abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5048642
Neem een cursus (zee)zeilen.
Je zit dan meestal in een groep waar niemand elkaar nog kent. Dat betekend dat iedereen contact probeert te maken en het voor jou extreem makkelijk is om hier op in te haken.
Verder is er altijd een instructeur bij, die je eigenlijk overal in begeleid. Daarnaast zit je niet compleet nutteloos te niksen, maar heb je ook nog een doel ! (het zeilen dan welteverstaan)

En wat dat koudwatervrees betreft, als je eenmaal de moeilijkste eerste stap hebt gezet, valt de rest best mee

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_5048675
Ha, ha, zeilen, das best origineel
Dank je wel voor de suggesties allemaal trouwens. Het doet me best goed dat iedereen me wil helpen
pi_5048806
Koop een rugzak en ga interrailen als je klaar bent met je studie of als je tijd hebt, met backpacken krijg je misschien geen blijvende vrienden maar in herbergen ontmoet je een hoop mensen, 't haalt je uit je isolement en leert je hoe je met mensen om kan gaan en geeft je zelfvertrouwen (bij mij tenminste wel), en 't is leuk.
't leven is mooi, maar soms erg vermoeiend
pi_5048815
Heb je geen werk? Een baantje (ookal is het maar 2 uur in de week, studenten like us moeten niet moe worden natuurlijk ) zorgt er in ieder geval voor dat je in contact komt met een aantal mensen.

Kijk eens op asa-uzb.nl, daar vind je specifieke studentenbanen, die af en toe het vakkenvullen/vuilnismanneren/zulks overstijgen. Misschien dat er iets voor je bij zit.

Daarnaast kan je eens kijken op een Fok! meeting, zoals eerder genoemd wordt. De Onzin-meeting is juist vanwege de grootte een leuk idee, omdat er altijd wel mensen rondlopen met wie je over wat dan ook kan kletsen.

Wat misschien ook leuk kan zijn, weet niet of het jou stijl is, de mijne niet meer, is om eens een keer een VV topic binnen te stappen. Men is daar hartelijk en je leert mensen snel kennen op een relaxte manier en is misschien een stap naar je eerste meet.

pi_5049189
Neem ergens een baan op zaterdag. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt op mijn zaterdagsbaantje in de afgelopen anderhalf jaar.
Misschien is het voor jouw ook een idee om in een kroeg te gaan werken?

Het heeft voor jouw geen nut om zomaar naar een discotheek of kroeg te gaan, daar maak je geen vrienden.

Misschien moet je ook wel iets aan je uiterlijk doen, ik weet niet hoe je er nu uit ziet. Maar een nieuw kapsel en kleren kunnen je enorm veranderen en meer zelfvertrouwen geven

٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 17 juli 2002 @ 15:47:34 #31
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5051313
Op je werk, je sportclub of whatever vraag je iemand: "en, wat ga jij vanavond doen? Stappen?! Zou'k mee gaan?" Simpel als dat. Mensen zullen echt niet snel hebben van: "rot jij maar op brutale aap". Is dat wel zo, dan is het maar goed ook want zulke mensen hoef je niet om je heen.

Of wat nog beter werkt: "Ik ga vanavond naar de Zomerfeesten in Nijmegen, biertje tanken! Zin om mee te gaan?"

Blik kennissen is zo opgengetrokken, en tussen al die mensen zitten best potentiele vrienden dan.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  donderdag 18 juli 2002 @ 04:16:03 #32
11246 Mr.stardust
Teug na 10 jaar afwezigheid
pi_5059840
Hey Andyvie,

Eenzaamheid zit in je hoofd. Het is de angst op alleen te zijn die je onzeker maakt en die je op den duur ervan weerhoudt om actie te ondernemen. Om te vluchten achter de computer om het zo maar eens te zeggen.

Dus ga die uitdaging met jezelf aan en zoek mensen op waarvan je vermoed dat je dezelfde intersses of hobby's hebben. Heb je altijd iets om over te praten en leer je via via ook weer anderen kennen. Een telefoontje is snel gepleegd, een biertje snel gedronken

succes!

creatie is de kunst van het weglaten
  † In Memoriam † donderdag 18 juli 2002 @ 04:54:17 #33
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_5059945
Andyvie; ik kan niet meer doen dan je een hart onder je riem steken...
Ik zit min of meer met het zelfde probleem en gaan sporten, van baan verwisselen etc. levert je niet direkt nieuwe vrienden op...
  donderdag 18 juli 2002 @ 07:24:04 #34
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_5060069
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:01 schreef mister-ious het volgende:
ik adviseer je om op ballet te gaan of op korfbal of op kantklossen met hindernissen.
En WAT is er mis met korfbal??
Enne ff ontopic: een sport is de beste manier om met mensen in contact te komen! Enne.... op kamers gaan wil ook wel een helpen!
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_5060282
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 07:24 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]
Enne.... op kamers gaan wil ook wel een helpen!

Ik zit al 5 jaar op kamers, das dat zal niet zoveel helpen. Maar je hebt wel gelijk. Het was vroeger altijd heel gezellig op de gang waar ik woonde, maar sinds er een aantal mensen zijn verhuisd, is het lang zo leuk niet meer en trek ik me steeds verder terug uit het afdelingsleven. Misschien moest ik maar eens gaan verhuizen of zo...Gelukkig is het alleen-zijn gevoel wat minder vandaag. Ik ben minder moe dan de laatste paar dagen en dan kan ik er een stuk beter mee omgaan.

Gboy: alle steun is meegenomen

Ook alle anderen bedankt voor jullie suggesties. Het wordt echt onder mijn neus gewreven dat ik er zelf iets aan moet doen. En het is goed dat dat tegen me gezegd wordt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')