abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5403101
Waarom eigenlijk niet meer? Alle grote artiesten kruipen die betonnen bak die de Ahoy heet in, met zijn waardeloze akoestiek, amper werkende luchtverversing en 0,0 aan uitstraling.

Vroeger (), toen artiesten als Dire Straits, Pink Floyd, etc. nog een Kuip tot aan het nokkie wisten te vullen! Dat waren pas optredens! Heerlijk in de open lucht, prachtige sfeer, geweldig! Ok, het kan natuurlijk altijd regenen, maar dat vergroot de ervaring en de spanning alleen maar! "Zou het droog blijven vanavond!" en, als het dan niet droog bleef: "Tsk, IK was er tenminste bij, als die-hard fan heb ik ze toch mooi in de stromende regen zien spelen!".

Ik zeg, meer concerten in de Kuip!

[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 16-08-2002 13:40]

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:22:38 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5403117
Die flutartiesten van tegenwoordig krijgen geen Kuip meer vol .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:23:30 #3
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_5403131
marco nog wel

killing froger !!!

pi_5403134
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:22 schreef X-Ray het volgende:
Die flutartiesten van tegenwoordig krijgen geen Kuip meer vol .
Ik denk dat dhr. Roger Waters met gemak de Kuip 3 x had kunnen vullen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_5403138
Ik herinner me nog een heel koel Rolling Stones concert in een uitverkochte Kuip, was heel sfeervol
2 jaar later ook heb ik ze ook in de ArenA gezien, wat een kutzooi was dat zeg, echt geen enkele sfeer...
For great justice!
pi_5403143
Ik ben maar een keer in de Kuip geweest voor een concert, van Pink Floyd in 1994. Dat was toen wel een spektakel ja, maar eigenlijk heb ik het helemaal niet zo op die megaconcerten.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:24:26 #7
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5403145
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat dhr. Roger Waters met gemak de Kuip 3 x had kunnen vullen.

Bel em even .

'Hallo met wie?'

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5403156
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:24 schreef X-Ray het volgende:

'Hallo met wie?'

"Met Pink"

.

pi_5403163
Metallica, Megadeth en Suicidal Tendencies in De Kuip een paar jaar geleden....GEWELDIG!

De artiesten van nu wachten geloof ik nog even

pi_5403189
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:24 schreef Zander het volgende:

maar eigenlijk heb ik het helemaal niet zo op die megaconcerten.

Ach, niet per se nee. Maar sommige acts schreeuwen er gewoon om, en Pink Floyd is daar idd 1 van. En voor sommige artiesten zijn de kleine zaaltjes gewoon een gepasseerd station, dat vind ik ook helemaal niet erg, maar alles beter dan die betonnen bak Ahoy! .
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:28:18 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5403203
Ik ben in '95 of '96 naar Metallica in de Kuip geweest. Dat was wel heel vet .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5403215
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:28 schreef X-Ray het volgende:

Ik ben in '95 of '96 naar Metallica in de Kuip geweest. Dat was wel heel vet .

Dat zeg ik!
pi_5403231
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:27 schreef Jarno het volgende:
En voor sommige artiesten zijn de kleine zaaltjes gewoon een gepasseerd station,
Dat is zeker waar, maar echt grote acts die tienduizenden bezoekers trekken treden toch niet zo snel in Ahoy op? Dan lijkt de Arena me meer een alternatief, of het moet echt een concertenreeks zijn...
quote:
dat vind ik ook helemaal niet erg, maar alles beter dan die betonnen bak Ahoy! .
Geluid in Ahoy is zeker op de tribunes echt om te huilen, inderdaad.
pi_5403264
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:30 schreef Zander het volgende:

Dat is zeker waar, maar echt grote acts die tienduizenden bezoekers trekken treden toch niet zo snel in Ahoy op? Dan lijkt de Arena me meer een alternatief, of het moet echt een concertenreeks zijn...

Supertramp, Ahoy 2 x uitverkocht.
Roger Waters, idem.

Bijna alle grote namen gaan de Ahoy in.

quote:
Idd. Echt walgelijk gewoon. Op de 2e ring heb je het soms behoorlijk slecht: niks te zien, en al helemaal niks te horen.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:33:06 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5403271
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:29 schreef thecrook het volgende:

[..]

Dat zeg ik!

Ik dacht, ik begin al vast even .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5403272
quote:

Over de Arena ben ik ook niet echt te spreken...
For great justice!
pi_5403305
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:33 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Over de Arena ben ik ook niet echt te spreken...

'k Heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik hoor daar idd weinig positiefs over. Heb zelf Dire Straits eens zien en horen spelen in De Kuip, zat toen bijna bovenin en kon alles perfect horen: superzuiver. Zien was wat anders, maar ok. .
pi_5403317
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

'k Heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik hoor daar idd weinig positiefs over. Heb zelf Dire Straits eens zien en horen spelen in De Kuip, zat toen bijna bovenin en kon alles perfect horen: superzuiver. Zien was wat anders, maar ok. .

Ik vind het nog steeds jammer dat ik toen net iets te jong was om naar dat soort concerten toe te gaan. .
For great justice!
pi_5403354
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:35 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds jammer dat ik toen net iets te jong was om naar dat soort concerten toe te gaan. .

Ik was ook nog maar een ventje hoor (ben van 77), maar ik was al vrij vroeg helemaal gek van DS. Ben toen met de overbuurman gegaan, die ook fan was. Eerste concert! .
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:40:38 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5403383
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

ben van 77

Goed bouwjaar is dat .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5403395
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik was ook nog maar een ventje hoor (ben van 77), maar ik was al vrij vroeg helemaal gek van DS. Ben toen met de overbuurman gegaan, die ook fan was. Eerste concert! .

Mja, ik ben een jaar jonger maar niemand wilde mij meenemen, en het was ook best wel ver voor zo'n klein ventje, al hoorde ik later wel dat mn neef wel is geweest

Had ik mn familiecontacten maar iets beter moeten onderhouden Was toen ook nog maar net DS fan

For great justice!
pi_5403414
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Goed bouwjaar is dat .

Idd!

Maar toch vraag ik me nog steeds af wat nou ECHT de reden is dat er amper opgetreden wordt in de Kuip. Aan de artiesten kan het niet liggen lijkt me, in het tourbook van Roger Waters stond dat hij 10x de voorkeur geeft aan buiten-concerten ipv die dichte venues. Zou de Kuip gewoon niet meer beschikbaar zijn ofzo? Te duur? .

pi_5403435
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:40 schreef X-Ray het volgende:
Goed bouwjaar is dat .
Dacht 't wel...
pi_5403438
Ik ben 1 keer voor een concert in de kuip geweest (U2 Popmart) en ik vond het geweldig.

Ik denk ook dat de meeste artiesten de Kuip niet meer vol kunnen krijgen. De grote namen gaan dan wel naar Ahoy, maar de Kuip is stukken groter dan Ahoy. En één van de weinigen die de Kuip wel makkelijk vol krijgt (U2) gaat dan naar het Gelredome, en dat is qua geluid en sfeer een absolute ramp.

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_5403459
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:44 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik ben 1 keer voor een concert in de kuip geweest (U2 Popmart) en ik vond het geweldig.

Ik denk ook dat de meeste artiesten de Kuip niet meer vol kunnen krijgen. De grote namen gaan dan wel naar Ahoy, maar de Kuip is stukken groter dan Ahoy. En één van de weinigen die de Kuip wel makkelijk vol krijgt (U2) gaat dan naar het Gelredome, en dat is qua geluid en sfeer een absolute ramp.

Gelredome ben ik godzijdank nog nooit geweest, maar het is wel de enige grote zaal die nog een beetje hier in de buurt ligt...
For great justice!
pi_5403507
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:46 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Gelredome ben ik godzijdank nog nooit geweest, maar het is wel de enige grote zaal die nog een beetje hier in de buurt ligt...

In het Gelredome is het vooral leuk dat je van die gigantische betonnen blokken op de hoeken hebt waardoor je, als je daar in de buurt zit, een enorme dode hoek voor je hebt .

Maar het ging over de kuip .

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_5404203
geluid in Ahoy bij Roger Waters was in 2e ring inderdaad niet erg best.
Roger Waters houd niet van die mega concerten in voetbalstadions trouwens, vandaar dat hij niet naar de kuip is gegaan denk ik.
De reden is dat de connectie met het publiek grotendeels verloren gaat in die grote stadions, en meeste mensen met andere dingen bezig zijn dan naar de muziek te luisteren en rustig te kijken.
Overigens is hierdoor ook het idee voor The Wall ontstaan..een muur tussen het publiek en de band
Over de concerten van PF in 94 was roger waters helemaal niet te spreken "50.000 people looking at some lights"

*weer wat geleerd *

pi_5404223
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:38 schreef Echoes het volgende:

Roger Waters houd niet van die mega concerten in voetbalstadions trouwens, vandaar dat hij niet naar de kuip is gegaan denk ik.

Huh, heb ik het tourbook niet goed gelezen dan? *verward is nu*
pi_5407936
Waarom gaat Bruce naar Ahoy, hij kan makkelijk de kuip vol krijgen!! ik denk dat het aan cash ligt idd
You only live once
pi_5413553
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:38 schreef Echoes het volgende:
Over de concerten van PF in 94 was roger waters helemaal niet te spreken "50.000 people looking at some lights"
Klopt toch wel een beetje. Ik zat ook op een te krap stoeltje in de kuip van Pink Floyd's muziek te genieten.8-) De bandleden zie je niet, dus ga je maar naar de lichtshow kijken. Het geluid liet ook nog wel wat te wensen over als ik het mij goed herinner. Maar het was ondanks dat wel een enorme ervaring!
If an Afghan village is bombed and CNN is not there to film it, did it really happen?[br]-- Mike Hynek (2002-01-18)
  donderdag 22 augustus 2002 @ 09:23:45 #31
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5487528
quote:
[...]
Op de tribunes misschien wel, maar toch altijd nog een STUK beter dan de Arena hoor. Imho moet het verboden worden om nog concerten in de Arena te geven.

Ik heb in Ahoy maar 1 keer op de tribune gezeten (Paul Simon) en dat viel toen nog best mee hoor. En bij McCartney 2x op het 'veld' (of hoe moet ik het noemen) gestaan en dat was gewoon goed hoor (het concert ook, maar ik bedoel hier gewoon alleen ff de geluidskwaliteit ).

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')