quote:Had je nu niet beter even een kloon kunnen aanmaken?
Op donderdag 15 augustus 2002 00:24 schreef Bierie het volgende:
Hoe kom je erachter wat je nettoloon is?
Stel... je loon is 2000 ¤ bruto per maand, hoeveel zou dat netto dan zijn?
Is er een tabel voor ofzo waarin je kan terugzien hoeveel belasting je moet afdragen?
Misschien een domme vraag hoor, i dunno
quote:Ik schaam mij niet voor mijn onkunde, ik leer graag dingen bij
Op donderdag 15 augustus 2002 00:25 schreef Schuimbekkie het volgende:[..]
Had je nu niet beter even een kloon kunnen aanmaken?
Vuistregel die ik hanteer is dat je ongeveer 66% van het brutoloon in je hand krijgt.
Net als de euro eigenlijk. x2 en een beetje
quote:Ik verdien bruto wat meer dan dat maar krijg netto wat minder dan dat. Dus waarschijnlijk zit je er toch wel wat naast
Op donderdag 15 augustus 2002 00:49 schreef Martineke het volgende:
weet wel dat ong 1600 euro bruto in de maand ongeveer 1200 netto is, dus ik schat als je 2000 bruto hebt dat je dan ong 1500 netto hebt (zal ik er ver naast zitten?)
Ik denk dat je ongeveer EUR 1350 netto zou krijgen. Maximaal. Maar het hangt van meer factoren af dan alleen het percentage loonbelasting: bij mij gaat er bijvoorbeeld ook een spaarloon vanaf, en een forse pensioenpremie.
Desondanks blijft 1300 ¤ +/- toch een hoop geld, alleen wat minder dan verwacht
* Bierie altijd een zeikerd zal blijven
quote:Iedereen betaald AOW-geld, aangezien dit een algemene voorziening is die iedereen krijgt. Dus daar ontkom je helaas niet aan. Wel of niet betalen van pensioenpremie kan wel veel schelen. Over het algemeen is dit bij de overheid minder dan bij bedrijven, omdat de laatste vaak via commerciele pensioenaanbieders pensioen aanbieden.
Op donderdag 15 augustus 2002 13:19 schreef Boggy_B het volgende:
Wanneer je geen andere lasten hebt zoals pensioenpremie of AOW premie hou je netto ongeveer EUR 1425 over
quote:Oef, ik bedoelde dus AOV-premie
Op donderdag 15 augustus 2002 13:54 schreef Shivo het volgende:[..]
Iedereen betaald AOW-geld, aangezien dit een algemene voorziening is die iedereen krijgt. Dus daar ontkom je helaas niet aan. Wel of niet betalen van pensioenpremie kan wel veel schelen. Over het algemeen is dit bij de overheid minder dan bij bedrijven, omdat de laatste vaak via commerciele pensioenaanbieders pensioen aanbieden.
quote:Je bedoelt AOV, en die heeft inderdaad wat te maken met de WAO, hij is namelijk bedoeld om een vervolguitkering WAO aan te vullen tot 70% van het oude loon (het oude WAO-niveau dus, wordt ook wel WAO-gat reparatie genoemd).
Op zaterdag 17 augustus 2002 08:39 schreef Boggy_B het volgende:[..]
Oef, ik bedoelde dus AOV-premie
of WAO-premie, kan ook
De vuistregel is inderdaad dat je van je bruto ongeveer 2/3 overhoudt, vooropgesteld dat er geen aftrekposten en bijzondere omstandigheden zijn.
quote:Tevens kan het bij sommige bedrijcven wao-hiaat verzekering heten, maar nu hebben we ze allemaal wel gehad denk ik...
Op zaterdag 17 augustus 2002 08:48 screef HiZ het volgende:
Je bedoelt AOV, en die heeft inderdaad wat te maken met de WAO, hij is namelijk bedoeld om een vervolguitkering WAO aan te vullen tot 70% van het oude loon (het oude WAO-niveau dus, wordt ook wel WAO-gat reparatie genoemd).
zo kun je bv 1200 euro bruto krijgen en netto 1000 euro overhouden (excl spaarloon en premiesparen)
Totaal incl zou dan ca 1125 euro zijn... (ongeveer)
dus is erg afhankelijk van overige factoren
quote:Er zal hoe dan ook belasting betaalt moeten worden, als je zoveel netto overhoudt van zo'n bruto bedrag kun je een flinke naheffing verwachten..
Op zondag 18 augustus 2002 00:38schreef Rekkie het volgende:
Dit alles is ook nog afhankelijk van spaarloon en premiesparen ed....zo kun je bv 1200 euro bruto krijgen en netto 1000 euro overhouden (excl spaarloon en premiesparen)
Totaal incl zou dan ca 1125 euro zijn... (ongeveer)dus is erg afhankelijk van overige factoren
quote:Echt niet, ik betaal echt me gewone normale belasting....
Op zondag 18 augustus 2002 09:35 schreef ArmaniXL het volgende:[..]
Er zal hoe dan ook belasting betaalt moeten worden, als je zoveel netto overhoudt van zo'n bruto bedrag kun je een flinke naheffing verwachten..
quote:Site: www.szw.nl zowel netto als bruto minimum. Suc6
Op donderdag 15 augustus 2002 00:24 schreef Bierie het volgende:
Hoe kom je erachter wat je nettoloon is?
Stel... je loon is 2000 ¤ bruto per maand, hoeveel zou dat netto dan zijn?
Is er een tabel voor ofzo waarin je kan terugzien hoeveel belasting je moet afdragen?
Misschien een domme vraag hoor, i dunno
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |