht weken zijn de meeste mensen volledig hersteld. Wie de ziekte eenmaal heeft doorgemaakt krijgt het niet nog een keer.

TOT SLOT

De opvatting dat besmetting met het Epstein-Barr-virus het chronisch vermoeidheidssyndroom kan inluiden is achterhaald. Wat voedsel geeft aan dergelijke misvattingen is het feit dat het virus levenslang in het lichaam aanwezig blijft. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het herpesvirus, dat koortsblaasjes veroorzaakt.

Bron: Ziekenhuis.nl

pi_5708197
quote:
Wie de ziekte eenmaal heeft doorgemaakt krijgt het niet nog een keer.
Waarom schrijven mensen dan dat ze het voor de tweede of derde keer hebben
pi_5708690
quote:
Op zondag 08 september 2002 16:22 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Omdat er ook ziektes zijn die op pfeiffer lijken..
of dat je gewoon een tijd heel moe bent (noemen ze ook wel ens pfeiffer..de dokters niet maar die mensen wel )
ja..? dus..? en..?
pi_5708846
quote:
Op zondag 08 september 2002 16:22 schreef Nadientje het volgende:

[..]

omdat ze interessant willen doen terwijl ze eigelijk gewoon te laat naar bed gaan.
  zondag 8 september 2002 @ 19:44:21 #45
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_5710903
ja, of omdat ze gewoon een mega keelontsteking hebben en daar vrolijk mee doordarren. Gaan de dokters enzo ook denken dat je Pfeiffer hebt, en dan krijg je driehonderdachtenzestighonderdduizend bloedtesten enzo
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_5719365
quote:
Op zondag 08 september 2002 19:44 schreef Baka_neko het volgende:
ja, of omdat ze gewoon een mega keelontsteking hebben en daar vrolijk mee doordarren. Gaan de dokters enzo ook denken dat je Pfeiffer hebt, en dan krijg je driehonderdachtenzestighonderdduizend bloedtesten enzo
uit die bloed testen kunnen ze dan toch opmaken dat je een ontsteking hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')