Daarbij komen de fanastische special effects (zeker voor die tijd: 1981) van Rob Bottin.
De DVD is bij Play.com trouwens goedkoop en bevat ook nog eens veel extra materiaal, waaronder een leuke making-of en leuk audio-commentaar van Carpenter en hoofdrolspeler Kurt Russel.
Meer liefhebbers?
Echt geweldig, zoiets wordt tegenwoordig helaas niet meer gemaakt (alleen al omdat nu blijkbaar alle sfx uit de computer moeten komen, terwijl het echte handwerk zoals in deze film veel mooier en ook nog eens goedkoper is).
Heb deze uiteraard gelijk toen hij op dvd kwam aan mijn collectie toegevoegd.
(De dvd is trouwens ook erg goed, mooie extra's incl. commentaar).
Dat zat er nooit in omdat deel 1 nogal hard geflopt is in '82 (onbegrijpelijk overigens, helaas gingen de mensen liever naar ET )
Ik hoop nog altijd stilletjes dat het er toch ooit nog een keer van komt, van de andere kant zou een modern vervolg misschien wel afbreuk doen aan deze geweldige film.
Herinnert iemand zich de scene met die hoofd die pootjes kreeg... mijn bek viel echt open van die scene!!
vooral de manier wat en hoe die ene mannetje zei op dat moment:
"you gotta be fucking kidding me..." (tenminste zo iets zei hij, z'n gelaats uitdrukking vergeet ik nooit meer!!)
die scene hebben ze trouwens nageaapt in "the faculty" volgens mij...
Van mij mag deel 2 echt wel komen, want op het einde leefden kurt russel en die andere mannetje toch nog!?! (best wel een open einde...smaakt naar meer...)
Overgens is de film zeker gedateerd, check die baarden....
quote:Hebben we het hier over dezelfde film
Op maandag 22 juli 2002 21:36 schreef TheHolyOne het volgende:
Sorry, vind ik echt een rukfilm, slechte SFX, TE lelijk "monster", geen spanning.
quote:Check de gemiddelde wetenschapper
Overgens is de film zeker gedateerd, check die baarden....
En een "te lelijk" monster Wat wil je dan? Net als in "Species" een lekker wijf als monster
Hier nog wat voor Elai_Damaskinos:
quote:HAHAHA LOL danke!
Op maandag 22 juli 2002 22:28 schreef lzandman het volgende:[..]
Hebben we het hier over dezelfde film
Die SFX kunnen zelfs nu nog mee met de top, vind ik. John Carpenter had ook nog een stop-motion monster op het einde gepland, maar die heeft 'ie expres weggelaten (zit wel bij de extra's op de DVD) omdat deze er houterig en nep uitzag.
[..]Check de gemiddelde wetenschapper
Die zien er nog precies zo uit... Helemaal als ze een paar maanden op Antarctica zitten
En een "te lelijk" monster
Wat wil je dan? Net als in "Species" een lekker wijf als monster
Hier nog wat voor Elai_Damaskinos:
Ik vind ook dat die film zeer goed mee kan zelfs nu, de achtergrond muziek vond ik trouwens heel sterk niet overdreven maar toch het zette de toon (en sfeer)!
Hoeveel kostte hij trouwens (dvd)?
Ik denk toch dat Alien(s) en The thing de beste science fiction horror films ooit zijn... aliens III was bagger IV was net te pruimen...
En dan die hele zooi alien / the thing kloon fims species I / II, body snatchers (moderne versie), night of the creeps (b-film maar goed), deep see terror (of zo iets met famke janssen), leviathan (=redelijk) ...etc etc
uitzonderingen daar gelaten:
pitch black als je die niet hebt gezien...aanrader! alhoewel die aliens een beejte op die van aliens lijken(deze zin klinkt wel heel raar ) is het een hele goeie SF / horror (vin diesel speelt trouwens daar ook in, en niet zo slecht ook!)
als iemand nog GOEIE sf / horrors kent hoor ik het graag...
oh ja ... ben HEEEL benieuwd naar
- resident evil (als ie maar voor de helft op het spel lijkt qua spanning...)
- DOOM ze waren van plan deze game te gaan verfilmen volgens www.darkhorizons.com, maar ik zie hem helaas niet meer erbij staan... misschien als doomIII zijn impact heeft gehad dat ze de filmplannen weer uit de ijskast halen
quote:Idd,
Op maandag 22 juli 2002 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
zelden was de sfeer van een film zo angstaanjagend als in 'the thing' briljante film met geweldige special-effects... ook iets waar ze tegenwoordig met al die geweldige mooi computerscreaties van kunnen leren...
CGI in dit geval zou veel te kunstmatig en perfect lijken. Het werd ook gebruikt in de laatste Hellraiser film en dat verpeste die kutfilm nog meer. Voor dat soort 'gore vlees' momenten moet je gewoon tastbaar materiaal gebruiken.
Er is zelfs een website aan gewijd: The thing vs The X-files
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 23-07-2002 00:05]
Dagenlang nachtmerries...
Ik vind "The Thing" ook een van de weinige horror-films die ik echt griezelig kan zijn. Ik heb 'm nu te vaak gezien om er nog van te schrikken, maar de eerste keer dat ik 'm zag zat ik behoorlijk te griezelen. Meestal vind ik horror-films nogal lachwekkend. Zeker als je de monsters ziet.
quote:Ik heb hem ook bij Play.com gekocht. Maar met een beetje zoeken kom je in Nederland ook wel in de buurt van die prijs. Verder is het inderdaad één van de weinige horror-films die echt spannend is en niet grappig. Het is daarom ook de enige die ik op DVD wilde hebben.
Op dinsdag 23 juli 2002 09:16 schreef lzandman het volgende:Bij Play.com kost "The Thing" 7.99 Engelse Pond, zo'n 12,50 Euro. Niet veel vind ik.Ik vind "The Thing" ook een van de weinige horror-films die ik echt griezelig kan zijn. Ik heb 'm nu te vaak gezien om er nog van te schrikken, maar de eerste keer dat ik 'm zag zat ik behoorlijk te griezelen. Meestal vind ik horror-films nogal lachwekkend. Zeker als je de monsters ziet.
quote:Ik zag de film op tv (Yorin geloof ik), en ik meende toch echt een stop-motion monster op het einde te zien hoor...
Op maandag 22 juli 2002 22:28 schreef lzandman het volgende:John Carpenter had ook nog een stop-motion monster op het einde gepland, maar die heeft 'ie expres weggelaten (zit wel bij de extra's op de DVD) omdat deze er houterig en nep uitzag.
quote:Wow! Die zijn kewl... Maar om ze nu in de vensterbank te zetten...
Op vrijdag 26 juli 2002 17:45 schreef Smots het volgende:
http://www.spawn.com/features/moviemaniacs3/norriscreature.html
http://www.spawn.com/features/moviemaniacs3/blairmonster.html
quote:Klopt. Er zit een klein stukje in. Maar oorspronkelijk hadden ze een langere scene willen laten zien. Mijns inziens hebben ze er juist aan gedaan door die scene weg te laten.
Ik zag de film op tv (Yorin geloof ik), en ik meende toch echt een stop-motion monster op het einde te zien hoor...
quote:ik heb ze ook niet op mijn vensterbank staan.
Op maandag 05 augustus 2002 16:08 schreef lzandman het volgende:[..]
Wow! Die zijn kewl... Maar om ze nu in de vensterbank te zetten...
[..]Klopt. Er zit een klein stukje in. Maar oorspronkelijk hadden ze een langere scene willen laten zien. Mijns inziens hebben ze er juist aan gedaan door die scene weg te laten.
Laatste keer dat ik hem gezien heb is ruim 5 jaar terug
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |