[Dit bericht is gewijzigd door nrg op 23-07-2002 22:30]
[Dit bericht is gewijzigd door nrg op 23-07-2002 22:32]
quote:Dat zullen anorexiapatiënten niet snel toegeven, misschien zelfs voor zichzelf niet... zij zien het vaak nog altijd als iets heel onschuldigs, een beetje lijnen, een beetje controle krijgen over hun eigen leven...
Op dinsdag 23 juli 2002 22:30 schreef pippa het volgende:
Weet ze zelf dat ze deze ziekte heeft?
hierin staan wat nummers heel misschien heb je er wat aan
(je moet toch ergens beginnen...)
quote:Daar ben ik mij van bewust.
Op dinsdag 23 juli 2002 22:32 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Dat zullen anorexiapatiënten niet snel toegeven, misschien zelfs voor zichzelf niet... zij zien het vaak nog altijd als iets heel onschuldigs, een beetje lijnen, een beetje controle krijgen over hun eigen leven...
Helaas, een moderne ziekte door een beeld dat je wordt ingeprent door de modernisatie. Je zus, alsmede jij en je huisgenoten gaan wel een zware tijd tegemoet, want het vergt heel veel; niet alleen van de patient zelf. Sterkte.
quote:Je kunt haar laten opnemen... daar zijn manieren voor, want er zijn nauwelijks patiënten die uit zichzelf hulp zoeken... ze vinden zelf vaak niet dat ze ziek zijn. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar het is mogelijk om haar ergens op te laten nemen...
Op dinsdag 23 juli 2002 22:38 schreef nrg het volgende:
Ja, maar ze wil zelf helemaal geen hulp. Hoe krijgen we haar ooit bij een psychiater ofzo dan, we kunnen haar toch niet vastbinden??
quote:Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa
Op dinsdag 23 juli 2002 22:38 schreef nrg het volgende:
Ja, maar ze wil zelf helemaal geen hulp. Hoe krijgen we haar ooit bij een psychiater ofzo dan, we kunnen haar toch niet vastbinden??
quote:Onwijs bedankt hey, das een hele goeie site!!
Op dinsdag 23 juli 2002 22:46 schreef schatje het volgende:[..]
Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa
quote:Verder kan ik jou en je zusje het boek 'de geheime taal van eetstoornissen'van Peggy Claude-Pierre aanraden. Zo krijg je veel meer inzich in waar het probleem vandaan komt. Want het gaat nl. niet puur om te dik zijn oid maar ook om perfectionisme, controle etc. Heb je dit wel eens besproken met je ouders trouwens? Zij lijken me de aangewezen mensen om je zusje aan te spreken.
Op woensdag 24 juli 2002 09:45 schreef nrg het volgende:[..]
Onwijs bedankt hey, das een hele goeie site!!
Belangrijk is dta er snel wat gebeurt. Anorexia sloopt je lichaam nl. door het gebrek aan bouwstoffen, vitamines etc. In eerste instantie zijn dit een aantal symptomen: haaruitval, tanden brokkelen af, isoleren van vrienden en vriendinnen, overmatige haargroei over het hele lijf, leven wordt behjeerst door eten ec. Uiteindelijk kan het dodelijk zijn.
quote:En wat doet dat er toe? Broers en zussen hebben vaak een hekel aan elkaar, maar diep in hun hart geven ze vaak toch ook wel weer veel om elkaar. Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
Op woensdag 24 juli 2002 09:49 schreef extreme het volgende:
was dat hetzelfde zusje waar je zo'n bloedhekel aan had?
quote:zijn ???? NRG.. = Debbie.. naar mijn idee een meid...
Op woensdag 24 juli 2002 10:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
[/offtopic]
Sjees. ja.. wat doe je daaraan.. denk dat ze eerst zelf onder ogen moet krijgen dat het niet goed is.. (dat ze die ziekte dus heeft en dat ze et ook erkend)
Op het moment dat ze het realiseerd, dan kan je er wat aan gaan doen.. Blijf met haar praten, ook al wil ze dat niet. Verder zoals iedereen zegt.. prof. hulp.. die mensen weten waarschijnlijk wel wat ze moeten doen, want die hebben er immers voor gestudeerd..
veel succes
quote:Deb is uitermate vrouwelijk
Op woensdag 24 juli 2002 10:34 schreef Ripley het volgende:[..]
En wat doet dat er toe? Broers en zussen hebben vaak een hekel aan elkaar, maar diep in hun hart geven ze vaak toch ook wel weer veel om elkaar. Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
quote:Principe blijft hetzelfde. k kan ook af en toe mijn zusjes kop wel kloven, maar als het er op aankomt ben je er voor elkaar.
Op woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef extreme het volgende:[..]
Deb is uitermate vrouwelijk
quote:dan nog, de vraag was niet aan jou maar aan Deb, en slechts ter informatie, dus bedankt voor je niet terzake doende mening.
Op woensdag 24 juli 2002 11:16 schreef Ripley het volgende:[..]
Principe blijft hetzelfde. k kan ook af en toe mijn zusjes kop wel kloven, maar als het er op aankomt ben je er voor elkaar.
quote:Laatste reactie op dit off-topic gepraat: Ik snapte niet waarom je met deze onaardig overkomende, irrelevante vraag kwam. Maar goed, het gaat om NRG en haar zus en niet om iets anders. Dus back on track zou ik zeggen.
Op woensdag 24 juli 2002 11:21 schreef extreme het volgende:[..]
dan nog, de vraag was niet aan jou maar aan Deb, en slechts ter informatie, dus bedankt voor je niet terzake doende mening.
quote:Ja, maar ze hoeft niet dood van mij, en daar is ze nu hard naar op weg.
Op woensdag 24 juli 2002 09:49 schreef extreme het volgende:
was dat hetzelfde zusje waar je zo'n bloedhekel aan had?
[edit - offtopic.... kijk eens in het profiel voor mail]
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 24-07-2002 15:20]
quote:Ik ben een meisje hoor....
Op woensdag 24 juli 2002 10:34 schreef Ripley het volgende:[..]
En wat doet dat er toe? Broers en zussen hebben vaak een hekel aan elkaar, maar diep in hun hart geven ze vaak toch ook wel weer veel om elkaar. Ik vind het hardstikke lief dat ie zich bezorgd maakt over zijn zusje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |