Begon al op de middelbare school, dat ik soms een hele nacht gewoon niet kon slapen. Sloeg ik gewoon over. Heeft me weinig schade gedaan verder, ben zelfs met extra vakken in mn pakket geslaagd.
Ongeveer een 1 1/2 jaar geleden heb ik een periode gehad dat het heel extreem was. Toen sliep ik de ene nacht normaal en dan de andere maar 1 of 2 uurtjes. Totdat ik zelfs bijna een week achter elkaar wakker was. Wat slaappillen van de huisarts gehad en dat hielp wel om het ritme weer wat normaal te maken.
Als ik jou was zou ik me er niet te druk over maken. Als je er last van heb zorg dan dat je wat slaapmiddelen in huis hebt, alleen voor het geval dat.. kan soms al een hoop schelen.
Wanneer je lichaam de slaap echt nodig heeft, dan slaap je wel een hele nacht door. Zo niet, ga je toch iets leuks doen voor jezelf?
quote:ah. Ik heb net nog naar Spiderman zitten kijken
Op zondag 28 juli 2002 06:41 schreef NorthernStar het volgende:
Heb hele perioden van slapeloosheid gehad ja.Begon al op de middelbare school, dat ik soms een hele nacht gewoon niet kon slapen. Sloeg ik gewoon over. Heeft me weinig schade gedaan verder, ben zelfs met extra vakken in mn pakket geslaagd.
Ongeveer een 1 1/2 jaar geleden heb ik een periode gehad dat het heel extreem was. Toen sliep ik de ene nacht normaal en dan de andere maar 1 of 2 uurtjes. Totdat ik zelfs bijna een week achter elkaar wakker was. Wat slaappillen van de huisarts gehad en dat hielp wel om het ritme weer wat normaal te maken.
Als ik jou was zou ik me er niet te druk over maken. Als je er last van heb zorg dan dat je wat slaapmiddelen in huis hebt, alleen voor het geval dat.. kan soms al een hoop schelen.
Wanneer je lichaam de slaap echt nodig heeft, dan slaap je wel een hele nacht door. Zo niet, ga je toch iets leuks doen voor jezelf?
quote:Toen ik net poste had al bijna gevraagd of je wel eens hoofdpijn of migraine hebt!
Op zondag 28 juli 2002 06:50 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:[..]
ah. Ik heb net nog naar Spiderman zitten kijken
![]()
Het probleem is dat m'n huisarts mij geen slaapmiddelen wil geven (ik ben pas 16). (Ik heb s een keer een stunt uitgehaald met pijnstillers, 10x naproxen 500mg in 1x, dat werd een dagje ziekenhuis, ik had gewoon een keer verschrikkelijke hoofdpijn, 1 naproxen was niet genoeg, 2 ook niet, 3 ook niet, dan maar 10. Ik viel iig in slaap
).
Xie wel wat ik ga doen. Als ik vanavond weer niet kan slapen, ga ik morgen echt ff langs m'n huisarts.
Gaat volgens mij vaak samen met slapeloosheid (heb zelf ook veel last van gehad).
Mijn huisarts was ook niet zo gul met slaapmiddelen, terwijl ik helemaal geen 'verleden' heb. Zal wel zijn dat ze liever zo weinig mogelijk geven aan jonge mensen. Ik kreeg maar 6 per keer (damn kan niet meer op de naam van die krengen komen, maar ze hielpen wel )
Ik heb maar 3x een serie gehad en omdat ik zo weinig kreeg was ik er heel zuinig mee. Alleen innemen als het echt noodzakelijk was, wat ik ook wel deed; zo lang mogelijk uitstellen. Zolang je maar niet gaat denken dat je moet slapen, dan gaat het vaak al beter. Dat is wel lastig als je de volgende dag iets hebt te doen, maar als ik nu niet kan slapen ga ik wel lezen of TV kijken.
Niet te druk over maken, gewoon bekijken als wat extra vrije tijd (en daar heb ik tenminste nooit genoeg van)
Huisarts kan nooit kwaad. Succes!
quote:ahum....huisarts kan nooit kwaad? ik heb er vrij slechte ervaringen mee
Op zondag 28 juli 2002 07:01 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Toen ik net poste had al bijna gevraagd of je wel eens hoofdpijn of migraine hebt!
Gaat volgens mij vaak samen met slapeloosheid (heb zelf ook veel last van gehad).
Mijn huisarts was ook niet zo gul met slaapmiddelen, terwijl ik helemaal geen 'verleden' heb. Zal wel zijn dat ze liever zo weinig mogelijk geven aan jonge mensen. Ik kreeg maar 6 per keer (damn kan niet meer op de naam van die krengen komen, maar ze hielpen wel
)
Ik heb maar 3x een serie gehad en omdat ik zo weinig kreeg was ik er heel zuinig mee. Alleen innemen als het echt noodzakelijk was, wat ik ook wel deed; zo lang mogelijk uitstellen. Zolang je maar niet gaat denken dat je moet slapen, dan gaat het vaak al beter. Dat is wel lastig als je de volgende dag iets hebt te doen, maar als ik nu niet kan slapen ga ik wel lezen of TV kijken.
Niet te druk over maken, gewoon bekijken als wat extra vrije tijd
(en daar heb ik tenminste nooit genoeg van)
Huisarts kan nooit kwaad. Succes!
quote:Ja dr zitten een hoop prutzers onder de huisartsen. Die denken alleen maar aan hoe snel ze hun nieuwe jacht op het water kunnen krijgen.
Op zondag 28 juli 2002 07:08 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:[..]
ahum....huisarts kan nooit kwaad? ik heb er vrij slechte ervaringen mee
Door m'n huisarts (en vijf dienstdoende huisartsen) was m'n vader naar de andere wereld
Ze zeiden telkens: "Griepje", een paar dagen later: Dubbele longontsteking
een week later: Guillan-Barré (=verlamming van de bewuste spieren, dus ook de longspieren), 3 maanden IC, een paar maanden Revalidatie).
maar uh...ik heb maar 3 stuks gekregen, hij wilde gewoon niet meer geven. Als hij mij 1 per dag geeft vind ik het ook wel goed, maw: ik wil het best per dag ophalen hoor
ik heb op m'n kamer *gelukkig* een tv en de computer (met kabel-verbinding).
Als ik jou was zou dat precies zijn wat ik tegen hem zou zeggen! "Als je bang bent om me teveel in 1 keer te geven, geef ze me dan maar in kleine aantallen". Heb jij wat je wil, en de huisarts ook, die dan tenminste niet bang hoeft te zijn dat je ze allemaal tegelijk inneemt.
P.S. is er op dit moment nix op tv (ik verveel me nogal)
Wat bij mij wel hielp is op tijd naar bed en een uur voordat je naar bed toe gaat niet meer achter de computer zitten en iets anders gaan doen, tv kijken of boekje lezen ofzo.
Of vraag anders je arts om Melatonine, zie ook bijvoorbeeld
moeheid onder Fokkers?
Homeopathisch slaapmiddel.
quote:Wat is dan het probleem
Op zondag 28 juli 2002 06:33 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Owja, ik voel me niet eens moe. Ik ben gewoon klaarwakker![]()
![]()
Je hebt gewoon wat energie over; ga een stukje wandelen of fietsen. Als je nou doodmoe was en niet kon slapen, dan zou je een probleem hebben, maar als je -zoals je zelf zegt- klaarwakker bent en niet moe, dan is er toch niks aan de hand?
Wat ik vervelend vind aan insomnia is dat op gegeven moment je ritme naar de klote is. Dat je dus overdag moe bent en 's nachts al weer niet meer.
Daarom krijg je ook maar zo weinig slaapmiddelen (waarschijnlijk). De bedoeling is niet dat je slapen gaat door die pillen, maar dat je je normale ritme weer oppakt en dat de slaap dan weer vanzelf komt.
Mijn dokter schrijft ook absoluut niet snel, maar daar ben ik blij mee. Het is wel smerig spul wat je inslikt.
Bovendien is slapen op slaapmiddelen helemaal geen prettige ervaring. Ik vind het bijna voelen alsof je knock-out gaat. Je slaapt super-diep en het lijkt wel droomloos. Ik vind het iig niet prettig, doe liever een paar nachtjes zonder.
Een verdraaid ritme klinkt een stuk minder erg dan echte insomnia (en dat is het ook), zeker op een forum (waar ongeveer 50% procent van de users doorgaans een slecht ritme heeft), maar het kan vrij ernstige vormen aannemen.
Koop GABA, is een fitnessproduct en schijnt heel goed te werken als je wilt slapen, innemen en 30min later lig je als een roos te slapen!
Ik weet niet of het nogsteeds legaal is in nederland maar het is al heel lang legaal geweest dus komt goed
quote:* otisclub heeft afgelopen zaterdag precies hetzelfde meegemaakt.
Hebben jullie ook wel eens last van slapeloosheid? Ik werd gisterochtend om 11.00 u wakker, en heb tot nu toe nog niet geslapen.![]()
![]()
![]()
Een tijdje geleden had ik ook last van slapeloosheid, ik kreeg toen van m'n huisarts maar 3 slaappillen. Nu zal ik wel nix krijgen![]()
Owja, ik voel me niet eens moe. Ik ben gewoon klaarwakker![]()
![]()
Kon ik maar![]()
![]()
quote:How i love that stuff, ik was 1 week flink ontregeld dat ik pas rod 14 uur uit bed kwam, en de dag erop moest ik werken. 's avonds 2 ingenomen en binnen een half uur KO. Heeeeeerlijk om weer terug in me ritme te komen met dat.
Op zondag 28 juli 2002 10:40 schreef schatje het volgende:
Melatonine is echt een aanrader, werkt uitstekend!!
quote:ja door hitte en stress
Hebben jullie ook wel eens last van slapeloosheid?
Mijn grootste probleem is dat ik mijn hoofd niet kan uitzetten. Gedachten blijven maar malen en vaak zijn ze niet eens belangrijk, maar blijven ze gewoon in mijn hoofd zitten. Nu heb ik weer een nieuwe methode ontdekt om makkelijker mijn gedachten uit te schakelen en in te slapen. Eigenlijk gebaseerd op het schaapjes tellen, maar zoals Ernie van Sesamstraat al had gemerkt werkt deze methode niet omdat die beesten elke keer zo een rotherrie maken Ter vervanging hiervan visualiseer ik het cijfer 100 en tel dan langzaam af terwijl ik de volgende cijfers voor me zie (99, 98, 97 etc.). Voor mij werkt het op dit moment even omdat ik me dan maar op 1 ding concentreer en de rest van mijn gedachten laat varen.
Jompels,
Slaapmeisje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |