abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5175809
Hebben jullie ook wel eens last van slapeloosheid? Ik werd gisterochtend om 11.00 u wakker, en heb tot nu toe nog niet geslapen.
Een tijdje geleden had ik ook last van slapeloosheid, ik kreeg toen van m'n huisarts maar 3 slaappillen. Nu zal ik wel nix krijgen
Owja, ik voel me niet eens moe. Ik ben gewoon klaarwakker
Kon ik maar
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2002 @ 06:41:55 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5175827
Heb hele perioden van slapeloosheid gehad ja.

Begon al op de middelbare school, dat ik soms een hele nacht gewoon niet kon slapen. Sloeg ik gewoon over. Heeft me weinig schade gedaan verder, ben zelfs met extra vakken in mn pakket geslaagd.

Ongeveer een 1 1/2 jaar geleden heb ik een periode gehad dat het heel extreem was. Toen sliep ik de ene nacht normaal en dan de andere maar 1 of 2 uurtjes. Totdat ik zelfs bijna een week achter elkaar wakker was. Wat slaappillen van de huisarts gehad en dat hielp wel om het ritme weer wat normaal te maken.

Als ik jou was zou ik me er niet te druk over maken. Als je er last van heb zorg dan dat je wat slaapmiddelen in huis hebt, alleen voor het geval dat.. kan soms al een hoop schelen.

Wanneer je lichaam de slaap echt nodig heeft, dan slaap je wel een hele nacht door. Zo niet, ga je toch iets leuks doen voor jezelf?

pi_5175844
quote:
Op zondag 28 juli 2002 06:41 schreef NorthernStar het volgende:
Heb hele perioden van slapeloosheid gehad ja.

Begon al op de middelbare school, dat ik soms een hele nacht gewoon niet kon slapen. Sloeg ik gewoon over. Heeft me weinig schade gedaan verder, ben zelfs met extra vakken in mn pakket geslaagd.

Ongeveer een 1 1/2 jaar geleden heb ik een periode gehad dat het heel extreem was. Toen sliep ik de ene nacht normaal en dan de andere maar 1 of 2 uurtjes. Totdat ik zelfs bijna een week achter elkaar wakker was. Wat slaappillen van de huisarts gehad en dat hielp wel om het ritme weer wat normaal te maken.

Als ik jou was zou ik me er niet te druk over maken. Als je er last van heb zorg dan dat je wat slaapmiddelen in huis hebt, alleen voor het geval dat.. kan soms al een hoop schelen.

Wanneer je lichaam de slaap echt nodig heeft, dan slaap je wel een hele nacht door. Zo niet, ga je toch iets leuks doen voor jezelf?

ah. Ik heb net nog naar Spiderman zitten kijken
Het probleem is dat m'n huisarts mij geen slaapmiddelen wil geven (ik ben pas 16). (Ik heb s een keer een stunt uitgehaald met pijnstillers , 10x naproxen 500mg in 1x, dat werd een dagje ziekenhuis, ik had gewoon een keer verschrikkelijke hoofdpijn, 1 naproxen was niet genoeg, 2 ook niet, 3 ook niet, dan maar 10. Ik viel iig in slaap ).
Xie wel wat ik ga doen. Als ik vanavond weer niet kan slapen, ga ik morgen echt ff langs m'n huisarts.
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2002 @ 07:01:31 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5175870
quote:
Op zondag 28 juli 2002 06:50 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:

[..]

ah. Ik heb net nog naar Spiderman zitten kijken
Het probleem is dat m'n huisarts mij geen slaapmiddelen wil geven (ik ben pas 16). (Ik heb s een keer een stunt uitgehaald met pijnstillers , 10x naproxen 500mg in 1x, dat werd een dagje ziekenhuis, ik had gewoon een keer verschrikkelijke hoofdpijn, 1 naproxen was niet genoeg, 2 ook niet, 3 ook niet, dan maar 10. Ik viel iig in slaap ).
Xie wel wat ik ga doen. Als ik vanavond weer niet kan slapen, ga ik morgen echt ff langs m'n huisarts.

Toen ik net poste had al bijna gevraagd of je wel eens hoofdpijn of migraine hebt!

Gaat volgens mij vaak samen met slapeloosheid (heb zelf ook veel last van gehad).

Mijn huisarts was ook niet zo gul met slaapmiddelen, terwijl ik helemaal geen 'verleden' heb. Zal wel zijn dat ze liever zo weinig mogelijk geven aan jonge mensen. Ik kreeg maar 6 per keer (damn kan niet meer op de naam van die krengen komen, maar ze hielpen wel )

Ik heb maar 3x een serie gehad en omdat ik zo weinig kreeg was ik er heel zuinig mee. Alleen innemen als het echt noodzakelijk was, wat ik ook wel deed; zo lang mogelijk uitstellen. Zolang je maar niet gaat denken dat je moet slapen, dan gaat het vaak al beter. Dat is wel lastig als je de volgende dag iets hebt te doen, maar als ik nu niet kan slapen ga ik wel lezen of TV kijken.

Niet te druk over maken, gewoon bekijken als wat extra vrije tijd (en daar heb ik tenminste nooit genoeg van)

Huisarts kan nooit kwaad. Succes!

pi_5175890
quote:
Op zondag 28 juli 2002 07:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Toen ik net poste had al bijna gevraagd of je wel eens hoofdpijn of migraine hebt!

Gaat volgens mij vaak samen met slapeloosheid (heb zelf ook veel last van gehad).

Mijn huisarts was ook niet zo gul met slaapmiddelen, terwijl ik helemaal geen 'verleden' heb. Zal wel zijn dat ze liever zo weinig mogelijk geven aan jonge mensen. Ik kreeg maar 6 per keer (damn kan niet meer op de naam van die krengen komen, maar ze hielpen wel )

Ik heb maar 3x een serie gehad en omdat ik zo weinig kreeg was ik er heel zuinig mee. Alleen innemen als het echt noodzakelijk was, wat ik ook wel deed; zo lang mogelijk uitstellen. Zolang je maar niet gaat denken dat je moet slapen, dan gaat het vaak al beter. Dat is wel lastig als je de volgende dag iets hebt te doen, maar als ik nu niet kan slapen ga ik wel lezen of TV kijken.

Niet te druk over maken, gewoon bekijken als wat extra vrije tijd (en daar heb ik tenminste nooit genoeg van)

Huisarts kan nooit kwaad. Succes!

ahum....huisarts kan nooit kwaad? ik heb er vrij slechte ervaringen mee Door m'n huisarts (en vijf dienstdoende huisartsen) was m'n vader naar de andere wereld Ze zeiden telkens: "Griepje", een paar dagen later: Dubbele longontsteking een week later: Guillan-Barré (=verlamming van de bewuste spieren, dus ook de longspieren), 3 maanden IC, een paar maanden Revalidatie).
maar uh...ik heb maar 3 stuks gekregen, hij wilde gewoon niet meer geven . Als hij mij 1 per dag geeft vind ik het ook wel goed, maw: ik wil het best per dag ophalen hoor
ik heb op m'n kamer *gelukkig* een tv en de computer (met kabel-verbinding).
  † In Memoriam † zondag 28 juli 2002 @ 07:15:06 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5175912
quote:
Op zondag 28 juli 2002 07:08 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:

[..]

ahum....huisarts kan nooit kwaad? ik heb er vrij slechte ervaringen mee Door m'n huisarts (en vijf dienstdoende huisartsen) was m'n vader naar de andere wereld Ze zeiden telkens: "Griepje", een paar dagen later: Dubbele longontsteking een week later: Guillan-Barré (=verlamming van de bewuste spieren, dus ook de longspieren), 3 maanden IC, een paar maanden Revalidatie).
maar uh...ik heb maar 3 stuks gekregen, hij wilde gewoon niet meer geven . Als hij mij 1 per dag geeft vind ik het ook wel goed, maw: ik wil het best per dag ophalen hoor
ik heb op m'n kamer *gelukkig* een tv en de computer (met kabel-verbinding).

Ja dr zitten een hoop prutzers onder de huisartsen. Die denken alleen maar aan hoe snel ze hun nieuwe jacht op het water kunnen krijgen.

Als ik jou was zou dat precies zijn wat ik tegen hem zou zeggen! "Als je bang bent om me teveel in 1 keer te geven, geef ze me dan maar in kleine aantallen". Heb jij wat je wil, en de huisarts ook, die dan tenminste niet bang hoeft te zijn dat je ze allemaal tegelijk inneemt.

pi_5175931
thnx
xie wel wat doe

P.S. is er op dit moment nix op tv (ik verveel me nogal)

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 juli 2002 @ 07:40:23 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5175986
Probeer je ritme normaal te krijgen. D.w.z. 8 uur in bed liggen (slapen of niet, je rust wel uit), maar ook weer niet langer. Een goed ritme kan helpen je nachtrust te herstellen. Welterusten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_5176015
Na mijn zestigste heb ik eigenlijk nooit meer ergens last van.Jaha die smiley om de boel weer te ontkrachten,kut ben net zeventig geworden. Ik tel niet meer mee.Een stomme bejaarde met dito pasjes in bezit maar de ware spirit gaat nooit verloren wat er ook gebeurt.
  zondag 28 juli 2002 @ 10:19:33 #10
19852 Delight
supernatural
pi_5176259
Je kan ook eens proberen wat homeopatische slaapmiddelen (kalmerend) te proberen, zo heb je bijvoorbeeld Dormiplant ofzo. Maar dat moet je maar gewoon even bij de drogist vragen. Het zijn geen echte slaapmiddelen, maar je wordt er wel rustiger en ontspannen van, zodat je misschien wel in slaap valt.
History became legend. . . Legend became myth. . . And some things that should not have been forgotten. . . Were lost.
  FOK!fossiel zondag 28 juli 2002 @ 10:31:54 #11
2628 Karin
pi_5176292
Ik heb eventjes de topictitel aangepast, zo is het wat duidelijker.

Wat bij mij wel hielp is op tijd naar bed en een uur voordat je naar bed toe gaat niet meer achter de computer zitten en iets anders gaan doen, tv kijken of boekje lezen ofzo.

Of vraag anders je arts om Melatonine, zie ook bijvoorbeeld
moeheid onder Fokkers?
Homeopathisch slaapmiddel.

zondag 28 juli 2002 @ 10:40:42 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_5176319
Melatonine is echt een aanrader, werkt uitstekend!!
pi_5177631
ik heb net van 8.30 tot 14.00 u geslapen, en dat vind ik dus goed
ik viel opeens in slaap (voor de tv natuurlijk )
pi_5177801
quote:
Op zondag 28 juli 2002 06:33 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Wat is dan het probleem

Je hebt gewoon wat energie over; ga een stukje wandelen of fietsen. Als je nou doodmoe was en niet kon slapen, dan zou je een probleem hebben, maar als je -zoals je zelf zegt- klaarwakker bent en niet moe, dan is er toch niks aan de hand?

maandag 29 juli 2002 @ 19:45:42 #15
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5193240
Ik heb heel vaak last van slapeloosheid, eigenlijk heb ik sowieso een haat-liefde verhouding met slaap.
Ik slaap maar heel weinig, bijna nooit meer dan zes uur per nacht.

Wat ik vervelend vind aan insomnia is dat op gegeven moment je ritme naar de klote is. Dat je dus overdag moe bent en 's nachts al weer niet meer.
Daarom krijg je ook maar zo weinig slaapmiddelen (waarschijnlijk). De bedoeling is niet dat je slapen gaat door die pillen, maar dat je je normale ritme weer oppakt en dat de slaap dan weer vanzelf komt.
Mijn dokter schrijft ook absoluut niet snel, maar daar ben ik blij mee. Het is wel smerig spul wat je inslikt.

Bovendien is slapen op slaapmiddelen helemaal geen prettige ervaring. Ik vind het bijna voelen alsof je knock-out gaat. Je slaapt super-diep en het lijkt wel droomloos. Ik vind het iig niet prettig, doe liever een paar nachtjes zonder.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 01:20:03 #16
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_5197469
Ik weet niet of het slapeloosheid te noemen valt, maar ik begin wel een grondig verpest ritme te krijgen. Zo grondig dat het niet meer zo 123 terug te draaien valt. Ik slaap wel, en veel ook, maar pas vanaf ongeveer 5 uur. En het dan plotseling dit soort weer wordt is het helemaal irritant dat je tot 3 uur in je nest ligt. Meestal probeer ik het recht te trekken door een nachtje door te halen en daarna weer vroeg naar bed te gaan, maar als het me al lukt om dan rond acht uur ook daad werkelijk naar bed te gaan (en niet net over m'n slaap heen te komen en dan weer tot 5 uur wakker blijven), dan lig ik doorgaans nog lang genoeg in bed om de avond daarop weer op tijd moe te worden.

Een verdraaid ritme klinkt een stuk minder erg dan echte insomnia (en dat is het ook), zeker op een forum (waar ongeveer 50% procent van de users doorgaans een slecht ritme heeft), maar het kan vrij ernstige vormen aannemen.

pi_5199695
Voor mensen die erg last van slapeloosheid hebben:

Koop GABA, is een fitnessproduct en schijnt heel goed te werken als je wilt slapen, innemen en 30min later lig je als een roos te slapen!

Ik weet niet of het nogsteeds legaal is in nederland maar het is al heel lang legaal geweest dus komt goed

pi_5200013
quote:
Hebben jullie ook wel eens last van slapeloosheid? Ik werd gisterochtend om 11.00 u wakker, en heb tot nu toe nog niet geslapen.
Een tijdje geleden had ik ook last van slapeloosheid, ik kreeg toen van m'n huisarts maar 3 slaappillen. Nu zal ik wel nix krijgen
Kon ik maar
* otisclub heeft afgelopen zaterdag precies hetzelfde meegemaakt.
pi_5201510
met het warme weer heb ik juist veel dat ik slecht in slaap kom, en dan slecht slaap...
erg vervelend, maarja.. je doet er niks tegen...
ventilator helpt geen reet
pi_5205955
quote:
Op zondag 28 juli 2002 10:40 schreef schatje het volgende:
Melatonine is echt een aanrader, werkt uitstekend!!
How i love that stuff, ik was 1 week flink ontregeld dat ik pas rod 14 uur uit bed kwam, en de dag erop moest ik werken. 's avonds 2 ingenomen en binnen een half uur KO. Heeeeeerlijk om weer terug in me ritme te komen met dat.
pi_5206491
quote:
Hebben jullie ook wel eens last van slapeloosheid?
ja door hitte en stress
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2002 @ 20:24:40 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5206724
Mijn nick zegt het eigenlijk al. Sinds mijn 7e heb ik al slaapproblemen. Soms hele periodes van slapeloosheid en dan weer periodes dat ik op elk moment van de dag in slaap kan vallen. Ik houd enorm van slapen, maar ik wil tevens niets missen in het leven. Zeker ´s nachts is het magisch om wakker te zijn, behalve als je de volgende dag weer vroeg op moet om te gaan werken.

Mijn grootste probleem is dat ik mijn hoofd niet kan uitzetten. Gedachten blijven maar malen en vaak zijn ze niet eens belangrijk, maar blijven ze gewoon in mijn hoofd zitten. Nu heb ik weer een nieuwe methode ontdekt om makkelijker mijn gedachten uit te schakelen en in te slapen. Eigenlijk gebaseerd op het schaapjes tellen, maar zoals Ernie van Sesamstraat al had gemerkt werkt deze methode niet omdat die beesten elke keer zo een rotherrie maken Ter vervanging hiervan visualiseer ik het cijfer 100 en tel dan langzaam af terwijl ik de volgende cijfers voor me zie (99, 98, 97 etc.). Voor mij werkt het op dit moment even omdat ik me dan maar op 1 ding concentreer en de rest van mijn gedachten laat varen.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 31 juli 2002 @ 06:33:12 #23
22495 RDV
Ik was hier
pi_5211413
Keb vannacht nog niet geslapen omdat het gewoon echt niet lukte, ik heb maar paar films gekeken, en ik ga nu werken, hopen dat ik vanmiddag ff kan slapen, want ik wil wel maar t lukt niet:(
Huiswerk?! Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!!
pi_5211414
Vannacht ook geen oog dichtgedaan vanwege de hitte, daarom zit ik nu maar weer achter de PC.... crap, zal me vandaag wel verlept gaan voelen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5211473
niet kunnen slapen, was te benauwd
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')