abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5338785
Wie is het gelukt? Hoe is dat als een van beiden een nieuwe relatie kreeg...dat soort dingen...

Ik ben een poging aan het wagen....maar wil graag weten hoe dat andere mensen verging....

The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_5338806
Ik ben tot op een zekere hoogte nog vrienden met mijn ex (eerst had ik vrij veel ruzie nadat het uit was gegaan), ik moet zeggen dat tot nu toe het meeste nog van mij uit komt. Eigenlijk heb ik vrij weinig behoefte meer aan zijn vriendschap, ik denk erover om het langzaam af te bouwen.
  zondag 11 augustus 2002 @ 14:22:12 #3
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_5338860
Ik persoonlijk vind het ongelooflijk moeilijk om nog vrienden te blijven. Voor al de eerste paar weken nadat het uit gegaan is, is het erg moeilijk om met je gevoelens voor de ander om te gaan. Meestal wil ik wel graag bevriend blijven met mijn ex, juist omdat je zoveel gedeeld hebt en hebt meegemaakt met elkaar.
Maar het lukt vaker niet dan wel. Ik blijf toch vaak een speciaal gevoel houden voor de ander. Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje jaloers ben wanneer de ander aandacht krijgt van of staat te flirten met andere jongens.

edit: typo

het gaatjeniksan
  zondag 11 augustus 2002 @ 14:50:50 #4
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5339009
Dit onderwerp is al een aantal keer naar voren gekomen op het forum, in de volgende topics kan je ervaringen van andere mensen vinden:

Ervaringen met hechte vriendschap na een relatie.?
Hoe kun je na een verbroken relatie vrienden blijven?
contact met je ex?
Wat bespreek jij nog allemaal met jouw ex?
Vriendschap met je ex...Kan dat?

Overigens is dit een kleine greep uit de topics die ook over vriendschap met een ex-vriend(inn) gaat, dus zoek op je gemak eens wat verder.

Ik denk dat de meeste mensen het wel met mij eens zijn als ik zeg dat het vaak ontzettend moeilijk is om vrienden te blijven, het vaak ook niet blijkt te lukken, maar het op de lange duur het wel waard is.

zondag 11 augustus 2002 @ 14:51:54 #5
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_5339019
Heb het wel geprobeerd.Maar het werkte niet echt.Maar niets is onmogelijk. veel succes
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_5339099
Maanbeertje,

Ik ben gewoon vrienden gebleven maar als ik haar meer dan 7x per jaar zie is het veel. Ik heb daar dan ook geen behoefte aan. Je interesses groeien uit elkaar, je groeit zelf uit elkaar en je gaat verder met je eigen leven.

Het WIJ is 'overleden' en er zijn een JIJ en een IK overgebleven die hun eigen keuzen maken in het leven

Als je goed met elkaar wilt blijven omgaan is het naar mijn idee nodig dat je met elkaar kunt praten over wat je precies verwacht, dat je naar elkaar kunt luisteren en dat je elkaar wat te vertellen hebt. Dat voorkomt teleurstellingen.

Lukt dat nu niet dan zou ik het contact afbouwen om frustratie bij twee mensen te voorkomen. Gun je ex nog steeds het beste, ook als jij dat niet bent. Als je ex eenzelfde houding heeft kun je goede vrienden blijven.

hoppe
salva cum reverentia
pi_5339159
kijk, wat dus ook het geval is, we zitten in dezelfde vriendengroep. we blijven elkaar dus gewoon sowieso zien. Dat was erg moeilijk, omdat 5 dagen nadat het uit was een vriend van ons verjaardag had, dat was erg moeilijk.
Nu gaan we wel gewoon redelijk normaal met elkaar om.

Op dit moment hoef ik hem niet als mijn vriendje meer, misschien komen we elkaar over een tijd nog wel op die manier tegen maar nu effe niet.
Maar ik wil er toch voor hem zijn als gewone vriendin, hij wil graag vrienden blijven, ik ook wel. Ik heb alleen twijfels over hoe dat gaat zijn, vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag.

pi_5339588
Maanbeertje,

Je schrijft dat je twijfels hebt over hoe het vrienden blijven gaat zijn. Spreek je twijfels bij hem uit en maak hem ook duidelijk dat er wat jou betreft verder niets meer in het vat zit. Je voorkomt dan valse verwachtingen en daaraan vastzittende frustratie bij je ex.
Je schreef *voorlopig* maar door dat woord voorlopig houd je hem eigenlijk aan het lijntje terwijl je misschien alleen maar aardig gevonden wilt blijven worden. Ik denk dat jullie eventuele vriendschappelijke omgang in de eerste plaats duidelijkheid nodig heeft maar ik kan het mis hebben.

Doordat je duidelijkheid geeft laat je hem de keuze of hij jouw wens aankan. Vanaf dat moment heeft hij een hele andere relatie met je dan hij had. Dat zal wennen zijn...

Voor een goede vriendschap zijn naar mijn idee naast eerlijkheid om valse verwachtingen te voorkomen investeringen van twee mensen nodig.

hoppe

quote:
Op zondag 11 augustus 2002 15:04 schreef Maanbeertje het volgende:
Op dit moment hoef ik hem niet als mijn vriendje meer, misschien komen we elkaar over een tijd nog wel op die manier tegen maar nu effe niet.
Maar ik wil er toch voor hem zijn als gewone vriendin, hij wil graag vrienden blijven, ik ook wel. Ik heb alleen twijfels over hoe dat gaat zijn, vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag.
salva cum reverentia
  zondag 11 augustus 2002 @ 15:49:18 #9
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_5339663
ik heb er nooit behoefte aan gehad, geeft alleeen maar gezeik.....
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_5339887
Hoppe,

Laat ik allereerst duidelijk maken dat hij degene is die het uitmaakte na een relatie van bijna 3 jaar. Hij wilde nu maar vrienden zijn, leek hem beter. De redenen begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar het is niet zo dat het nooit meer goed kan komen volgens mij.

Ik hoop zijn wens vrienden te blijven aan te kunnen, want we hebben nog allebei gevoelens voor elkaar. Tot nu toe kunnen we als we bij elkaar zijn wel redelijk goed met elkaar omgaan, misschien ook omdat we naast een relatie gewoon ontzettend goede vrienden waren.

Ik weet wel dat mensen mijn redenatie misschien fout vinden, maar goed, zo lang is het ook nog niet uit en ik weet zelf allemaal nog niet zo supergoed wat ik overal mee aanmoet...

quote:
Op zondag 11 augustus 2002 15:42 schreef hoppe het volgende:
Maanbeertje,

Je schrijft dat je twijfels hebt over hoe het vrienden blijven gaat zijn. Spreek je twijfels bij hem uit en maak hem ook duidelijk dat er wat jou betreft verder niets meer in het vat zit. Je voorkomt dan valse verwachtingen en daaraan vastzittende frustratie bij je ex.
Je schreef *voorlopig* maar door dat woord voorlopig houd je hem eigenlijk aan het lijntje terwijl je misschien alleen maar aardig gevonden wilt blijven worden. Ik denk dat jullie eventuele vriendschappelijke omgang in de eerste plaats duidelijkheid nodig heeft maar ik kan het mis hebben.

Doordat je duidelijkheid geeft laat je hem de keuze of hij jouw wens aankan. Vanaf dat moment heeft hij een hele andere relatie met je dan hij had. Dat zal wennen zijn...

Voor een goede vriendschap zijn naar mijn idee naast eerlijkheid om valse verwachtingen te voorkomen investeringen van twee mensen nodig.

hoppe
[..]

zondag 11 augustus 2002 @ 16:47:04 #11
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_5340303
Vrienden blijven met je EX kan moeilijk zijn,
misschien niet eens in omgang. Maar als je je Ex ineens ziet flirten met een andere gozer, word het wel erg moeilijk!

suc7 iig

pi_5340766
Maanbeertje,

Ik had jullie situatie inderdaad verkeerd begrepen
goed dat je met verduidelijking kwam.

Misschien is het handiger m'n vorige verhaal dan wat om te draaien. Jij hoopt dat het op termijn weer goed gaat komen, hij wil misschien graag aardig gevonden blijven worden....
Heeft hij nog iets losgelaten over een toekomstverwachting waarin jij een andere rol speelt dan die van EEN goede vriendin?

Zo nee, beslis voor jezelf of je het op termijn aankunt om van DE vriendin EEN vriendin te zijn geworden. Zo ja dan is er wat dat betreft geen probleem om jullie vriendschap in stand te houden. Verwacht geen partnerschap van die veranderde relatie en ga zeker om je heenkijken als je weer een vaste relatie wilt. Die éne die van jou was maakt nu weer deel uit van de grote verzameling: Geen handvol maar een land vol.

Voor elke deur die zich sluit gaan er ergens anders twee weer open is zo mijn ervaring Misschien sterkt je die gedachte wat...

Ik vind je redenatie zeker niet fout. Het is immers jouw redenatie, ik ben jou niet en ik kan vanachter mijn PC niet beoordelen hoe een en ander precies in elkaar steekt. Buiten dat weeg ik mijn argumenten vast anders dan jij dat zou doen. Wat de ene mens een zeer belangrijk punt vindt doet voor een ander mogelijk helemaal niet ter zake...

Sterkte in deze onzekere situatie. Leuk is het niet maar het kan nog wel leerzaam worden... Bedenk je maar dat wat je er niet onder krijgt je sterker maakt.

hoppe

salva cum reverentia
pi_5344573
nou ja, ik verwacht eigenlijk niks op het moment, ik zie wel wat ervan komt. Maar ervaringen van anderen zijn altijd goed om te horen....
pi_5345199
Mijn ex en ik hebben ook dezelfde vriendengroep en daardoor zien wij elkaar bijna dagelijks. Het is nu bijna vijf maand uit en het is nog steeds moeilijk. De ene keer gaat het erg goed, en een andere keer irriteer je je dood aan elkaar. We hebben allebei nog geen nieuwe relatie, wel hebben we allebei al met anderen gezoend en met anderen naar bed gegaan (ik 1x zij zeker drie keer). Het is best vervelend om dat soort dingen te horen en zien. Maar ach, je moet het toch relativeren. Wij zijn 4.5 jaar samen geweest en kent elkaar dan ook door en door, nu leer je elkaar op een hele andere manier kennen. Vroeger ging zij bijna nooit uit, ze ging om een uur of 2 naar huis omdat ze moe was. Ik bleef dan met onze vrienden in de kroeg. Vaak tot erg laat (5, 6 uur). Het was nooit een probleem, dat niet. Maar nu gaat zij ook vaak genoeg tot laat op stap. Ze zoent met heel veel jongens. Zij heeft daar meer behoefte aan als ik. Ik heb nog maar met twee vrouwen gezoend sinds het uit is. Ik heb het gevoel dat ik daar geen behoefte aan heb. Dit soort dingen maken een goede vriendschap erg moeilijk. Ook staan veel van haar spullen nog in mijn huis (we hebben hier samengewoond), dat is ook niet ideaal natuurlijk.
Maar ik denk wel dat het kan. Zeker als je 'over elkaar heen bent'. Je bent verliefd geweest, je hebt veel mooie dingen gedaan. Het is niet alleen je vriend(in) geweest, maar ook een goede vriend, en het zou jammer als dat niet verder kon.
pi_5346022
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 14:12 schreef Maanbeertje het volgende:
Wie is het gelukt? Hoe is dat als een van beiden een nieuwe relatie kreeg...dat soort dingen...

Ik ben een poging aan het wagen....maar wil graag weten hoe dat andere mensen verging....

Nee, kan ik niet, ik kan het oude gevoel onvoldoende loslaten. Alsof je een vuur ongedaan probeert te maken, zo voelt het voor mij. Exed = axed.
pi_5346056
Nah mij is het wel gelukt. Nou moet ik zeggen dat het wel alweer een poosje geleden is, maar ik ben toch wel maatjes met mijn ex.

Af en toe denk ik er toch wel weer aan stiekem, hoe het zou zijn.... Maar das niet meer dan een gedachtenspinsel...

Tis ook wel weer grappig als het langer geleden is (2 jaar dat het uit is nu) kun je soms lol om hebben over wat je deed enzow..

pi_5346755
Ligt eraan.

Aan de duur van de relatie en of er ondanks alles ook veel leuke momenten in de relatie geweest zijn.

Ik heb nog steeds heel goed contact met drie vrienden van weleer.

De relaties waren alle drie serieuze relaties van langere duur.

Hoewel het bij twee in eerste instantie na de breuk wat moeizaam of zelfs niet ging, is er na een tijd van bezinning, berusting, vergeving en meer van dat soort zaken een zeer goede vriendschap ontstaan.
Bij een van de twee is dat vooral belangrijk omdat hij de vader van mijn kinderen is
De derde is voor zijn werk langdurig naar het buitenland vertrokken en die relatie is dus eigenlijk niet beeindigd door onmin, maar om praktische redenen niet haalbaar.
Met hem heb ik ook nog steeds een goed en frequent contact.

Kortom, ja het is mogelijk.

Als er genoeg krediet opgebouwd is, maar je toch om wat voor redenen dan ook niet meer bij elkaar past of kunt zijn, is vriendschap mogelijk.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5348059
quote:
Het is tussen mij en m'n vriendin een hele tijd gelukt, toen ze echter een nieuwe relatie kreeg, en het op dat moment toch soms al wat moeizaam liep, hebben we het een hele tijd erg klote gehad onderling.

Maar inmiddels is ze een beetje bijgedraait en we gaan er weer gezellig samen het beste van maken!!

pi_5348117
quote:

ben van mening dat het vooral in 't begin bijna onmogelijk is!
maar ligt ook vaak aan de situatie!! nieuwe liefdes enzo...
ja, dat doen we dus niet!
pi_5348143
Lukt niet!! Maar das mijn mening!! Het was uit, niks aan de hand. Ik kreeg een nieuw vriendje en meneer is boos!!?? Onbegrijpelijk.....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_5348182
Vrienden blijven na een relatie kan, maar makkelijk is het niet...

Na een half jaar van vrij heftige ruzies, een tijd waarin we ook alletwee een nieuwe relatie kregen kan ik mijn ex nu gewoon als een goeie vriend beschouwen!

Natuurlijk zijn er moeilijke momenten, bijvoorbeeld als onze nieuwe relaties ter sprake komen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel een fijne vriendschap...
Iemand die me zo goed kent... iemand met wie je zo veel gedeeld hebt.... zo'n persoonlijk moet je als het mogelijk is niet laten gaan......... gewoon als vrienden kan je nog veel voor elkaar betekenen denk ik....

Lotje

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  maandag 12 augustus 2002 @ 12:05:51 #22
31978 Quosego
> > > NON-FRIENDLY &l
pi_5349020
Ik ben met een aantal van mijn ex-vriendinnen nog hele goede vrienden vooral met 1 van hen. We hebben beiden inmiddels andere relaties gehad maar dat was geen probleem (ik geef toe dat ik best wel een beetje jaloers was maar heb ik niet laten merken en ook niet na gedragen). om eerlijk te zijn is die ene ex vriendin zelfs mijn beste vriendin geworden. 1 van mijn beste vrienden heeft bijvoorbeeld ook nog een hele goeie relatie met zijn ex vriendin. Zij knipt zijn haar nog, ze gaan uit eten, etc. dus het kan makkelijk als je het maar zelf wilt
> > > Who needs an enemy if you have me as a friend < < <
  maandag 12 augustus 2002 @ 12:18:21 #23
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_5349136
ik heb een relatie van ruim 6,5 jaar gehad met mijn eerst vriendin, waarvan we er 4 hebben samengewoond
Omdat we uitelkaar gegroeid waren heb ik (lees: hebben we samen) de relatie beeindigd

Eerste 3 maanden niets van elkaar laten horen en uiteindelijk weer contact gezocht... als vrienden

Nu 4 jaar, en elke relaties later, zijn we nog steeds vrienden
We voelen geen jaloerzie als het het over onze nieuwe liefdes hebben
Eigenlijk is het contact tussen ons alleen maar beter geworden

Maar liefde zal het nooit worden. Er is te veel gebeurd

Ik ben wel er wel trots op dat ik en mijn ex nog goed met elkaar omgaan
(met 2ex'en na haar heb weer helemaal geen contact... ze zal wel speciaal zijn omdat het mijn eerste was )

maandag 12 augustus 2002 @ 12:21:23 #24
33351 gielekes
Mijn computer is een imbeciel!
pi_5349157
Wat een slap wijven gelul zeg.. Wie heeft er ooit bepaald dat je na een relatie vrienden moet blijven??? In elk geval géén man...

Gisteren met vrienden incl. ex-vriendin op stap, daar is dus effe echt geen plezier aan te beleven.. (Kan natuurlijk aan het feit liggen dat het een egoistische irritante bimbo is)

Door dat continue "kunnen we geen vrienden blijven" heb je als kerel continu een tweede moeder die meent te mogen bepalen wanneer het weer "goed" is om een nieuwe relatie te krijgen en ik groet U

Someone's boring me. I think it's me.
  maandag 12 augustus 2002 @ 12:35:09 #25
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_5349309
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 12:21 schreef gielekes het volgende:
Wat een slap wijven gelul zeg.. Wie heeft er ooit bepaald dat je na een relatie vrienden moet blijven??? In elk geval géén man...

Gisteren met vrienden incl. ex-vriendin op stap, daar is dus effe echt geen plezier aan te beleven.. (Kan natuurlijk aan het feit liggen dat het een egoistische irritante bimbo is)

Door dat continue "kunnen we geen vrienden blijven" heb je als kerel continu een tweede moeder die meent te mogen bepalen wanneer het weer "goed" is om een nieuwe relatie te krijgen en ik groet U

het gaat niet over MOETEN, maar meer of je het kan of dat er juist dingen zijn die een vriendschap in de weg liggen...

In jouw geval lijkt me dat er e.e.a. in de weg ligt
(of was je gewoon jaloers op het feit dat zij met iedereen zat te flirten? )
Het moet wel van twee kanten komen, toch?

maandag 12 augustus 2002 @ 12:41:21 #26
33351 gielekes
Mijn computer is een imbeciel!
pi_5349359
Ik heb nooit beweerd dat het per definite onmogelijk is om met ex-en bevriend te blijven. Sterker nog ik kan met twee ex-en goed overweg.

Maaar degene die het hardste zeurde of we dan tenminste vrienden konden blijven is een enorme pain-in-the-ass die mijn irritatie-niveau al ontstegen is... Helaas zijn er gemeenschappelijke vrienden die menen dat ik het recht niet heb haar in de stront waar ze thuis hoort te laten vallen, omdat zij het al moeilijk genoeg heeft en en nog een heleboel gekots...

Someone's boring me. I think it's me.
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:26:00 #27
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_5350609
Van mijn twee serieuze vriendinnen die ik heb gehad (relaties langer dan 4 maanden) ben ik met de een nog hele goede vrienden, en de ander zie ik nooit meer.

Die ene die ik nog zie is dat heel raar verlopen. We hebben het ten tijde uitgemaakt om diezelfde reden, we voelden ons beide niet meer zoals in het begin van de relatie, en zijn toen redelijk goed uit elkaar gegaan. Ik had haar toen een jaar niet meer gesproken toen ik haar opeens weer zag, en aangezien we beide niet meer verliefd op elkaar waren ging het gewoon goed, alleen merk ik nu dat ik toch weer een beetje gevoelens krijg iedere keer als ik haar zie.

Bij de andere liep het heel anders. In het begin vond ik haar echt perfect (waarschijnlijk gewoon verblind ), maar na een paar maanden begon ik steeds meer dingen te zien die mij niet bevielen (vooral haar gedrag en uitspraken). Op een gegeven moment hadden we een best wel hevige ruzie waar veel geschreeuw van haar kant aan te pas kwam. Toen heb ik gezegd "succes met de rest van je leven, ik hoef je niet meer te zien" En heb sindsdien ieder contact vermeden. We zien elkaar soms weleens. Ze probeert dan oogcontact te maken, maar ik kijk dan netjes de andere kant op.

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_5350612
in ons geval wilde de man dus wel vrienden blijven.....

Maar jammer dat het voor jou zo liep.

pi_5350635
Jahoor lukt prima, we zien elkaar niet heel vaak, maar spreken elkaar geregeld en als we elkaar zien gaat het prima en is het gewoon gezellig.
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5350766
Ik wilde wel vriendjes blijven met mijn ex maar ze wilde er niet meer tussen staan (we waren best wel hele goede vriendjes af en toe ) toen ik iets met een ander meisje begon. En nu hebben we dus geen contact meer
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:42:04 #31
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5350802
ik wilde het wel , maar hij niet, helaas
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_5352218
*kickje*

alvast heel erg bedankt voor al deze reacties. Wie heeft er nog ervaringen?

pi_5357112
*probeert het nog een keer...*
  maandag 12 augustus 2002 @ 21:52:46 #34
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_5357139
mijn ervaring is dat ookal probeer je het allebei, het is toch anders
ik kon met mijn ex niet gewoon meer omgaan sinds het uit was, ookal hadden we afgesproken gewoon als vrienden met elkaar om te gaan...

maar misschien dat het bij anderen wel goed gaat, alles is mogelijk

"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_5358252
Denk niet dat het iets is wat je echt af kunt spreken. Of het gebeurd of het gebeurd niet, hoe graag je het beide ook wil. Is gewoon iets wat weer moet groeien...
pi_5358286
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:42 schreef maple-leaf het volgende:
ik wilde het wel , maar hij niet, helaas
Ik niet maar mijn ex wel, precies andersom
  maandag 12 augustus 2002 @ 22:56:44 #37
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5358409
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 22:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik niet maar mijn ex wel, precies andersom

wat toevallig zeg
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  maandag 19 augustus 2002 @ 22:50:42 #38
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_5446891
In ons geval lukt het (nog?) erg goed, maar dat komt ook omdat we elkaar minimaal eens per week moeten zien en nog vaker contact hebben.

Omdat we samen een dochtertje hebben...

I wish I could remember, but my selective memory won't let me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')