abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:22:34 #1
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5495699
Ik heb besloten om geen gamez meer te downen. En ook niet meer te sharen.

Dit n.a.v. een artikel in de Power Unlimited.
Steeds meer uitgevers komen in financiele problemen, ze hebben veel schade van piraterij, er waren dit jaar ook veel minder games op de E3.

Dus voor de mensen van Direct Connect, sorry ik stop ermee.

pi_5495719
ik denk dat ze echt wakker liggen van je besluit
ik heb het met muziek wel een beetje... ik download nog steeds als een gek, maar vind ik iets echt mooi dan koop ik de cd
pi_5495723
Gecondoleerd
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:24:46 #4
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5495735
Sja, ik koop m'n games ook altijd orgineel, omdat ik weet wat het kost om zo'n spel te maken en hoeveel jaar er qua ontwikkeling in zit. Jammer genoeg denkt niet iedereen zo.

Op een gegeven moment houdt het voor de ontwikkelaars ook gewoon op, omdat het niet meer uit kan. Mensen die spellen kopiëren snijden zichzelf dus in de vingers.

Maar ik zal wel weer een moraalridder zijn..

Carpe diem !
pi_5495750
Ik ben er vorig jaar mee gestopt.

Ik koop nu al mijn games netjes in de winkel.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5495774
Ik stop zeker niet met het downen van games. Als scholier/student zijnde is het financieel niet op te brengen om games te gaan kopen. Zeker niet als je hetzelfde product voor niks kunt krijgen.

Maar wat doe jij dan, stop je met gamen of ga je alles kopen?

donderdag 22 augustus 2002 @ 20:28:06 #7
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5495790
Ja. Weet je ik was op laatst alleen maar aan het downen.
Tig spellen, waarvan ik geen eens tijd heb om ze allemaal te spelen. Wat heb je er dan aan?

Nee, dan ik beter 2 spellen per maand kopen die ik echt speel.

Tja en scholieren/studenten hebben toch bijbaantjes? Dan maar wat minder met je mobieltje spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Thanos op 22-08-2002 20:29]

pi_5495811
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:28 schreef Thanos het volgende:
Tig spellen, waarvan ik geen eens tijd heb om ze allemaal te spelen. Wat heb je er dan aan?

Alsof ik mezelf hoor praten!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:30:30 #9
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5495821
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:27 schreef SoDamnInsane het volgende:
Ik stop zeker niet met het downen van games. Als scholier/student zijnde is het financieel niet op te brengen om games te gaan kopen. Zeker niet als je hetzelfde product voor niks kunt krijgen.

Maar wat doe jij dan, stop je met gamen of ga je alles kopen?

Ok, ik kan geen Ferrari betalen, moet ik er dan maar 1 jatten ? Shit, ik kan krat bier kopen, ik ben maar student. Toch wil ik wel een lolletje hebben, dan jat ik dat krat toch ?

Dan SPAAR je maar voor een spelletje, ipv het te JATTEN.

Carpe diem !
pi_5495825
Koop ook alles origineel die ik speel (muv 4 spellen die mensen me aanraadden waarvan ik nog niet veel gespeeld heb), verder speel ik ook weinig, favo is nog steeds Red Alert 1 (ja, EEN).
Idem met muziek, als ik het goed vind, koop ik het (afgezien van trancenummers, die draai ik op mijn pc, maar echt goeie pop-albums koop ik gewoon).
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_5495837
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:28 schreef Thanos het volgende:

Tja en scholieren/studenten hebben toch bijbaantjes? Dan maar wat minder met je mobieltje spelen.

Maar als je downt kun je spellen uitproberen en daarna weg gooien. Als je een spel koopt en je vindt er geen fuck aan dat heb je mooi 50 euro oid weg gegooid. Is ook een nadeel van kopen.
pi_5495838
Ik heb al in tijden geen games gedownload..
Nu speel ik ook al een tijdje geen games meer, maar toch..
Het heeft gewoon iets om het origineel te hebben. Daarnaast doen de rips nog wel eens vreemd enzo.

al is dat hele geld-tekort wel een beetje gelul natuurlijk

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_5495844
Sinds ik spelen koop merk ik gewoon dat ik ze langer speel en er meer van geniet.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:32:38 #14
26304 Thanos
seeking immortality
pi_5495849
Ik heb Yuri's Revenge gekocht! Een jaar oud, maar goed!
Geweldige acteurs ook in de filmpjes.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:32:44 #15
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5495850
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:31 schreef SoDamnInsane het volgende:

[..]

Maar als je downt kun je spellen uitproberen en daarna weg gooien. Als je een spel koopt en je vindt er geen fuck aan dat heb je mooi 50 euro oid weg gegooid. Is ook een nadeel van kopen.

Van ieder spel is wel een demo te krijgen, dus dat argument werkt ook niet.
Carpe diem !
pi_5495870
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:31 schreef SoDamnInsane het volgende:
Previews en reviews lezen? Threads hier of op GoT doorbladeren? Demo downloaden? Filmpjes bekijken?

Sorry hoor, maar er genoeg info te vinden over games zodat je een goed besluit kunt nemen. Als je 50 euro neertelt omdat het doosje zo mooi is ben je wel erg dom bezig!

pi_5495872
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:30 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Ok, ik kan geen Ferrari betalen, moet ik er dan maar 1 jatten ? Shit, ik kan krat bier kopen, ik ben maar student. Toch wil ik wel een lolletje hebben, dan jat ik dat krat toch ?

Dan SPAAR je maar voor een spelletje, ipv het te JATTEN.

Ik jat niks, ik kopieer. Zit een wezenlijk verschil tussen. Is ook illegaal, maar een stuk minder dan jatten.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:35:37 #18
17061 mvt
blame Canada
pi_5495885
Ik kreeg kon via via aan warez CD's komen. Maar zoals een vader van een vriend van me altijd zei :"Illegale copien zie ik als een testversie, als het me binnen 10 dagen bevalt koop ik het, anders gooi ik het eraf." Bij mij is die tijd korter.
Zo had ik laatst illegaal WC3, maar dat was tot ik hem in de winkel tegenkwam.
Sinds ik die warez niet meer heb ben ik maar weer gamesbladen gaan kopen, maar downen, 1x gedaan, maar nooit weer (voordat ik hem binnen had hadden 10 anderen hem al bij mij weggetrokken)
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:36:30 #19
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5495897
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:34 schreef SoDamnInsane het volgende:

[..]

Ik jat niks, ik kopieer. Zit een wezenlijk verschil tussen. Is ook illegaal, maar een stuk minder dan jatten.

Hoezo een stuk minder ? Het is andermans eigendom wat je op een illegale manier in bezit krijgt.
Carpe diem !
pi_5495898
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:34 schreef SoDamnInsane het volgende:
Vind je?

Ach met de PC-markt zal het dezelfde kant opgaan als de Amiga. Bijna elk leuk spel op de pc is wel een port van een console. Steeds minder ontwikkelaars nemen de moeite om "puur" voor de PC te ontwikkelen.

Gelukkig zijn ze er nog wel, maar als je het aanbod op de PC nu vergelijkt met een paar jaar geleden is het echt behelpen!

pi_5495905
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:22 schreef Thanos het volgende:
Ik heb besloten om geen gamez meer te downen. En ook niet meer te sharen.

Dit n.a.v. een artikel in de Power Unlimited.
Steeds meer uitgevers komen in financiele problemen, ze hebben veel schade van piraterij, er waren dit jaar ook veel minder games op de E3.

Dus voor de mensen van Direct Connect, sorry ik stop ermee.

Ik heb de PU opgezegd
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_5495918
ehmz, ik down alleen demo's en als die bevallen, dan koop ik het spel wel, maar een spel zoals Transport Tycoon, ga ik nu echt niet meer kopen. Daar hebben de makers al genoeg aan verdient!
Nieuwere spellen daarintegen is heel iets anders.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_5495922
Ik lees eigenlijk alles op Internet. Vooral op:

www.evilavater.com
www.gamers.nl
www.gamespot.com

Verder staat er altijd wel veel info op Got (spielerei) en hier op Fok!

pi_5495933
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:38 schreef GizartFRL het volgende:
ehmz, ik down alleen demo's en als die bevallen, dan koop ik het spel wel, maar een spel zoals Transport Tycoon, ga ik nu echt niet meer kopen. Daar hebben de makers al genoeg aan verdient!
Nieuwere spellen daarintegen is heel iets anders.
Oude spellen maak ik wel een uitzondering op, het moet wel gewoon in de winkel te koop zijn. Abandonwarez is meestal alleen nog "illegaal" te krijgen.
pi_5495943
Ik ben het trouwens niet met jullie oneens dat dit slecht is voor de games industrie en dat er op termijn waarschijnlijk minder (goede) games worden ontwikkeld voor de pc.

Maar op dit moment weegt mijn eigen finaciele belang zwaarder dan het dat van de mogelijk negatieve ontwikkelingen in de games industrie.

Als mijn inkomen in de toekomst groter is dan zou ik deze keuze denk ik heroverwegen, mits ik dan natuurlijk nog een gamer ben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')