abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 19:03:40 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5381702
quote:
Groningse winkelier mishandelt door politie geboeide winkeldief

De politie heeft gistermiddag in het centrum van Groningen een 33-jarige winkelier aangehouden nadat deze een vermoedelijke winkeldief had mishandeld.

De verdachte dief was al door de politie aangehouden en geboeid. Toen de man, een 17-jarige inwoner van Groningen, in een politieauto zou worden afgevoerd, sloeg de winkelier de knaap in het gezicht. Even ervoor had hij al geprobeerd de man tegen het hoofd te schoppen. Volgens de winkelier had de jongeman geprobeerd een setje scheermesjes te stelen. De verdachte had zich weten los te rukken en was er vandoor gegaan. In de Haddingestraat was hij door omstanders vastgepakt. De politie sloeg de jongeman daar in de boeien en zag toen al dat de winkelier hem probeerde te schoppen. Na een gesprekje met de man zich rustig te houden, liep hij toch weer naar de verdachte met het hierboven genoemde resultaat. De 17-jarige ontkende de winkeldiefstal. Volgens hem was hij naar buiten gelopen om bij een vriend geld te halen om de mesjes te kunnen betalen.

Toch niet te geloven dat 2 agenten dit niet hebben kunnen voorkomen, ze stonden er nota bene met hun neus bovenop
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 19:07:21 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5381734
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Toch niet te geloven dat 2 agenten dit niet hebben kunnen voorkomen, ze stonden er nota bene met hun neus bovenop

Denk dat ze het niet verwacht hadden, en een klap is snel uitgedeeld. Kan me er overigens iets bij voorstellen. Het moet als winkelier ontzettend frustrerend zijn dat je contant geroofd wordt waar je bij staat.
pi_5381752
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Denk dat ze het niet verwacht hadden, en een klap is snel uitgedeeld. Kan me er overigens iets bij voorstellen. Het moet als winkelier ontzettend frustrerend zijn dat je contant geroofd wordt waar je bij staat.

Ik zou er begrip voor hebben als de winkeldief weg probeert te lopen, of de ondernemer bedreigt. In dit geval was het vrij zinloos, en totaal niet nodig.
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 19:10:07 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5381762
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hm..
quote:
De politie sloeg de jongeman daar in de boeien en zag toen al dat de winkelier hem probeerde te schoppen..
Ze wisten dat de kans groot was en toch lieten ze het gebeuren.

Overigens snap ik ook best wel dat de winkelier terug wilde schoppen maar in Nederland sla je als slachtoffer de inbreker of winkeldief nu eenmaal niet omdat de kans erg groot is dat jij als *slachtoffer* plots verdacht bent van mishandeling en daardoor meer straf krijgt dan de *aanstichter/1e dader*

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 14-08-2002 19:28]

† In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 19:11:57 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5381781
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zou er begrip voor hebben als de winkeldief weg probeert te lopen, of de ondernemer bedreigt. In dit geval was het vrij zinloos, en totaal niet nodig.

Iets kunnen begrijpen is iets anders als goedkeuren.
pi_5381793
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik zou ook vrij gefrustreerd raken als dag in dag uit m'n spullen gestolen werden.
pi_5381825
Tsja, had die jongen maar niet moeten jatten, had ie dit ook niet gehad. Ik kan hier dus echt niet mee zitten..
pi_5381863
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Iets kunnen begrijpen is heel diep in je hart stiekem o.k. vinden, maar het naar buiten toe niet goedkeuren omdat dat algemeen als correct wordt gezien (en dan heb je natuurlijk nog de wet ).

Ik heb begrip voor de actie van de winkelier.
En misschien had de politie dat ook wel en kon het daarom gebeuren...

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 augustus 2002 @ 19:21:44 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_5381917
Tja, het is voor te stellen.

De kans dat deze crimineel voor de rechter komt is bijzonder klein. De kans dat hij ook nog veroordeeld wordt is nog kleiner. En met zo'n wankel rechtssysteem ben je eerder geneigd om 't recht in eigen hand te nemen.

woensdag 14 augustus 2002 @ 19:27:24 #10
7966 eRR_
Zie je, ze doen het zelf ook...
the internet makes you stupid
  woensdag 14 augustus 2002 @ 19:30:01 #11
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5382001
En terecht, dat rotjong moet gewoon met ze vieze vuile teringpoten van andermans spullen afblijven. Als ik er bij was geweest had ie er van mij ook een paar kunnen krijgen.
Er gaat niks boven Urk
pi_5382025
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:30 schreef Roscoo het volgende:
En terecht, dat rotjong moet gewoon met ze vieze vuile teringpoten van andermans spullen afblijven. Als ik er bij was geweest had ie er van mij ook een paar kunnen krijgen.
Zullen we het schavot en de publiekelijke onthoofding ook weer in gaan voeren ?
pi_5382041
Beetje overdreven zeg, om hier al van 'mishandeling' te spreken... Een klap in het gezicht.

En 'naar buiten lopen om van een vriend geld te lenen om te kunnen betalen'?! WHAHA! Rrrright.

† In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 19:56:36 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5382280
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:32 schreef DennisMoore het volgende:
Beetje overdreven zeg, om hier al van 'mishandeling' te spreken... Een klap in het gezicht.
Inderdaad mogelijk overdreven maar de winkeldief zal toch dankbaar gebruik maken van deze term.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 20:08:03 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5382377
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:15 schreef Disorder het volgende:
Tsja, had die jongen maar niet moeten jatten, had ie dit ook niet gehad. Ik kan hier dus echt niet mee zitten..
Wat ben jij harteloos zeg. Iedereen maakt weleens een fout of vergissing, als iemand zich wil beteren, zoals de dader in het verhaal van de openeingspost, moet je hem de kans gunnen, en niet zoals jij aangeeft hem in elkaar slaan..

Ik hoop dat ze die winkelier voor 5 jaar opsluiten en dat hij daarna 3 jaar TBS krijgt

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_5382440
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat ben jij harteloos zeg. Iedereen maakt weleens een fout of vergissing, als iemand zich wil beteren, zoals de dader in het verhaal van de openeingspost, moet je hem de kans gunnen, en niet zoals jij aangeeft hem in elkaar slaan..

Ik hoop dat ze die winkelier voor 5 jaar opsluiten en dat hij daarna 3 jaar TBS krijgt

...

Ik harteloos? Als ik naar jouw posts kijk zou ik het toch eerder van jou denken, maar goed, dat doet er even niet toe.
Als je een misdrijf begaat en je weet dat hij de volgende dag toch weer op straat staat, dan zou ik die jongen ook graag een ram voor z'n muil willen geven. Jij wil zeker ook jouw geliefde terroristen een 2e kans geven?
pi_5382810
quote:

[..]

Oordeel toch niet zo snel over een situatie waar je zelf niet bij was.
pi_5382933
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

...

Waar staat dat de dader 'zich wil beteren'? Als dat zo was had hij minstens eerlijk toegegeven ipv dat hij met zo'n lullig excuus kwam als "ik wilde buiten geld halen."

En waarom meet je met twee maten? Wel begrip tegenover de winkeldief maar de winkelier achterlijk zwaar willen laten straffen

Wat deze jongen gedaan heeft is fout, niet rampzalig, iedereen maakt wel eens een fout, dat zeker, maar het zal toch echt een halt toe geroepen moeten worden.
Je kan daarom dus niet iemand bij zo'n vergrijp, ook al is het redelijk klein, meteen weer laten gaan onder het mom van "hij wil z'n leven beteren".

Ook de actie van de winkelier is natuurlijk gewoon fout. Ik weet niet hoe vaak hij last heeft van dit soort winkeldiefstal, maar ik kan z'n reactie ergens wel begrijpen (misschien dat ik het zelf ook wel had gedaan nadat er tig keer gestolen is in m'n winkel), maar dan nog blijft z'n actie fout.

Waarom jij, terwijl beide kanten de fout in zijn gegaan, degene die het notabene uitlokte, verdedigt en de ander juist een verschrikkelijke straf toewenst kan ik echt totaal niet begrijpen.

Denk jij eigenlijk wel na voor je wat zegt BansheeBoy ?

Krekker is de bom!
pi_5383418
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:55 schreef KreKkeR het volgende:
Waarom jij, terwijl beide kanten de fout in zijn gegaan, degene die het notabene uitlokte, verdedigt en de ander juist een verschrikkelijke straf toewenst kan ik echt totaal niet begrijpen.

Denk jij eigenlijk wel na voor je wat zegt BansheeBoy ?

Misschien wil hij advocaat worden?
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 23:50:28 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5385508
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:45 schreef Sphere het volgende:

[..]

Oordeel toch niet zo snel over een situatie waar je zelf niet bij was.

Lees jij dan ergens dat de agenten hun geboeide winkeldiefje alleen hebben gelaten tussen het moment van "aanhouden" en het klapje in het gezicht?
  donderdag 15 augustus 2002 @ 00:32:57 #21
959 opa
De man met de witte shawl
pi_5386068
Het "Aan de kaak stellen" Lijkt mij best wel een alternatief.
Het oprichten van een Kaak in de notoire buurten lijkt mij een vereiste.

Nog veel te doen voor de gemeenteraad.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 00:42:33 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5386179
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:32 schreef opa het volgende:
Het "Aan de kaak stellen" Lijkt mij best wel een alternatief.
Het oprichten van een Kaak in de notoire buurten lijkt mij een vereiste.

Nog veel te doen voor de gemeenteraad.

En je punt is?

Of is het gewoon pseudo-interessant gewauwel van alcoholische oorsprong.

pi_5386400
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lees jij dan ergens dat de agenten hun geboeide winkeldiefje alleen hebben gelaten tussen het moment van "aanhouden" en het klapje in het gezicht?

Het feit dat dat er staat hoeft nog niet te betekenen dat het niet zo is.

Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat jij en ik niet weten hoe de agenten stonden tov de winkelier en de winkeldief.

quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En je punt is?

Of is het gewoon pseudo-interessant gewauwel van alcoholische oorsprong.

Lijkt er wel op idd
  donderdag 15 augustus 2002 @ 10:26:16 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5388387
quote:

[..]

Wat is er mis mee dan? Laat em lekker een paar klappen krijgen als ie probeert te jatten!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5388400
Dat zal em leren met zijn poten van andermans spullen af te blijven... en de winkelier van andermans lijf. Beide straffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')