abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:33:39 #251
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5197108
Nog een aantal goede argumenten voor de aanval

Done right, an invasion would be the single best path to reform the Arab world. The roots of Islamic terror reside in the dysfunctional politics of the region, where failure and repression have produced fundamentalism and violence. For reform to spread, the Arab world needs a success story. It needs one major country that embraces modernity, maintains its identity and inspires the region, just as Japan did for East Asia.

Iraq could be that country. Before it became a playpen for Saddam Husseins gruesome ambitions, it was one of the most secular, advanced, literate and civilized countries in the Middle East. Alone in the Arab world, it has both water and oil a developed river-valley civilization and natural-resource wealth. Were Saddams totalitarian regime to be replaced by a state that respected human rights, enforced the rule of law and created a market economy, it could begin to transform that world.

Bron: msnbc

Dit zou de eerste keer zijn dat een dergelijke taak ondernomen zou worden en er zijn dus geen garanties op een goede afloop... maar ik schat de bevolking van Irak toch wel wat hoger in als die van bv Egypte/Saoedie Arabie en al helemaal als de "palestijnen" dus ik heb nog hoop

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:36:48 #252
18834 Bridell
and then what..
pi_5197133
Al zou het zo zijn dat ze daar erg achter liggen (wat ik persoonlijk denk) is het dan niet beter om ieder volk en land haar eigen ontwikkeling te gunnen??
Je kunt het niet zomaar even improteren, daar gaat gewoon een hoop tijd inzitten.

Juist met de Sjah in Iran hebben we kunnen zien wat er gebeurd als je de dingen forceerd..

[Dit bericht is gewijzigd door Bridell op 30-07-2002 00:38]

What are you but a blossoming, withering flower?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:37:29 #253
16715 Mylene
*schatje*
pi_5197140
quote:
Op maandag 29 juli 2002 23:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja laten we dat vooral doen.

Fijn dat je het begrijpt!!
quote:
Vertel me eens, wat is je mening bij het door jou blindelings gekopieerde stukje?
Wat nou blindelings??
Lul niet zo dom knul!!

Nogmaals reactie's met persoonlijke noot laat je maar achterwege.Daar veeg ik mijn reet mee af.Begrepen knul??
Goed zo!!

Ik vind het een zeer goed stuk!!

De VS heeft duidelijk niet moeite met terrorisme dat in hun straatje past.Sommige terroristen worden zelfs met open armen ontvangen en wonen daar ongeschonden.Dat rijmt niet echt met de War On Terror.In 1986 heeft Internationaal Gerechtshof in Den Haag de VS notabene veroordeelt vanwege terrorisme tegen Nicaragua.

En met vingertje wijzen wat betreft mensenrechten rijmt al helemaal niet.Dat blijkt wel uit diverse raporten.Als er een land zich asociaal gedraagt is het de VS wel met zijn inmiddels goedgekeurde invasiewet in Nederland, het tegenwerken van anti-martel protocol van de VN en ga zo maar door.

dinsdag 30 juli 2002 @ 00:41:29 #254
18834 Bridell
and then what..
pi_5197175
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 00:37 schreef schatje het volgende:

De VS heeft duidelijk niet moeite met terrorisme dat in hun straatje past.

Ik zou wel eens van Bush willen weten wat het verschil is tussen vrijheidstrijders en terroristen.

Aan welke zijde ze strijden?

voorbeeldje: het UCK waren in Kosovo vrijheidstrijders, in Macedonië waren ze plots terroristen..

What are you but a blossoming, withering flower?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:43:38 #255
16715 Mylene
*schatje*
pi_5197192
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 00:33 schreef BAZZA het volgende:
Nog een aantal goede argumenten voor de aanval

Dit zou de eerste keer zijn dat een dergelijke taak ondernomen zou worden en er zijn dus geen garanties op een goede afloop... maar ik schat de bevolking van Irak toch wel wat hoger in als die van bv Egypte/Saoedie Arabie en al helemaal als de "palestijnen" dus ik heb nog hoop

En Saoedie Arabie dan waar de VS zoveel geld in pompen??
Moet die bevolking niet bevrijd worden door de helden van de VS??
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:44:28 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_5197202
vol
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:44:49 #257
16715 Mylene
*schatje*
pi_5197205
sluiten kreng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties