Maar toch....
Soms mis ik die spanning die je weleens hebt als vrijgezel, wanneer je een bepaald meisje (of bepaalde jongen) leuk vindt. De kriebels die je voelt, het opgewonden gevoel dat je krijgt als je iemand ziet: kortom, het welbekende fenomeen 'verliefd zijn'.
Natuurlijk ben ik verliefd op mijn vriendin, maar op een andere manier.
Laatst bijvoorbeeld, zag ik een heel leuk meisje in de kroeg. We hadden vaak oogcontact en ik kreeg een beetje kriebels...heel onschuldig allemaal.
Ik vraag me af hoe dat bij andere Fokkers gaat in een langere relatie. Hoe zorgen jullie ervoor dat diezelfde kriebels uit het prille-verliefdheisstadium (mooi woord!) blijven naarmate de relatie langer duurt...Of is dat helemaal niet nodig?
Kom alsjeblieft niet met de conclusie dat ik niet meer om mijn 'dinnetje geef....want dan ga ik helemaal twijfelen.
Ik hou echt wel van d'r.
(Zo, this is by far de langste post ooit van mijn hand)
dit zijn natuurlijk allemaal dingen die in een lange relatie niet meer mogelijk zijn. er komt heel veel voor in de plaats: liefde, geborgenheid, romantiek, ook een soort verliefdheidsgevoel blijft (bij mij wel in ieder geval) maar nu net dat specifieke gevoel waar jij het over hebt KAN NIET blijven, want het heeft te maken met onbekendheid, en dat is iets dat in een lange relatie niet bestaat.
moet eerlijk zeggen dat ik me helemaal herken in dat gevoel van jou. heb precies hetzelfde.
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 20:33 schreef Bier-Broeder-R het volgende:
Simpel op te lossen dus! Ga het leger in en ga naar afghanistan!
Ik heb nu bijna 2 jaar met mijn sweety en alles gaat heel erg goed (op kleine ruzietjes na zoals iedereen).
* dagizmo is in love
quote:"maar als ze er niet is, weet een man pas wat hij mist".
Op woensdag 28 augustus 2002 20:54 schreef mokkel het volgende:
Na vier jaar verkering waren de kriebels bij mij ook weg. Ik ben toen vreemd gegaan, en 4 jarige realtie heb ik uitgemaakt. Met als gevolg dat ik HEEL VEEL SPIJT heb gehad. denk dus ff twee keer na, en ben blij met wat je hebt!
Een waarheid als een
Veel mensen gaan die spanning van het onzekere van een prille verliefdheid ook idealiseren, heb ik het idee. Alsof het alleen maar leuk is. Verliefd zijn was óók wel leuk, maar een vaste relatie hebben vind ik juist heel prettig. Het is wel normaal dat je af en toe nog wel eens terugdenkt aan toen je nog single en verliefd was (wat natuurlijk ook z'n leuke kanten had), maar je moet het niet gaan idealiseren en je moet accepteren dat je niet eeuwig die spannende verliefde beginvlinders blijft houden.
Er is dus niks raars aan en het heeft niks te maken met dat je niet meer om haar zou geven. Misschien moet je gewoon nog wennen aan een vaste relatie. Mensen die het voortdurend uitmaken als de kriebels weg zijn, zijn eerder verliefd op het verliefd zijn - wat ze ook zelf moeten weten trouwens.
Dus maak je geen zorgen, het is heel normaal.
quote:Ja... en je krijgt vast wel weer die kriebeltjes
Op woensdag 28 augustus 2002 23:17 schreef Angeles het volgende:
Iedereen doet net alsof het veel normaler is dat je na anderhalf jaar nog met vlinders in je buik loopt, waardoor de topicstarter alleen maar onzekerder wordt. Maar ik denk dat het vrij normaal is dat je je op een gegeven moment anders gaat voelen, dat je niet meer constant die kriebels hebt. Het is normaal dat je gevoel na een tijdje weer wat rustiger wordt. Daar krijg je andere gevoelens voor terug: stabiliteit, 'houden van', vertrouwdheid, enzovoort. Vaak kan ik wel weer smelten als ik mijn vriend zie, maar die spanning van het begin is veel minder, je weet wat je aan elkaar hebt en je relatie is stabieler.Veel mensen gaan die spanning van het onzekere van een prille verliefdheid ook idealiseren, heb ik het idee. Alsof het alleen maar leuk is. Verliefd zijn was óók wel leuk, maar een vaste relatie hebben vind ik juist heel prettig. Het is wel normaal dat je af en toe nog wel eens terugdenkt aan toen je nog single en verliefd was (wat natuurlijk ook z'n leuke kanten had), maar je moet het niet gaan idealiseren en je moet accepteren dat je niet eeuwig die spannende verliefde beginvlinders blijft houden.
Er is dus niks raars aan en het heeft niks te maken met dat je niet meer om haar zou geven. Misschien moet je gewoon nog wennen aan een vaste relatie. Mensen die het voortdurend uitmaken als de kriebels weg zijn, zijn eerder verliefd op het verliefd zijn - wat ze ook zelf moeten weten trouwens.
Dus maak je geen zorgen, het is heel normaal.
quote:Wat een verstandige woorden!!
quote:Dat had ik even nodig! tnx!
Iedereen doet net alsof het veel normaler is dat je na anderhalf jaar nog met vlinders in je buik loopt, waardoor de topicstarter alleen maar onzekerder wordt. Maar ik denk dat het vrij normaal is dat je je op een gegeven moment anders gaat voelen, dat je niet meer constant die kriebels hebt. (...)Dus maak je geen zorgen, het is heel normaal.
quote:Psies! dat bedoel ik...
heel simpel, die hou je niet! dat spannende gevoel heeft te maken met het onbekende, de onzekerheid of zij jou ook leuk vindt, de opwinding van een andere manier van reageren, een ander lichaam etc.
het is nu uit met me vriendin, om verschillende redenen. ik moet je zeggen dat het heel leuk is om vrijgezel te zijn, maar eigenlijk verschilt het niet zo veel met een relatie. ja, ok. ik kan met andere meisjes gaan enzo, maar draait het daarom? dat heb je na een tijdje ook wel weer gehad.
als ik je een advies mag geven: ga een weekje of 2/3 uit elkaar en ga dingen voor jezelf doen. spreek haar dus ook niet in de tussentijd. veel met vrienden uit etc. je zal haar waarschijnlijk ontzettend gaan missen. met een paar weken uit elkaar bedoel ik dus niet dat je met andere meisjes gaat heh.
als je een drang hebt om met andere meisjes te zoen oid, misschien is jullie relatie stabiel genoeg om dit eens aan je vriendin voor te stellen. wees wel voorzichtig en neem een aanloopje..
Voorop staat dat ik niet uit ervaring kan spreken omdat ik pas 3 maanden heb met m'n vriendin, en daarvoor nog nooit eerder een vriendin heb gehad.
Ik heb de verliefdheidskriebels al iets minder dan in het begin... toch maak ik me daar geen zorgen over. Ik ben stapelgek op haar, en de verliefdheid die 'weg' is gegaan heeft plaats gemaakt voor een gevoel van "houden van" dat 10x sterker is.
En daar gaat het denk ik ook om... Mijn vriendin zelf heeft voor mij al wel diverse andere vriendjes gehad. Toch zegt ze steeds dat ze bij mij heel sterk het gevoel heeft dat het nu gewoon 'goed' is. Tenminste, daar komt het op neer.
Mensen die verliefd zijn "om het verliefd zijn" en die gevoelens steeds idealiseren komen zo misschien ook wel nooit aan een vaste relatie. Die zijn steeds maar van relatie naar relatie aan het 'huppelen'.
Verliefdheid hoort over te gaan in "houden van" en in een goede relatie horen die gevoelens van verliefdheid en spanning ook niet meer nodig te zijn, imho
quote:Laat alsteblieft nooit de spanning verdwijnen. Ik wil er alles aan doen om dat te laten bewaren.
Op donderdag 29 augustus 2002 23:09 schreef eymey het volgende:
Verliefdheid hoort over te gaan in "houden van" en in een goede relatie horen die gevoelens van verliefdheid en spanning ook niet meer nodig te zijn, imho
quote:Het is ook niet meer nodig, maar het is toch wel leuk... de spanning of hij/zij je leuk vindt, de opwinding die je krijgt als je ook maar het kleinste teken krijgt dat het wederzijds is, het gevoel dat je er moeite voor moet doen en dat je daar iets voor terugkrijgt...
Op donderdag 29 augustus 2002 23:09 schreef eymey het volgende:
Ik ben het met Angeles eens.Verliefdheid hoort over te gaan in "houden van" en in een goede relatie horen die gevoelens van verliefdheid en spanning ook niet meer nodig te zijn, imho
Verliefdheid is er trouwens nog wel
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 29-08-2002 23:54]
quote:Haha! Ik lekker al 24 jaar! IK WIN!
Op donderdag 29 augustus 2002 23:41 schreef Ker_Plunk het volgende:
Al 20 jaar vriendinloos
Maar serieus, mannen als wij kunnen ons beter op onze carriere richten, als we eenmaal rijk en successvol zijn liggen al die snollen aan onze voeten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |