abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5127831
Ik moet dit echt even kwijt, misschien hebben jullie tips. Mijn zusje van 19 heeft anorexia. Vroeger als klein kind was ze best dik en ze is hier ook veel mee gepest. Ze is toen in de groei gekomen en heel lang en slank geworden. Ze blijft zichzelf alleen dik vinden. Ze eet bijna niets, op een hele dag eet ze een appel en een half pistoletje en dat soms nog niet eens... Ze krijgt een heel ingevallen gezicht en je kan haar ribben tellen, en ze blijft zichzelf dik vinden. Ze woont bij mijn vader in huis en hij weet ook niet meer wat hij eraan kan doen. Hoop dat jullie het wel weten...

[Dit bericht is gewijzigd door nrg op 23-07-2002 22:30]

Scary but true!
  dinsdag 23 juli 2002 @ 22:29:43 #2
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_5127859
Toch even proffesionele hulp zoeken want nix dat jij haar zegt zal haar helpen.

sterkte

pi_5127874
Mijn tante heeft dit ook (gehad), het enige dat eigenlijk helpt is haar door een arts (en psych) laten behandelen... ook als ze niet wil, dan dus juist... dan kan ze er weer vanaf komen
Are you pondering what I'm pondering?
pi_5127877
Weet ze zelf dat ze deze ziekte heeft?
  dinsdag 23 juli 2002 @ 22:31:11 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5127889
Professionele hulp zoeken. Iemand met anorexia heeft veel hulp nodig. Niet alleen bij het anders leren omgaan met eten, maar ook bij het zoeken naar de oorzaken.
pi_5127901
Nee, want zij vindt zichzelf gewoon dik, en vindt het dus nodig dat ze moet afvallen en niets moet eten.

[Dit bericht is gewijzigd door nrg op 23-07-2002 22:32]

Scary but true!
pi_5127910
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:30 schreef pippa het volgende:
Weet ze zelf dat ze deze ziekte heeft?
Dat zullen anorexiapatiënten niet snel toegeven, misschien zelfs voor zichzelf niet... zij zien het vaak nog altijd als iets heel onschuldigs, een beetje lijnen, een beetje controle krijgen over hun eigen leven...
pi_5127987
kijk even in de faq van dit forum

FAQ Relaties & Psychologie

hierin staan wat nummers heel misschien heb je er wat aan
(je moet toch ergens beginnen...)

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
pi_5128015
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat zullen anorexiapatiënten niet snel toegeven, misschien zelfs voor zichzelf niet... zij zien het vaak nog altijd als iets heel onschuldigs, een beetje lijnen, een beetje controle krijgen over hun eigen leven...

Daar ben ik mij van bewust.
Ik zal de vraag aan nrg anders formuleren.
Is de naam van de ziekte wel eens gevallen, heeft iemand er met haar over gepraat, wat is haar reactie hierop?
  dinsdag 23 juli 2002 @ 22:38:15 #10
21167 nrg
=meisje
pi_5128023
Ja, maar ze wil zelf helemaal geen hulp. Hoe krijgen we haar ooit bij een psychiater ofzo dan, we kunnen haar toch niet vastbinden??
Scary but true!
  dinsdag 23 juli 2002 @ 22:39:09 #11
15288 _Beertje_
Heb JIJ je land al verraden ?
pi_5128040
Als je zelf niet bekend bent met deze ziekte en zijn behandelmethoden kun je inderdaad het best zo spoedig mogelijk professionele hulp inschakelen. Je huisarts kan je hierover uitgebreide informatie geven. Bezoek hem in eerste instantie eens met je vader en/of moeder, en overleg met hem wat de beste manier is in jouw specifieke geval.

Helaas, een moderne ziekte door een beeld dat je wordt ingeprent door de modernisatie. Je zus, alsmede jij en je huisgenoten gaan wel een zware tijd tegemoet, want het vergt heel veel; niet alleen van de patient zelf. Sterkte.

If I swallow anything evil, put your finger down my throat
pi_5128048
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:38 schreef nrg het volgende:
Ja, maar ze wil zelf helemaal geen hulp. Hoe krijgen we haar ooit bij een psychiater ofzo dan, we kunnen haar toch niet vastbinden??
Je kunt haar laten opnemen... daar zijn manieren voor, want er zijn nauwelijks patiënten die uit zichzelf hulp zoeken... ze vinden zelf vaak niet dat ze ziek zijn. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar het is mogelijk om haar ergens op te laten nemen...
pi_5128134
ja mijn zusje is momenteel ook hard bezig die weg in te gaan. leest de hele dag op dieetsites enzo. we zijn net vterug van vakantie, ze heeft niet één keer een ijsje gehad, en heeft letterlijk NIKS anders dan water gedronken, niet 1 colatje en er waren genoeg dagen dat ze als avondmaal weer zo'n kutsalade had.
Ze is 14. Ook merk ik dat ze echt enorm down is, er kan echt geen lachje af manm loopt hier maar rond met een treurig gezicht.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  dinsdag 23 juli 2002 @ 22:46:13 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_5128193
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:38 schreef nrg het volgende:
Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa
pi_5130972
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa

Onwijs bedankt hey, das een hele goeie site!!
Scary but true!
  woensdag 24 juli 2002 @ 09:49:44 #16
17075 extreme
-wannahave-
pi_5130992
was dat hetzelfde zusje waar je zo'n bloedhekel aan had?
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  woensdag 24 juli 2002 @ 10:33:14 #17
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_5131263
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 09:45 schreef nrg het volgende:

[..]

Onwijs bedankt hey, das een hele goeie site!!

Verder kan ik jou en je zusje het boek 'de geheime taal van eetstoornissen'van Peggy Claude-Pierre aanraden. Zo krijg je veel meer inzich in waar het probleem vandaan komt. Want het gaat nl. niet puur om te dik zijn oid maar ook om perfectionisme, controle etc. Heb je dit wel eens besproken met je ouders trouwens? Zij lijken me de aangewezen mensen om je zusje aan te spreken.

Belangrijk is dta er snel wat gebeurt. Anorexia sloopt je lichaam nl. door het gebrek aan bouwstoffen, vitamines etc. In eerste instantie zijn dit een aantal symptomen: haaruitval, tanden brokkelen af, isoleren van vrienden en vriendinnen, overmatige haargroei over het hele lijf, leven wordt behjeerst door eten ec. Uiteindelijk kan het dodelijk zijn.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 24 juli 2002 @ 10:34:23 #18
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_5131271
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 09:49 schreef extreme het volgende:
En wat doet dat er toe? Broers en zussen hebben vaak een hekel aan elkaar, maar diep in hun hart geven ze vaak toch ook wel weer veel om elkaar. Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
pi_5131575
[offtopic]
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 10:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
zijn ???? NRG.. = Debbie.. naar mijn idee een meid...

[/offtopic]

Sjees. ja.. wat doe je daaraan.. denk dat ze eerst zelf onder ogen moet krijgen dat het niet goed is.. (dat ze die ziekte dus heeft en dat ze et ook erkend)

Op het moment dat ze het realiseerd, dan kan je er wat aan gaan doen.. Blijf met haar praten, ook al wil ze dat niet. Verder zoals iedereen zegt.. prof. hulp.. die mensen weten waarschijnlijk wel wat ze moeten doen, want die hebben er immers voor gestudeerd..

veel succes

woensdag 24 juli 2002 @ 11:15:03 #20
17075 extreme
-wannahave-
pi_5131583
quote:

[..]

En wat doet dat er toe? Broers en zussen hebben vaak een hekel aan elkaar, maar diep in hun hart geven ze vaak toch ook wel weer veel om elkaar. Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.

Deb is uitermate vrouwelijk
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  woensdag 24 juli 2002 @ 11:16:42 #21
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_5131597
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef extreme het volgende:

[..]

Deb is uitermate vrouwelijk

Principe blijft hetzelfde. k kan ook af en toe mijn zusjes kop wel kloven, maar als het er op aankomt ben je er voor elkaar.
  woensdag 24 juli 2002 @ 11:21:52 #22
17075 extreme
-wannahave-
pi_5131636
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 11:16 schreef Ripley het volgende:

[..]

Principe blijft hetzelfde. k kan ook af en toe mijn zusjes kop wel kloven, maar als het er op aankomt ben je er voor elkaar.

dan nog, de vraag was niet aan jou maar aan Deb, en slechts ter informatie, dus bedankt voor je niet terzake doende mening.
  woensdag 24 juli 2002 @ 11:23:53 #23
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_5131660
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 11:21 schreef extreme het volgende:

[..]

dan nog, de vraag was niet aan jou maar aan Deb, en slechts ter informatie, dus bedankt voor je niet terzake doende mening.

Laatste reactie op dit off-topic gepraat: Ik snapte niet waarom je met deze onaardig overkomende, irrelevante vraag kwam. Maar goed, het gaat om NRG en haar zus en niet om iets anders. Dus back on track zou ik zeggen.
pi_5133120
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 09:49 schreef extreme het volgende:
Ja, maar ze hoeft niet dood van mij, en daar is ze nu hard naar op weg.

[edit - offtopic.... kijk eens in het profiel voor mail]

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 24-07-2002 15:20]

Scary but true!
pi_5133139
quote:

[..]

Ik ben een meisje hoor....
Scary but true!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')