Als het goed is heb ik op 22 oktober mijn rijbewijs. Natuurlijk al een lange tijd aan het uitzoeken wat voor motor ik eventueel zou willen kopen. Tot nu toe denk ik dat het een Honda CBR 600 F van na 1999 wordt, alleen zijn die kleuren van de Europeaanse modellen zo vreselijk lelijk:
1999
Deze is nog wel te doen, geen rare kleuren of fratsen. Is wel gelijk weer een beetje saai. In het echt mooier dan op een foto:
2000
Deze is op zich ook best mooi, maar in het echt is de voorkant mat-zwart en de achterkant glanzend zwart. Ziet er een beetje raar uit:
2001
Rossi replica
Ook erg strak:
Hele aparte kleur, opvallend:
Erg mooi:
Ter vergelijking, zo zien ze er in de VS uit:
http://www.cbrworld.net/CBR600/uspics.htm
Mooie effen kleurstelling zoals:
Daarnaast vind ik de Suzuki GSX-R 600 van 2001/2002 erg mooi in het geel/zwart, alleen is die motor wellicht iets te sportief weinig allround voor een beginner:
*zucht* keuzes, keuzes, keuzes (en geld, geld, geld )... Wat zouden jullie 'kiezen'? Of heb je wellicht andere suggesties?
M.A.W.: Show me the !
[Dit bericht is gewijzigd door Censere op 28-07-2002 21:00]
en hoe duur is het behalen van je rijbewijs ongeveer?
quote:Nieuw zijn de modellen die ik liet zien zo'n ¤11.000 - een CBR uit 1999 is ongeveer ¤7500.
Op zondag 28 juli 2002 20:37 schreef DNA het volgende:
hoe duur zijn dit soort motoren ongeveer????????en hoe duur is het behalen van je rijbewijs ongeveer?
Rijbewijskosten ligt aan een hoop factoren (aantal lessen, rijschool, etc.). Ik heb een redelijk dure, maar goede, (KNMV) rijschool en betaalde voor de eerste 15 lessen van 1,5 uur + examen ongeveer ¤1100.
De prijs van het examen zelf is dacht ik iets van ¤230 euro (stelletje parasieten bij het CBR). Er is bij mijn rijschool pas weer een prijsverhoging doorgevoerd en nu komt een les van 1,5 uur (meestal duurt het iets langer wegens nabespreking e.d.) op ¤62 euro. Je rijdt dan samen met een andere leerling.
en de snelheden die die dingen rijden is ietwat te veel voor de nederlandse wegen
als zo'n ding 300 kan dan zou ik het toch ook wel eens willen proberen..
Ik hou het maar bij de oerverbrandings motor uit Amerika
quote:Heh, dat heb ik nou bij die "oerverbrandings motoren" uit Amerika. Alhoewel ik sommige customs wel héél erg mooi kan vinden, zou ik er nooit zelf eentje kopen.
Op zondag 28 juli 2002 20:42 schreef madcap het volgende:
hmm......ben zelf niet zo'n liefhebber van race motoren..
beetje te veel van hetzelfde heb ik altijd het idee
Maar voordat je zo'n machine koopt, weet je waar je aan begint?
B.V All risks verzekering 1200 EUR P/J misschien meer
Weet je wat het kost als je hem een keer laat vallen?
(begint bij 1000 eur. zeg maar)
Hoeveel kilometers ga je maken?
(elke 6000KM kleine beurt, elke 12000 nieuwe banden a 200 eur p/st + montage)
Ik noem maar wat
(ik heb de 2001 blauw/rood/witte b.t.w.
[Dit bericht is gewijzigd door vassago op 28-07-2002 20:58]
quote:Kan het mishebben hoor, maar door de reviews en commentaren over de Suzuki krijg ik de indruk dat hij iets 'extremer' of 'minder allround' is dan de CBR. Heb me een beetje verkeerd uitgedrukt in de eerste post. Sportief zijn ze allebei
Op zondag 28 juli 2002 20:53 schreef vassago het volgende:
Euh, de Suzuki te sportief maar de CBR niet?
Leg dat eens uit?
quote:Misschien dat ze zit "extremer" is maar dat zal niet veel zijn. (probeer het eens, je moet er wel een flinke tijd op kunnen zitten).
Op zondag 28 juli 2002 20:58 schreef Censere het volgende:[..]
Kan het mishebben hoor, maar door de reviews en commentaren over de Suzuki krijg ik de indruk dat hij iets 'extremer' of 'minder allround' is dan de CBR.
Beiden hebben +- 100PK op het achterwiel en zitten in 3s. op de 100km/h.
Voor de rest, CBR600/R6/GSX-R600 -> een pot nat.
quote:Een R6 stuurt toch echt een stuk scherper en is nerveuzer dan een CBR600 hoor. Zo'n pot nat is het nou ook weer niet. Maar goed, ik zal zeker een aantal testritjes maken voordat ik er eentje aanschaf
Op zondag 28 juli 2002 21:00 schreef vassago het volgende:[..]
Misschien dat ze zit "extremer" is maar dat zal niet veel zijn. (probeer het eens, je moet er wel een flinke tijd op kunnen zitten).
Beiden hebben +- 100PK op het achterwiel en zitten in 3s. op de 100km/h.
Voor de rest, CBR600/R6/GSX-R600 -> een pot nat.
Disclaimer: Al het bovenstaande is gebaseerd op tijdschriften, eerstehands (?) ervaringen en internet, maar *niet* op eigen ervaring. Ik heb alleen nog maar CB500 gereden
quote:FOTO!!!
Op zondag 28 juli 2002 21:08 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur heeft een Kawasaki 600ZZR
Wooooooooooooow!
Dat had ik tenminste de eerste keer dat ik het gas opentrok op de eigen motor. Dat rijdt toch effe anders dan zo'n lesmotor die constant mishandeld wordt.
quote:
Op zondag 28 juli 2002 21:05 schreef Censere het volgende:[..]
Disclaimer: Al het bovenstaande is gebaseerd op tijdschriften, eerstehands (?) ervaringen en internet, maar *niet* op eigen ervaring. Ik heb alleen nog maar CB500 gereden
http://62.166.34.169/WelcomeTo_KneedAtSpeed.nl.asp - Site met veel filmpjes en foto's van motoren in actie. Kneedowns, stoppies, wheelies, helmet cams, noem maar op. Nederlandse site (meeste is opgenomen in de buurt van Delft / Plaspoelpolder).
http://www.bikepics.com/bikemovies - Nog een site met filmpjes (en foto's), maar dan internationaal.
http://www.motormaniacs.nl - Online tijdschrift. Veel motortests. Leuke Nederlandse site.
quote:Waarschijnlijk wel ja
Op zondag 28 juli 2002 21:12 schreef dvdfreek het volgende:
Dan zal de eerste keer op je eigen motor wel ongeveer zo'n reactie geven:Wooooooooooooow!
Dat had ik tenminste de eerste keer dat ik het gas opentrok op de eigen motor. Dat rijdt toch effe anders dan zo'n lesmotor die constant mishandeld wordt.
[..]
quote:No offense, maar dacht je dat als je je rijbewijs 1 dag je had een testrit mag maken op een super sport?
Op zondag 28 juli 2002 21:05 schreef Censere het volgende:[..]
Een R6 stuurt toch echt een stuk scherper en is nerveuzer dan een CBR600 hoor. Zo'n pot nat is het nou ook weer niet. Maar goed, ik zal zeker een aantal testritjes maken voordat ik er eentje aanschaf
quote:Als zij mij een motor willen verkopen lijkt me dat wel zo handig ja.
Op zondag 28 juli 2002 21:19 schreef vassago het volgende:[..]
No offense, maar dacht je dat als je je rijbewijs 1 dag je had een testrit mag maken op een super sport?
Grtz Muzz
2x Moto Guzzi Le Mans 1000 1990 1992
Moto guzzi V65TT 1985
Moto Guzzi Stornello sport america 1969
MV Agusta 125cc centomilla 1965
MV Agusta 125cc LuccoSport 1962
quote:
Op zondag 28 juli 2002 21:09 schreef Censere het volgende:[..]
FOTO!!!
(Eentje waar je een kneedown maakt
)
quote:Een vriend van me heeft een Moto Guzzi Le Mans 1 uit '78 (dacht ik), mooi ding, al val ik er persoonlijk niet zo op.
Op zondag 28 juli 2002 21:24 schreef MUZZ het volgende:
2x Moto Guzzi Le Mans 1000 1990 1992
Moto guzzi V65TT 1985
Moto Guzzi Stornello sport america 1969
MV Agusta 125cc centomilla 1965
MV Agusta 125cc LuccoSport 1962
That reminds me: HELE mooie motor site van het Guggenheim museum. Is ook een boek van verschenen. Alle noemenswaardige motoren uit de geschiedenis:
http://www.guggenheim.com/index2.html (broadband versie kiezen natuurlijk )
Wat je keuze voor 'n CBR600 betreft, lijkt me een goede, ik ken meer beginnende motorrijders die hem gekocht hebben. Zoals je zegt nog redelijk all-round, in lage toeren vriendelijk en in hoge toeren een beest. 't is zoals ook MUZZ zegt wel een hele populaire motor, maar dat heeft zeker ook z'n voordelen (groot aanbod, goedkoper, veel onderdelen beschikbaar, etc.)
Misschien een tip: probeer ook eens een all-road, of liever (extremer) een cross-motor/supermotard te rijden. Een heeeeeleee andere rijstijl, waar de fun hem niet zo zeer zit in illegale snelheden en heeeeel hard optrekken, maar smijten met wheelies, stoppies, lekker laat remmen en door de bocht driften, etc, valt veel lol mee te beleven. Zo'n motor is ook handig voor stads-verkeer, maar lange afstand/hoge snelheid is het veeel minder. (ligt er dus ook aan wat je met je motor wil doen)
quote:Ik heb het dus helemaal niet zo op die felle kleuren. Ik kan ook nog steeds niet begrijpen dat iemand Kawasaki groen bijvoorbeeld mooi vindt. Ik weet best dat het beter is om op te vallen, alleen zijn er weinig motoren met 'felle kleuren'die ík mooi vindt. De rooie CBR 600 FS vind ik bijvoorbeeld wel weer mooi en is ook redelijk opvallend. Alleen is ie vaak nog erg duur omdat ie nog niet zo oud is.
Op maandag 29 juli 2002 01:28 schreef MacBeth het volgende:
Personelijk vind ik zichtbaarheid heel belangrijk, dus zou ik voor een opvallend gekleurde motor kiezen, in elk geval niet zo'n zwart/zilver model. Geel is in dat opzicht het best, maar vind ik niet echt mooi.
quote:Dat veel mensen dezelfde hebben boeit me niet zoveel. Betekent alleen maar dat het een goede motor is
Wat je keuze voor 'n CBR600 betreft, lijkt me een goede, ik ken meer beginnende motorrijders die hem gekocht hebben. Zoals je zegt nog redelijk all-round, in lage toeren vriendelijk en in hoge toeren een beest. 't is zoals ook MUZZ zegt wel een hele populaire motor, maar dat heeft zeker ook z'n voordelen (groot aanbod, goedkoper, veel onderdelen beschikbaar, etc.)
quote:Zal vast fantastisch rijden, maar ik heb al besloten dat ik toch een supersport wil. Probeer dat maar eens uit m'n hoofd te krijgen
Misschien een tip: probeer ook eens een all-road, of liever (extremer) een cross-motor/supermotard te rijden. Een heeeeeleee andere rijstijl, waar de fun hem niet zo zeer zit in illegale snelheden en heeeeel hard optrekken, maar smijten met wheelies, stoppies, lekker laat remmen en door de bocht driften, etc, valt veel lol mee te beleven. Zo'n motor is ook handig voor stads-verkeer, maar lange afstand/hoge snelheid is het veeel minder. (ligt er dus ook aan wat je met je motor wil doen)
(heb trouwens een transalp. Twee cylinders in V (rammelt dus in vergelijking met een lijn motor) 600 cc en 55 pk. Voor de 185 kilo van dat ding voldoende om snel genoeg op te trekken. Prettig rijden doet ie tot 130 km/u daarboven heeft ie te weinig stroomlijn (ook te weinig vermogen over voor tussen spurts)).
quote:Biaggi rules...
Op vrijdag 02 augustus 2002 11:43 schreef Censere het volgende:
Deze wheelie ging maar net goed
Ik heb trouwens wel eens een wheelie fout zien gaan
Heb zelf trouwens ook al eens een voetje achter de (trial)motor nodig gehad om 'm weer naar voren te gooien.
Op een bochtig parcours ben je zeker net zo snel als met een CBR. Moet je wel goed kunnen sturen en schakelen dan.
Hoge (top)snelheden boeid mij niet zo veel, daar wen je toch snel aan, hoge bochtensnelheid daarentegen blijft een kick geven.
Anders zou ik voor ene R6 gaan, lekker doortrekken to 15.000 toeren, heerlijk. Maar de soes is ook niet slecht, zeker in movistar versie is ie perfect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |