abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:55:47 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5198955
De agressie in de trein loopt de spuigaten uit. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg het aantal incidenten met 50 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2001. Op de Zoetermeerlijn weigeren machinisten zelfs al te vertrekken of laten ze niemand meer instappen.

In het eerste kwartaal dit jaar deden zich verspreid over het land 2400 incidenten voor, blijkt uit interne NS-stukken. Voor het leeuwendeel - bijna 70 procent - zijn het zwartrijders die agressief zijn tegen NS-personeel. De categorie reizigers die opzettelijk gevaarlijke situaties veroorzaken, stijgt het snelst. Maar ook het aantal meldingen over agressie door drank- en drugsgebruik groeit per kwartaal.
De meeste meldingen komen van conducteurs. Hoewel dat niet uit de meldingen blijkt, is het volgens de vakbonden op de Zoetermeerlijn het ergst. Op deze lijn - een rondje tussen Den Haag en Zoetermeer - is de conducteur geschrapt. Onlangs werd in een trein op deze lijn een remkraan losgedraaid. De machinist ontdekte het op tijd en kon een ongeluk voorkomen. ,,Een groep vandalen heeft de speciale sleutel bemachtigd die toegang geeft tot de cabine van de machinisten'', zegt D. Cijs, bestuurder van de vakbond VVMC. ,,Ze gaan in de lege cabine aan de achterkant van de trein en halen daar levensgevaarlijke zaken uit. Elke dag ben ik bang dat het vreselijk misgaat.''
De plaatselijke ondernemingsraad (OR) heeft de NS-directie gevraagd snel in te grijpen. Zij wil dat er voorlopig twee conducteurs op elke trein rijden. Als er niet genoeg mensen beschikbaar zijn, moet veiligheidspersoneel bijspringen. Eerder heeft de NS 's avonds beveiligingsmensen ingezet, maar daar is na een half jaar een einde aan gekomen. Ook moet de nachttrein in het weekeinde worden geschrapt als de uitgaansgelegenheden in Zoetermeer niet willen meehelpen, stelt de plaatselijke OR.
De NS heeft beloofd in december met maatregelen te komen. Volgens de bonden is wachten niet meer mogelijk, omdat het aantal zwartrijders door de gebrekkige controle is gestegen tot circa 30 procent. Machinisten zijn de agressie zat. Een aantal rijdt zijn dienst, stopt op alle stations, maar doet nergens de deuren open zodat niemand kan instappen.

www.ad.nl
-------------------------------------------------------------------

Mooi zooitje weer
Ik ben jarenlang dagelijks met de Zoetermeer Stadslijn gegaan en het is idd een pokkebende op die lijn. Vooral in het weekend en 's avonds is het 1 groot blow, snuif, schreeuw, zuip en sloopfestijn en ik heb zelf al regelmatig bonje gehad erin. Het is geen echte trein maar meer een soort tram/metro waar zoveel stations vlak achter elkaar liggen dat het controleren weinig zin heeft.

Dat machinisten nu zelfs niet meer stoppen op de stations is natuurlijk van de gekke. Moeten dit soort lijnen opgegeven worden? Dat kan toch niet dat je zwicht voor dergelijk vandalisme?

Even een blik uit wat artikelen over die lijn:
http://home.wanadoo.nl/batenburg/stadslijn.html

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5198976
Ze moeten gewoon een algehele ingangscontrole houden op stations...

De treinen zijn vast wel beter te beveiligen dan nu gedaan wordt.

Waarom geven ze conducteurs geen wapenstok en handboeien trouwens

pi_5198988
wapenstok en handboeien??? een pistool en een geweer(voor de wegrenners) lijkt me een beter idee...
Beter een blauw scherm, dan geen scherm!
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:04:17 #4
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5198989
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:01 schreef Conflict het volgende:
Ze moeten gewoon een algehele ingangscontrole houden op stations...

De treinen zijn vast wel beter te beveiligen dan nu gedaan wordt.

Waarom geven ze conducteurs geen wapenstok en handboeien trouwens

En waar is de spoorwegpolitie? Hier zijn ze tenslotte toch voor? Op de Zoetermeer Stadslijn (De 'Sprinter') liep op vrijdag en zaterdagavond en nacht altijd minimaal 1 spoorwegwout rond.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5198992
Ingangscontrole.

Maarja, waar haal je de mensen en het geld vandaan. Anders iets van poortjes ofzo, waar je alleen met een kaartje doorheen kunt en niet *over*heen kunt?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5198996
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 08:55 schreef X-Ray het volgende:

Dat machinisten nu zelfs niet meer stoppen op de stations is natuurlijk van de gekke. Moeten dit soort lijnen opgegeven worden? Dat kan toch niet dat je zwicht voor dergelijk vandalisme?

Dat deden ze zo'n 4 jaar geleden (toen ik voor het laatst met de Stadslijn ging) al geloof ik. Helaas is het in de tussentijd alleen maar erger geworden.

Ik denk niet dat dit soort lijnen worden opgegeven, maar dat de mensen die het (net) kunnen betalen andere manieren van vervoer zullen zoeken. Ik heb bijv. een hoop geld geleend en een auto gekocht omdat ik het zat was. Helaas zullen de mensen die niet in die positie verkeren dagelijks met die klootzakken te maken blijven houden.

Dat er niets is veranderd ondanks het feit dat er in veel treinstellen camera's zijn gehangen is nog wel het meest opvallend. Hieruit blijkt dat 'ze' er totale schijt aan hebben, wat het bestrijden moeilijker maakt.

Ik kan ze er zo uitpikken (zowel de autochtonen als de allochtonen) en ik denk de politie ook wel, alleen 'mag dat niet' in Nederland.

pi_5199019
flex elke dag met m'n auto naar 't werk, de trein heb ik al jaren geleden vaarwel gekust !

ik moet er niet aan denken elke dag bij die aso's in het openbaar vervoer

dinsdag 30 juli 2002 @ 09:15:24 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5199032
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:06 schreef Censere het volgende:

[..]

Dat deden ze zo'n 4 jaar geleden (toen ik voor het laatst met de Stadslijn ging) al geloof ik. Helaas is het in de tussentijd alleen maar erger geworden.

Ik denk niet dat dit soort lijnen worden opgegeven, maar dat de mensen die het (net) kunnen betalen andere manieren van vervoer zullen zoeken. Ik heb bijv. een hoop geld geleend en een auto gekocht omdat ik het zat was. Helaas zullen de mensen die niet in die positie verkeren dagelijks met die klootzakken te maken blijven houden.

Dat er niets is veranderd ondanks het feit dat er in veel treinstellen camera's zijn gehangen is nog wel het meest opvallend. Hieruit blijkt dat 'ze' er totale schijt aan hebben, wat het bestrijden moeilijker maakt.

Ik kan ze er zo uitpikken (zowel de autochtonen als de allochtonen) en ik denk de politie ook wel, alleen 'mag dat niet' in Nederland.

Ik woon nu niet meer in Zoetermeer, maar toen ik daar woonde ging ik iedere dag met de Sprinter naar m'n werk. En vooral op Vrijdagavond was het altijd raak in die trein. Blowen, zuipen, gooien, schreeuwen, ruzie zoeken, meisjes lastigvallen ed. Twee jaar terug heb ik ook nog eens een etterbak door een volle coupe gemept. Niemand zei wat. Die etterbak liep al de hele tijd de coupe te terroriseren: roken in een niet-roken coupe, schreeuwen, meisjes in de kont knijpen ed. Vier van die etterbakkies van een jaar of 18.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5199035
Die camera's helpen toch niks joh. Alsof die gasten zich daar iets van aan trekken. Ik snap echt niet dat mensen daar altijd zoveel van verwachten. Alsof het volhangen met camera's ook maar IETS uithaalt. Ja, achteraf misschien: dan zijn de daders wat beter op te sporen. Maar qua preventie helpt het 0,0. Het is wat mij betreft een tijdje een goedkope smoes geweest om de boel te sussen, ipv de oorzaken aan te pakken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_5199045
Gewoon een knokploeg erop zetten. Man of 6 met knuppels.
Als iemand zich misdraagt in elkaar meppen en van de rijdende trein flikkeren.
> Nederland: het cirus is open <
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:18:51 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5199052
Ik zag op TV dat station Lelylaan, ook zo'n drama wat betreft overlast, de zaken aangepakt heeft door een beveiligingsbureau met allemaal anabolenboys rond te laten lopen op die stations en in de trein.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:20:30 #12
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_5199059
Het is gewoon heel erg balen.
Tot eind 2003 wordt er ook geen spoorwegpolitie meer aangenomen, i.v.m. bezuinigingen bij het KLPD.

Het was misschien beter geweest als de spoorwegpolitie nog van de NS was, het betaalde beter en je zag ze meer. Nu het van het KLPD is zie ik bijna geen spoorwegpolitie meer lopen.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_5199063
Die mensen die dat allemaal doen, die tikken gewoon niet helemaal. Een normaal mens doet zoiets niet!! (maar goed, dat kun je wel van meer dingen zeggen).

Of er daadwerkelijk door allerlei maatregelen (camera's, pistolen, controles ....) iets aan te doen is weet ik niet

Hopelijk denken die randdebielen gewoon eens normaal na

Gelukkig ben ik geen student meer en kan nu met mijn karretje op en neer.

pi_5199073
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:15 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik woon nu niet meer in Zoetermeer, maar toen ik daar woonde ging ik iedere dag met de Sprinter naar m'n werk. En vooral op Vrijdagavond was het altijd raak in die trein. Blowen, zuipen, gooien, schreeuwen, ruzie zoeken, meisjes lastigvallen ed. Twee jaar terug heb ik ook nog eens een etterbak door een volle coupe gemept. Niemand zei wat. Die etterbak liep al de hele tijd de coupe te terroriseren: roken in een niet-roken coupe, schreeuwen, meisjes in de kont knijpen ed. Vier van die etterbakkies van een jaar of 18.

Dat is de Zoetermeer Stadslijn in een notendop ja

Laatste 'aanvaring' die ik had was op een vrijdag of zaterdag avond toen we naar Den Haag gingen (paar jaar geleden). Plotseling stonden er een stuk of 10 negertjes (geen idee of het Antilianen of Surinamers waren) in de leeftijd van ik gok 14 tot 18 om ons heen. Ze zullen zich wel verveeld hebben want natuurlijk gingen ze moeilijk doen. Dankzij Zen technieken en een goede opvoeding heb ik me rustig kunnen houden en is er uiteindelijk, behalve een vriendelijke woordenwisseling, niets ernstigs gebeurd, behalve dan dat mijn opvatting over allochtonen weer bijgesteld moest worden (en daarnaast waren ze te dom om mijn verwijzing naar het groene tuinhuisje ter hoogte van Leidschendam-Voorburg te begrijpen ).

Ik heb geloof ik echt besloten dat ik niet meer met die trein ging toen er een of andere junk open en bloot heroïne zat te roken op de stoel naast me.

[Dit bericht is gewijzigd door Censere op 30-07-2002 09:24]

dinsdag 30 juli 2002 @ 09:23:35 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5199074
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Het is gewoon heel erg balen.
Tot eind 2003 wordt er ook geen spoorwegpolitie meer aangenomen, i.v.m. bezuinigingen bij het KLPD.

Het was misschien beter geweest als de spoorwegpolitie nog van de NS was, het betaalde beter en je zag ze meer. Nu het van het KLPD is zie ik bijna geen spoorwegpolitie meer lopen.

Ik dacht dat de spoorwegpolitie ook van de NS was.
Maar niet dus? En hoe lang is dat? Want een paar jaar terug zag je nog wel eens een Spoorwegwout op de Sprinter.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:23:39 #16
12646 Oom_Agent
pi_5199075
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:18 schreef X-Ray het volgende:
Ik zag op TV dat station Lelylaan, ook zo'n drama wat betreft overlast, de zaken aangepakt heeft door een beveiligingsbureau met allemaal anabolenboys rond te laten lopen op die stations en in de trein.
Amsterdam de Vlugtlaan is zelfs gesloten vanwege de criminaliteit en veiligheid. Niemand durfde daar de laatste tijd nog op te stappen.

Amsterdam de Vlugtlaan.

pi_5199082
Op ons boemellijntje (dord - geldermalsen) schijnt het tegenwoordig ook al nodig te zijn om met minimaal 2 conducteurs rond te lopen. Het begint 's ochtends vroeg al in de eerste trein, en gaat door tot 's avonds laat met de ellende. 1 van die conducteurs was ronduit aan het vertellen over wat hij allemaal in 1 week had meegemaakt, dan schrik je wel hoor.

Wat ik nog het ergste vind, is dat het kennelijk kan gebeuren dat er iemand openlijk bedreigd wordt met een mes, in een volle coupe, en dat er helemaal niemand is die ook maar IETS doet, al is het maar een conducteur gaan zoeken of aan de noodrem gaan hangen. Blech.

dinsdag 30 juli 2002 @ 09:25:00 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5199084
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:23 schreef Censere het volgende:

Ik heb geloof ik echt besloten dat ik niet meer met die trein ging toen er een of andere junk open en bloot heroïne zat te roken op de stoel naast me.

Was dat die knakker met die enorme bril?
Hij en ze maatjes zitten regelmatig te besen in de Sprinter.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5199093
Gewoon aanpakken zoals Lelylaan, dat heeft toch tot nu toe geholpen ?
...
pi_5199094
Dat de agressie toe neemt ligt ook aan de NS zelf. Laatst reed ik onbewust zwart. Had niet door dat mijn maandkaart was verlopen. Dus moest ik een kaartje bij de conducteur kopen. Een enkeltje culemborg-tiel kost normaal 2,90 euro maar bij de conducteur 10 euro. Dat is 3,44 X meer dan normaal. Ik vindt het dan ineens niet gek meer dat die mannen/vrouwen soms klappen krijgen. Toch ook wel vreemd dat het precies 10 euro is????

[Dit bericht is gewijzigd door MacDweal op 30-07-2002 09:29]

pi_5199101
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:26 schreef MacDweal het volgende:
Dat de agressie toe neemt ligt ook aan de NS zelf. Laatst reed ik onbewust zwart had niet door dat mijn maandkaart was verlopen. Dus moest ik een kaartje bij de conducteur kopen. Een enkeltje culemborg-tiel kost normaal 2,90 euro maar bij de conducteur 10 euro. Dat is 3,44 X meer dan normaal ik vindt het dan ineens niet gek meer dat die mannen/vrouwen soms klappen krijgen. Toch ook wel vreemd dat het precies 10 euro is????
Welja, lul het maar weer recht. Gatverdamme.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:29:14 #22
12646 Oom_Agent
pi_5199111
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:23 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik dacht dat de spoorwegpolitie ook van de NS was.
Maar niet dus? En hoe lang is dat? Want een paar jaar terug zag je nog wel eens een Spoorwegwout op de Sprinter.

Sinds sept/okt 1999 is de SpoPo overgeheveld naar het KLPD en niet maar van de NS. Sindsdien zie ik ze bijna nooit.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:32:29 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5199134

Dit is wel het meest verotte station in Zoetermeer, de Voorweg.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5199137
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:26 schreef Choller het volgende:
Gewoon aanpakken zoals Lelylaan, dat heeft toch tot nu toe geholpen ?
Als ik het goed begrijp is Lelylaan 1 station? De Zoetermeer Stadslijn betreft ongeveer 12 stations, die bijna allemaal in/boven een winkelcentrum zijn gesitueerd. Ik weet niet precies hoe ze het bij de Lelylaan hebben opgelost, maar ik denk dat dat voor de Stadslijn onmogelijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door Censere op 30-07-2002 09:33]

pi_5199140
Jij lult wel anders als de conducteur bij jouw komt colecteren. En voor sommige mensen kan 10 euro veel geld zijn.
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Welja, lul het maar weer recht. Gatverdamme.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')