abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 22 augustus 2002 @ 14:44:35 #1
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5491321
Ik moet ff mijn frustraties kwijt.

Dinsdagmorgen, ik reed over de A9 heen, net na de afslag van de A1. er was een redelijk rustige ochtendspits, maar in de bocht na de afslag reed het niet door. Na de bocht wel, we konden even optrekken, om na een metertje of 200 weer vrolijk tot stilstand te komen. Ik rem dus netjes achter mijn voorganger en zet de auto stil.

Terwijl ik in mijn achterspiegel kijk zie ik met een noodgang een Groene BMW 523 aankomen, die dus veel te laat remt. Ik kan geen kant op, voor me een auto, links geen vluchtstrook, rechts een auto. Dat haalt ie nooit zie ik en ik zet me schrap voor de botsing.

Met een gangetje van ongeveer 30 a 40 KM/u reed de BMW in op de achterkant van mijn Opel Astra station. Ik krijg een klap en de auto schiet tegen de auto voor me aan, die op zijn beurt weer tegen de auto voor hem aankomt.

Nog een beetje versuft van de toch wel grote klap voel probeer ik mezelf een beetje te bewegen om te kijken of alles het nog doet, op dat moment, afgezien dat alles een beetje stram en beverig aanvoelt, is er niks aan het handje.

Ik stap uit, kijk even of de andere 2 betrokkenen ook in orde zijn en bel de politie. Er heeft zich inmiddels al een aardige file gevormd. De politie komt na een minuut of 5, wij zijn al driftig bezig de schade formulieren in te vullen.

Na dat de weg even helemaal afgesloten is, rijden wij onze auto's naar de vluchtstrook aan de rechterkant van de weg. Mijn auto kan amper nog rijden, grote deuk aan de voorkant, grote deuk aan de achterkant, alles trilt. op de vluchtstrook aangekomen merk ik ook dat beide deuren aan de linkerkant niet meer open kunnen, ik schat dat het chasis verbogen is en dat de auto Total loss is.

na het invullen van de schadeformulieren en ongeveer 3 kwartier op de A9 te hebben gebivakeerd, wordt mijn auto tegelijk met de BMW weggesleept, de 2 voorste auto's konden op eigen kracht weg.

Bij het sleepbedrijf aangekomen is de leasemaatschapij op de hoogte gesteld en moest ik wachten op een vervangende auto. ondertussen kreeg ik steeds meer pijn in mijn nek en rug. 4.5 uur na het ongeluk kreeg ik de vervangende auto, het enigste pluspuntje van de dag!(een Golf TDI, rooie D en I)

Toen ik deze auto had gehad ben ik meteen naar het AMC toe gereden en heb me daar laten onderzoeken op de eerste hulp. Daar bleken alleen mijn spieren een flinke optater te hebben gehad, maar er gelukkig niks aan de hand te zijn met mijn wervels.

Nu, 2 dagen later weet ik niet meer hoe ik moet zitten, liggen of lopen van de pijn in mijn rug en nek. Vanmiddag maar naar de huisarts om zwaardere pijnstillers te vragen en eventueel iets anders.

Dit wou ik even kwijt!!!

donderdag 22 augustus 2002 @ 14:48:01 #2
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5491384
kut voor je, ik denk dat je je hetzelfde voelt als ik

zo voel ik me: ROT PRINTER

edit: ^

[Dit bericht is gewijzigd door speedfreakssj op 22-08-2002 14:57]

FOK!fotograaf donderdag 22 augustus 2002 @ 14:48:33 #3
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5491396
hoe voel jij je dan?
pi_5491422
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:48 schreef Ronhui het volgende:
hoe voel jij je dan?
iets met ziekteprintende printers

ontopic..

behoorlijk kut voor je zeg, auto total loss en je eigen nek ook nog..
Veel sterkte ermee!

Er
is
nochtans
H O O P
  FOK!fotograaf donderdag 22 augustus 2002 @ 15:03:06 #5
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5491586
Vind het nu wel echt vervelend als ik bumperklevers heb, zoals gisteren, dan voel ik me niet echt prettig!!!
pi_5491646
quote:
Nu, 2 dagen later weet ik niet meer hoe ik moet zitten, liggen of lopen van de pijn in mijn rug en nek. Vanmiddag maar naar de huisarts om zwaardere pijnstillers te vragen en eventueel iets anders.
oei ,dit klinkt als een whipless (weet ik veel hoe je het schrijft)
goed in de gaten houden en alles verhalen op de bmw (als je bijvoorbeeld dingen niet kan doen die je geld opleverde)
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  donderdag 22 augustus 2002 @ 15:35:26 #7
34400 PietF
Captain Obvious
pi_5491999
nah lijkt mij spierpijn.. in de gaten houden verder.

reed die gast nou te hard of niet?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_5492043
Oh, dat lijkt me echt kut dat je al weet dat er een gigantische botsing komt en je nergens heen kunt (uitstappen was ook geen optie natuurlijk). Je zou van die onoplettende eikels toch wel willen...9%^%$*&$#^. Maar goed. Hopelijk kun je snel weer zitten...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 16:28:38 #9
30955 Privateer
Gesteld op privacy
pi_5492808
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:44 schreef Ronhui het volgende:
Ik moet ff mijn frustraties kwijt.
Snap ik. Ik heb dat ook meegemaakt, met zo'n boerenlul die denkt dat hij een remweg van 1 meter heeft als ie aan komt bleren met zijn pooierbak. Ik zat in een Kadett station, en ik had het stuur tegen mijn buik (mijn auto werd tegen een zeer stevige vrachtwagen geduwd). En die lul maar jammeren dat zijn 735i stuk was.

Hou je klachten in de gaten, probeer je ook voor de geest te halen wat voor klap je maakte met je hoofd, tegen de hoofdsteun aan? Vertel ook wat er gebeurde aan je huisarts, hij kan dan afleiden of het waarschijnlijk is dat je een whiplash opliep. Die whiplash is beter te genezen als je heel snel begint met de juiste behandeling.

Later vertelde een arts mij dat als je zoiets aan ziet komen, je het beste je rug bol kunt maken tegen de rugleuning aan, zonder kracht te zetten. Hoofd tegen de hoofdsteun laten rusten, weer zonder je spieren te spannen, handen op het stuur zonder je af te zetten.
Op die manier heb je steun achter je als de klap komt, en heb je je handen paraat om je af te zetten als je terugklapt als je auto op je voorganger botst.

Sterkte!

Zalig zijn de armen van geest. Gekookt, bij voorkeur. Niet gebraden.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 16:31:09 #10
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5492850
Sja, ik heb het ook gehad. Met m'n auto met 50 km/h op een tractor geknald, die opeens linksaf sloeg terwijl ik aan het inhalen was. 2 Dagen een stijve nek, maar verder niks

Het is wel schrikken idd.

Carpe diem !
pi_5493089
Klote man voor je. Ik hoop dat de schade een beetje relaxed wordt afgehandeld.
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:44 schreef Ronhui het volgende:
Als je je hoofdsteun goed hebt ingesteld zal het allemaal wel meevallen met de whiplash. Ik heb zelf ook een ongeluk gehad waarbij mijn auto achterstevoren draaide en ik dus achteruit ergens tegenaan knalde. Ik kreeg een flinke optater op mijn nekspieren enzo. Dat voelde ik in het begin helemaal niet, maar na een uurtje of 3 begon het toch aardig stijf te worden allemaal. Het was zo dat als ik op mijn rug op bed lag, dat ik dan niet normaal omhoog kon komen met mijn bovenlichaam, omdat dat teveel pijn deed op mijn nek. Moest dus altijd eerst op mijn buik, en daarna op handen en knieen enzo opstaan.
Gelukkig was na 2 weken rustig aan doen alles over en heb ik er nu geen last meer van. Dus, als je gewoon relaxed doet, komt het allemaal goed.

Sterkte in ieder geval!

pief paf poef
  FOK!fotograaf donderdag 22 augustus 2002 @ 17:40:24 #12
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5493784
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 15:35 schreef PietF het volgende:
nah lijkt mij spierpijn.. in de gaten houden verder.

reed die gast nou te hard of niet?

Ja, wij stonden stil, hij niet

Hij was aan het optrekken, en zag niet dat we stil stonden.

Heb nu zware pijnstillers gehad van de huisarts, zou iets moeten helpen.

donderdag 22 augustus 2002 @ 17:44:26 #13
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5493824
als je whiplash zou hebben, zouden ze het al bij het amc hebben geconstateerd, dus dat zit gelukkig wel goed
Kon altijd erger
alleen, wat een ontzettend debiel zeg!
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5494877
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 17:44 schreef G1Ace het volgende:
als je whiplash zou hebben, zouden ze het al bij het amc hebben geconstateerd, dus dat zit gelukkig wel goed
Kon altijd erger
alleen, wat een ontzettend debiel zeg!
Niet waar. De symptonen van een whiplash zijn nooit direct voelbaar, maar altijd pas na enkele dagen. Overigens een veelgemaakte 'blunder' van mensen die denken te kunnen profiteren van een ongeluksituatie: zij vertellen de verzekering gelijk last te hebben van een whiplash. kan niet

Sterkte verder, hoop dat het alleen wat verstijfde spieren zijn!

pi_5495466
Jeetje, wat een schrik!! Gelukkig dat er verder geen ernstig gewonden bij zijn gevallen. Dat koekblik is wel te vervangen, een mens niet!!

Heel veel sterkte met je nek, neem eens wat vaker een goede hete douche, dat zou de spieren soepeler moeten maken.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 22 augustus 2002 @ 22:37:02 #16
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5497594
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:33 schreef Northpole het volgende:

[..]

Niet waar. De symptonen van een whiplash zijn nooit direct voelbaar, maar altijd pas na enkele dagen. Overigens een veelgemaakte 'blunder' van mensen die denken te kunnen profiteren van een ongeluksituatie: zij vertellen de verzekering gelijk last te hebben van een whiplash. kan niet

Sterkte verder, hoop dat het alleen wat verstijfde spieren zijn!

Ja, maar als je direct na een ongeluk naar de AMC gaat, dan kunnen ze je meteen daarop onderzoeken, wat , vooral doordat ie verteld over dat hij net ongeluk gehad heeft, wel meteen constateerbaar is.
sommige mensen hebben hun rijbewijs gevonden in een wasmiddel als speciale aanbieding
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  FOK!fotograaf vrijdag 23 augustus 2002 @ 09:25:13 #17
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5501499
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:37 schreef G1Ace het volgende:

[..]

Ja, maar als je direct na een ongeluk naar de AMC gaat, dan kunnen ze je meteen daarop onderzoeken, wat , vooral doordat ie verteld over dat hij net ongeluk gehad heeft, wel meteen constateerbaar is.
sommige mensen hebben hun rijbewijs gevonden in een wasmiddel als speciale aanbieding

Op het moment vlak na het ongeluk voelde ik me goed. De politie vroeg of ze een ambulance moesten bellen, maar dat hoefde niet van mij op dat moment. De politie, het sleepbedrijf en de leasemaatscapij(en mijn ouders, werkgever vrienden en nog veel meer mensen) hebben mij aangeraden naar het ziekenhuis te gaan. \

Volgens de arts hoeften er geen foto's gemaakt te worden, er zou geen letsel zijn in mijn wervels, alleen de spiertjes kunnen kleine scheurtjes vertonen.

pi_5502271
Ik heb het ook al eens meegemaakt dat je in je achteruitkijk spiegel kijkt en ziet dat de auto die achter je rijd niet op tijd remt... Ik kon toen ook geen kant op. Ik heb gelukkig bijna geen last van mijn nek gehad, Ik heb er hooguit 2 dagen iets van gevoeld.

Sinds die aanrijding heb ik me zelf aangeleerd om als ik moet stoppen (bij een stoplicht bijvoorbeeld) altijd ruime afstand te houden tot mijn voorganger, zodat ik altijd nog een metertje of twee vooruit kan, indien er weer zo'm ***** achter me rijdt die niet weet waar zijn rempedaal ir.

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 augustus 2002 @ 16:32:59 #19
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5506889
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:53 schreef SuzukiSwift het volgende:
Ik heb het ook al eens meegemaakt dat je in je achteruitkijk spiegel kijkt en ziet dat de auto die achter je rijd niet op tijd remt... Ik kon toen ook geen kant op. Ik heb gelukkig bijna geen last van mijn nek gehad, Ik heb er hooguit 2 dagen iets van gevoeld.

Sinds die aanrijding heb ik me zelf aangeleerd om als ik moet stoppen (bij een stoplicht bijvoorbeeld) altijd ruime afstand te houden tot mijn voorganger, zodat ik altijd nog een metertje of twee vooruit kan, indien er weer zo'm ***** achter me rijdt die niet weet waar zijn rempedaal ir.

2 meter had bij mij niets uitgemaakt, dan was mischien een beetje meer snelheid eruit geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')