abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5090041
En na Paradise Lost en zojuist My Dying Bride die andere schitterende Engelse band. Persoonlijk zeer moeilijke keuze. Eternity was mijn eerste kennismaking met de band met een nogal onovertuigende zang van Vincent Cavanagh (doch erg onroerend) 'Alternative 4' en 'Judgement' zijn (vind ik) hun creatieve hoogtepunten terwijl 'A Fine day to Exit' hun volwassenheid aantoont. En het rare is dat mijn favoriete nummer weer op 'The Silent Enigma' staat (A Dying Wish). Maar ik kies toch voor ' Judgement' omdat ik daar de mooiste herinneringen aan heb (doa1999).

Poll: Favoriete Anathema release

• Crestfallen EP (1992)
  • Serenades (1993)
  • Pentecost III EP (1995)
  • The Silent Enigma (1995)
  • Eternity (1996)
  • Alternative 4 (1998)
  • Judgement (1999)
  • A Fine Day to Exit (2001)

• Om de laatste stand te zien moet je even gaan "stargazen"

Wil je ook er ook een einde aan maken, kom dan langs op DubbelF.com

zaterdag 20 juli 2002 @ 18:31:31 #2
    18413 Summoner
    Posterboy of the Apocalypse
    pi_5090115
    Hehe, net als jou vind ik Alternative 4 en Judgement de creatieve hoogtepunten, maar Alt. vind ik iets leukere nummers op staan.

Ik ben ook erg enthousiast over de wending die de band met A Fine Day to Exit genomen heeft en ik ben benieuwd naar de volgende evolutionaire stap die de band zal maken.

pi_5090190
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 18:31 schreef Summoner het volgende:
    Hehe, net als jou vind ik Alternative 4 en Judgement de creatieve hoogtepunten, maar Alt. vind ik iets leukere nummers op staan.

Ik ben ook erg enthousiast over de wending die de band met A Fine Day to Exit genomen heeft en ik ben benieuwd naar de volgende evolutionaire stap die de band zal maken.

Ja, ik vermoed dat het niet veel harder meer zal worden . Eerder richting (moderne) radiohead of iets dergelijks. Misschien breken ze wel door, het is ze gegund!
      zaterdag 20 juli 2002 @ 18:41:00 #4
    18413 Summoner
    pi_5090223
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 18:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, ik vermoed dat het niet veel harder meer zal worden . Eerder richting (moderne) radiohead of iets dergelijks. Misschien breken ze wel door, het is ze gegund!

Op A Fine Day hoor je al erg veel Radiohead achtige stukken, dus het zou best kunnen. Ik zou het wel erg raar vinden als ze door zouden breken, de band is al zo lang populair in de metal scene en ineens te zien op TMF...?
    Hetzelfde geldt overigens voor Katatonia.
    pi_5090291
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 18:41 schreef Summoner het volgende:

[..]

Op A Fine Day hoor je al erg veel Radiohead achtige stukken, dus het zou best kunnen. Ik zou het wel erg raar vinden als ze door zouden breken, de band is al zo lang populair in de metal scene en ineens te zien op TMF...?
    Hetzelfde geldt overigens voor Katatonia.

inderdaad, alles is mogelijk tegenwoordig, gezien After Forever en WT...

het zou leuk zijn als Katatonia's "Passing Bird" een hit zou worden Zo'n leuke tekst!

she's got black hair
    and she's got a black dress
    she's pretending
    that her life is a mess
    but i cannot rest
    with so many worries
    i can't lie down
    and say i am done

i live 'cause i need more light
    i hope i can change today
    she wouldn't think of changing
    too much thinking emo, it's false ( i know)

she stops me in the street
    and asks me to follow

i would if i could
    if i wouldn't mind breaking her

zaterdag 20 juli 2002 @ 18:54:47 #6
    18413 Summoner
    pi_5090376
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 18:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

inderdaad, alles is mogelijk tegenwoordig, gezien After Forever en WT...

het zou leuk zijn als Katatonia's "Passing Bird" een hit zou worden Zo'n leuke tekst!

(TEKST)

Hehe, of "Bury You"

Maar ik hoor dat After Forever door TMF/MTV afgewezen is. Zolang ze grunts gebruiken in hun nummers, iig.

pi_5090442
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 18:54 schreef Summoner het volgende:

[..]

Hehe, of "Bury You"

Maar ik hoor dat After Forever door TMF/MTV afgewezen is. Zolang ze grunts gebruiken in hun nummers, iig.

is dat zo? zeer triest dan voor de band
      zaterdag 20 juli 2002 @ 19:09:40 #8
    18413 Summoner
    pi_5090480
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

is dat zo? zeer triest dan voor de band

Ja idd. Mischien dat ze wel een knieval maken voor de commercie en de grunts weglaten op het volgende album...
    pi_5090489
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:09 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ja idd. Mischien dat ze wel een knieval maken voor de commercie en de grunts weglaten op het volgende album...

neej das ook niks
      zaterdag 20 juli 2002 @ 19:11:51 #10
    18413 Summoner
    pi_5090500
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

neej das ook niks

Dan hoeft het voor mij echt niet meer hoor!
    pi_5090649
    Ik ken eigenlijk alleen Alternative4 en A Fine Day to Exit. Van die twee vind ik Alternative4 de betere plaat. Dat komt vooral door de lekker scherpe gitaarpartijen die op dat album te horen zijn en de fantastische solo's/riffjes die zich in je hoofd nestelen. Vergelijken met A Fine Day to Exit is Alternative4 eigenlijk een hele compacte, toegankelijke cd. Althans, naar mijn mening.

A Fine Day to Exit vind ik weer een heerlijke cd om op weg te dromen. Veel zweveriger, en minder puntig wat gitaarpartijen betreft. Gewoon heerlijk introverte plaat met een aantal kleine uitbarstingen.

A Fine Day to Exit is overigens nu in de uitverkoopbakken van de Plato te vinden voor 9 Euro 99. En dat zou weleens kunnen betekenen dat het album hier dramatisch geflopt is.

Hmmzz....
    pi_5090672
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:27 schreef -Wepeel2- het volgende:
    Ik ken eigenlijk alleen Alternative4 en A Fine Day to Exit. Van die twee vind ik Alternative4 de betere plaat. Dat komt vooral door de lekker scherpe gitaarpartijen die op dat album te horen zijn en de fantastische solo's/riffjes die zich in je hoofd nestelen. Vergelijken met A Fine Day to Exit is Alternative4 eigenlijk een hele compacte, toegankelijke cd. Althans, naar mijn mening.

A Fine Day to Exit vind ik weer een heerlijke cd om op weg te dromen. Veel zweveriger, en minder puntig wat gitaarpartijen betreft. Gewoon heerlijk introverte plaat met een aantal kleine uitbarstingen.

A Fine Day to Exit is overigens nu in de uitverkoopbakken van de Plato te vinden voor 9 Euro 99. En dat zou weleens kunnen betekenen dat het album hier dramatisch geflopt is.

ik denk dat Judgement dan ook wel aan te raden is....

Zou wel jammer zijn als ie geflopt is... maar die prijszakking is wel erg snel inderdaad

pi_5090695
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zou wel jammer zijn als ie geflopt is... maar die prijszakking is wel erg snel inderdaad

Inderdaad. En dat was met de laatste release van Madrugada ook al het geval. Dat heb ik even nagevraagd en dat bleek dus ook door tegenvallende verkoop te komen. Terwijl die laatste plaat van Madrugada ook een prachtplaat is.
    Hmmzz....
    pi_5090729
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:31 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat was met de laatste release van Madrugada ook al het geval. Dat heb ik even nagevraagd en dat bleek dus ook door tegenvallende verkoop te komen. Terwijl die laatste plaat van Madrugada ook een prachtplaat is.

zo zie je maar, het is blijkbaar niet iedereen's smaak
      zaterdag 20 juli 2002 @ 19:48:46 #15
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_5090862
    Toffe_Ellende: zou je na deze poll ff willen staken met de polls? Nog ff en het ziet zwart van polls van jou en je favoriete artiesten. Dus wacht hierna ff als je per se verder wilt gaan.
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_5090904
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:48 schreef Witchfynder het volgende:
    Toffe_Ellende: zou je na deze poll ff willen staken met de polls? Nog ff en het ziet zwart van polls van jou en je favoriete artiesten. Dus wacht hierna ff als je per se verder wilt gaan.
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

vooruit dan maar had er nog van Fear Factory,The Tea Party,Alice in Chains, Soundgarden, Metallica, The Gathering, Monster Magnet,Kyuss, Machine Head,Korn en Megadeth op stapel liggen.

zaterdag 20 juli 2002 @ 20:02:28 #17
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_5090980
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 19:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

vooruit dan maar had er nog van Fear Factory,The Tea Party,Alice in Chains, Soundgarden, Metallica, The Gathering, Monster Magnet,Kyuss, Machine Head,Korn en Megadeth op stapel liggen.

Sheesh. Ga iets nuttigs doen.
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_5091009
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:02 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Sheesh. Ga iets nuttigs doen.

je heb gelijk... hier lopen nog wat Orthodoxe Joden rond... misschien dat ik ze ....bang kan gaan maken!
      zaterdag 20 juli 2002 @ 20:26:45 #19
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_5091253
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

je heb gelijk... hier lopen nog wat Orthodoxe Joden rond... misschien dat ik ze ....bang kan gaan maken!

Wat ga je doen, ze met een schaar achterna lopen?
    pi_5091268
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat ga je doen, ze met een schaar achterna lopen?

Ik geef ze mijn Toffe_Ellende blik... (en dan met een schaar er achterna lopen)
      Moderator zaterdag 20 juli 2002 @ 20:31:17 #21
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_5091309
    ook maar judgement kiest (toch leuke cd)
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_5091317
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
    ook maar judgement kiest (toch leuke cd)
    Aha ...er stemt nog iemand... ik dacht al, dit topic begon wel erg melig te worden!
      Moderator zaterdag 20 juli 2002 @ 20:33:15 #23
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_5091335
    ow sorry
    pi_5091359
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:
    ow sorry
    sorry? waarvoor? tis juist keigoed man!
      Moderator zaterdag 20 juli 2002 @ 20:36:17 #25
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_5091380
    quote:
    Op zaterdag 20 juli 2002 20:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

sorry? waarvoor? tis juist keigoed man!

ow sorry dan !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')