abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5193129
Om de 1 of andere reden mag m'n moeder, m'n vriendin niet. En zo erg, dat ze er echt alles aan doet, om mij te laten geloven dat ik veel beter kan krijgen. Wat grote druk op onze relatie zet ... (kunnen thuis niet eens normaal op gemak zitten)
Dit was overigens ook bij zusje zo het geval met d'r vriend. Nu gaat daarmee wel wat beter, maar bij ons is het stukken erger
Zijn er meer mensen die hier last van hebben??
pi_5193172
Volgens mij zijn schoonmoeders het moeilijkste punt in een relatie.
Je hebt er denk ik niks aan maar: ik ben nog nooit echt leuke schoonfamilie tegengekomen....

Heb je het er al eens met je moeder over gehad, zo aan de keukentafel?

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
pi_5193202
parents are a bitch gelukkig is mijn moeder wat dat betreft heel erg relaxed

maar ik zou in jou geval toch even je moeder op haar plaats zetten.

JIJ bepaal met wie je omga en niet zij. zij heeft een behoorlijke tijd gehad om jou normen en waarden een beetje op haar niveau te krijgen en daarmee heeft ze het maar te doen

als jou vrienden of vriendinnen haar niet bevallen kan ze dat zeggen maar ze moet niet continue irritant gaan doen, aan mij zou ze iig een hele slechte hebben :&

pi_5193246
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:41 schreef Latindancer het volgende:
Volgens mij zijn schoonmoeders het moeilijkste punt in een relatie.
Je hebt er denk ik niks aan maar: ik ben nog nooit echt leuke schoonfamilie tegengekomen....

Heb je het er al eens met je moeder over gehad, zo aan de keukentafel?

Ja, alleen blijft zij bij d'r punt en kan niet accepteren dat ik d'r wel gewoon leuk vindt ...
Heeeel erg irritant dus!
  maandag 29 juli 2002 @ 19:46:45 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5193258
Erhm, bepaal jij of je moeder welke lieve meid het beste voor je is? Lijkt me duidelijk. Mams moet d'r mond houden. Gewoon op haar plaats zetten die muts!!!
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_5193272
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:43 schreef TG het volgende:
parents are a bitch gelukkig is mijn moeder wat dat betreft heel erg relaxed

maar ik zou in jou geval toch even je moeder op haar plaats zetten.

>>> Euh ja ... helpt alleen weinig ... erg eigenwijs persoon die gewoon niet wil luisteren ... <<<

JIJ bepaal met wie je omga en niet zij. zij heeft een behoorlijke tijd gehad om jou normen en waarden een beetje op haar niveau te krijgen en daarmee heeft ze het maar te doen

>>> Ja vind ik dus ook ... Nu moet ze alleen nog goed doorkrijgen ooit ... <<<

als jou vrienden of vriendinnen haar niet bevallen kan ze dat zeggen maar ze moet niet continue irritant gaan doen, aan mij zou ze iig een hele slechte hebben :&

pi_5193297
wat je kan doen is gewoon op een avond (nadat je dit grapje met je vriendin hebt besproken) thuis komen en tegen je ma zeggen dat jullie gaan trouwen
  maandag 29 juli 2002 @ 19:49:22 #8
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_5193302
mijn moeder gaat ervan uit dat het wel goed zit als ik iemand echt leuk vind en ene relatie met die persoon heb
imagination is more important than knowledge
  maandag 29 juli 2002 @ 19:51:30 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_5193327
Soms kan het ook wel meevallen hoor! Tot nu toe alleen maar aardige schoonfamilies meegemaakt!!!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 29 juli 2002 @ 19:53:13 #10
12090 Furom
Tsja ...
pi_5193350
K heb zelf ook geen problemen met haar ouders

Mijn ouders alleen wel met haar .. (vooral moeder)
En zij dus ook wel met hun, want voelt niet echt fijn ...

Jammer dat ze niet accepteren dat ik zelf de keuzes moet maken.

pi_5193354
Vind het een beetje moeilijk om te zeggen: je ma moet haar mond houden.
Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt en achteraf bezien (durf het bijna niet te zeggen) had ze vreselijk gelijk. Ik werd namelijk heel negatief beinvloed door dat meisje en ik zat ook-een-beetje-onder-de-plak
Daarom zeg ik: heb het er eens met je ma over en vraag waarom ze zich zo opstelt. Ligt het aan het vriend(inne)tje of is moeders bang dat ze haar kind een beetje kwijtraakt?
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  maandag 29 juli 2002 @ 19:57:59 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_5193402
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:53 schreef Furom het volgende:
Mijn ouders alleen wel met haar .. (vooral moeder)
En zij dus ook wel met hun, want voelt niet echt fijn ...
Mijn schoonouders hebben kennelijk ook een probleem met mij.. en nu heb ik dat ook met hun..

Op de één of andere manier vertrouwen ze mij niet ofzo.. en dat uiten ze nogal naar mij toe.. Ze geven mij de schuld van het feit dat m'n vriend hun niet meer regelmatig bezoekt, dat hij met mij naar de andere kant van het land verhuist en zo nog wel veel meer dingen.. Het is een nogal hecht gezin en in het begin was het vooral z'n moeder die het gevoel had dat ik 'm van haar "afpakte".. nu het samenwonen steeds dichterbij komt.. begint m'n schoonvader ook al kuren te vertonen.. Dat is echt de laatste persoon van wie ik het verwacht had, omdat ik toch wel het gevoel had dat ie me mocht.. en we het toch wel erg gezellig hadden als we daar waren.. kep zelfs maandenlang actief euromunten gespaard voor hem en z'n hele afdeling op 't werk.. Ik snap 'r iig niet veel van...

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_5193410
Tsja, mijn moeder doet juist heel veel met en voor mijn vriendin en ook andersom....

Ik daarentegen kan er niet over meepraten (niet meer), want mijn schoonmoeder is in mei overleden....
Maar die deed nooit moeilijk...
We konden het best (zeer goed eigenlijk) met elkaar vinden...

Ik denk gewoon dat je moeder bang is je te verliezen of zo Maar ja toch lijkt het me niet eenvoudig om in die situatie te zitten...

Ik kan er dus niet over mee praten..
Maar wens je wel sterkte

pi_5193425
quote:
[b]Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt en achteraf bezien (durf het bijna niet te zeggen) had ze vreselijk gelijk. Ik werd namelijk heel negatief beinvloed door dat meisje en ik zat ook-een-beetje-onder-de-plak
Voor dit kan toch niemand je behoeden. Als je wel naar je moeder geluisterd had, dan had je niet geleerd van de ervaring en was je nu niet de persoon die je nu bent.

Als je ouders je vertrouwen, dan stemmen ze er wel mee in. Maar er moet toch wel een reden zijn waarom je moeder zich ermee bemoeit. Aan de topicstarter: waarom vraag je je moeder niet gewoon wat er aan de hand is?

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
pi_5193438
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:53 schreef Latindancer het volgende:
Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt en achteraf bezien (durf het bijna niet te zeggen) had ze vreselijk gelijk. Ik werd namelijk heel negatief beinvloed door dat meisje en ik zat ook-een-beetje-onder-de-plak
Daarom zeg ik: heb het er eens met je ma over en vraag waarom ze zich zo opstelt. Ligt het aan het vriend(inne)tje of is moeders bang dat ze haar kind een beetje kwijtraakt?
dan nog is het vrij simpel: daar moet HIJZELF achter komen
beschermen is wel lief enzo maar je kan ook overdrijven.
en onaardig doen tegen je zoons vriendin lijkt mij niet de methode om hem te overtuigen van het feit dat zij een bitch is
pi_5193457
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:59 schreef snoeki het volgende:

[..]

Voor dit kan toch niemand je behoeden. Als je wel naar je moeder geluisterd had, dan had je niet geleerd van de ervaring en was je nu niet de persoon die je nu bent.

True, true. En het is achteraf ook niet erg. Alleen heb ik zoiets van: laat hij het niet volledig negeren, maar proberen aan zijn moeder te vragen waarom zij zo doet. Laat hem er in ieder geval over nadenken.
quote:
Als je ouders je vertrouwen, dan stemmen ze er wel mee in. Maar er moet toch wel een reden zijn waarom je moeder zich ermee bemoeit. Aan de topicstarter: waarom vraag je je moeder niet gewoon wat er aan de hand is?
Psies!
pi_5193551
ik heb maar een leuke schoonfamilie gehad, en dat is nu me ex-schoonfamilie de huidige is weer %$#^%$#$#!%
pi_5193560
Even een knuppeltje in het hoenderhok gooien:

Je moeder is een vrouw,
en vrouwen hebben over het algemeen andere vrouwen heel goed door.
Het zou dus best zo kunnen zijn dat jouw moeder dingen in haar ziet die jij, je bent tenslotte verliefd, niet ziet.

Blijft het feit dat ze daar niet al te veel van zou moeten laten merken,
en dat het ook niet slim is openlijk kritiek op je vriendin te uiten.
De ervaring leert nou eenmaal dat de omgekeerde psychologie dan in werking treedt,
en jij haar enorm gaat zitten verdedigen.

Maak je moeder, op een vriendelijke manier, duidelijk dat jij nou eenmaal voor haar gekozen hebt,
en dat je weet dat ze haar niet ziet zitten,
en dat dat maar genoeg moet zijn.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5193590
quote:
Op maandag 29 juli 2002 20:12 schreef shmoopy het volgende:
Je moeder is een vrouw,
Het zou dus best zo kunnen zijn dat jouw moeder dingen in haar ziet die jij, je bent tenslotte verliefd, niet ziet.
JAAAAA! Dat zeg ik!
  maandag 29 juli 2002 @ 20:36:26 #20
30252 Soempie
Procreating
pi_5193818
last van gehad. Ik woonde in een soort van pleeggezin en die keurden mijn vriend dus ook niet goed ze kenden hem nauwelijks en toch al vooroordelen...

Uiteindelijk ben ik door omstandigheden het huis uit gegaan (dat ze m'n vriend afkeurden speelde ook mee) en laatst vroeg ik ze: wat hadden jullie nou eigenlijk tegen hem???
zeggen ze doodleuk: niks hoor, vonden het alleen jammer dat hij een jaar wilde werken en daarna weer verder wilde studeren. pfffff

Maargoed, ze hebben ons niet uit elkaar weten te krijgen en we wonen nu al een jaar samen

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 30 juli 2002 @ 18:59:55 #21
12090 Furom
Tsja ...
pi_5205746
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:53 schreef Latindancer het volgende:
Is hier niet echt het geval ...
Het is echt het niet mogen, omdat zij nogal anders is dan m'n moeders ideaalbeeld schoondochter ofzo ...
Denk eerder dat aan haar zelf ligt, want was ook heel tijdje zo het geval bij me zussie en d'r vriend.
Lijkt er in ieder geval op, dat ze bang is d'r kinderen kwijt te raken. Bang dat vriendinnetjes en vriendjes d'r kinderen tegen d'r opzetten, terwijl dit gewoon niet het geval is.
Ik zit overigens niet onder de plak
Wordt gewoon erover praten en dan merken we het vanzelf wel.
pi_5207307
Ik zou, buiten het bijzijn van je vriendin (zodat je moeder zich 'veilig' voelt) eens met je moeder gaan praten.

Zeg daarbij gewoon duidelijk dat het niet gezellig is om, als de situatie zo blijft, met je vriendin bij jou thuis te zijn, en als het zo doorgaat, dat je er gewoon minder zult zijn, omdat je je gewoon gerespecteerd en comfortabel wil voelen. Als zij haar houding niet bijstelt vervreemdt ze zich met opzet ook van jou, en ik hoop van harte dat het haar dat niet waard is.

HTH

pi_5209207
Laat nog eens weten of een en ander uitgepraat is, en hoe dat gegaan is?
pi_5209832
quote:
Op maandag 29 juli 2002 20:12 schreef shmoopy het volgende:
Even een knuppeltje in het hoenderhok gooien:

Je moeder is een vrouw,

Zei hij niet, dat z'n moeder, dat ook bij z'n zusje had ?
("Dit was overigens ook bij zusje zo het geval met d'r vriend. Nu gaat daarmee wel wat beter, maar bij ons is het stukken erger")

Wat een zeikstraal, die moeder

pi_5214298
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 00:39 schreef The-What het volgende:

[..]

Zei hij niet, dat z'n moeder, dat ook bij z'n zusje had ?
("Dit was overigens ook bij zusje zo het geval met d'r vriend. Nu gaat daarmee wel wat beter, maar bij ons is het stukken erger")

Wat een zeikstraal, die moeder

Nou ... eigenlijk wel ja
En is niet zo dat zij dingen in haar ziet die ik niet zie ... zit niet meer 'onder de plak' ofzo ...
Ja zij ziet alleen maar negatieve dingen in haar en niet de positieve dingen ..
Praten overigens al vaker geprobeerd, maar lukte niet echt goed ..
pi_5217368
als we het dan toch over moeilijke schoonmoeder(s) hebben...

m'n vriendins moeder doet nogal moeilijk over heel veel dingen. als ik daarzo kom (ze woont ver weg en zie d'r om de 2 weken ongeveer) mag ik max. 3 dagen blijven, het liefst minder maar die pa is gelukkig wel solide en maakt zich er niet zo druk om. de reden: waarschijnlijk relatie op afstand vindt ze nix en vind dat ze maar iemand in d'r eigen woonplaats moet zoeken... die ma kan haar moeilijk de les gaan lezen en het feit dat ik hier zit verander je nix aan.

M'n vriendin is vandaag van vakantie weergekomen en we zien elkaar zondag weer voor het eerst in 5/6 weken, een hele lange tijd elkaar dus niet gezien. Ik ben nu al bang dat ze hier niet lang mag komen, niet om mijn moeder, want die vindt dat gezellig en wat haar betreft blijft ze zo 3 weken. dis dus best wel klote, want ze kan wel tegen haar moeder ingaan maar dan zit zij strax weer met de ellende en staat eigenlijk een beetje tussen mij en die moeder in zeg maar.

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? een gesprek voeren met die moeder waarom ze niet lang mag komen? ik weet het echt niet meer, ik gedraag me goed als ik daar ben en dan doet ze of haar neus bloed..........

:D
pi_5232400
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 16:18 schreef Williampie het volgende:

m'n vriendins moeder doet nogal moeilijk over heel veel dingen. als ik daarzo kom (ze woont ver weg en zie d'r om de 2 weken ongeveer) mag ik max. 3 dagen blijven, het liefst minder maar die pa is gelukkig wel solide en maakt zich er niet zo druk om. de reden: waarschijnlijk relatie op afstand vindt ze nix en vind dat ze maar iemand in d'r eigen woonplaats moet zoeken... die ma kan haar moeilijk de les gaan lezen en het feit dat ik hier zit verander je nix aan.

M'n vriendin is vandaag van vakantie weergekomen en we zien elkaar zondag weer voor het eerst in 5/6 weken, een hele lange tijd elkaar dus niet gezien. Ik ben nu al bang dat ze hier niet lang mag komen, niet om mijn moeder, want die vindt dat gezellig en wat haar betreft blijft ze zo 3 weken. dis dus best wel klote, want ze kan wel tegen haar moeder ingaan maar dan zit zij strax weer met de ellende en staat eigenlijk een beetje tussen mij en die moeder in zeg maar.

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? een gesprek voeren met die moeder waarom ze niet lang mag komen? ik weet het echt niet meer, ik gedraag me goed als ik daar ben en dan doet ze of haar neus bloed..........

Hoelang hebben jullie al wat?

Misschien eens een keer met die moeder gaan praten en direct vragen waarom ze er zo'n moeite mee heeft. Of ze zo'n moeite met jou heeft of echt er moeite heeft dat je op afstand woont en waarom. En dan zal je vriendin ook denk gewoon aan moeten geven dat ze jou wel zo leuk en de moeite waard vindt, om het aan te houden met jou en het dus niet erg vindt ook dat je op zo'n afstand woont.
Gaat toch om wat jullie zelf willen en niet om wat die moeder wil?
Maar ja ... moeders zijn nog weleens erg moeilijk in dat soort dingen weet ik dus ...

pi_5232451
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 16:18 schreef Williampie het volgende:

m'n vriendins moeder doet nogal moeilijk over heel veel dingen. als ik daarzo kom (ze woont ver weg en zie d'r om de 2 weken ongeveer) mag ik max. 3 dagen blijven,

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik zou ook niet staan te springen om langer dan 3 dagen een relatieve vreemde in mijn huis rond te hebben lopen.
Jullie zullen best wel uitgaan en zo,
maar je slaapt, eet en doucht daar toch.
Heeft waarschijnlijk met haar gevoel voor privacy te maken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 1 augustus 2002 @ 19:26:44 #29
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_5232462
Neem gewoon een andere schoonmoeder

[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 01-08-2002 19:32]

pi_5235069
we hebben 5 maand nu, me vriendin mag hier van zondag t/m donderdag komen, das een record qua aantal dagen bij elkaar hehe... gaat maybe de goeie kant op ik ga daar binnenkort weer heen en zal wel is met d'r gaan praten als er geen verandering in komt.... tnx
quote:
Heeft waarschijnlijk met haar gevoel voor privacy te maken.
denk het wel, want haar beste vriendin (die ze al 5 jaar kent ong.) mag ook niet al te lang blijven.....
:D
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 01:38:31 #31
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5237368
Ik mag niet klagen.
Heb een echte toffe schoonfamilie.

Toffe schoonpa kan er echt mee lachen.
Een schoonma die veel te lief voor me is soms, en veel te goed voor haar dochter(mijn vriendin)

En m'n vriendin heeft nog 3 zussen die allemaal wel heel gezellig enzo zijn. Dus heb t goed getroffen.

[Dit bericht is gewijzigd door FranZanoVa op 02-08-2002 19:04]

Als je het verderop gaat zoeken, zul je toch dichtbij moeten beginnen.
pi_5237384
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 01:38 schreef FranZanoVa het volgende:
Ik mag niet klagen.
Heb een echte toffe schoonfamilie.

Dus heb t goed getroffen.

Wow, een kewle schoonpa, ma, zusjes...
You're lucky
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: