abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5484818
quote:
Islamitische cola smeert Saudische kelen

RIYAD (ANP) - Een islamitische versie van cola heeft kort na haar introductie in het oosten van Saudi-Arabië al de weg naar miljoenen kelen gevonden. De Saudische distributeur van de frisdrank zei woensdag dat de vraag na een week drie keer groter was dan verwacht.

De drank, Zamzam Cola, is op de markt gebracht om tegenwicht te bieden aan de Amerikaanse giganten Coca-Cola en Pepsi. Zamzam is genoemd naar het heilige water nabij de stad Mekka. De frisdrank wordt gemaakt door een Iraanse onderneming.

,,De boycot van Amerikaanse producten en de goede kwaliteit van Zamzam heeft voor een uitstekende omzet gezorgd'', aldus Firas Khawaja van distributeur al-Majarrah Foodstuffs Establishment. Meer dan 4 miljoen blikjes zijn na een week verkocht, zo gaf Majarrah aan. De distributeur vraagt zich of de Iraanse leverancier wel aan de vraag kan voldoen als de cola in andere delen van zijn land wordt geïntroduceerd.

Het anti-Amerikanisme is groot in Saudi-Arabië. De import van Amerikaanse producten en diensten is in de eerste drie maanden van dit jaar met 40 procent gedaald. De Saudi's zijn vooral woedend over de Amerikaanse steun aan Israël in diens strijd tegen de Palestijnen. Ook Amerikaanse verdachtmakingen dat Saudische investeerders betrokken zijn bij de financiering van terreur hebben kwaad bloed gezet.

bron:Trouw.

=================================================================

Uit het laatste stukje van dit artikel blijkt toch dat de vriendschappelijke band tussen de VS en SA aan het afbrokkelen is (boycot van Amerikaanse producten), immers kan het regime in SA vanzelfsprekend bepalen welke producten er al dan niet op de markt komen, en (wellicht binnenkort) geen VS cola meer is bijna een 'oorlogsverklaring'...

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 22 augustus 2002 @ 00:48:13 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5484881
weet iemand per wanneer dat Zamzam Cola ook in ons land te verkrijgen is?
pi_5484892
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:48 schreef Vork het volgende:
Gelijktijdig met Fatimabarbie!
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 00:52:20 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5484946
quote:
Ik hoop per direct. Ik ben dol op cola, maar ik ben het beu om te betalen voor een van de grootste amerikaanse propagandamachines...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_5484987
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:49 schreef keeper het volgende:

[..]

Gelijktijdig met Fatimabarbie!

Whuahahahahahhaha. Fatimabarbie en AchmedKEN
pi_5484991
Grappig, "ZamZam" is Arabisch voor "ieder de helft" of "samen delen".

Ze zullen die naam toch niet gekozen hebben omdat de gemiddelde burger in SA nou eenmaal te arm is om een heel flesje cola voor zichzelf te kopen, hè?

donderdag 22 augustus 2002 @ 00:57:57 #7
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5485027
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:55 schreef Nuoro het volgende:
Grappig, "ZamZam" is Arabisch voor "ieder de helft" of "samen delen".

Ze zullen die naam toch niet gekozen hebben omdat de gemiddelde burger in SA nou eenmaal te arm is om een heel flesje cola voor zichzelf te kopen, hè?

quote:
Zamzam is genoemd naar het heilige water nabij de stad Mekka. De frisdrank wordt gemaakt door een Iraanse onderneming.
Lezen is ook een vak
Carpe diem !
  donderdag 22 augustus 2002 @ 01:01:55 #8
13462 BansheeBoy
pi_5485087
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:57 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

[..]

Lezen is ook een vak

Precies en tevens exactly !!!
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_5485189
quote:
Helaas niet (vermoed ik).
Coca cola is een groot sponsor van diverse evenementen, geeft tonnen uit aan commercials etc. etc.
Wanneer wij massaal aan de Zamzam gaan zal dat de reclame-inkomsten van diverse bladen en tv zenders enorm drukken, en zullen allerlei evenementen gesponsord door Coca Cola tot het verleden behoren.

Of, en dat kan natuurlijk ook, indien de onderneming die Zamzam op de markt brengt bereid is flink wat te adverteren, commercials op tv te brengen, de sponsoring van een en ander op zich te nemen, dan kunnen we binnen no time onze dorst lessen met Zamzam.

Overigens, indien de gehele arabische wereld aan de Zamzam gaat is dat een regelrechte ramp voor de Amerikaanse frisdrankenconcerns.

pi_5485231
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:57 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

[..]

Lezen is ook een vak

Nah, en toch heb ik gelijk. Vraag het anders maar na.

Aan je bejaarde Marokkaanse buurvrouw bijvoorbeeld!

donderdag 22 augustus 2002 @ 01:09:46 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_5485247
Bah, ik van het nationalisme van de Saudi's.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 01:10:01 #12
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5485253
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 01:08 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Nah, en toch heb ik gelijk. Vraag het anders maar na.

Aan je bejaarde Marokkaanse buurvrouw bijvoorbeeld!

Dan is het altijd nog Sam Sam toch ? Of is dat de nederlandse verbastering ?
Carpe diem !
  donderdag 22 augustus 2002 @ 01:13:19 #13
13462 BansheeBoy
pi_5485306
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 01:09 schreef speknek het volgende:
Bah, ik van het nationalisme van de Saudi's. amerikanen
pi_5485319
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 01:10 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Dan is het altijd nog Sam Sam toch ? Of is dat de nederlandse verbastering ?

Het is trouwens misschien niet eens echt Arabisch, maar mensen in Tunesie gebruiken het vaak als ze dat bedoelen. Vandaar.
pi_5485335
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 01:09 schreef speknek het volgende:
Bah, ik van het nationalisme van de Saudi's.
Het is een Iraans initiatief, en wordt tevens aldaar geproduceerd.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 01:19:20 #16
15717 Festen
or is just me?
pi_5485391
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 00:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

bron:Trouw.

=================================================================

Uit het laatste stukje van dit artikel blijkt toch dat de vriendschappelijke band tussen de VS en SA aan het afbrokkelen is (boycot van Amerikaanse producten), immers kan het regime in SA vanzelfsprekend bepalen welke producten er al dan niet op de markt komen, en (wellicht binnenkort) geen VS cola meer is bijna een 'oorlogsverklaring'...

Prima idee. Kunnen we hier in Nederland onze lokale versie van de Koran gaan verkopen.

Regel één van het Boek wordt dan (in het Nederlands uiteraard, voor een nog betere integratie): "Mohammed was ook maar een persoon met zijn fouten. De hiervolgende Soera's zijn subjectieve indrukken en dienen zeker niet voor onderdrukking en verheerlijking van geweld te worden gebruikt".

[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 22-08-2002 11:48]

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_5486801
Denk dat het een goed initiatief is en dat er mensen bereid zijn overal ter wereld om over te stappen op dit alternatief.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 03:21:56 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_5486817
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:19 schreef Chadi het volgende:
Denk dat het een goed initiatief is en dat er mensen bereid zijn overal ter wereld om over te stappen op dit alternatief.
Maar wat is er mis met Virgin Cola dan? 3es? Euroshopper?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 03:24:21 #19
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5486841
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar wat is er mis met Virgin Cola dan? 3es? Euroshopper?

Heb je het wel eens gedronken ?
Carpe diem !
  donderdag 22 augustus 2002 @ 03:29:36 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_5486874
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:24 schreef DJ-L3 het volgende:
Heb je het wel eens gedronken ?
Ja, niet te zuipen. Dat is ook de reden dat ik Coca-Cola drink. Maar er zijn hier in Nederland wel twintig alternatieven die niet uit Amerika komen. De enige reden dat het zo populair daar is, is omdat het een eigen islamitische identiteit heeft: nationalisme.
pi_5486944
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, niet te zuipen. Dat is ook de reden dat ik Coca-Cola drink. Maar er zijn hier in Nederland wel twintig alternatieven die niet uit Amerika komen. De enige reden dat het zo populair daar is, is omdat het een eigen islamitische identiteit heeft: nationalisme.

Nee omdat er een goed alternatief ontbrak. En omdat ze de VS willen laten zien van je neemt ons niet serieus genoeg.
Ow Islam kent geen Nationalisme in zich.
pi_5487000
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:29 schreef speknek het volgende:

[..]

ach first choice is nog best te zuipen maar niets gaat boven coca

volgens mij wordt coca cola daar best goed verkocht als er alleen even andere etiketten op plakken

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 22 augustus 2002 @ 03:58:22 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_5487024
Toch frappant dat ze dan wel anti-Amerikaans zijn, maar wel een Amerikaanse vinding drinken. Zo heeft iedereen elkaar nodig, hoezeer ze van elkaar afkeren.
The Internets, I needs it..
pi_5487058
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
Toch frappant dat ze dan wel anti-Amerikaans zijn, maar wel een Amerikaanse vinding drinken. Zo heeft iedereen elkaar nodig, hoezeer ze van elkaar afkeren.
Het was toch van origine een Columbiaanse vinding?
(ooit heel lang geleden, of vergis ik me nu?)
  donderdag 22 augustus 2002 @ 04:15:49 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_5487062
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 04:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het was toch van origine een Columbiaanse vinding?
(ooit heel lang geleden, of vergis ik me nu?)

Tenzij de geschiedenis van Coca-Cola vals is, is cola een Amerikaanse vinding. Wel zou er in de beginjaren een extract van de cocaplant/boom zijn gebruikt, een ingrediënt voor cocaïne. En die groeit ook in Columbia, ja.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')