Het verhaal
5 uur 's ochtends, waarom ben ik nu al wakker? O ja vandaag ga ik Londen met mijn klas. Net voordat de wekker met zijn luide gepiep de hele buurt wakker wil schreeuwen zet ik 'm uit.
Ik hijs mezelf uit bed, en zet mijn lenzen in. Zo, de wereld ziet er al een stuk helderder uit
Na me aangekleed te hebben loop ik naar beneden waar mijn cavia's me vrolijk aanstaren, mij kost het nu even te veel moeite om terug te smilen.
Met tegenzin prop ik een cracker met jam naar binnen. Ik moet toch iets eten.
5.45 Ik loop naar de overkant waar mijn vriendin annex klasgenoot annex overbuurmeisje al klaar staat. Op naar hoek van holland.
Dat onze overburen een 'te laat komen' fobie hebben blijkt maar weer. We hoefden pas om kwart over zeven aanwezig te zijn maar het is nu pas half zeven. Gauw een foto voor een klok maken om te bewijzen dat wij er als eerste waren
Langzaam druppelen de eerste klasgenoten en vrienden de vertrek hal binnen. Dan zien we opeens een meisje huilen, ze is haar paspoort vergeten. Gelukkig kan geregeld worden dat ze toch meemag.
Na minstens 3x ons paspoort geshowt te hebben (tegen anderen: niet kijken, mijn foto is vreeeeselijk, kijk maar) mogen we via de 'slurf' de boot in.
"Zullen we hier gaan zitten?" "Nou, daar is ook wel leuk, kunnen we met meerdere zitten"
Iedereen rent rond om een zo goed mogelijk plekje te krijgen,na 5 minuten is iedereen wel tevreden en probeert een beetje om zich heen te kijken (wat heel moeilijk gaat als je ogen dichthangen)
Na een rondje over het schip zie ik een klasgenoot met een vette pizzapunt in zijn hand, om 8 uur 's ochtends YEK!
Om de tijd was sneller te laten gaan besluiten mijn vriendin en ik naar de bioscoop op de boot te gaan. We kiezen voor Erin Broncovisch (ofzo). Niet ondertiteld, dus we moesten op de vroege morgen nog goed opletten ook
Lachend komen mijn vriendin en ik uit de bioscoop, wat een leuke film!
Na een half uurtje legt de boot aan, WE ZIJN IN ENGELAND !!!
We zitten in de trein, na besloten te hebben niet de hele tijd elkaar verveeld aan te gaan staren besluiten we te gaan hartenjagen (Ik dank de uitvinder van het kaartenspel)
De stemming gaat van saai naar leuk naar zeer vrolijk en word uiteindelijk melig. Elke opmerking zorgt ervoor dat we helemaal dubbel liggen (de andere passagiers vonden het helaas niet zo grappig)
Doordat de trein een tijd heeft stil gestaan, (waardoor wij hard om de mensen op het perron konden lachen) komen we te laat op Liverpool station aan. Vandaar vertrekken we in groepjes naar verschillende attracties. Ik mag met de vreselijkste lerares mee
Aangekomen bij de St Paul's Catherdal.
544 treden op (en dat is veeeeeeel , vooral van die enge wenteltrapjes)
en weer 544 treden af (en dat ik ook weer veel )
De lerares wil ook gaan shoppen en stuurt ons naar Covent garden. Daar aangekomen ziet mijn oog een hip winkeltje met allerlei leuke kettingkjes. Ik kijk naar de prijs. Oh, tien pond. Dan dringt het tot mijn hersenentjes door: 10 POND?!?!?! Dat is 35 gulden voor iets wat bij de H&M maar 10 gulden kost.
Alle andere winkels die in in ga blijken ook boven mijn butget
Na een enorme 'jacked potatoe filled with melted cheese' samen met mijn vriendin verslonden te hebben ziet mijn oog...
EEN 4 VERDIEPINGEN HOGE DR. MARTENS WINKEL
Na er een tijdje met vriendin kwijlend rond gelopen te hebben komen we tot de conclusie dat ze heel bijzonder zijn maar even duur, te duur.
Tijd om terug te gaan...
Op het moment dat we de trein in stappen realiseer ik me dat we maximaal 4 uur in London zijn geweest. VEEEEEEEEEEEEEEEEL te kort
Terug in de trein spelen we ook weer verschillende kaartspelletjes. En ik zou mezelf niet zijn als ik weer een of andere stomme actie had.
Naast ons zat een man, hij staarde een meisje constant aan. Zij zegt keihard (ze verstaan het lekker toch niet ) shit, kan die man eens ophouden met mij aan te staren. Ook als de man met open mond slaap maken we opmerkingen over hem.
Op het moment dat ik net de trein ben uitgestapt rollen 2 klasgenoten van het lachen de trein uit. Die man bleek een Hollander te staan en heeft onze opmerkingen woord voor woord verstaan
Weer op de boot beginnen iedereens oogjes dichter te gaan. Ik heb voor avond eten de keus uit een vette pizza punt en mac menu. Ik ga voor de pizza punt. Op het moment dat ik 'm in m'n mond wil steken zie ik de callorien me tegemoed grijnzen. Het vet druipt er van af. Omdat ik niet met een lege maag wil zitten eet ik het toch maar op.
Vriendin en ik gaan weer naar de bios, the virgin suicides. Wederom niet ondertiteld en omdat het nogal laat is ontgaat de essentie van de film me een beetje.
Om kwart over 1 mogen we van boord. weer honderd keer ons paspoort aan allerlei beamtes, stewards enz. showen.
Jaja daar staan onze ouders, klaar om ons fijn naar ons bed te rijden.
21 uur nadat ik ben opgestaan lig ik weer in mijn bed...
Kortom: het was een ongeloofelijk leuke dag maar we hebben meer gereisd dan in London geshopped (en shoppen is mijn hobby zoasl jullie weten)
quote:
op 06-01-2000 om 10:27 PM schreef Keroppi het volgende:
[inkort mode]
Op woensdag 31 mei ging Keroppi met haar klas naar London.
[/inkort mode]Ehhhhhhhhhhhhhhhh ff adem halen na ingespannen lezen
Daar achter (als je met je rug naar dat plein staat zeg maar), DAAR zit pas een geile winkelstraat. De naam is me even ontschoten, maar daar heb ik toen echt RANZIG veel geld uitgegeven in schitterende zaken!
[zeurtoontje]* Verbal wil ook weer naar Londen toe...
[/zeurtoontje]
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 03 Juni 2000).]
quote:
op 06-03-2000 om 12:49 AM schreef WouterB het volgende:
Kikker: kun je niet iets vaker van dit soort verhalen schrijven (als columns bijvoorbeeld)? Je hebt nl. een leuke schrijfstijl.
Ik zet m'n collums gewoon hier!
Hee Verbal, ik wil wel met je mee naar Londen, op voorwaarde dat jij ALLES betaald (en ik hou van shoppen, dus.... )
* Keroppi denkt dat dit aanbod voor verbal niet echt aantrekkelijk is.
* Gaoxing zit daar nog vol spanning op te wachten .
[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing (Datum 04 Juni 2000).]
quote:
op 06-02-2000 om 10:28 AM schreef buzzer het volgende:
Leuk verhaal ! Ik vraag me wel eens af wat je in vredesnaam moet verdienen om in een stad als Londen of Parijs te wonen, want de boel is gewoon niet te betalen. Zelfs de McDonalds is duur in Parijs.....
Een engels salaris, die engelsen verdienen nl ook twee keer zoveel, dus voor de inwoners maakt het niks uit alleen voor de toeristen.
* risk one wil terug naar Londen, en snel.
quote:een heel oud topic omhoogooiend(sorry) Maar idd een engels salaris
Op maandag 05 juni 2000 00:03 schreef risk one het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica">quote:</font><HR>op 06-02-2000 om 10:28 AM schreef buzzer het volgende: <BR>Leuk verhaal ! Ik vraag me wel eens af wat je in vredesnaam moet verdienen om in een stad als Londen of Parijs te wonen, want de boel is gewoon niet te betalen. Zelfs de McDonalds is duur in Parijs.....<P><HR></BLOCKQUOTE><P>Een engels salaris, die engelsen verdienen nl ook twee keer zoveel, dus voor de inwoners maakt het niks uit alleen voor de toeristen.<P><font color=purple>* risk one wil terug naar Londen, en snel.</font>
<P>
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 21:50 schreef Cheese het volgende:
Check www.londen.nl voor alles wat je altijd al wilde weten over eh, Parijs.
Straks kunnen alle nieuwe users ook weer lezen hoe ik fijn geskied heb in Snowworld enz. Of gala verhalen enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |