There There (edit) 4.44, There There 5.22
Had wel alles al gedownload, maar met het lyricsbook erbij in de fold-out map is het toch nog leuker luisteren.
quote:WMP speeld em ook gewoon af hoor, en winamp ook
Op vrijdag 6 juni 2003 16:14 schreef pulse80 het volgende:
en die kopieerbeveiliging is trouwens minder, dat had ik ook al met de laatste Placebo cd. dat stomme programmaatje in beeld met lelijke gekartelde gif-plaatjes-randen. het is mijn eigendom nu ik wil kunnen bepalen waar ik hem in afspeel
Prachtige plaat hoor. Wat een verbetering ten opzichte van dat wanproduct Amnesiac.
quote:Ja.. das het betere werk. Zo'n mooie Roadmap Edition én een promo én het thuisbezorgen.. samen voor 18,50
Op vrijdag 6 juni 2003 16:01 schreef pulse80 het volgende:
ik heb heb hem gekocht bij Plato Den Haag (special edition) voor ¤18,50. er zat ook nog een extra promo cd bij met daarop 2 nrs.:There There (edit) 4.44, There There 5.22
quote:Das wel fijn wakker worden op de vrijdagmiddag ja
Op vrijdag 6 juni 2003 18:48 schreef mrmiddel het volgende:
Ja.. das het betere werk. Zo'n mooie Roadmap Edition én een promo én het thuisbezorgen.. samen voor 18,50
Alleen door het afwijkende formaat past die cd niet goed in m'n cd-kast
.
quote:Maar daar bezorgen ze hem niet thuis en krijg je er ongetwijfeld ook geen There There promo bij
Op vrijdag 6 juni 2003 19:24 schreef Theeboon het volgende:
Hail To The Thief special edition is bij de Mediamarkt 17,99... best schappelijk
quote:In Amsterdam hadden ze 'm nog niet
Op vrijdag 6 juni 2003 19:24 schreef Theeboon het volgende:
Hail To The Thief special edition is bij de Mediamarkt 17,99... best schappelijk
Verder over de cd...wat een heerlijke plaat! Ik had bij de cd, die ik een paar maanden geleden had gedownload, bij een paar nummers (zoals Sail to the Moon en We Suck Young Blood), toch zoiets van, ah, jammer. Maar nu ik ze wat beter, in stereo, final mix, uit mijn koptelefoon heb horen komen...wauw.
Hij begint dus met 2+2=5, wat ik op zich al een mooie titel vind, en wat ik ook een van de beste nummers van de cd vind. Het begin, waarvan ik twee maanden geleden dacht dat het een fout op de mp3 was, is dus het inpluggen van een gitaar, en dan na een beetje gehaper, wordt meteen de hele sfeer voor het hele album goed neergezet. Een beetje duister, gloomy, maar toch fris tegelijk. Als dan het "ruwe stuk" van dit nummer begint, na een paar paar prachtige uithalen van de stem van Yorke start, gaat de band echt los. Hele vette zanglijnen en gitaarstukjes. Een waar hoogtepunt, en dat al zo vroeg op de cd.
Eigelijk zit de hele cd vol met hoogtepunten, vooral veroorzaakt door de zanglijnen van Yorke, die ik echt nog beter vind dat ik ze ooit op een van hun albums heb gehoort. De nummers zelf zijn wat minder ingewikkelt, de composities wat minder vergezocht dan die op OK Computer, en een stuk minder abstract dan op Kid A en Amnesiac. Je zou kunnen zeggen wat toegankelijker, maar het is nog steeds geen makkelijke plaat. Wel een hele mooie.
Sit down and Stand up, het tweede nummer, bestaat eigelijk uit 2 minuten opbouw, een opbouw die steeds zwaarder wordt, je voelt hem echt aankomen, en de climax, het "Raindrops" stukje, sluit perfect aan bij de aanloop, ook al is het totaal verschillend van het eerste deel van het nummer.
Sail to the Moon, rustig doch mooi nummer, en in Backdrifts hoor je weer een beetje de Kid A Radiohead, maar toch wat subtieler. Ook een super nummer. Net zoals Go to Sleep...maar dan Where I end and You begin! Wauw! Colin leeft! Vrij simpele basloop, maar super effectief. Het nummer wordt steeds voller, enYorke geeft zich steeds meer. Echt een prachtig werkje. We Suck Young Blood, waarin Yorke, net zoals de titel doet vermoeden, vrij evil zingt. Ik vind het klappen erin wat minder, maar het is wel een nummer wat op een goeie manier een geweldig duistere sfeer uitademt. Gloomy, net zoals het volgende nummer, the Gloaming. Wat eerst de titel voor de cd zou zijn, is ook weer een wat abstracter nummer, maar de zang erover heen, net zoals bij Backdrifts, is wat subtieler dan op Radiohead, en dit is ook een relaxt nummer.
There There vind ik ook heel goed, draagt ook weer die sfeer van het album met zich mee. Goeie percussie, en (ik ben mezelf aan het herhalen) heel erg goeie zang. Prachtige opbouw ook. Goed staaltje van songwriten dit, en ik denk eht kenmerkends voor de sfeer van de cd, vandaar misschien dat ze dit nummer als eerste single hebben uitgebracht.
Over I Will is niet veel te zeggen, behalve dat een prachtige minimalistisch nummer, waar uit de emotie echt uit je speakers druipt. De overgang naar a Punch-Up at a Wedding is erg goed, dit is weer een wat opgewekter nummer, met een lekker opvallende basloop, mooie volle piano, en weer een strakke opbouw.
Myxamatosis....toen ik dit nummer hoorde was ik er meteen aan verkocht. Colin speelt een heel raar rhtyme, en bij dit nummer hoor je ook goed wat een goeie drummer Phil eigelijk is. Niet zo heel aanwezig als die overweldigende poep aan bass-distortion, sowieso zijn de drums over hele album niet echt opvallend, maar als je er op let, merk je dat hij toch wel een aparte stijl heeft. Erg goed. Mooie zang op, die weer prachtig is opgebouwd.
Scatter brain...wel een leuk, beetje onopvallend nummer, en het laatste nummer, A Wolf At the Door, springt er meteen uit door de ietwat vreemde, beetje rapachtige zang. Het refrein, de hoge uithaal van Yorke over die wolf aan de deur, vind ik niet zo geweldig, op het eind is het album wel over z'n hoogtepunt heen, maar het klinkt met Scatterbrain en A Wolf at the Door wel nog even mooi uit.
En de hele cd....vind ik erg goed. Zoals ik al zei, ademt het een vaste sfeer uit. De nummers sluiten af en toe wel niet zo mooi op elkaar aan (zoals OK Computer, wat echt 1 werk vormde) maar al een stuk beter als Amnesiac, wat een bijelkaar raapsel van allemaal (erg goede) nummers was. Ik vind hem goed. Erg goed, Radiohead waardig. Toen ik hem gister aan eht luisteren was, kreeg ik ook het gevoel dat eht wel eens hun laatste cd kon zijn. Hun contract met Emi loopt af, ze worden oud, krijgen een famillie.....maar laten we maar hopen dat ze nog minstens 5 platen met deze kwaliteit maken
quote:nou mij lukt het niet?
Op vrijdag 6 juni 2003 16:57 schreef Dennism het volgende:[..]
WMP speeld em ook gewoon af hoor, en winamp ook
Alleen jammer dat ik 'm zo te lezen te duur heb gekocht (23,50) en dan ook nog eens zonder promo cd erbij ... ach ja ... shit happens ...
Hij's mooi, echt eentje om keihard door het huis te laten loeien.
Velen die het weer gejammer zullen noemen, maar als ik vrolijke deuntjes wil horen zijn er genoeg alternatieven.
Yorke was trouwens een paar weken geleden bij Jonathan Ross op visite en daar was hij opvallend vrolijk.
quote:Inderdaad ja, het gaat wel redelijk goed met hem. Stond ook mooi artikel in de Kunst bijlage van de Volkskrant donderdag.
Op zaterdag 7 juni 2003 19:21 schreef the-O het volgende:
Wat zou Herman van deze cd vinden?Hij's mooi, echt eentje om keihard door het huis te laten loeien.
Velen die het weer gejammer zullen noemen, maar als ik vrolijke deuntjes wil horen zijn er genoeg alternatieven.Yorke was trouwens een paar weken geleden bij Jonathan Ross op visite en daar was hij opvallend vrolijk.
Ik ga dinsdag de 2LP halen....
Ik zie er er naar uit.
quote:Een zaak als de Plaatboef zal hem wel hebben
Op zaterdag 7 juni 2003 20:59 schreef Evertje het volgende:
Waar kun je die vinyl platen halen? Bij de reguliere cd-winkels hebben ze ze namelijk niet.
hier is de volledige CD van Radiohead te downloaden
genaamd "Hail to the thief", niet dus.
Foei!
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 07-06-2003 21:45]
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 21:15 schreef mellow_dtc het volgende:
big edit
En ja, ik had die cd ook al twee maanden op mp3, en ik had de uiteindelijke versie vast ook wel op kopie kunnen krijgen...maar voor Radiohead tel ik graag even 20 euro neer, en het hoesje is ook wel erg mooi. Weer lekker wazige teksten erin enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 07-06-2003 21:45]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |