Zaterdag 7 juni 2003
Zondag 8 juni 2003
Maandag 9 juni 2003
Laatste nieuws:
Smeets: "Pinkpop wordt volwaardig driedaags festival"
Als het aan Pinkpop organisator Jan Smeets ligt, zal Pinkpop in de toekomst een volwaardig driedaags festival worden, dus zonder de nu nog verkrijgbare dagkaarten voor Pinkstermaandag, dit aldus Smeets in een interview met VPRO's 3voor12. Wel wil Smeets de mogelijkheid open houden om niet op de camping te verblijven, drie dagen festival zonder campingarangement dus. Er wordt op dit moment al druk over de plannen gespeculeerd, maar veel hangt af van de campingcapaciteit. In principe is de ruimte er wel, maar vooral de laatst toegevoegde camping, camping E heeft een nogal sober karakter met weinig plaats voor voorzieningen... De haalbaarheid van Pinkpop als volwaardig driedaags festival hangt dus onder andere af van de evaluatie van de campings van dit jaar.
En natuurlijk kunnen we ook weer flink speculeren en op zoek gaan naar geschikte kandidaten voor de 34ste editie.
Mijn eerste voorspellingen:
-Placebo (nieuw album begin 2003)
-Pearl Jam (tevens in 2003 nieuw album, dacht ik...)
Meer durf ik nog niet aan, dus kom maar op met die geruchten
Maar ik zal het zeker in de gaten houden
- Radiohead; zij komen immers ergens in 2003 met een nieuw album.
- Coldplay
- Autumn; nieuwe Nederlanse "gothic" band, na Within' Temptation en After Forever verwacht ik dat zij op Pinkpop zullen spelen.
- The Gathering
- Linkin' Park
quote:
Eerste geruchten Pinkpop 2003
24 mei 2002Pinkpop 2002 is amper voorbij en de eerste geruchten voor de komende editie dienen zich alweer aan. Placebo komt begin volgend jaar met een nieuw album en is een zeer goede kanshebber voor Pinkpop 2003!
Ook Korn past met het nieuw uit te komen album goed in de Pinkpop forumule, en met het optreden op Lowlands en het nieuwe album zou Green Lizard wel eens een van de nederlandse acts op Pinkpop 2003 kunnen zijn.
De sfeerimpressie van Pinkpop 2002 is in de maak, de foto's liggen in de ontwikkelbak, binnenkort hier te vinden op Musicpagez
Bron : http://www.Musicpagez.com
Kijk meestal op www.graz.nl voor de geruchten en dergelijke.
Tja, en Linkin Park live is dus echt niks, dus die hoeven van mij niet zo nodig op Pinkpop.
[Dit bericht is gewijzigd door Klingon op 29-08-2002 10:25]
quote:Helaas ligt die site op z'n achterste op dit moment
Op donderdag 29 augustus 2002 10:24 schreef Klingon het volgende:
Zou wel weer eens wat bands van de 'oudere' generatie willen zien.....Ach ja, ben benieuwd wat het gaat worden.Kijk meestal op www.graz.nl voor de geruchten en dergelijke.
quote:Ken ze niet maar ze willen graag komen
Zober won eind vorig jaar de Grote Prijs van Nederland. Vanaf dat moment hield de band 3VOOR12 met een logboek op de hoogte van alles wat er gebeurde. Op Lowlands was het tijd om eens bij te praten.
Het gaat goed met Zober. De band speelt regelmatig en op steeds grotere podia, heeft een publishing deal bij BMG, bouwde een eigen studiootje in en werkt hard aan het eerste volwaardige album. Ook verwezenlijkte ze zaterdag een droom door op Lowlands een kort maar succesvol op te treden. En om het momentum gaande te houden, nam ze de show op 24 sporen op, om het af te mixen voor een ep.
Toch is Zober nog lang niet klaar, zo bleek tijdens een interview met de band op Lowlands. In het logboek dat de band voor 3VOOR12 bijhoudt, kwam al naar voren dat de dromen nog niet op zijn. Ook nu wil zanger Niels Kater het best hardop zeggen: "Volgend jaar op Pinkpop als het aan ons ligt."
Maar Kater, die tot voor kort zelf werkzaam was in de tv-wereld, weet dat het niet alleen aan de band zelf ligt. "Ik sloeg deze week de gerenomeerde muziekbladen opensloeg en vond van alles over Lowlands, maar niks over ons. Dan vraag je je wel af wat je fout doet. Maar als je vandaag een volle tent krijgt en je ze weet te overtuigen, geeft dat weer een enorme kick. En vertrouwen."
Op 3VOOR12 is Zober ook de laatste maanden van 2002 nog te volgen via het logboek dat de band bijhoudt. Eind dit jaar spreken we de GP-winnaar voor een round-up. Stay tunedBron : 3voor12
quote:De vraag is: Mogen ze wel komen van Smeets?
Op donderdag 29 augustus 2002 10:27 schreef FFantaghiro het volgende:
Ken ze niet maar ze willen graag komen
quote:haha misschien als ze lief kijken
Op donderdag 29 augustus 2002 10:29 schreef Klingon het volgende:[..]
De vraag is: Mogen ze wel komen van Smeets?
Trouwens, nog wat gevonden over Pinkpop:
JAN SMEETS: PINKPOPPUBLIEK IS LIEF
Pinkpop 2002 zal zeker de geschiedenis in gaan als een van de vredigste edities ooit. Met name de instelling van de 65.000 (50.000 kampeerders!!) festivalgangers was lovenswaardig. Zaterdag werd hun geduld al op de proef gesteld bij de ingang toen duizenden Pinkpopgangers uren in de rij stonden voor een polsbandje. Buiten enig gemor was er totaal geen wanklank. Het werd ook een van de sfeervolste edities. Je mag de organisatie dan misschien wel verwijten dat ze te veel op zeker spelen, feit is wel dat de publiekstrekkers Live, Faithless, Lenny Krevitz, System Of A Down en Rammstein de menigte volledig naar hun hand zetten. Massaal werd er meegezongen bij de vele hits die ten gehore werden gebracht. Jan Smeets: "Het Pinkpoppubliek is erg lief. Ik heb dit weekeinde de campings bezocht en het doet je wat als je ziet hoe ze met elkaar bezig zijn. Het Woodstockgevoel vol love and peace komt weer terug."
Pinkpop staat vanaf 1990 vermeld in het beroemde Groot Guiness Record Boek als het oudste popfestival van Nederland, maar is waarschijnlijk zelfs wereldwijd het oudste onafgebroken jaarlijks georganiseerde popfestival. Sinds de eerste editie in 1970 werd het festival door bijna 1,3 miljoen festivalgangers bezocht en stonden meer dan 400 groepen en artiesten op diverse podia.
En opvallend bij Tiscali:
Beef
Met een spetterende show in de 3FM-tent stelde Beef! alvast haar kandidatuur voor een plaatsje op het hoofdpodium van Pinkpop 2003. Nu tourt de band met succes alle festivals af. Beef is dé festivalband van dit moment.
[Dit bericht is gewijzigd door Klingon op 29-08-2002 10:50]
quote:The prodigy was op lowlands vorig jaar..
Op donderdag 29 augustus 2002 10:44 schreef Klingon het volgende:
The Prodigy lijkt me ook wel wat....luister nooit naar dat soort genres, maar The Prodigy klinkt altijd wel aardig.
quote:Ja dit zei hij ook na rammstein afgelopen jaar maar wat mij zo verbaasde was dat de dag erna in de krant stond dat de sfeer op pp niet goed was ed.. maark gok dat dat kwam omdat er na dat woordje van smeets grote zeilen in de fik werden gestoken
<knip>
[b]JAN SMEETS: PINKPOPPUBLIEK IS LIEF
Pinkpop 2002 zal zeker de geschiedenis in gaan als een van de vredigste edities ooit. Met name de instelling van de 65.000 (50.000 kampeerders!!) festivalgangers was lovenswaardig. <knip> Het Woodstockgevoel vol love and peace komt weer terug."
quote:Dat haddik iid net ook al gelezen.. Beef is echt goed.. zag ze afgelopen jaar op pp voor het eerst.. maar het lijkt me sterk als ze koment jaar wéér pp doen.. ze hebben die jaar zowel ll als pp gehad dus ik betwijfel het.. maar ja ze worden nu wel wat bekender dus wie weet..
En opvallend bij Tiscali:Beef
Met een spetterende show in de 3FM-tent stelde Beef! alvast haar kandidatuur voor een plaatsje op het hoofdpodium van Pinkpop 2003. Nu tourt de band met succes alle festivals af. Beef is dé festivalband van dit moment.
edit:schoonheidsfoutje
Daarnaast altijd paar belgische bands, kanshebbers: Ozark Henry, Zornik, K's Choice.
Bands met nieuw album o.a.: Junkie XL, Prodigy, Linkin Park.
Bands in herhaling: Beef
Bands die vorig jaar niet door gingen: Red Hot Chili Pepers, Nickelback.
Denk dat van bovenstaande er zeker paar zullen staan, daarnaast natuurlijk ook nog enkele Nederlandse bands (Krezip misschien?)
Pinkpop, here we come!!!
quote:Precies, ik sta altijd al meteen tijdens het ingaan van de voorverkoop klaar
Op donderdag 29 augustus 2002 14:24 schreef xxgirlxx het volgende:
Ik kan niet wachten totdat de kaartjes weer in de verkoop gaan, k koop ze altijd meteen op de 1ste dag!
quote:Nah ik bedenk me wel vaker owjah nog ff kaartje kopen.. loop naart GWK.. dicht.. owkeej morgen nog ene keer.. noujah zo gaat het weken
Op donderdag 29 augustus 2002 16:22 schreef Klingon het volgende:[..]
Precies, ik sta altijd al meteen tijdens het ingaan van de voorverkoop klaar
Moet soms zelfs nog wachten totdat ze verkocht mogen worden
quote:Ja, ik ken het. Uitstellen totdat het niet meer kan omdat het anders uitverkocht is
Op donderdag 29 augustus 2002 16:22 schreef FFantaghiro het volgende:
Nah ik bedenk me wel vaker owjah nog ff kaartje kopen.. loop naart GWK.. dicht.. owkeej morgen nog ene keer.. noujah zo gaat het weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |